lördag 20 oktober 2012

Sommar i oktober... :0)

Ja ni, vad säger ni om sol och +24 grader!!! :0)
Kan knappt fatta det. I OKTOBER!!
Men det är bara att njuta ordentligt nu, för på tisdag ska det bli kallt igen...
Vi har haft det så här ljuvligt ett par dagar nu och skolungarna går i kortbyxor...
Jag har ätit frukost på balkongen och bara njutit...
Synd bara att man har haft kvällskift...

Annars händer det inte så mycket här..
Fast i tankarna möblerar jag redan om.. hihi
Har några ide'er, men de måste mogna lite innan jag sätter igång...
Fick en enorm inspiration när jag var i Sverige och såg Hustoppen.
Hemmet Villa 70  flashade mig totalt!!
Helt underbart hem, inga regler, bara sååå vackert!!


Hittade en blogg, som berör så starkt och går djupt in i hjärta och själ.
Kristian 29 år, har cancer och kommer att förlora kampen..
Han skriver ner sina tankar, och jag har ALDRIG läst något så vackert...
Kristian är nog den finaste människa...
Tårarna rann när jag läste...
Läs den här bloggen och ni förstår vad jag menar..
i kroppen min


Tack vare min "Sko-noja" har jag fått kontakt med en underbar tjej!
Hon jobbar i skoaffären jag nästan tömmer, när jag är hemma i Sverige.. hihi
Tack Bettan, för att du "vågade" ta kontakt med mig!!!
Skickar dig en varm kram
































































På söndag börjar 1 veckas nattskift igen...
Så det blir soffhäng i kväll... :)


                                                  
                                          Ha en underbar helg, mina fina!






17 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket väder, bara och tacka och njuta. Tyvärr nådde det inte hit upp. Underbara bilder från ditt hem idag igen.
Kramar
AnnaMaria

ROMANTIK & GAMLA SPETSAR sa...

Men... vilken värmebölja!!! Helt tokigt ju!!
Blir spännande att se vad du har för stort "hemmabusprojekt"... blir riktigt nyfiken ju ;)!!
Måste fråga dig... (eftersom vi rör oss i samma "blogginredningskretsar", fniss)kan det vara på Skopunkten du menar?? Var nämligen där och shoppade pjucks och en raring frågade mig om jag "var hon med bloggen" och hade samma inredningssmak som oss tokar :D!! Så skoj med såna goa människor!! Jag blev bara nyfiken om det kunde vara samma donna.

Tack för dina goa ord hos mig. Värmer så gott när livet vill krångla lite med en!!
Ha det finfint nu!!
Kraaaaamar Anetthe

Familjen Zaar sa...

Oj vad avis jag blir ! Det bara regnar här !!!!! Så tröttsamt :((
Hustoppen ja, jag föll oxå som en fura över villa 70 ! Den spiraltrappan vill jag ha !!!! Helt underbart, härligt hus !
Ha en härlig helg !
Kram Anki

Anonym sa...

Hej, så fint hem du har och hästarna du visade idag gillade jag, var har du hittat dessa? Så fina giner har du också.Ha det gott Lena

Mina drömmars hus sa...

Mycket fina bilder som vanligt.
Jadu ibland kan bloggen kännas lite ytlig, när andra bloggar om sin kamp. Åh det är så sorgligt så sorgligt.
Må så gott
Kram
AC

Tre Engler sa...

Høres utrolig godt ut med litt varme:)
Her har det regnet snart 1 uke, så høsten har satt sine spor!
For noen herlige bilder med vakre ting:)
Likte så utrolig godt de hestene dine:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Tinis vita hem sa...

Otroligt med 24 graders värme i oktober, vi hade inte så varmt ens i juli! Hos oss orkar det regna varje dag, årets regnkvot fylldes redan i september. Tycker nog att det skulle få räcka med regnet nu ..
Fina bilder :)
Ha en skön söndag!
kram Tini

Sallys hus sa...

vackra bilder...å vilket väder!!
åååååås å härligt å lite orättvist va??
Här bara regnar o regnar det...blä..:(

Ha en mysig söndag!
kram Katarina

LOPPISLIV sa...

Härligt med vackert väder!! Här skiner solen också idag!! Så fina saker du har!! Jag föll också som en fura över villa70, jisses så vackert hem, en dröm!!!

Kram Paula

Anne-Lie sa...

Men lyckliga du!!!Njut!!!!!!!!!!!åt mig också!Fryser och fryser!!!
Ha det gott!
Kram/Anne-Lie

lille weiß sa...

Liebe Tina,
ich kann das Kompliment nur zurück geben!
Hab noch einen schönen Abend
Liebe Grüße
Wiebke

Tina sa...

Då är det ju sommar hos dig, hos mig har det känts som sensommar! 15 grader o sol...

kram

Lantlivochloppis sa...

Hej!
Tack för kommentaren :)
Det ska bli hur härligt som helst med huset! :)
Vilken härlig sommarvärme ni har! Här är det grått och regn..
Visst är han duktig att skriva, Kristian..Det är så tragiskt med hans sjukdom..Det blir extra påtagligt då han är från samma lilla stad som mig, vi gick i samma skola på gymnasiet. Hoppas hoppas att han vinner kampen denna gång också!
Ha en skön söndagskväll!
Kram Ellen

Mitt vita hem sa...

Ljuvliga bilder!
Härlig värme ni haft, här har det också varit ganska skönt, 18 grader i lördags, dock ingen sol...

Kram Åse

Anki sa...

Sommarvärme??...näää inte hos mig, snorkallt och regn!
Men njut du och tänk inte på oss andra, haha!
Underbart fint har du, som alltid!

Ha det gott nu & sköt om dig!
Goa kramen!

Änglarnas hus sa...

ÅÅ så ljuvligt det lät med 24 grders värme..det kan jag inte skryta om här..två plus och så börjar frosten visa sig på natten!!

Härligt med nya idéer..och di villa 70 knockade mig också totalt!! ser reportaget om och om igen..så vackert..så enkelt!!

Ha det gott i soffan vännen!! Kram kram Sanne

marcelswhiteshabbydreams sa...

I love your styling :-)