fredag 20 juli 2012

Lite fynd och sorger om en katt...

Vilken vecka!!!
Ja med mina ryggproblem får jag väl leva med..
Har varit hemma den här veckan oxå och ryggsmärtorna får jag tydligen acceptera ett tag..
Börjar jobba på söndag - nattskift
Orkar inte stanna hemma längre.. får ta det lite försiktigt bara..

Förra fredagen upptäckte jag att min älskade Timmi (ena katten) hade en böld under ögat..
Han blev lugnare och sökte hela tiden närheten till mig, men han åt som vanligt..
Tänkte att jag avvaktar lite. Han hade nåt liknande för ca 10 år sen. Då rev han upp den själv..
Tyvärr blodade han ner hela min hall då, möbler, tapeter,mattor, ja allt var fullt med blod..
Fick en chock då jag kom hem från jobbet! En blodig vit katt ser fruktansvärt ut...
På söndagen insåg jag att jag var tvungen att gå till veterinären, bölden hade blivit större och katten slokade..
Måndag hämtade jag en kattbox hos Veterinären. Nu var bara frågan om jag skulle få in honom i boxen..
Vilken pärs!!!! Han klöste sönder min arm och stack iväg..
Efter ett par försök, skakade jag i hela kroppen. Men jag måste ju få in honom!!
Badrummet blev sista lösningen. Han gav ifrån sig ljud, jag aldrig hört förut..
Han lät som ett monster direkt från helvetet!!!!!
Men jag klappade honom och satte ner honom framför buren.. OCH han gick in frivilligt!!! Jag trodde inte mina ögon... han hade gett upp....
Veterinären skar upp bölden och det bara FORSADE ut var och blod...
Timmi sa inte ett ljud, han rörde inte en fena.. han var såååå duktig..
Han hade en abscess som ätit sig igenom kinden... han fick en antibiotikaspruta oxå.
Väl hemma vek han inte från min sida... Jag var hans hjältinna och hans räddare!!
Trodde han skulle hata mig, men det blev tvärtemot.. hihi
Har varit på återbesök och allt är bra!!!
Det läkte supersnabbt!!
Katterna har aldrig varit sjuka (15 år), så det var en pärs för mig... Jag led nog mer än katten.. hahaha
Och det blev inte alls så dyrt som jag fruktat... :-))

Oj det blev en lååång text... sorry

Om ni fortfarande är kvar så kan jag berätta att jag gjort några små fynd igen..
Ja ja jag vet... Spara!! :)
Men lite måste man ju unna sig ibland.. eller??


Och i helgen börjar ett nytt projekt!
Har velat lite fram och tillbaks, men nu SKA det göras...






                                       Har fyndat en gammal, typ fiskarkorg på ebay
                                                                       ( bild ebay )







                                                     2 stråhattar från loppisaffären








                                            En stor apotekarburk och några träslevar








                                      Använder inte slevarna, de ska bara stå i en burk..







                                                             Burken på plats...














Lite blandade bilder följer nu..



                                                            Vardagsrummet



























































                                                            Genomgångsrummet











































                                                                       Hallen


















                                                             Mitt nya projekt...
                                    Jag ska nu äntligen våga mig på och måla den...:0)







                                                     Timmi, direkt efter Veterinärbesöket

                                                                     min lilla krake....






                                                             Timmi, 3 dagar senare....
                                                            Pigg och glad igen!! :0)





 Ja i helgen ska penseln svingas... :))



                                             Ha en underbar helg, mina goa!!



21 kommentarer:

VITT & VINTAGE sa...

Vilken tur att kissen blev bra!! Förstår att du blev livrädd när du såg allt blod!
Härligt att han kryat på sig...desto mer synd om dig och ryggen!!
Vilket skit!!
Var rädd om dig på jobbet och måla försiktigt!!
Kramisar Anetthe

Rosa i huset i vitt sa...

Stackars liten ...skönt han är bättre...många fina fynd du har hittat
Ha en trevlig helg
Kram Rosa

Tre Engler sa...

Uff... dette hørtes ikke godt ut:( stakkars liten......
Han har nok hatt vondt!
Godt det gikk bra og at han har det mye bedre nå:)
Herlige bilder som alltid:)
Gleder meg til å se stolen!

Ha en herlig helg og god bedring til dere begge:)

Klem Merete

G:a Affären sa...

Men katten också!
Två sjuklingar...oj,oj,oj, jag kan förstå att det var otäckt att komma hem till allt blod. I ett vitt hem och på en vit katt, det säger allt!
Skönt att han är bättre nu, plutten.

Och du fyndar! Men du är driven på att hitta fina saker Tina. Jag skulle vilja ha allt det där förstår du.
Lova att visa fåtöljen sedan du svingat klart!

Kramar
Cia

Änglarnas hus sa...

Men stackars katt och dig :(..fy ..men så skönt att det gick bra till slut och att katten var klok nog att fatta att du var en hjältinna :)

Fin, fina fynd..igen..hur lyckas du!!

jag har också funderat på att måla en fåtölj men vet inte vilken färg jag ska använda på tyget..vet du??

Kram kram vännen!!
//Sanne

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Vilken tur att du fick katten till veterinären. Kinden ser inte nå vidare ut....
Och stackars dej. Jag vet hur det är med ryggsmärtor. Har varit 2 ÅR sjukskriven p.g.a min rygg.
Vilka fina fynd du gjort.
Skall bli roligt att få se bilder på ditt projekt när du fått den klar.
Önskar dej en fin helg.
Kram Erica

Johanna sa...

Åh vad fin apoteksburken var, helt enkelt supersnygg!

Kram Johanna

Familjen Zaar sa...

Huvva ! Skönt att det gick bra ! Jag fruktade det värsta när jag läste...Phu ! Hästen är verkligen charmig ! Hallampan din är jag ute efter ;)
Ha en härlig helg & svinga penseln du !
Kram Anki

Mina drömmars hus sa...

Skönt att kissen mår bra igen. Men vilken pärs....
Så fina fynd!!!
Ha en toppenhelg och hoppas att ryggen inte krånglar.
kram
AC

Fågel Blå sa...

Åhh så otäckt stackars lilla misse!
Tur att det löste sej,, så mycket fint igen,, du är en fena på att hitta fina saker!
ha en fin helg!
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men stackars lilla kissen, vilken pärs ni har haft. Men vilken läkkraft, otroligt så fint såret är. Inte konstigt att den bölden gjorde ont, säkert därför han blev så morrig. Fina saker du köpt, du är världens bästa sakletare som Pippi sa.
Kramar
AnnaMaria

Tina sa...

Uj, vilken trist historia. Tur att den slutade väl, lät lite illa ett tag..
Så fina bilder, tänkte precis som AM.
Du är allt en sakletare du!

Söndagskram till dig!

Hagbacken sa...

Ne men stackars liten misse då (och dig med för den delen...) Tur att det gick att åtgärda i a f i kattens fall då, och hoppas du blir bättre snart!

Fina fynd du har gjort- som alltid ;) Och spännande att få se projekt-fåtölj ;)

Kram på dig!

Pia sa...

Tack och lov, att allt är bramed lilla kiddemissen!!!! Jag blev sååå rädd, då jag läste rubriken!

Du fyndar du, fortfarande! jag kom ju ingen vart på ebay!? Den bara inte "tar emot" mig?!?

Hoppas du får ett lätt skift på jobbet och att vackan blir bra!!!
Kraaamar!
-Pia-

vitaspets sa...

Jättefina bilder ...
Skönt att katten mår bra
Kram Karina

Mitt vita hem sa...

Stackars lille katt! Skönt att det gick bra.
Fina fynd du gjort, som vanligt. ;-)
Klart man måste unna sig även om man sparar! :-)))

Kram Åse

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei fine vennen :)

Jeg satt med hjertet i halsen mens jeg leste innlegget ditt. Såå godt at det gikk bra med pusen din :) Skjønne lille pusen, er så vondt da de ikke har det bra. Kan tenke meg det var godt å få hull på den kulen og blir frisk og rask igjen :)

Nyydelige bilder fra ditt vakre hjem, vennen :) Så lyst og så luftig - vakkert!

Nå er vi vel hjemme fra ferietur :) tusen takk for så koselige hilsener fra deg mens vi var der :)

Ha en fin dag, og kos deg masse med dine herlige pusekatter :)
Klem og kos Lisa :)

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Stackars liten Guu såå hemskt :( Meen ja bara älskar ditt hem o alla saker du har ... kram sussie

sagolika sinnen sa...

Hej! Tack för din rara kommentar hos mig. O stackars lilla raringen din. Va läskigt när dom blir sjuka. Vilken tur att det gick bra tillslut. Måste säga att du har en makalös samling med så fina gamla saker. Helt otroligt häftigt!!! Krya på dig med ryggen ;-)
Kram Caroline

weisses herz sa...

Liebe tina!! Ich hoffe deine katze hat sich gut erholt....dass war ja wirklich schrecklich....ohhhhh das arme tier!! Und hoffentlich hast du den schreck gut "verdaut"!! Sooo schöne sachen hast du wieder ergattert!! Bin gespannt auf dein projekt!! Wünsche dir eine gute zeit!! Ggggglg! Rita

fem barns mamma sa...

Åh, vad skönt att det gick bra med kissen! Förstår så väl hur du hade det, vi höll på att förlora vår katt i sommars, hon blev döds-sjuk när hennes ungar var tre veckor:-( Allt gick väl, med tre veterinärbesök, massa medicin och stödmatning, men fy vad dåligt jag mådde!!
Trevlig helg, kram Emma!