fredag 3 augusti 2012

Ääääntligen fredag!!!!!

Fy vilken seeeg vecka det varit...
Har varit såå trött... Antagligen sviterna efter nattskiften..
Kroppen hinner inte ställa om sig från fredagen till måndagen, då väckarklockan ringde kl 4:10..
Ja hela veckan förstås....
I morgon ska jag sova ut ordentligt!!!
Känner att kroppen trånar efter det... :)

Men lite har jag hunnit med.. hihi
Fåtöljen har blivit textad och jag tycker den är såå fin!!
Synd att den är så läbbig att sitta i nu...
Ytan känns som galon..
Men jag satt ju aldrig i den förut heller... :))

Har ropat in en hattask på ebay... :)
Skulle gärna vilja buda hem lite mer, men jag måste ju SPARA!! Suck...
Jag suckar inte för att jag måste spara, utan för att jag inte kan köpa det jag vill... hahaha
Men det är viktigare att kunna flytta hem igen!!!!

Har bara 7 dagar kvar att arbeta, sen flyger jag hem igen på semester!!
Lääängtar såååå... :)
Och i slutet på september ännu en gång!! hihi
Det finns nån där som längtar lika mycket som jag... ❤



Jag har fått en utmaning av Jacqueline, med den helt fantastiska bloggen PRINCESSGREENEYE.
Hon har ett av de vackraste hem jag sett och jag bara ÄLSKAR hennes stil!!!! :)
Kolla hennes blogg och njuuuuuuut... :)

Jag måste nu skriva på tyska ( eller åtminstone försöka), så hon förstår... :))


1.WIE ALLES BEGANN: Mein Interesse für Einrichtung begann wo meine Mutter mir ein paar Pflanzen für mein Zimmer gekauft hat... Obwohl, es hat danach einige Jahre geschlummert... :)
Mein Interesse für Shabby begann vor 4 Jahre! Ich habe damals mein ersten Laptop gekauft (ja im hohen Alter) hihi, und bin zufällig auf einen Blog gelandet...  Ich war hin und weg!!!!
Ich hab viele Blogs gespeichert und habe ALLES förmlich aufgesaugt... :)
Mein damaligen Mann war davon überhaupt  nicht begeistert.. Ich wollte alle meine Möbel weiß streichen, aber durfte nicht... heul...
Naja, die Ehe ging in die Brüche und ich wohnte wieder alleine..
Nach ein bisschen zögern fing ich an die Möbel weiß zu Streichen....
Und bin seit dem sooooo glücklich damit.. hihi 

2. LIEBLINGSDEKO: Oohh das ist soo vieles..
Ich liebe Siphone, Terrinen, Koffer, alte Wecker, Spiegel, Körbe...usw usw
Ich kann mich da wirklich nicht festlegen.. Es muss mir einfach nur gefallen... :)

3.FARBSPIEL: Ich mag keine grelle Farben bei mir..
Finde es immer soo schön bei andere, aber bei mir.. neee das geht noch nicht...
Finde viele Farben schön und versuche immer etwas Farbe einzubringen, aber ich fühle mich nicht so wohl damit... noch nicht..
Ich stehe ja noch am Anfang mit Shabby und weiß, und ich denke ich werde mich mit der Zeit weiterentwickeln und andere Farben einbringen.. :)

4. DEKOIDEEN FÜR ANDERE: Wenn ich was verschenke lag ich bis jetzt immer richtig.. glaube ich wenigstens..
Die Reaktionen nach, meine ich.. :)
Ich versuche nie mein eigenen Geschmack jemanden anderen zu "aufzwingen"..

5. KOMPLIMENTE: Ich kriege viele Komplimente über meine Einrichtung..
Ich werde wohl nie richtig "fertig" werden mit die Einrichtung... und deshalb bin ich nie so richtig zufrieden... und kann vielleicht deshalb die Komplimente nicht so richtig annehmen..
Ich habe ein paar Lieblingsblogs und wenn meine Wohnung so aussehen würde, Ja dann wäre ich glücklich!!!!
Aber man kann nicht alles haben... Leider...

6. DIE LANDHAUSKÜCHE: Eine Landhausküche habe ich ja nicht..
Aber ich würde dafür "sterben" eine Küche wie Jacqueline zu haben... hihi
Ich würde sooo gerne auf die Standardküche verzichten... :)

7.TAPETEN: Seit ich in Deutschland lebe, liebe ich es das man hier die Wände Streichen kann/darf (Mietwohnung) und ich möchte keine Tapeten bei mir...

8. WOHNSÜNDEN: Das ist für mich wenn man altes wegwerft, nur weil es alt ist... Aber anderseits ist ja gut für uns.. :) Naja, nicht wegwerfen, aber wenn es weiter verkauft/verschenkt wird..
Ich denke immer das alte Sachen eine Geschichte hat...
Ich mag auch nicht Wohnungen die leblos und ohne Persönlichkeit sind.
Ein Zuhause muss eine Handschrift haben.. Egal was für Stil man hat.. man muss sehen können das jemand da lebt..

Phuuu das war jetzt etwas mühsam... Ich hoffe ihr hat nachsehen mit mein Deutsch...
Ich kann besser sprechen als schreiben.. :) Versprochen!!! hahaha
Und jetzt schnell zurück zu Schwedisch... hihi


Phhuu det var jobbigt att skriva på tyska...
Jag pratar tyska mycket bättre än jag skriver... jag lovar!!! hahaha






                           Latitud och longitud från Berlin, blev min text på fåtöljen....
                                                        Texten ska vara  knagglig... :)







                                            Alltså jag tycker det blev så bra sååå... :))























 







                                                     Hattasken jag budade hem...

                                       Inte såååå snygg kanske... men jag gillar den... :)






                                         Den hamnade på den svarta jag redan hade...
















                                                  Mina andra 2 hattaskar jag har...
                                      De är mycket snyggare än de andra två... :)















                                               Kvälls-solen skiner så vackert...

























   Det här skåpet var ett av de fåtal saker momor och morfar fick med sig från Tyskland
                                  efter 2:a världskriget, då de emigrerade till Sverige...
                                 Jag älskar det! Målade det vitt då träet var lite fult...








































                                                           På mitt sängskåp..


 




                                                        Spegelvänt i hallen...








                                                    Lite gamla kökspryttlar....





Det blev ett väldigt långt inlägg den här gången, med mycket text...
Hoppas ni orkade igenom det.. :)


Jag önskar mina nya följare varmt välkomna!
Det glädjer mig sååå att ni hittat hit.. :)

Och  ligt tack för era goa kommentarer, det värmer så otroligt...
Utan er ingen blogg...



                                              Ha en underbar helg, mina goa!!!




21 kommentarer:

VITT & VINTAGE sa...

Ååå så fin fåtöljen blev!! Å vilken hattask!! Skitsnygg!!
Förstår att du längtar hem...när det finns någon goding som också längtar ;)!! Visst är det väl en härlig känsla?? Jag längtar så efter min bästa P!!! Börjar bli lite väl mycket abstinens när vi är ifrån varandra..hihi. Så jobbigt...man längtar mest hela tiden...pust!! Tack gode gud för telefonen!! Den går varm för jämnan...fniss :P
Visst är det trist att spara?? Det gör en på dåligt humör att inte kunna shoppa lite hur som helst...känner så väl igen det!! En fattig arbetslös är vad jag är!!
Hoppas du kvicknar till och känner dig piggare... Iaf tills du kommer hem...;)hihi.
Ha det gött nu!!
Kramis Anetthe

Tre Engler sa...

Hei!
Så herlige bilder som alltid og den stol ble kjempe fin:)
Så herlig idee med å sette tekst nederst:)
Og dine hatt-esker er bare skjønne:)
Flink du er til å skrive på tysk:)

Ha en herlig kveld

Klem Merete

Tinis vita hem sa...

Fåtöljen blev riktigt charmig med texten! Dina hattaskar är oxå så fina :)
Ha en skön helg!
kram Tini

Tina sa...

Kul läsning, än hänger tyskan kvar!
Fåtöljen blev kanon, där kommer du kunna sitta som en prinsessa!

kram o trevlig helg

Rosa i huset i vitt sa...

Så mycket fina bilder....så charmig fåtöljen blev
önskar dig en trevlig helg
Kram Rosa

sagolika sinnen sa...

Otroligt häftig blev fotöljen! Inga katthår som fastnar där, eller hur ;-) snygg text oxå, du är en fena på det!
Trevlig helg, kram Caroline

G:a Affären sa...

Fåtöljen blev så snygg, tycker du varit duktig med texten. Det var väl en bra lösning med den virkade pläden, om du skulle sätta dig.
Kul att läsa lite mer om dig också. Det jag inte visste var att du har tyskt påbrå, förstår också att skåpet betyder extra mycket för dig!
Krya på dig nu och vila mycket så att hemresan blir riktigt bra, härligt att något drar i Svedala!

Kramar
Cia

Johanna sa...

Snygg fåtölj och jag skall ta och kika in hos väninnan din:) Du har bara så mycket fina saker!

Kram Johanna

Frida sa...

Så snygg stolen blev! Gillar dina hattaskar med:). Förstår att du längtar hem och speciellt när där är någon som längtar lika mycket efter dig.
Må så gott, hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Frida sa...

Så snygg stolen blev! Gillar dina hattaskar med:). Förstår att du längtar hem och speciellt när där är någon som längtar lika mycket efter dig.
Må så gott, hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Då sover nog du nu, hoppas du får sova ut ordentligt. Fåtöljen är superfin, men jag känner igen ytan, precis så blev min pall. Härligt med din hjärtevän som väntar, och så roligt med två resor inbokade.
Kramar
AnnaMaria

mormorMärtas sa...

Du har ju hur mycket fina grejer som helst!
Vilka fina hattaskar.
Och vilken fåtölj du har fixat, härlig!!

Hoppas du får vila så du känner dej starkare...
Kram Annika

Mina drömmars hus sa...

Skitsnyggt med texten. Du är fiffig du.
Hoppas din helg är great.
Kram
AC

Änglarnas hus sa...

Fåtöljen blev verkligen ett riktigt ögongodis..lite syn att det är plastiga..jag håller med..men med pläden på kan man säkert slå ner rumpan..
så roligt att du har någon speciell du flyger hem till :)

Må så gott vännen!! Kram kram ifrån Sanne

toves sammensurium sa...

Så kult med Berlin og lengde/breddegrader på stolen:)))
Det ble jo helt perfekt Tina,det blir et skjønt minne å ta hjem når du flytter til din etterlengtede!!!!;)
Hatteeskene dine er nydelige og enda finere når de får stå opp på hverandre!!!!jeg har nettopp prøvd lykken med å kjøpe en selv,om jeg får den gjenstår å se???
Håper du har fått sove litt ekstra i dag,det høres ut som du trenger det!!!Det gjør forresten jeg også...så jeg tror jeg skal finne sengen snart!!!
Nyt søndagen!!
Toveklem:)

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei vennen :)
Ååå....så fin stolen din ble :) Det var virkelig stilig med den teksten :) Så flink du er :)
Og kjempefine hatteesker du har :) Du er så god på finne de herligste skatter :)

Ha en herlig søndag og kos deg, masse vennen :)
Klemmer Lisa :)

lisje astrid's husblogg sa...

WOW! Så mykje vakkert!
INSPIRASON! ♥

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Nydelig stolen din ble.. Rå vakker :) kan skjønne du lengter etter å flytte hjem.. Masde lekkert du viser oss her ♥

Anki sa...

Nääää fy satan vad snygg fåtöljen blev, jag bara gapar av avund *ler*
Skillnaden är ju gryyyym!
Använde du vanlig färg eller??...mm nu ska nog jagas gammal skitfåtölj, haha!
Hattaskarna, underbara...som så myscket annat du har! Du inspirerar mig massor ska du veta!
Mhm, så hemlängtan är stooor nu då?...den här veckan kan bli lång med andra ord!

Ha det gott nu & kram!

Shabby Landhaus sa...

Hihi....ich auch :o)

Dein Deutsch ist super....warum schreibst du nicht mehr in deinen Posts?
Ich guck mir deine Sachen gerne an,aber ich würde manchmal zu gerne wissen was da steht *g*

Liebe Grüße
Sigrid

Norr om Köpenhamn sa...

Hej vännen!
Skönt att vara tillbaks i blogglandia igen och njuta av allas härliga bilder. Och hos dig njuter jag alltid :)
Gud, så fin fåtöljen blev. Jag hittade en gammal karmstol häromdagen som grannen hade kastat ut. Den fick följa med mig in och nu ska jag ta av tyget och måla träet tror jag. Hoppas den blir så fin som jag föreställer mig ;o)

Så mysigt att du har nån som väntar på dig i Sverige ♥♥♥ Och kul att du bestämt dig för att vända 'hemåt'. Kanske vi då ses en dag :)

Ha nu en riktigt mysig helg och sov ut ordentligt!!
Kramar
Ulrika