lördag 1 september 2012

Tillbaka igen!! :0)

Ja då är man tillbaka igen då...
Fasiken vad 14 dagar går fort!
Det har varit härligt att träffa mina goa vänner igen + att jag hittat nya vänner oxå!! :)

Var inte på en enda loppis den här gången heller!
Jag vet inte vad det är, men när jag kommer hem till Sverige, så är det bara kläder och skor som gäller!! hehe
Den här gången fick jag med mig 8 par hem!!
Och om 4 veckor när jag åker hem igen, så hittar jag säkert några fler... Är man galen så är man... :0)

Måste berätta att jag på flyplatsen här i Tyskland ( på väg till Sverige) blev kroppsvisiterad på det finaste...
Lite pinsamt var det eftersom jag var den enda de "tog hand om" extra noga!
Jag hade provrör (snapsglas), kablar och pulverpåsar i handbagaget och de trodde väl att jag skulle fixa ihop en bomb..
Det var bara att ställa sig bredbent och med händerna i nacken... fötterna tog de oxå hand om..
De plockade ut hela handbagaget, men när de såg att det inte var några tillbehör till en bomb, fick jag äntligen gå.... Det hela tog ju en stund...
Gissa om folk glodde!!!
men hellre så, än att nån verkligen pysslar ihop en bomb på planet...

Som sagt det var en underbar tid i Sverige och det har stärkt mig ännu mer inför flytten hem!!
Har helt underbara vänner och det kommer att bli ännu bättre när man kan ses mer spontant, när man bor på plats.. :)

En annan rolig grej var att när jag provade så där 100 par skor i torsdags kom en försäljerska fram till mig och frågade om jag har en blog. Jag sa ja och sa vad den heter och hon berättade att hon följer den och att hon tycker jag har så fint och att hon oxå gillar Shabby-stilen!!
WOW alltså, man blir igenkänd.... Kändes helt otroligt!!
Så på detta vis vill jag tacka dig för att du kom fram till mig och sa det!!
Det sporrar mig extra och jag blev bara sååå glad!! :)
Vi kanske ses igen om 4 veckor igen, när det är dags för mer skor... hihi

Men vad stressigt det är att ta sig till och från Sverige... Phuu
Över 10 timmar är man på väg med buss, tåg och flyg..
och detta släpande på tunga väskor..
Man har ju inte lång tid på sig mellan tågbytena och det finns inte hissar/rulltrappor överallt...
Men vad gör man inte... :0))

Så, det vart lite mycket text den här gången... :)





                                      Hittade en liten fågelbur och ett trådunderlägg















                               2 uppläggningssfat (för frukostpålägg) och en trådrulle







                                                     Handduken är hemifrån








                                                              Utan ord.... :)














                                Hittade ÄNTLIGEN en Pippitröja till rimligt pris... LYCKA!!!
                                  Den ser lite rosa ut här, men den ÄR vit, jag lovar... :))







                                             
Tack goa Sari, Carina, Maria, Helen och Louise och senare Sandra, för en hääärlig kväll!!
                                                      Har klistrat in fotografen, Sari... :)
                    Och det tjejer, måste vi göra om igen.. och igen och igen.... hihi








                                                      Har köpt lite härlig lektyr...




Har storhandlat idag och fick en vagn full, för omräknat ca 500 Skr!! Det ni!! :))
Så var jag hos frissan och är bara sååååå nöjd... :))



Vill bara tala om att det kommer att lite tid att gå igenom era bloggar,
för jag vill ju se allt jag missat på 14 dagar..



                                             Önskar er en underbar helg mina goa!!



26 kommentarer:

Mina drömmars hus sa...

Välkommen åter!!!
Så mycket fint!!!
Ha det gott denna lördagskväll
Kram
AC

VITT & VINTAGE sa...

Åååå...så härligt att du är tillbaks igen!! Vad kul att du hade det så skoj här i "vår" hemstad ;)hihi!!
Förstår att du längtar hem till alla vänner, bekanta och...andra ?? hihihi.
Vilken grej att bli visiterad... inte varje dag (som tur är...;))
Älskar allt du köpt...vill också ha en sån liten bur!!!
Ha det skönt nu....
Kramar Anetthe

Hulda sa...

Fantastiske funn! Superfint det buret, passer i ditt miljø. Koselig at du er hjemme, med nytt innlegg.

Tina sa...

Va gott att du är tillbaka igen!!
Bilden på er alla är hur skön som helst...!

kram

G:a Affären sa...

Kul att du är tillbaka även om inte "hemma"! Det verkar som om du haft härliga två veckor och igenkänd dessutom!
Fågelburen och alla skor är så fina köp!

Önskar dig en fin helg!
Kramar
Cia

Tinis vita hem sa...

Va roligt att höra av dig igen :) Fågelburen är så fin och bootsen med :))
Ha sen skön söndag!
kram Tini

Frida sa...

Åh vad roligt att du är tillbaka igen:). Härligt att du har haft en bra resa här. Vilken fin fågelbur du har köpt, och det var snygga skor med!
Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
Kram Frida

sagolika sinnen sa...

Hej Tina! Du låter som en härlig spontan människa! En sån person där inget sitter fast! Sånt kommer man långt med i denna värld. Fin bur du hittat! Ha en fin helg.
Kram Caroline

Fågel Blå sa...

Välkommen åter gulle dej,,,
Jisses så mycket läckra skor du fått med dej hem..
Och vilket härligt kort på kompisarna,,,
låter som du haft en fin vistelse här!
Ha en fin helg'
Kramar Kathrine

No34 sa...

Vad härligt att du blev starkare i ditt beslut att flytta "hem igen". Härlig bild på "gänget". Kram Kate

Familjen Zaar sa...

Alltid fina saker !!! En pippitröja...vill jag också ha !!!
Blir kul att följa ditt äventyr framöver ;)
Ha en härlig söndag & vecka !
Kram Anki

Mitt vita hem sa...

Heeeej!
Härligt att ha dig tillbaka även om jag förstår att du haft det underbart här "hemma"!!! :)
Vilka fina köp du gjort, fågelburen har jag en likadan som jag vann förra året i en bloggtävling, den är underbar!

Åh, himmel så mycket fina skor!!! ;)))

Kraaam Åse

Monika sa...

Välommen tillbaka´!

Härligt sprudlande inlägg jag just läst här hos dej!

Ha det gott!
Kram
Monika

Anonym sa...

Hej, ja här sitter jag nu igen och läser din blogg och bara njuter, så mysigt, måste fråga var du hittat den lilla fågelburen har letat sååå länge efter en sån loppisråtta som jag är men icke har jag hittat nån inte, jätteroligt att träffa dig, hoppas vi ses igen, det komiska är att du handlade av mig förra gången du var i Sverige när jag var på mitt andra jobb, men då vågade jag inte fråga :) Finns du på facebook? Ha det gott, kram från Bettan på Skopunkten

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilka härliga vänner du har, inte konstigt att du tar flyget hem snart igen. Och så snygga skor, lika bra och köpa när man hittar som passar.
Varm kram
AnnaMaria

lille weiß sa...

Liebe Tina,
ganz lieben dank für Deine lieben Worte!
Ich wünsche Dir einen schönen Start in die Woche.
Wiebke

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Velkommen hjemmat og herlig med et innlegg fra deg igjen.. Såå herlige funn.. Passer godt hos deg :-) stooor klems til deg ♥♥

Hagbacken sa...

Välkommen åter (som någon ovan skrev så fyndigt) Låter som att du haft en riktigt bra semester denna gång med ;)

Fina fynd! Och vad fina ni (DU) var på bilden!

Kram på dig!

toves sammensurium sa...

Så godt å ha deg tilbake igjen Tina.Du har vært savnet,men jeg er så glad på dine vegne for det høres ut som om du har hatt det herlig og kost deg masse innimellom all skoshoppingen;)
Så inspirerende å møte en som leser bloggen din...jeg blir alltid helt forfjamset når noen nevner min...men klart det er inspirerende at folk liker det man gjør så da får man et ekstra kick:)
Jeg elsker ihvertfall det du driver med så nå skal det bli godt å få lite Tina-godis igjen!!!!
Toveklem:)

Pia sa...

Hoppas du fick en ordäntlig massage samtidigt du blev kroppsvisiterad! Själv blev jag tagen av polisen här om dagen, då jag glömt 8st ölburkar och ett strykjärn på biltaket! Och så hamnade jag att blåsa! Och gissa: jag hade 0,2 promille. OK, det är ju inte över den straffbara gränsen, men du skulle ha sett så folk glodde!!!!!!! ALDRIG mera skall jag ens lukta på något som innehåller alkohol om jag kör bil!

Roligt att du haft så härligt med dina väninnor! Och sporrande faktist, när man blir igenkänd! Trevligt!!!

Kram på dig Imelda Markos (var inte hon en skotokig Filippniens presidentfru?)!

Kraaam!
-Pia-

Anki sa...

Heelluuu där!
Låter som du haft det toppen, å vilken fin bur (avis), hihi...Japp skonoja här med, men jag tröttnar på dom så jäkla fort bara!
Så du "fastnade" i tullen...jag skulle känna mig skyldig även om jag inte gjort nåt fel, sådär helhispig, haha!

Ha nu en fin dag!
KRAM!

Monica sa...

Du har jo kjøpt litt av hvert, koselig å høre fra deg igjen :)

Arja sa...

Welcome <3

Lilla Blanka sa...

Hej goa Tina!

Härligt med en liten tripp och det låter och ser ut som det var väldigt kul!
Lite otäckt med kroppsvisiteringen :o men som du sa, bra att de är noggranna.

Fina grejer! Buren är ju såå charmig.

Kraaaam
Mia

Anonym sa...

Hej igen, men vilka fina saker du hittar hela tiden! Snälla var hittade du den fina fågelburen när du var här i Sverige? Vill såå gärna ha en sån, är den gammal eller nytillverkad, kanske finns i nån affär här i Eskilstuna? Hoppas du ser och svarar, ha det allra bäst!
Kram, Bettan (skoförsäljerskan)

Tinas vita bo sa...

Bettan, jag hittade fågelburen i "min" loppisaffär här i Tyskland. Har själv letat som en galning efter en sån och en vacker dag stod den bara där och väntade på mig...:)
Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig...

Ps. jag har skickat dig en mail.

kramis Tina