lördag 13 oktober 2012

Så sakta...

börjar min inspiration att komma tillbaka.. :)

Är tillbaks sen snart en vecka..
Semestern i kära Svedala var skön och det var härligt att få träffa familj och goa vänner igen!
Love u!
Men resan hem var en katastrof!!!!
Började med bråk om vikten på bagaget (fast jag fick rätt till slut, led plånboken).
Flygbolaget hade satt in ett ersättningsflygplan, som var alldeles för litet, man satt nästan i knät på varandra!
Väl i Tyskland var tågen ordentligt försenade och jag frös nästan baken av mig i väntan...
Sen fick jag stå 1,5 timme i ena tåget, då detta var överfyllt!!
Kom hem, ramlade ihop på soffan och var nära tårarna av utmattning...
Men mina missar var överlyckliga att ha mig hemma igen!! :)

Flytten hem har förskjutit sig till ca september nästa år....
Tankarna snurrar igen... ang flytten alltså..
Gör jag rätt..?
Är det värt att ge upp ett välbetalt jobb för en oviss (jobb) framtid i Sverige..?
Jag VILL ju hem, men förnuftet säger nej... Men hjärtat skriker JA!!
Men jag har ju lite tid på mig att få ordning på tankarna.. :)


Har suttit och bläddrat i senaste JDL och jag dreglar nästan..
Vilka underbara hem och vilken inspiration!!
Man blir ju bara sååå avundsjuk på allt vackert där!
Skulle vilja ändra så mycket nu... hihi
Vi får väl se hur det blir med det.. :)

Mina inlägg här kommer kanske inte så ofta i fortsättningen, för här händer det inte så mycket..
Men vem vet.. :)

Jag är sååå glad för era kommentarer och ber såå mycket om ursäkt att jag inte varit så bra på att kommentera hos er den sista tiden..
Ska skärpa mig!! :)











                        Mina nya skor/stövlar, som fick följa med mig hem den här gången... :))
                                           Kan snart öppna egen skoaffär... hihi











                                                    Lite av kläderna jag köpte...
                                                 Köpte en hel del som sagt var... :)







                      I loppisaffären hittade jag den här fina karamellburken från Haribo...
                                                  Har en likadan till, fast stoor..






                                            Den här pallen fick oxå följa med
                               Den är relativt stor och har en härlig patina...






                      Terrinen från förra besöket i loppisaffären hamnade här i köket







                         Har inte visat badrummet så ofta, för det är ett rum jag inte gillar...
                                                          Långt, och smalt som sjutton...














                                                 Har ställt mina medicinflaskor i fönstret...







































                                     Har plockat bort fönsterluckorna jag hade på väggen







                                                        Det blev luftigare utan dem...































































                                  I de här har jag drömt mig bort några dagar nu... hihi
                                                   MASSOR med inspiration... :)







                             Avslutar med en bild från min balkong, tagen för en stund sen...
                                        Kan knappt tro att jag åt frukost här i tisdags...
                   Det har ju blivit rätt så kallt sen dess, fast idag har vi faktiskt hela +15 grader...
                             Måste ta mig i kragen och plocka undan alla sommarsaker...





                                           Önskar er en härlig helg, mina goa!!



29 kommentarer:

ROMANTIK & GAMLA SPETSAR sa...

Hallå "sko-madame"!!

Vad kul att du är tillbaka!! Saknar dina inlägg!!! Men jag håller med dig... inspirationen är lite si-och-så här med..... bara lilla livet som kommer emellan lite då och då.... Man tappar både lust och gnista;) Men det kommer väl tillbaka. Jag envisas med att göra inlägg... fast jag inte har något att säga...hihi. Egot vettu!!!
Fina bilder visar du. Älskar ditt hem!! Får se hur det blir med din hemflytt då... förstår ditt dilemma!!
Hoppas du får en jättefin helg!!
Gokramar Anetthe

Anki sa...

Låter som värsta skräckresan, mycket fint fick du med dig hem iaf!
Jag älskar ditt hem vet du, wowkänska i varje vrå *ler*...å ditt badrum verkar skitmysigt!

Sköt om dig nu vännen!
Goa kramen!

Hagbacken sa...

Hej på dig! Kul att du är tillbaka, har saknat dina inlägg! Tråkigt med hemresan dock :( Och mcket fint har du handlat också, ser jag :)

Fortsätt fundera du...själv gör jag detsamma-fast ang andra saker..jobbigt att vara så velig :/

Kram på dig!

Nellie sa...

Åh vad mysigt badrum!!! Mitt badrum är också litet, men mysighetsfaktorn i mitt är lika med noll!!! Till skillnad från ditt. Skulle gärna sjunka ner i ditt badkar med lite ljus tända och kolla runt på allt det fina :). Tråkigt m hemresan. Ibland så avlöser oturen bara varandra. Jag har inte heller varit så flitig m bloggandet på sistonde. Mkt som händer i livet just nu, och mörkret på kvällarna är ju inte speciellt fotovänligt heller. Men allt har sin tid, och däremellan ska man hinna leva o njuta lite också! Kramar

Lantligt i stan sa...

Usch vilken mardrömsresa! Kul i alla fall är du är tillbaka med bilder från ditt fina hem! Så mycket snyggt du shoppat, älskar stövlarna. Här går det också upp och ner med inspirationen, inläggen på bloggen duggar inte tätt precis. Ha en trevlig helg!
Kram Anki

hemma hos lilla mej sa...

Hur lägger man i den söta humlan som skriver ?Men fy vilken skräckresa.Vad mycket fint du fick med dej hem.Mmm vilket fint hem du har bara så snyggt.Ha nu en mysig och skön lördag.Kramar Rita ♥

Tinis vita hem sa...

Va roligt att höra från dig igen :) Fina skor du hittade i Sverige och ditt vackra hem är alltid lika roligt att titta på :))
Ha en riktigt fin lördagskväll!
kram Tini

Nina Kristin Espeland sa...

Så utrulig fint du har det! Eg blir reint misunnelig når eg ser kor masse fine ting du har!

Ha en fin lørdag!!

Klem frå Nina

Nina Kristin Espeland sa...

Så utrulig fint du har det! Eg blir reint misunnelig når eg ser kor masse fine ting du har!

Ha en fin lørdag!!

Klem frå Nina

G:a Affären sa...

Det var många snygga skor och kläder du köpt! Hemresan var inget vidare, kanske en prövning om det verkligen var en hemresa.
Ja nu fick du en längre tid att fundera över det hela, men är det inte hjärtat som styr ändå?
Jag tycker ditt badrum är mysigt och skylten ovanför elementet är så fin.

Önskar dig en fortsatt fin helg!
Kramar
Cia, som tycker det är kul att du är tillbaka!

Familjen Zaar sa...

Hm, en till pippitröja/fiskartröja...vill oxå ha en ! Visst hade du en vit ? ;)
Tråkigt med hemresan :( Badrummet ser ju fint ut ;)
Skönt att du är tillbaka ;9
Ha en härlig helg !
Kram Anki

Fågel Blå sa...

Kul att du är tillbaka!
Miss you!
Fina skor du handlat nu har du så du klarar dej i vinter!
Låter som du haft det fint härhemma!
Hoppas din kväll blir fin
Kramar Kathrine

Mina drömmars hus sa...

Skönt att inspirationen börjar komma åter.....
Ha det gott resten av helgen.
Kram
AC

toves sammensurium sa...

Hei igjen kjære Tina!!
Så herlig med et livstegn fra deg,og at du begynner å få inspirasjonen tilbake!!!!Så mange nydelige bilder i dag igjen....jeg må si du virkelig har gjort det beste ut av badet ditt!Synes det var kjempefint jeg:)
Alt hva du har fått med deg hjem da Tina!!!!!!Så masse herlige ting,herlige sko og klær,mange deilige blad,og noen fine ting også.Ikke rart du slet på hjemveien!Når det gjelder å flytte sier jeg en ting:
Følg ditt hjerte!Ta en sjanse!Når en dør lukkes,åpnes en ny!Nye muligheter!let etter jobb allerede nå..kanskje finner du like bra jobb hjemme???
Glad for å se deg vennen!
Toveklem:)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Tina!!

Jag tycker att du har gjort ditt vanliga, trånga badrum till en mysig personlig plats..såå mycket spännande och fina saker har du fått in där. Tycker mig se gamla fönar där på på kroken..rolig detalj!

Ha det gott gumman!! Kram kram Sanne

Tina sa...

Vilken resa men tur att du kom med!
Kul att du är tillbaka!

kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken jobbig hemresa, aldrig är det väl så skönt och komma hem som efter en sån pärs. Jättefina stövlar och kläder, du har handlat mycket fint. Och jag tycker du har ett härligt badrum, balkongen är rena drömmen.
Kramar
AnnaMaria

Mitt vita hem sa...

Härligt att se dig här igen! :) Har saknat dig! Fast jag har läst dina kommentarer hos mig såklart! Blir sååå glad av dom. :)

Så mycket snygga skor du köpt, nu har du ett tag?! ;)
Och alla andra fina fynd! Gillar!
Hela ditt hem är så vackert! :)

Kram från mig och hoppas du får en fin vecka! :)

Hej sa...

Men jag gillar ditt badrum skaaarpt!!! Oj så många inspirationer ;)
/mia

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Mange ting å ta hensyn til.. Men av og til må man lytte til hjertet ♥ Guuud så flott du har det.. Virkelig mange fine skatter ♥ Ginene dine er bare IN LOVE :) klemmer til deg ♥

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina, ich schicke Dir einfach mal ganz liebe Grüße und hoffe, dass es Dir gut geht!
Jacqui

Christina sa...

Oj vad mycket du fick med dej hem! Du måste vara en hejare på att packa! Hälsningar Lila-Christina

Frida sa...

Roligt att få se ett inlägg hos dig igen :-) och att du hade en bra semester i Sverige. Förstår om du känner dig kluven inför flytten men jag tycker att du ska följa ditt hjärta även om det är lättare sagt än gjort. Det gjorde jag när jag sa upp mig från mitt förra jobb, även om det är en helt annan sak så ångrar jag inte det en sekund fast det har varit jobbigt med. Så mitt råd är att följa ditt hjärta.
Ta hand om dig!
Kram Frida

Marias Vita Rum sa...

Hej!!! Första gången jag hälsar på hos dej, jösses vad mycket fina saker du har och hittar på loppisar. Sånt hittar man inte i den här stan. Tittar snart in igen :)
Hälsn. Maria

Sallys hus sa...

Hej fina du!
Jag är inte heller världs bäst på att kommentera just nu men har bestämt mig för att INTE be om ursäkt för det...jag orkar inte gå runt o ha dåligt samvete för det längre. HInner man inte så hinner man inte...Blogga tar ju rätt mycket tid.
Va tråkigt att du kännt dig lite nere..hoppas det vänder. Härligt med en tid hemma hos nära o kära!
Jag tycker absolut att du ska följa ditt hjärta och flytta hem.
Ingen lön i världen kan ersätta kärlek från nära o kära. Synd att du måste vänta ett helt år...
Upp med hakan nu tjejen! Efter den hemresan kan inget mer gå fel...;)
Kram Katarina

Anki sa...

Ja fatta?...lite flyt behövs ibland;)
Hoppas allt känns lite bättre vännen och att du får en bra helg!

Goa kramen!

Anki sa...

Jooooo jag har en till men inte lika stor, jag har köpt en fåtölj av Gúa så nu är bara kruxet att få hem den...ah det ordnar sig! Jag är så jäääääääkla glad, jihooooo!

Hoppas allt är ok med dig vännen?!
Goa kramen!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trevlig helg Tina
Kramar
AnnaMaria

idémakeriet sa...

Hej vännen,
Ja vad härligt det är att vara ute nu, man bara njuter och njuter.
Så du tänker att flytta tillbaka?
Gud vilket steg igen, kan tänka mig att tankarna snurrar för fullt just nu.
Det är nog igen som kan ge dig råd om du gör rätt, följ ditt hjärta den kommer nog att vägleda dig.
Jag har haft en rätt så kämpig period, jag förlorade nyligen min bonusfar och min syster och kan bara säga till dig gud vad jag saknar mitt hemland.
Jag skulle vilja packa min väska och flytta tillbaka på minuten.
Men jag vet att det är så för att jag känner mig ledsen och där i Holland känner jag att jag bli mer förstått, vi sörjer där i alla fall om samma personer.
Vi har ju vår värld här och barnen har ju sitt här så steget att flytta tillbaka är nog inte så lätt.
Jag får ta flyget lite oftare till Holland:)
Men jag vet precis hur du känner dig. Tyskland blir aldrig ditt hemland hur hård du än försöker.
Sverige däremot gör att ditt hjärta klappar ett slag snabbare.
Jag hoppas verkligen att du får pli på dina tankar och att du så småningom kan njuta och längta att flytta tillbaka:)
Ha en härlig helg.
Kram Gerda