lördag 15 september 2012

Depression på väg..?

Efter ytterligare en superstressig vecka känner jag att batterierna är slut...
Har ingen lust till nåt längre..
Höstdepression på väg... ?
Det enda som glädjer mig är vetskapen om att jag om 2 veckor flyger "hem" igen!! :)
Ska bli sååå kul att se mina goa vänner igen!!
Och familjen naturligtvis! :)

Vi har ju haft underbart vackert väder, med upp till +35 grader varmt här. :0)
Men nu börjar hösten komma med kyligare temperaturer...


I torsdags efter jobbet kom jag hem och hittade min kamera i en hög av kattspyor...
Katten missade laptopen med 5 cm!!! DET hade varit katastrofalt!!
Faaan, börjar de spy på bordet nu oxå!!
Har ju laminat i hela lägenheten och var spyr katterna??? Jo på mina vita mattor så klart!!!!
Och nu på bordet!!!
Trodde jag skulle vara tvungen att slänga kameran, för man såg inget mer av bilderna..
Men jag torkade av den, fönade den, och tryckte sen ner den i en burk med ris.
Och nu efter 2 dagar fungerar den igen!!! Hurraaaa!!

Tycker ju själv att mitt sovrum är det vackraste rummet jag har. Där står t.ex de finaste provdockorna.
Nu är det ju rätt så dumt att ställa de bästa sakerna där, eftersom jag i vaket tillstånd nästan aldrig är där!!!
Så jag har flyttat om dem.. jag vill ju se dem!! :))
Nu blev det ju lite tomt i ena hörnet i sovrummet, så 1 provdocka till ska jag försöka få tag på, innan flytten till Sverige... hihi


Loppisaffären gav ett väldigt magert utbyte idag, men det är lika så bra det!! :0)





                           Den här flaskan var det enda jag fick med mig hem idag.... :)














                              Min fina provdocka ser jag nu, när jag sitter i sofffan... :)













                                Den "nya" fågelburen fick ta plats på hyllan över soffan...















                                                 Och den andra fick en annan plats...















                                                      En till som fått en ny plats...







                                                             Och en till som bytt plats...







                                  Därför ser det lite tomt, lite rörigt och "ofint" här nu...
                                                    Men hon ska få en kompis... :))





































                 Och ÄNTLIGEN damp "Bibeln"  och en guldklimp till, ner i brevlådan idag,
                                   så nu har jag lite att drömma mig bort i... :))




Jag är sååå tom på inspiration och har egentligen ingen lust att blogga mer,
men jag hoppas att lusten kommer tillbaka igen...
Därför hoppas jag ni förlåter att jag inte varit/är så flitig på att kommentera hos er...
Men jag tittar in hos er och njuter som alltid av era härliga bloggar!!! :0)
Har som sagt ingen lust med nåt längre, och jag vet inte ens varför...
Stressen på jobbet suger musten ur mig...


Jag tackar allra djupast för era goa kommentarer, det värmer verkligen! :)
och så hälsar jag mina nya följare varmt välkomna hit till mig.. :)


                                        Önskar er en underbar helg, mina goa!!



25 kommentarer:

VITT, ZINK & VINTAGE sa...

Vännen!! Så tråkigt att du känner så!! Men jag vet precis vad du menar...har vart där...med både deppighet och tappad blogglust!!
Men jag är övertygad om att det ordnar sig...med ALLT!! Att det är mycket och tungt på jobbet kan ju för tusan suga musten ur den bästa.
Underbara bilder visar du iaf som vanligt...med eller utan kattkräk ;)
Hoppas du får lusten tillbaka riktigt snart...själv finns jag här och väntar <3
Massa goa värmande styrkekramar från Anetthe

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Höstdepression...inget vidare. Hoppas du får batterierna laddade och energi. Vet hur det är att vara deppig. Fick nyss höra av läkaren att jag till på köpet lider av depression!!
Katter som också hundar väljer ALLTID att spy på ens mattor ;). Och det är inte roligt när man har vita/ljusa mattor.

Soliga höstkramar till dej vännen
Kraaaam Erica

Tina sa...

Jag kan inte så mycket om hur kissar fungerar men det här lät då inget vidare! Hittade en likadan flaska på loppis i våras, de är bra till mycket!

Ta hand om dig, kram!

Anki sa...

Sweetie, det där låter inget vidare, hoppas allt ordnar till sig!
Ja kattkräk är ju inte så nice, här satsas det oftast på soffan och sängen...kan ju bero på att jag inte har några mattor iofs!
Skönt att du kunde rädda kameran iaf!
En till här som hänger sig kvar, älskar dina vackra bilder och härliga rader!

Sköt om dig nu vännen & goa kramen!

Tinis vita hem sa...

Du har så mycket fint och jag hoppas att du skulle fortsätta att blogga när du känner för det, för din blogg hör till mina favoriter :)
Samma fina tidningar ligger på mitt nattduksbord och dem bläddrar jag ivrigt i före jag skall sova.
Tur att du kunde rädda din kamera :))
Ha en riktigt skön helg!
kram Tini

G:a Affären sa...

Jobb som drar ur en all energi borde vara förbjudet, men tyvärr är det många som jobbar under sådana förhållanden. Så skönt att du får åka hem snart igen och tanka energi.
Bra att kameran fungerar och hoppas katterna och du är vänner igen!

Var rädd om dig Tina!

Varm kram
Cia

Tre Engler sa...

Hei du!
Utrolig trist at du føler deg sånn.
Håper du får hentet deg litt inn når du nå snart drar hjem. Man trenger å koble av, tenke på noe annet og få ny energi og inspirasjon fra annet hold:)
Ønsker deg alt godt:)
Nydelige bilder som alltid vennen:)

Klem Merete

Arja sa...

Very very beautiful pictures <3

Mitt vita hem sa...

Usch att du känner så men vi blir ju så glada över dina inlägg så vi hoppas att du inte kommer sluta! :)))
När går flytten hem?
Snygg flaska! Gillar skarpt! :)

Kramar i massor från mig!
/Åse

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hösten är lite lurig, jag känner också att lusten till det mesta är på låg nivå. Vi får hoppas det släpper. Och så bra att du klarade kameran, det där med riset var smart. Nya flaskan är superfin.
Höstkram
AnnaMaria

Mina drömmars hus sa...

Deppig, vad tråkigt. Men snart är du nog på G igen. Det går ju lite upp och ner för oss alla.
Toppentips med saltet.
Hoppas du har en fin söndag och vilar dig ordentligt
Kram

Johanna sa...

Varje gång jag ser kort hemifrån dig så ser det ut som den vackraste butik i världen, där jag hade kunnat köpa ALLT bums!!!

Hoppas du blir mindre deppig, men jag förstår att hösten kan medföra sådana känslor!

Önskar dig en fin söndag,

Kramis Johanna

Norr om Köpenhamn sa...

Du får ta väl hand om dig vännen. Det viktigaste är att du mår bra....vi finns ju alltid här och väntar tålmodigt på dina inlägg ;o))
Just nu har jag en otrolig inspiration, men rätt som det är så är den försvunnen. Det går upp o ner hela tiden. Samma med bloggen....
Men glädj dig till din Sverigeresa igen :)

Stor varm kram
Ulrika

Frida sa...

Tråkigt att du inte känner dig på topp just nu, hoppas det blir bättre. Men jag vet hur det är känner mig själv inte på topp för tillfället. Hoppas du får en trevlig Sverigesemester, det hjälper lite att ha något att se fram emot. Tänkte fråga dig men svara bara om du orkar. Vet ju att du bor i Tyskland, men vet inte var, undrar om du känner till någon bra inredningsaffär i Berlin med sådan stil som vi gillar? Jag ska snart dit.
Ta hand om dig!
Kram Frida

Pia sa...

Prata du om "mager på loppisarna"!!!! Du kommer ALLTID hem med händerna fulla av di mest underbara saker!!!!

Hoppas kiddemissarna mår bra nu!?

Kraaam !
-Pia-

vitaspets sa...

Tråkigt att du inte mår så bra
Men du har en jättefin blogg
Kram Karina

toves sammensurium sa...

Kjære Tina.Du får simpelten ikke lov å slutte å blogge!!!!!Men du kan få ta en pause...nå er det ikke lenge før du er tilbake i sverige og jeg tror kanskje det er det so ligger og uler i bakhodet ditt,-
snart pakke ned og sende flyttelass.PÅ plass hjemme tenker jeg du kvikner til og har atter en gang maaange fine bilder å vise oss.
Hvorfor spyr kattene da?Har de orm kanskje????Så utrolig typisk at de måtte spy akkurat der :/ Helt fantastisk at du klarte å få liv i kameraet ditt igjen....vet du,jeg mistet en gang en iphone i toan,- den virket ikke på lenge men jammen ble det liv i den igjen etterhvert!Sender deg en ekstra god klem og håper du føler deg litt lettere til sinns snart...blogg når du føler for det...vi venter tålmodige!
Toveklem:)

Frida sa...

Tack för tipset! Jag ska testa att googla. Ja Berlin är verkligen en vacker stad, som om man kan åka dit många gånger, finns hela tiden något nytt man kan se. Det blir mitt andra besök nu, ser jag fram emot. Hoppas du känner dig lite bättre snart! Kram Frida

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Sååå nydelige bilder og så vakkert hos deg :-) Håper du fortsetter :-) har også litt sånn up and downs :-) Klemmer til deg :-)

Hanna sa...

Ja jag tackar allra ödmjukast för kommentarer hos mig! Själv är jag totalt värdelös på att kommentera, och det ber jag om ursäkt för :/

Men huvva vad mycket fina saker du har, alldeles föör mycket fint, hihi!
Känner igen mig lite i dina kattbekymmer, våran Maja var inne (normalt ute) drygt en vecka för hon hade blivit biten, åt medicin, tratt, dräneringsslang och hela köret... sin ilska visade hon genom att skita under soffan i vardagsrummet, flera högar! Usch!!

Hoppas du blir piggare och får lusten tillbaka snart!
Kram Hanna

Anki sa...

Tack Sweetie!
Hoppas du känner dig bättre och får en bra helg!

Goa kramen!

Änglarnas hus sa...

Nej men vad tråkigt att höra att det nte är så bra med dig! :(
Att tappasugen för allt är ett varningstecken..hoppas att det lugnar ner sig på jobbet snart!!

Så allt är klart för flytt hem nu?? Spännande!1

Var rädd om dig vännen!! Kraam Sanne

Trådar och Trams sa...

det är ju så att allt går upp och ner och ibland är man bara ett tag där nere ..hoppas du snart känner dig bättre.
så trevligt att besöka din blogg med alla fina bilder. ska titta vidare.

Nellie sa...

Ville bara tipsa dig om att www.Froeken-Anker.dk har räfflade Reda-glaslådor till salu. Såg 3 stora men hon kanske har små också. Hoppas att du har det bra, och haft en mysig semester i Svedala.

toves sammensurium sa...

Hei skjønne Tina!
Hvordan går det med deg?
Håper humøret og energien har steget,og du har vel kanskje flyttet nå???Går det bra,har du begynt å komme deg på plass?Ville bare si jeg tenkter på deg og savner deg så sender deg en god kram!!!
Tove :)