lördag 8 september 2012

Horrorvecka

Har haft en riktig horrorvecka...
Jobbat över nästan varenda kväll..
Folk har fått gå, andra har semester och vi andra har jobb upp över öronen..
Maskiner som krånglar osv
Det har varit den stressigaste vecka jag varit med om på 5 år...
Och nästa vecka väntar om hörnet... suck

Så jag har varken haft tid eller ork att ägna mig åt bloggning eller era underbara bloggar..
Men nu börjar jag återhämta mig från sviterna... :)

Tittade förbi i loppisaffären idag och hittade lite godsaker igen...
Det var så billigt att jag bara var tvungen att slå till... hihi

Ska ställa om lite grejor ikväll eller i morgon.
Beror på hur mycket lust jag har... hahaha


Har ju glömt att tala om att jag fått en jättefin utmärkelse av Ingeborg, med den fina bloggen "Hemma hos Ingeborg"! Tack vännen!

Nu ska man ju välja ut 5 bloggar, men jag skickar den vidare till alla som tittar in här, för alla bloggar är ju underbara, var och en på sitt sätt!! :0))



Visar mina fynd och lite repriser, eftersom nästan inget hänt på sistone (inredningstekniskt) :)






                                             Är inte denna terrin helt underbar... :))
                              Locket är ljusare, för det har legat i ett skåp hela tiden,
                                      medans terrinen stått framme i många år...
                  Ska låta locket ligga i solen nu, så den får samma vackra patina






                                                             Bara älskar den!!! :)







                                                               En gammal fin bunke...















                                               Härliga små skålar med silverkant...







          Och jag har hittat min första "igel" ( eller vad det heter) och är sååå lycklig!! :))







                                                      Och en underbar liten korgflaska
                                                                      Love it!!






                                                   Dagens fynd i överblick... :0))
                                    Här ser man hur liten "igeln" och korgflaskan är...







                               Plockat bort ena blomman och ställt dit en provdockebyst
                                     Ska ställa dit en "normal" provdocka där senare







                                                  Pappbehållaren som jag textat själv...





























                                                Genomgångsrummet spegelvänt







                                                        En del av min kökshylla














                                             Här i sovrummet ska jag ändra om lite...































                                    






                                            Mammas barnskor (från 2:a världskriget)







                                                           Min hall-lampa..






                    Måste ju tala om att vi har strålande sol och +28 grader!!! Hääärligt!! :))



              Hälsar mina nya följare varmt välkomna! Det glädjer mig såååå!! :0)
                Och jag tackar er alla för era goa kommentarer, det vääääärmer... 
                                                     Puss på er alla! :))



                                                 Önskar er alla en underbar helg!!


26 kommentarer:

Mitt vita hem sa...

Jag älskar dessa underbara små blomsterfakirer som dom heter! :)))
Har nog närmare 10 st nu! :) I olika storlekar.
Ljuvlig terrin du hittat! :)

Kraaaam från mig!

Tina sa...

Då är vi två som haft en skräckvecka..!
Terrinen är jättefin, ser nästan lite svensk ut!

Ha en fin helg!

VITT, ZINK & VINTAGE sa...

Vilka härliga loppisfynd!! Jag bara ÄLSKAR terrinen...ljuvlig!
Låter inte skoj med en sån vecka! Hoppas verkligen att det blir lite bättre nästa vecka...;)
Ha det gott nu!!
Kramisar Anetthe

G:a Affären sa...

Ja men vilken fantastiskt vacker terrin, ljuvlig! Och de andra var fina fynd det också. Din mammas gamla barnskor måste vara extra roligt att ha kvar, det är just historien bakom som är rolig att veta.
Hoppas nästa vecka blir bättre när det gäller jobbet!

Trevlig helg!
Cia

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Vilka fina fyd du återigen gjort
Terrinen...ååh så vacker.
Önskar dej en bra fortsättning på helgen
Kraaam Erica

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh vilka fina fynd du har gjort!!! Och vilken fin blogg du har, hit kommer jag gärna flera gånger:)

Kram Susanne

Tinis vita hem sa...

Så fina fynd du gjort, soppskålen är helt underbar :)
Ha en fin fortsättning på helgen!
kram Tini

Källeboda lantliv sa...

Underbara bilder från ditt hem .. Jättefina fynd! Ja ibland kan man ha sådana stress veckor .. Usch ! Hoppas du får lite vila nu .. Kram jeanette

Villa Waleur sa...

Så mange flotte loppis funn. Elsker den gamle terrinen. God helg
Klem Ellen

sagolika sinnen sa...

Så många fina saker du visar, alltid! Va häftig igeln va. Har aldrig sett en sån. Vad har man den till? Skorna som din mamma haft är helt underbara och givetvis en rar skatt för dig kan jag tro ;-) terrinen är ju bara så fin!
Kram Caroline

toves sammensurium sa...

Ååå for en vakker terrin - håper du klarer å få patina etterhvert på lokket også!!!Igjen nyyydelige bilder fra ditt fantastiske hjem...men du,skulle ikke du stoppe med shoppingen???;)
nyt helgen og det deilige været dere har:)
Toveklem:)

LOPPISLIV sa...

Ojoj så fina fynd!! Terrinen är ju helt underbar, ja de andra sakerna också :-) Ha nu en underbar helg!! Vila upp dig nu ordentligt efter jobb veckan. Stor kraaam Paula

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket härligt väder du har, men arbetssituationen låter jättejobbig. Hoppas din nästa vecka blir bättre. Älskar dina fynd, du hittar alltid guldkornen.
Varm kram
AnnaMaria

Sallys hus sa...

Hall där!
Oj det där lät inte som en kul arbetsvecka!!
Vad mycket fint du shoppat...nu igen..;) Å skorna...oj vad många fina!! Låter som du haft underbara veckor här hemma och vad skönt att hemflytten närmar sig..;)
Ha en fin söndag!
...jag låssas inte som att jag läste att ni har 28 grader...,)
kram Katarina

Sommerhuset i bakken sa...

Uff, det høres ut som du har hatt en slitsom uke. Håper du har fått kost deg og slappet litt av i helgen ;-)

Men du...for en flott blogg du har! Her likte jeg meg godt - og hit kommer jeg gjerne tilbake. Så mange flotte bilder. Et nydelig hjem du har. Flotte loppisfunn du har fått tak i også. Den suppeterrinen var jo bare fantastisk.

Ha en super søndag!

Anki sa...

Vännen, det är tur att inte såna veckor varar forever!
Å jag förstår att du är lycklig över dina loppisfynd...terrinen är heeeelt underbar!

Ha nu en mysig söndag!
Puss på dig med!

Anki sa...

Hörru, jag är avis så jag kryper ur skinnet...sommar??...jag tror jag kommer till dig några veckor då! Dogsen & katten kan väl gå som handbagage, å vi tar inte stor plats...kan ju bo på din underbara balkong, fniss...

Ha det gott vännen!
KRAM!

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Vilka fynd! Och din taklampa.. jag är kär!! Vilken fin!!
Ha en bra vecka! Kram!

Familjen Zaar sa...

Usch den veckan lät inget vidare ! Phu ! Hoppas att det blir mycket bättre ! Jag bara älskar dina provdockor ! Vill ha !
Ha en härlig & lugn vecka ! ,)
Kram Anki

No34 sa...

Hallampan din är grymt vacker...!! Ha det gott, kram Kate

Tre Engler sa...

Hei!
Kos å se deg tilbake:)
For en utrolig nydelig gammel terrin:) og alle de andre ting var bare herlige:)
Nydelige bilder du har og for noen herlige Giner:) ønsker meg det selv:)
Fortsatt herlig kveld

Klem Merete

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - dann lasse ich mal liebe Grüße hier und wünsche Dir eine weniger anstrengende Woche !!!
Jacqui

Norr om Köpenhamn sa...

Usch...inte kul med stressveckor!! Det var ett tag sedan jag hade sådant ;o))
Åååh, den där terrinen. Vilken goding!!! Otroligt vacker :)

Kram på dig och go´och förhoppningsvis mindre stressig vecka!!
Ulrika

idémakeriet sa...

Kära Tina,

Tack för dina tröstande ord på min blogg, de värmar.
Det var länge sedan jag var här sist, allt för länge.
Lusten att blogga har inte alltid varit där under sommaren och därefter fick vi hantera två dödsfall inom familjen, då står det också stilla.
Är du fortfarande glad för din stämpelkortshållaren?
Härliga saker du fick tag i.
En sån igelkott har jag också varit på jakt efter länge.
Man kallar de för blomsterfakir.
Kram Gerda

Monica sa...

Terrinen er virkelig underbar ja, så herlige farger og mønsteret var nydelig. Mye annet fint å se også her hos deg.

Ha en fin onsdagskveld :-D

Mina drömmars hus sa...

Fantastiskt fina prylar!!!
Ha en härlig helg
Kram
AC