fredag 26 oktober 2012

Hösten har slagit till..

Ja nu har hösten slagit till här oxå, det är helt plötsligt kallt,blåsigt och regnigt.. brrr
Med tanke på att det för några dagar sen var +24 grader, är det rätt häftigt!!!

Har nu en veckas nattskift bakom mig..
Sov bara 4 timmar idag. Måste det, så jag blir trött i kväll/natt.
Det är svårt att få tillbaka den normala dygnsrytmen annars..

Har ju lite ide'er på ändringar här hemma och så sakta börjar de ta form... åtminstone i huvudet.. :)



                                 Tänkte använda den här kistan som som soffbord...
     Men är lite rädd att det stör mig att inte kunna sträcka ut benen (som man gör under ett bord)        




                                         Tänkte fästa såna här hjul under kistan..
                                Hoppas kistan inte blir för hög (som soffbord) bara...








                          Och där kistan står under fönstret, tänkte jag ställa den här...







                                            Och ställa den här på balkongen istället...








                             Den här byrån skulle jag vilja ha in i lägenheten.... men var??? :0)
                                           Tycker den är lite för fin för balkongen....
                                 Men vad ska jag ställa här istället? Kanske ett bord... ?


Ja ni ser/hör att jag har lite att fundera över... :)
Men enda lösningen är väl att prova.
Blir det inte bra så kan man ju alltid ställa tillbaka det som det var... phuuu
Fast såna aktioner är man ju van vid.. hahaha
Men det får vänta tills nästa helg..




                         Ska nog baka kanel, kardemumma och vaniljkrämsbullar imorgon...
                                Vad ska man annars hitta på i detta shitväder... hihi



Ska äta lite gott, kura in mig under en filt, tända massor med ljus och titta på film ikväll... :0)



                                               Ha en mysig helg, mina goa


25 kommentarer:

Anki sa...

Vinter vännen, snöstorm igår och i morse snöade det lite oxå, nu blåser det bara storm och är skitkallt, brrr...

Ha det gott vännen!
KRAM!

ROMANTIK & GAMLA SPETSAR sa...

Det låter som att du har att göra...fniss. Som det brukar vara...med oss tokar...;)
Här är vädret också kallt och ruggigt...så ikväll gör jag samma som dig... i soffan, framför tv:n, under en filt...och tar mig ett glas vin. Mums o mys!!!!
Du har underbara möbler tycker jag!!
Må så gott o mys ordentligt!!
Kramisar Anetthe

Mitt vita hem sa...

Så mycket fina möbler! Gillar sista möbeln där, hade gärna fått flytta hem till mig!

Uh, ja igår snöade det här! Brrr vad kallt det är nu!

Så gott att baka! Det borde jag också göra, min KitchenAid dammar igen ju!

Massor av kramar!
/Åse

toves sammensurium sa...

Hihi,kjenner igjen det problemet:)
Flytter man på en ting,må man flytte på noe annet igjen!Det er som regel ganske gøy å holde på å styre og ommøblere ,men av og til går ikke regnestykket opp...og man får ikke plass samme hva man gjør.Jeg strever med et orgel for tiden....men,men...deter vel et såkalt luksusproblem???
Toveklem:)

Tinis vita hem sa...

Du har så många fina möbler. Kistan kommer att bli fin som vardagsrumsbord och skåpet som du har ute är helt jättecharmigt :)
Vi fick snö idag!
Ha en skön helg,
kram Tini

Lill Nohr sa...

Her er det også kaldt1 Vinteren kommer snart. Du har en herlig blogg her, har lagt meg til som følger:)) Her koste jeg meg, gleder meg til og se mer! Du er velkommen til meg også;)) klem lille meg

Mina drömmars hus sa...

Du har ju så mycket fina saker att flytta runt. Förstår dig. Blir kanon med hjulen.
Önskar dig en härlig helg.
Kram
AC

Frida sa...

Ja hösten har verkligen kommit, kallt är det. Så jag gör som du tänder massor med ljus, kurar in mig i en filt, kollar på film och dricker te. Kommer säkert bli bra med kistan som bord. Jag vill gärna ha en som soffbord, men har inte sprungit på den rätta än. Det är roligt att flytta och ändra om. Det kommer säkert att bli bra hos dig. Annars kan man ju alltid flytta om som det var från början.
Hoppas du får en trevlig helg! Låter gott med kanelbullar :-).
Kram Frida

Tre Engler sa...

Ja, nå er vinteren rett rundt hjørnet!
Det er kaldt her om dagene, så bare å forberede seg:)
Den kiste blir jo bare utrolig flott som bord:)
Som alltid viser du oss masse nydelige bilder og møbler:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

Fågel Blå sa...

Kikar in och önskar dej en fin helg!
Kramar Kathrine

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Du har sååå många fina möbler, och den kistan blir ju super fin som bord !! Ha nu en riktigt mysig helg !!
Kraaam Anette

Änglarnas hus sa...

Det är så fina möbler och det kommer passabra där du placerar dem..såå kul att bara kunna kånka runt på lite saker såå känns allt nytt sen..
Bakade bullar förra helgen som var en tristhelg här..gott att ha i frysen :)

ha nu en riktigt mysig helg!!

Kram kram Sanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är ju så roligt och flytta om lite, din kista kommer bli ett superfint soffbord. Soligt och fint här men det blåser en isande vind, inte en snöflinga konstigt nog!
Kramar och ha en mysig helg
AnnaMaria

Tina sa...

Vintern skulle jag säga, hehe!
Usch o fy vad som väntar men solen lyser just nu iaf..
Soffbordet kommer att bli kanon!

kramen

vitadrömmarobusigabarn sa...

En underbart fin helg till dig också varmaste kramar Tina!

G:a Affären sa...

Kistan blir säkert bra som soffbord, du kan göra som jag, lägg upp fötterna!
Bullbaket frestar mig så otroligt, vill ha!

Trevlig helg och en varm kram
Cia

lille weiß sa...

Hallo Tina,
du warst ja fleißig am malen! Sieht toll aus.Und in Dein letztes Bild könnte ich sofort reinbeissen............!!!

Schönen Sonntag & liebe Grüße
Wiebke

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Hei :-) Vinteren er alt kommet hit.. -10 grader og snø..brr.... Så mange fine møbler du har :-)

Källeboda lantliv sa...

Mysiga möbler .. Så fint du har det .. Vilka goda bullar du bakat .. Mums! Kram jeanette

tinemor sa...

Roligt med prosjekter.
Om man inte kan ha beneb under bordet, kan man jo ha dem opp på bordet....
;-)
Lykke til
Og tusen takk for trevlig kommentar inne hos meg
Kram

Jade sa...

Was für wundervolle Schätze, du warst ja richtig fleißig, liebe Tina!!! Und ich werde mir gleich mal so eine himmlische Leckerei mitnehmen und zum Tee genießen ;).........das sieht traumhaft aus!!!! Eine herrliche Woche und liebste Grüße,

bis bald, herzlichst Jade

Norr om Köpenhamn sa...

Kallt o rusktigt här med, fast just idag är det sol och knallblå himmel :) Ska snart ge mig ut på en cykelrunda med nerdragen mössa o vantar.
Angenäma problem ser du ut att ha....flytta runt möbler....det kan vi ju! Du kommer säkert att få ihop det hur bra som helst och soffbordet blir kanon :)))

Kram på dig
Ulrika

idémakeriet sa...

Ja shit vad kallt det har blivit, brrr säger jag bara.
Du hittar säkert en fin plats till din byrå, du är ju duktig på att möblera om och ändra där hemma.
Lycka till.
Kram Gerda

Hus Inspiration Inredning sa...

Då har du att göra:) Visa gärna hur det blev på alla ställen sen:)

Kul att ha hittat hit! Fin blogg du har!

Kram Johanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trevlig helg Tina
Kramar
AnnaMaria