onsdag 11 juli 2012

Lååångtråkigt...

Nu börjar det bli väldigt långtråkigt att vara hemma...
Ryggen har inte blivit mycket bättre och jag är tydligen allergisk mot sprutorna jag fått, har känt mig så febrig hela tiden. Kroppen har riktigt glödigt...
Inte de vanliga klimakterie-värmeböljningarna alltså... :))
Så nu har jag tid hos ortopeden imorgon. Är väl dags för Megasprutan igen.... huuu
Jag vet ju att den hjälper, men är återigen skraj att de sticker fel...
De sticker ju in sprutan direkt i disken...
Men jag vill inte ha det så här, orkar inte vara rädd för att böja mig och få smärtor som gör en gråtfärdig...
Och så måste jag ju vara fit till resan hem i Agusti ju... :))

Har varit olydig och målat lite, men jag har varit sååå försiktig, så det har gått bra.. :)
Målade Reda-hyllan och sen var jag tvungen att måla skåpet oxå, för det såg så pissgult ut mot den vita Reda-hyllan...
Den lilla hyllan, vedlåren/kistan, fågelburen och en spegel har oxå fått sig en omgång med färg..
Inte allt på en gång, utan lite i taget...
Måste ju vara rädd om ryggen..


Gick runt i lägenheten och knipsade bilder ur alla möjliga vinklar, för att få lite "nya" bilder...
Det kommer ju inte såå mycket nytt mer..
Men det känns lite annat när man tar bilder ur andra perspektiv...:)



Så var beredda på gamla "nya" bilder framöver... hihi






                                               Har budat hem en sifon billigt på ebay
                                                                        (bild ebay)
                                         Bättre bild kommer när jag fått hem den... :))







                                                           Reda-Hyllan målad och fin.
                     Målade även insidan, eftersom det mörka lyste igenom glasbehållarna







                                                Skåpet ser nu mycket bättre ut....
                                          Ska även shabbas nångång i framtiden...






                                Har plockat om lite och så här får det vara ett tag...





'










                                                                          FÖRE
                                                      Pissgul och inte så hävlig....





                                                                          EFTER
                                                       Ska bara shabbas lite mer...







                                         Botten på fågelburen fick en omgång färg...









                                                                        FÖRE



 
                                                                     EFTER

                                           Vedlåren/kistan målad... men inte helt färdig....








                                                                           FÖRE






                                                                       EFTER


                        Spegeln målad och shabbad med hjälp av varmluftpistolen....







                                                    Spegeln har en härlig patina...








                                       Näverkistan har fått hjul och rymmer nu tidningar...






                                                   GENOMGÅNGSRUMMET




                                                        FÖRE - utan tyg







                                                             Med tyget enkelt...
                                                           Gillade jag inte...







                                                          Så det blev raffat....
                                                             Och.. Me like!
                         Tyvärr ser man ingenting mer av vad som står i skåpet... suck







                                                     Men man kan inte få allt.... :))
















                                            Det ser inte så "plottrigt" ut nu när tyget är för....
                                              Och jag är supernöjd med resultatet!!!































                         I den lilla såsskålen har jag ett värmeljus... ser såå fint ut när det är tänt..








 Hade ju målat den stora spegeln vit igen, men jag tror den kommer att bli svart igen
                                                                 Vi får se....













                                                              SOVRUMMET































































                                                       VARDAGSRUMMET
















































                                                                    KÖKET



















                                          Balkongdörrarna står öppna dygnet runt...

















                                      Köpte världens onödigaste leksak till katterna...
                       Trodde de skulle bli glada, ja jodå en sniff och sen var det med det...








                                                      Min ena goding Timmi....



Efter veckor med upp och över +30 grader har sommarn nu tagit paus..
Det har svalnat av... Nu är det högst +20 grader och det regnar och regnar...
Men samtidigt är det skönt med lite svalka oxå..
Det har varit lite väl varmt och kvavt...


                                                Ha en fin onsdag, mina goa!!



19 kommentarer:

Tina sa...

Penseln och du har gjort ett bra jobb!
Hoppas verkligen att du får ordning på sprutan-rygg och känner dig ok när du väl ska hem till Sverige igen..håller tummarna för det!

kramkram på dig!

VITT & VINTAGE sa...

Vad otroligt trist med din rygg! Lycka till med sprutan, tror det blir bra för dig, klart det kommer att gå finfint!
Älskar sifonen!! Har bara två gröna, gillar dem inte, tycker de "glasiga" (hihi) är mycket finare!
Tyget i skåpet blev ju kanon...som du säger, det ser mycket lugnare ut.
Du...det där med avståndet har jag full förståelse för....min goding bor ju för sjutton 60 mil bort...men det går fint!! Får se vad fortsättningen blir...men bra går det ;)
Sticker dit om två veckor och längtar som en barnunge!!
Ha det bra nu...och jag håller alla tummar jag kan för att ryggen skärper till sig!!
Var rädd om dig!!
Kramis Anetthe

Tinis vita hem sa...

Åhh, vilka ljuvliga bilder! Kistan blev superfin som vit, likaså redan och skåpet :)
Ha det så bra, hoppas du får ryggen fort i skick!
kram Tini

Tre Engler sa...

Hei!
Så trist at ryggen krangler enda:( høres ikke godt ut!
Man blir så handikappet når ryggen slår seg vrang, så skjønner godt at dagen blir lange!
For en nydelig leilighet du har, med så utrolig mye flott:)
Speilen ble bare utrolig flott:)
Fortsatt god bedring

Klem Merete

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så nydelig du har det, og så masse lekkert... så kjedelig med ryggen, riktig god bedring til deg :) klem til deg!

Änglarnas hus sa...

fantastriskt vackra bilder!! N'är jag har idéetorka kikar jag in här...finns sååå mycket fint att inspireras av!!

håller tummarna för att din ryggsmärta ska ge med sig!!

kram kram ifrån Sanne

PRINCESSGREENEYE sa...

Oh Tina, ich lese erst jetztm, dassm Du einen wehen Rücken hast?!? Und dann hast Du trotzdem so viel geschafft ? Hut ab - dann schon Dich mal ein wenig und viel Glück beim Orthopäden - er wird Dich bestimmt wieder auf die Beine bringen - aber vor Spritzen hätte ich auch Angst - ich drücke Dir die Daumen und liebe Grüße
Jacqui

Mina drömmars hus sa...

Så mycket fint du målat och bilder från alla vinklar och vrår, toppenfint!!!
Var rädd om ryggen, måla är ingen bra sysselsättning, men jag förstår att du har lite tråkigt.
Kram
AC

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fräscht och fint allt blev när du målat, och just måla funkar ju för man kan sitta på en pall.
Hoppas du får sprutan för såhär kan du inte ha det, usch vad jobbigt och ha ont i ryggen.
Var rädd om dig
Kramar
AnnaMaria

Shabby Landhaus sa...

Hallo Tina!!!
Sag hast du einen Flohmarkt leer geräumt? :o)

Der Kasten mit dem Vorhang ist schön....auch wenn man jetzt die schönen Dinge nicht mehr sieht!

Tolle Bilder....darf ich bei dir einziehen?
Liebe Grüße
Sigrid

Anki sa...

Fy faaaan vad fint du har, tänk om jag kunde få till den där lantliga myskänslan!
Men hörru, akta ryggen...

Sköt om dig nu vännen!

KRAM!

toves sammensurium sa...

huff...stakkars deg og ryggen din!!!Men på en liten måte er det litt bra....for når du kjeder deg og har tatt nye bilder blir jo jeg veldig glad for det er jo bare så lekkert hos deg at jeg sitter og er stum av beundring og fascinasjon!!Og alt det fantastiske du gjør med malerkosten...du ern en Magica fra Tryll!Men...hoppas så klart du er bedre snart!!!!!!!!!!
toveklem:)

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej vännen
En jätte krya på kram till dig
Hoppas verkligen det snart blir bättre!
Tack för alla inspirerande bilder du visar så mycke fint att titta på kram och trevlig helg!

Anki sa...

Vet du, solen kikar fram hos mig, fast runtom är det grågrå så det blir nog bara en snabbis!
Fast jag hörde att finvädret ska komma i augusti, så det är ju bara att hoppas!
Å du, den där fina bokstavsplanschen tar jag gärna över om du tröttnar på den, fniss...

Hoppas du får en fin helg och var rädd om ryggen!

Gooa kramen!

Nuance francaise weisser traum sa...

lieben dank..;)
deine bilder und einrichtungen sind wunderschööön ;)
ich könnte gleich einziehen..;)wunderschön deine büste und die schränke und das pferd..ein traum
wünsch dir ein wunderschönes wochenende..lg
jenny

G:a Affären sa...

Vid det här laget har du fått sprutan och jag hoppas innerligt att smärtan gett med sig.
Så många fina före och efter målning det blev. Och skåpet! Jättebra och fint med tyget på insidan.
Önskar dig en fin helg!
Kramar Cia

LOPPISLIV sa...

Vilken fin sifon du fyndat!! Hoppas din rygg snart blir bättre, usch det är inte alls roligt att ha ont hela tiden. Krya på dig nu och ha en fin helg!

Kram Paula

Lilla Kullan sa...

Oj, så mycket fint.:-)
Hoppas att du får må bättre snart. Kram Stina

Tina sa...

Jag säger fy f*n över vädret, drog just fram papper, plast och färg i högsta hugg efter att lusläst prognosen. Jo, vad händer då? REGN, va 17 kommer allt ifrån?? Ge mig kraft, Tina. Jag smäller snart av!!

kramen