fredag 6 juli 2012

Suck...

Fick gå hem från jobbet i tisdags..
Ryggen är paj igen...
Har ju förstadiet till diskbråck och rätt som det är slår det ut en..
Får sprutor varannan dag för att hålla ut... suck
Är sjukskriven ännu en vecka...
Är väl snart dags för Megasprutan igen...
Den sticker de in i disken (under tomografi), och det positiva är att jag är smärtfri ca 6 månader.
Men jag drar mig lite för den, är lite rädd att det går fel...

Mina fynd levererades igår och idag har jag försiktigt dragit det ena skåpet på plats.
Det passade perfekt, där jag ville ha det. Tur, för jag köpte det med ögonmått.. hihi
Den får förbli som den är ett tag.. är lite gulaktigt, men det får duga..
Har ingen kraft att måla den nu...
Men mitt problem är nu att näverkistan som stod där, har blivit över...
Problem problem...
Men jag hittar nog en lösning, för den gör jag mig INTE av med...

Här har vi haft om de +30 grader hela veckan och det har varit såå kvavt.. bläää
Igår var det världens oväder igen, men idag är det återigen varmt och skönt..
Regnet behövdes verkligen...






                                          Skulle vilja sätta in ett fönster i dörrspegeln...
                                              Men den får vara som den är ett tag...






























                                  Vet inte om kistan ska målas eller inte... vi får se...
                                                    Den ser så murrig ut nu...














                                          De här fina gamla flaskorna fick följa med hem







                                                             Skåpet på plats i köket






                                  Är inte nöjd med dekorationen , det ser så rörigt ut...
                        Men skåpet passar perfekt där och döljer bl.a läsk och kattmatt






                                       Och min Reda-hylla fick en äntligen en plats..
                    Blir så glad av att kunna se den varje dag nu... Nu ska den bara målas..                            







                                                    Näverkistan som blev över...
                               Tror jag ska skruva fast hjul under och ha tidningar i den...




Ska jag ha loppis här i Tyskland INNAN jag flyttar hem, eller ska jag ha loppis hemma i Sverige??
En del grejor är svåra att få tag på hemma i Svedala, så det kanske vore bättre att sälja grejorna hemma, men jag skulle ju vilja reducera innan, så jag slipper ta med ALLT!!
Suck, vilka problem man har... hahaha

Och jösses vad svårt det är att inte köpa/loppa nåt mer nu...
Men ok ibland måste jag unna mig nåt, annars blir jag nog knäpp... hahaha
Loppisråtta som jag är..:))

Men det pirrar ordentligt i magen när jag tänker på flytten hem!!
Lääängtar!!!!
Fast nu längtar jag mest efter semestern i Agusti, då jag får träffa mina älskade vänner igen!!
Och en alldeles speciell vän.... :)


                                                          
                                                                 


Tack för era goa kommentarer, blir sååå glad!!
Utan er, ingen blogg... :)


                                 Önskar er en underbar fredag och helg, var ni än är....
                                        Njuuut av det vackra vädret, mina goa... :)




31 kommentarer:

VITT & VINTAGE sa...

Hallå vännen!! Så otroligt vidrigt för dig att ha ont i ryggen...Inget kul:(! Hoppas du blir bättre, låter inget skoj med stora sprutan...men vad göra om det gör dig bättre?? Bara att bita ihop..lätt att säga när jag sitter här borta eller hur...;)?? Jag är så rädd för allt som har med sprutor och sjukhus att göra så jag ska bara knipa ihop..fniss.
Vilka underbara grejor du visar, som vanligt lilla mästerloppa;) Helt fantastiskt!
Förstår att du längtar hem...men nu blev jag otroligt nyfiken...en speciell vän...DO TELL PLEASE!!! Snart är det augusti! Tiden går fort!!
Själv sitter jag och längtar mig ett par veckor fram i tiden..då får jag åka till Östersund och träffa min "speciella".....Som ett barn på nytt..hihi!
Ha det jättegott nu! Å var superrädd om dig och ryggen!
Varma kramen Anetthe

Hulda sa...

Så fin den kisten var. Likte godt den du har malt også. Virkelig nydelig med de sjablongene du har malt på. Flott det vesle skapet ditt også. Et slikt er jeg på utkikk etter til lysthuset.

Tre Engler sa...

Hei!
Så kjempe fint skapet ble:) syntes det var flott som det var:)
Du har bare så utrolig masse flott, så hvis du skal selge noe så si endelig i fra:) er helt sikkert interessert i masse av det du har:)
Den kiste var også kjempe fin som den er, men blir helt sikkert fin hvit også:)
Ønsker deg riktig god bedring med ryggen:) veit hva det er, ligger selv med vond rygg nå!

Ha en strålende helg

Klem Merete

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei fine fine vennen :)

Huff, så dumt at ryggen din har blitt så vond igjen.. Håper den snart blir bedre vennen. Må være veldig slitsomt med ryggvondt..

For et nydelig skap :) Du har så masse fint! :)

Og ta gjerne med deg alt til Sverige for å ha loppis der ;) Hvis du skal flytte i næreheten av Charlottenberg så, da kommer jeg ;) Bor ca 1 time unna :)

Skjønner veldig godt at du gleder deg til å flytte hjem, herlig med en slik kilende følelse ;)

Ha en fin sommerhelg, vennen :)
Klem og kos Lisa :)

Sallys hus sa...

Hej vännen!

meeen stackars stackars dig..det där låter hemskt ju..:(

Ang. vår pool så är det bara att du kommer...du kan ligga där o lapa drinkar dagen lång om du vill...;)
Själv ligger jag still en liten stund sen far jag upp o rensar ogräs målar en planka eller nåt....
Ditt skåp är helt underbart! passade ju perfekt där med redahyllan på.
Krya på dig nu!
kram Katarina

Familjen Zaar sa...

Usch, ingen höjdare alls ! Ta hand om dig ! Hm en fin "vedlår" du har där ;) I like ! Flytta tillbaka till svedala, va kul ! Din loppis skulle man ju vilja vara med på hehe lika loppisgalen jag...
Nä 30 grader är att ta i, jag är väl mesig men det räcker gott med 20 iskuggan :D
Må så gott & ha en härlig helg !
Kram Anki

Tinis vita hem sa...

Tråkigt att ryggen blivit sjuk. Du har så mycket fint, skåpet är jättecharmigt! Hur skulle det vara med bloggloppis före flytten?
Ha en trevlig helg!
kram Tini

G:a Affären sa...

Stackare som har så ont i ryggen, hoppas att sjukskrivningen gör dig gott och att du vilar.
När jag ska flytta på något tungt brukar jag sätta raggsockor under möbeln, det går jättelätt att dra eller skjuta då. Problemet är bara att får dit sockorna.
Inget för dig!
Vilket fint skåp, och jag förstår att du inte gör dig av med den kistan, så fin. Önskar du hade loppis alldeles här i närheten! He,he.
Kul att det pirrar i din mage, snart är det augusti...
Kramar Cia

Mor Inger`s hus sa...

For en herlig blogg du har.

Ja, livet er fullt av valgmuligheter - loppis her eller der ::))

Lykke til med både salg og flytting.

Hilsen
Inger

Nellie sa...

Vad tråkigt med ryggen!! Hoppas att du blir bättre snart! Imorgon åker jag på utflykt m sonen till Hjo. Slöjdmässa o Butik Vita Ranunkler står på listan. Hoppas även på lite loppisar så klart! Var bland de första på en kyrkloppis som öppnade idag. Lite saker följde med hem. Bla en tavla som jag nog inte har plats för!! Hur smart är det? Ha en bra helg!

Mina drömmars hus sa...

Kanoners kanoners, du kan loppa du som ingen annan.
Men ryggen!!! Stackars dig låter inte alls roligt.
Krya på dig nu och ha det bäst.
Kram
AC

Mina drömmars hus sa...

Kanoners kanoners, du kan loppa du som ingen annan.
Men ryggen!!! Stackars dig låter inte alls roligt.
Krya på dig nu och ha det bäst.
Kram
AC

Sofia sa...

Roligt att fynda, men tråkigt med ryggen :( Nu har jag fixat så man kan ansluta till min blogg så om du är intresserad, Välkommen<3

Fågel Blå sa...

Hej Vännen!
Stackars stackars dej,,, hoppas det blir bättre snart.
Härligt skåp du hittat och så bra det passade där i köket!
Du har så mycket fina saker

Ha det så bra och ta hand om dej!
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men fy vad jobbigt och ha så ont i ryggen, men tur att det finns sprutor som hjälper. Nya skåpet är jättefint, och det passade ju helt perfekt!
Var rädd om dig
Kramar
AnnaMaria

Anki sa...

Heeej vännen!
Jag skrev hos dig tre gånger igår och varje gång jag skulle publicera blev jag utkastad?!...men skam den som ger sig, fniss!
Hörrudu, ryggen är inte att leka med, inge släpa möbler vet du...ajabaja!!
Hoppas du blir bättre, det här med diskerna är fan inte kul, jag vet!
Hihi, så du längtar hem nu, kan det vara den "speciella" som drar?!

Sköt om dig nu och ta det lugnt!
Goa kramen!

Rosa i huset i vitt sa...

Jättesnyggt skåp

Kram Rosa

kråke sa...

Vilket vackert skåp:) och du...styrkekramar till dig och ta hand om dig!:))

Ha en härlig helg:)

Kråke

Frida sa...

Låter inget roligt med ryggen, hoppas den blir bättre. Skåpet är jättefint jag tycker det är fint som det är, krya på dig nu!
Kram Frida

Tina sa...

Diskbråck kan ju vara trixigt på många sätt, hoppas det går bra för dig!
Förstår att du längtar hem efter så många år, fattas väl annat!
Fint skåpet blev där, passade ju precis!

kraam på dig

Anki sa...

Haha, som mig då, jag tar 100 bilder och kan använda tre?!
Jaja, tur att man har nåt att roa sig med!
Du tar det väl lungt nu, inte far omkring och släpar möbler å målar?!
VILA!!

Sköt om dig vännen!
Goa kramen!

Anki sa...

Jamen visst är jag duktig?!...hmm, om ett par dar har jag dragit fram allt igen, hihi...Jag skulle vilja ha det sådär mysigt som du, men får verkligen aldrig till den där rätta känslan! Å mindre prylar=mindre damma, haha...inte min starka sida!

Hoppas du känner dig bättre?!
Kram kram!

Arja sa...

Beautiful ❤

Änglarnas hus sa...

Men usch och fy för rygvärk :(..hoppas det ger med sig snart...

Skåpet var som gjort för köket..ser lite ut som de gamla isskåpen tycker jag..och jag är ju prylgalen och tycker därför att alla fina saker på skåpet är underbara..inte alls rörigt enligt min smak iaf :)

Kram kram och krya på dig vännen!!

mimmi-leone sa...

For et nydelig skap og mange vakre bilder.
Ønsker deg riktig god bedring.

Birgitta sa...

Det låter inget vidare med din värk, men hoppas du blir någorlunda smärtfri efter sprutan. Vilken värme ni har, vi skulle behöva lite av den här uppe, kanske det går att skicka.

Kram och krya på dej, Birgitta

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Huff så vondt, god bedring! Så fint det skapet var, passet ypperlig hos deg :) syns det ser flott ut jeg :) klem

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Huff så vondt, god bedring! Så fint det skapet var, passet ypperlig hos deg :) syns det ser flott ut jeg :) klem

Pia sa...

Ja,ja. Sprutor hit och dit, men till slut blev jag opererad ändå!

Näemn, inte skall du hålla loppis alls, utan behålla själv alla de enderbara sakerna!!! Och sluta möblera! Jag menar så du inte får ännu värre fel i ryggen!!! ;)
Här lider jag av all världens bloggtorka (mamma ligger på sjukhus p.g.a hjärtinfarkt - och som om det inte skulle räcka: hon har benmärgscanser och Parkinsonssjukan

Pia sa...

...och så tog textutrymmet slut!

Skulle ge dig en kraaam änneu!
-Pia-

toves sammensurium sa...

enkelte ting kan man jo ikke la være å kjøpe slik er det bare ;)))
Skulle gjerne hatt en og annen ting fra samlingen din jeg,sveip innom Norge og ha loppis her Tina ;)
Jeg begynner å spare allerede*lol*
Elsket både skapet og den siste neverkisten til blad...sukk!!!Og så kan du jo unnskylde deg litt med at tingene dine er praktiske...så da har man ihvertfall lov å kjøpe!!Har også nettopp fått eget skap til kattematen...deilig,nå slipper jeg at de hopper opp på benken og tømmer ut når de er sultne!!Fikk meg to nye ragdoller i helgen så nå har jeg seks katter!!Hjeeeelp;)
Toveklem:)