lördag 10 november 2012

Bestulen... och fyndat!!

Börjar med att berätta att jag i tisdags blev offer för en ficktjuv!!!
Skulle inte köpa mycket, så jag stoppade ner plånboken i kappfickan.
Tung plånbok och djup ficka....
De hade erbjudande på mysdresser, så jag böjde mig fram och "rotade" efter min stl.
Stoppade förpackningarna under armen och gick till kassan för att betala...
Plånboken var borta!! 
Ca 90 Euro, EC-Kort och alla papper o.dyl man har däri...
Offer för en ficktjuv!!!
Personalen lite otrevlig och verkade irriterade..
Hem fort som f-n, ringde och spärrade EC-kortet!
Till banken och hämtade ut resten av pengarna på kontot.... (man vet ju aldrig)
Sen till polisen, som var lika trevlig som personalen på Lidl... suck
Sen hem igen och nu kunde jag äntligen låta tårarna rinna....
Var så chockad över det hela och huvudet snurrade....
Vad hade jag i plånboken? Vad måste jag skaffa nytt?
Kände mig som om nån trängt in i mitt privatliv...
Nu vet tjuven hur jag ser ut, var jag bor, osv
Ännu mer tårar...

Men livet går vidare...
Har redan fått nytt EC-kort, och har fixat det viktigaste....
Men det mesta är borta och kan inte ersättas...
Personliga saker...

Det stod t.o.m i den lokala tidningen..


Jag kan bara hoppas att tjuven tagit pengarna och kastat plånboken nånstans...
Och att nån hittar den och lämnar in den...




Men nu till något mycket positivare,
MINA FYND!! :0)



                                    Har köpt ett par supertuffa gummistövlar...
                                                       Älskar dem.. :)






                                    Har hittat mer vackra gamla julgranskulor...
                                               Naturligtvis i originalkartong..... :)





                                              Och några små + en gammal medicinflaska..
                  Hittar dem i "min" loppisaffär... Hon lägger undan alla hon får in, åt mig... :0)





                                                      En pytteliten "fakir"





                                         Ett gammalt överskåp med flugnät i luckorna





                                       Det ska naturligvis målas och shabbas...
                                  Sen ska det bara kluras ut var det ska stå... hihi





                                       Och nu till mitt LYCKO-FYND!!!




                                         En alldeles underbar Provdocka!!!!







                        Måste skaffa en längre pinne, för hon är väldigt kort i rocken...



























                                   Foten är trasig och nödtorftigt lagad av nån...
                                               Får se om jag kan rädda den..





                                          Hon har en såååå underbar patina...
                       Hon är nog den vackraste jag har och faktiskt en av de billigaste...
                                              Det var verkligen ett fynd!!!
                                                    Är såååå lycklig...:0)
                                                      






                                                Pimpade henne lite på prov...






                             Och så budade jag även hem denna ljuvliga hattask..











                                                 Den står redan på plats
                      Ska ta kort, när det är lite ljusare, för blixten vill inte så riktigt...





                                     Och så köpte jag ännu fler kottar... hahaha
                       Kan man inte ha för många av....  :) och de är så härligt stora...






Ska nu äta gott och sen blir det filmtajm.. :)
I morgon börjar ännu en nattskiftsvecka...


                                                Ha en mysig helg, mina goa!
                                               Och håll koll på era plånböcker!!!


32 kommentarer:

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Vad tråkigt att du blev av med plånboken :(.
Skit häftiga stövlar du hittat!!
Och alla dessa ljuvliga saker.
Provdockan är jag helt sjuk på.

Önskar dej en mysig lördag.
Kram Erica

Mitt vita hem sa...

Usch så otrevligt! Inte kul att bli bestulen! :(

Vilka underbara julkulor! Är verkligen superavundsjuk!
Vill du sälja en förpackning till mig??? ;) Jag köper gääärna en! :)

Och provdockan! Herrejösses vad fin! Var det också från loppisaffären? Helt otrolig affär i alla fall! :)

Ha en fin kväll.

Kram Åse

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Usch vad tråkigt. Att folk inte kan hålla sig till mitt och ditt. Hoppas du får tillbaka den!!
Jättefina fynd! Och provdockan förstår jag att du är jättenöjd med!! Kram!

Mina drömmars hus sa...

Men vilka fräcka människor det finns, stackars dig!!!! Jag har ingen plånbok jag, är för virrig skulle tappa bort den direkt.
Förstår att du är nöjd med dina fynd.
Ha det bäst denna kväll
kram
AC

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - das klingt ja fies - ja, die Langfinger sind wirklich überall und es wird wohl in der Weihnachtszeit dann noch schlimmer werden. Ja, das glaube ich, besonders, dass jemand in die Privatsphäre eindringt ist daran besonders schlimm! Ich wünsche, dass Du Glück hast und zumindest die Geldbörse zurückbekommst!
Na, und Deine neue Schneiderpuppe ist ja der Knaller - so eine schöne Farbe und Form. Das glaube ich gerne, dass Du darüber glücklich bist!
Hab ein schönes Wochenende
Jacqui

Tinis vita hem sa...

Jättetråkigt att bli bestulen! Hoppas att plånboken hittas.
Du har gjort så fina fynd igen, underbara gamla julbollar, charmig gine och hattask :)
Ha en god fortsättning på helgen!
kram Tini

Anki sa...

Fy faaan rent ut sagt, vad obehagligt...förstår att du är orolig!

Men du, vilka fynd...igen!!! Du är makalös på att hitta, kulorna, provdockan, hattasken...allt sååååå jäkla fint så jag blir grön;))
Hoppas du har det bra trots allt?!

Goa kramen!

Tina sa...

Herregud, det där var ingen rolig sak. Man känner sig så kränkt och utlämnad. Har haft inbrott för några år sedan och känner igen din känsla lite...
Dina fynd är alltid lika fina, turgumma!

kram o trevlig kväll!

Tre Engler sa...

Så utrolig trist.....
Skjønner ikke at mennesker kan være så frekke...man blir jo helt satt ut etter en sånn opplevelse og man mister som du sier personlige eiendeler....
Kjempe trist....

Nydelige bilder og funn du ha her som vanlig:)
Den gamle Gine var herlig:) ønsker meg så en sånn....
Fortsatt herlig kveld
Klem Merete

G:a Affären sa...

Blev så till mig över den underbara och riktigt gamla provdockan, det kallar jag för fynd! Alltså, vilket kap!
Och ännu fler julkulor, i kartong dessutom, igen!

Allt detta och de andra fynden måste ha varit en liten tröst i eländet att bli bestulen.
Fy, vilka hemska människor som ger sig ända in i fickorna på människor. Hoppas, hoppas nu att någon hittar plånboken så att du får tillbaka dina personliga saker. Så mycket onödigt jobb det blir.

Var rädd om dig Tina! Jag tänker mer på hårt jobb nu än ficktjuvar.

Kramar
Cia

Fågel Blå sa...

Nej men vilken otur med plånboken stackars dej,,
Vilka fynd du hittat!
Önskar dej en fin Söndag
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fy fabian för tjuvar! Man blir bestört över hur fingerfärdiga och snabba dom är, stackars dig.
Men grattis till nya/gamla provdockan, du är otrolig på och hitta fina såna! Alla nya köp är superfina.
Kramar
AnnaMaria

gamla skolan sa...

Usch fy vilken tråkig upplevelse , hoppas att du får resterna av plånboken tillbaka !
Vilka fantastiska fynd du har gjort !!!! vilken patina på provdockan , om den är kort kan du ju ha den stående på ett bord , skänk eller skåp . Fin är den iallafall !
Kramar // Susanne

Tidevarf sa...

Hej,
Läste just ditt inlägg och jag känner verkligen med dig. Har nämligen råkat ut för samma en gång, men till min lycka så fick jag tillbaka allt det personliga 1½ år senare... Så tappa inte modet.

Dina fynd du visar är ju helt i min smak, julkulorna är ju sååå fina.

Kram
Anneli

Änglarnas hus sa...

Men fy Tina!! Usch vad hemskt! Tänk att folk inte vet skillnad på "mitt och ditt"
Jag har också blivit av med min en gång och känner igen mig i den där änslan att någon nästlat in sig ens liv...

Superfina fynd..och provdockan slog rekordet..ruffig och läcker!!

Kram kram Sanne

Hulda sa...

Nei, huff så uheldig du var å miste lommeboken din. Håper den kan komme tilbake, men det spørs vel..

Du har som vanlig gjort noen flotte funn. Jeg likte SÅ godt de gamle juletrekulene du har fått tak i, ekstra fint er det jo at de ligger i originalesken. Mye fint hos deg! Takk for alltid så koselige hilsener. :)

No34 sa...

Fy vad tråkigt med plånboken... Jag förstår att du känner dig både ledsen och kränkt.
Men fina fynd...igen.. har du gjort! Kram Kate

Anki sa...

Några småfynd blev det alt, men inte i närheten av när du fyndar;))
Det var så jäkla mycket folk och trångt så in i förbannat...men såå kul!

Hörru vännen, ha det gott i natten;)
Kramen!

Norr om Köpenhamn sa...

Usch vad trist med plånboken. Jag blev bestulen en gång i Frankrike. De gick in i vår husbil och tog alla mina kläder och skor + pass. Märkligt, inte stereon eller kameran!! Någon som hållt koll på mina kläder, trodde polisen! Ledsen blir man i alla fall :(

Men så har du fått gjort lite finfina fynd :)
Ha det gott!
Kram
Ulrika

lallbacken sa...

Men fy vilken otrevlig upplevelse!!! Vad med massa trevliga prylar du hittat ;)
/mia

pysseltanten sa...

Nä fyy vad tråkigt!...Hoppas du får tillbaka den, med alla papper o grejor...<3
Superfina fynd som vanligt...:) Gillar julkulorna särskilt...:))
Kram Git

Pia sa...

Fy f*n! Jag har råkat ut för samma sak i Amsterdam och i förra helgen då jag och två mina väninnor var på en resa till Tallinn, hann vi gå bara ca 10m ut från båten, då min väninna blev bestulen på sin plånbok! Så det blev inte en så värst trevlig resa!

Men jösses dina fynd?!?! Hur i sjutton bär du dig åt???!!!!

Kramisar!
-Pia-

Rozmeen sa...

Love your blog. Beautiful mannequin.

xoxo Rozmeen

Lantligt i Smultronbacken sa...

Men ååååååå, Vad tråkigt att någon snott din plånbok. Tänk att det finns folk till ALLT numera. Hualigen!

Men så otroligt fina julgranskulor du har fyndat. Jättefina och helt i min smak:)

Kram Teres

Lilla Blanka sa...

Hej goa Tina!

Hoppas plånboken dyker upp, det är alltid skönt att veta att körkort osv inte används av någon annan. Blev bestulen på plånboken i en mataffär också, jag la plånboken bredvid kassarna som jag packade mat i, så var det någon snabb elak liten vessla som snodde den utan att jag märkte det.

Väldigt irriterande. Åkte tillbaka ett par dagar senare till affären (efter att jag spärrat allt och beställt nytt körkort mm) och tänkte att tjuven säkert bara var ute efter pengarna och troligen slängde plånboken så snabbt som möjligt.

Hittade plånboken 50 m utanför affären slängd i diket vid trottoaren! Pengarna borta, men allt annat kvar.

Tur i oturen den gången. Andra gånger har jag blivit ficktjuvad som du på plånböcker, kamera mm mm jobbigt!

Dina fynd, är som vanligt underbara..men provdockan alltså..totally gorgeous!!!!! ♥

Kram
Mia

lisashus sa...

Fy så trist och jobbigt att bli rånad! Ja, det måste kännas som ett intrång i ens privatliv på alla sätt! Usch, så tråkigt! Tur att du han spärra kontot och få ut pengarna!

Hoppas att allt löser sej...!

Vilka fina fynd du har gjort! Riktigt fina saker!
Tack för titten hos mej och för tipset med att dimma ljusslingan! Det ska jag prova! Visste inte ens att det fanns plug-in dimmers!
Lisa

toves sammensurium sa...

Nå var det nettopp en reprise fra Sex & The City,der hvor SJP blir ranet...og til og med blir fratatt sine Manolo Blahniks!!!!Så du skal være glad du fikk beholde dine sko :/
Fy for en ekkel opplevelse...pengene er jo en ting men alt det andre som du mister - jeg håper med deg den blir funnet!!!!!!
Så bra du fikk noe så fint å trøste deg med da...prøvedukken er bare helt fantastisk,jeg ble rent misunnelig på de vakre formene hennes!;) Og støvlene skulle jegogså hatt...fysj som det regner her.Hatte-esken din var helt fantastisk også....alt du finner!!!!!
Toveklem:)

Frida sa...

Tråkigt att du blev bestulen på plånboken. Men bra att du spärrade alla kort, är tyvärr en del att tänka på när sånt händer. Vilka vackra julgranskulor du har köpt, de blir fina i julgranen, men är lika fina i kartongen.
Kram Frida

tinemor sa...

Nei og nei så utrivelig å få lommeboken stjålet!
Og det hjelper ikke på når man heller ikke får service/forståelse.
Jeg skjønner godt du måtte felle noen tårer!!!

Men underbara/flotte ting du har fått tak på.
Elsker alt jeg. Men selvfølgelig spesielt din dukke/gine!
Jeg ønsker meg også en slik :-)
Ha en flott dag!
Stor klem/kram

Sallys hus sa...

Hej hej!

Men huuu så otäckt!
Jag har fått hela handväskan stulen en gång...med almanacka, plånbok, nycklar..ja du vet...håller med dig där att pengarna var inte det viktigaste...utan allt annat allt personligt...
Tur du kunde pigga upp dig med en massa finheter istället....;)
Huj vad mycket fint! Jag fattar faktiskt inte hur du får plats med allt nytt du köper....hihi..
kram Katarina

idémakeriet sa...

Men gud vad otäckt det måste ha varit, jätte tråkigt.
Ja lite tårar får man släppa då när man blir så otrevligt bemött dessutom.
De glada nyheterna var ju jätte fina, hur mycket fint som helst har du ju hittat.
Och den provdockan, me like! Önskade att jag hade en sån smal midjan:)
Ha nu en skön helg.
Kram Gerda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trevlig helg Tina
Kramar
AnnaMaria