söndag 15 juli 2012

Oförändrat....

Ja här händer det ingenting för tillfället...
Var ju på lasarettet i fredags,  i "röret" och resultatet av tomografin var att jag har en blockad och att Ischias-nerven är inklämd......
Alltså ingen spruta än..
Blockaden upphävdes och nu har jag ännu ondare i ryggen än innan... suck..
Men det är tydligen normalt...
Ska tillbaks till doktorn i morgon och jag hoppas kunna arbeta åtminstone till mitten/slutet av veckan..
Håll tummarna, för jag är sååå trött på att gå hemma och ha ont..

Sifonen har kommit och den är såå fin..
Så nu är jag lycklig ägare till åtminstone 2 stycken... :)

Har plockat om lite vid Reda-hyllan i köket igen och nu är jag nöjd...
men ni vet ju hur det är, det plockas ju om lite då och då... hihi

Ja och det här vädret gör en ju deprimerad...
Regn, regn och åter regn.... Hur mycket kan det egentligen regna?
Det är dags för solen att komma fram!!!


Ja och bilderna visar inget nytt, men har inget annat att visa.... sorry





                                                            Min nya fina sifon... :))







                                                Är nu stolt ägare till dessa 2 sifoner...





                                                                Vardagsrummet




























                                               Apotekarhyllan ser så liten ut på bilden....















                                                                     Sovrummet





























































                                                            Genomgångsrummet































































                                                                    Köket











































                                                              Plockat om lite... :)




                                                                         Hallen























                                          Önskar er massor med sol, mina goa!






18 kommentarer:

Nellie sa...

Fina bilder som vanligt! Urfin sifon, gillade märket. Har faktiskt inte en enda ännu. Har bara stött på dyra sådana än så länge och då har jag avstått. Ser förresten att du även har två sådana vispar som jag letar efter. Sådana i glasburk. Vet inte om det är för grädde eller smör? De jag har sett på loppisar hittills har jag tyckt varit för stora att ha min kökshylla. Tråkigt att ryggen är sämre igen. Inget roligt att ha ont i ryggen, Jag vet det tyvärr. Nu har jag äntligen börjat gå till en naprapat i förebyggande syfte. Så himla bra att få hjälp innan man får alltför ont. Mitt sitter mestadels i musklerna men har även något fel på ryggraden mellan skulderbladen. Så bra numera att naprapaten trycker rätt där regelbundet, innan det blir ansträngt o inflammerat. hoppas att du (och vi) snart får mer sol att njuta av. Krya på dig och ha det bra!

Tre Engler sa...

Hei!
Uff ikke godt det med ryggen:( håper inderlig at du blir snart noe bedre!
Sifoner er bare nydelig, elsker de:)
Du har så utrolig mye flott, må ha samlet i mange år!!!!!
Ønsker deg en god søndag og riktig god bedring:)

Klem Merete

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

När du fått sån behandling tror jag du kommer bli bättre, fast det kommer inte direkt. Håller tummarna för att du jobbar snart igen. Sifonen är jättefin, såna med text på är superfina.
Kramar
AnnaMaria

Tinis vita hem sa...

Vackra bilder och sifonen är helt superfin!
Hoppas det blir bra med ryggen :)
kram Tini

Tina sa...

Din våg du har där på hyllan till vänster skulle gärna få flytta hem till mig, snygg!
Men vilken seg historia det blivit med ryggen, hoppas du kryar på dig!
Sifonen var så fin, texten så läcker!

kramkram

VITT & VINTAGE sa...

Hallå vännen!!

Vad trist med din rygg...hoppas verkligen att den blir bättre snart och slutar bråka med dig!
Här håller man snart på att regna bort!! Pust....såååå urblääää!! Känns som att sommaren bara försvinner :(
Men sol i sinnet..hihi!!
Fina bilder du visar...som vanligt.
Jag åker upp till godingen i Norrland om en vecka...ska bli urskoj..och jag ska stanna en hel vecka, ser fram mot det..ska bli så mysigt.

Hoppas du får en riktigt fin kväll i alla fall...

Varma krya-på-ryggen-kramar Anetthe

Änglarnas hus sa...

Gamla men såå fina bilder..gör inget alls att du inte fotat nytt..finns så mycket finat att njuta av i dina bilder!
Sifonen är jättefin med den ingraverade texten på..

Hoppas du får ordning på ryggen nu..förstår att du blir less på att gå hemma!!

Kram kram ifrån Sanne

Frida sa...

Hoppas verkligen det blir bättre med ryggen, jag vet hur det är att gå hemma har varit utan jobb i ett halv år nu det är inte roligt. Hoppas du kan börja jobba snart igen:). Vilka fina sifoner du har, jag har en grön den är jag så glad för. Du har så mycket fint att visa så du behöver inte köpa nya saker. Så regnet har kommit till er med:( jag hoppas på lite bättre väder i Augusti så vi får lite sommar i alla fall.
Krya på dig nu Tina!
Kram Frida

Sallys hus sa...

Hej fina du!
jag håller tummarna för dig!

ååå vad fint du har det! Ditt hem är som en hel godisbutik ju.....man ser bara en massa godsaker vart man än tittar..;)

kram Katarina

Mina drömmars hus sa...

Stackars dig, hoppas du blir helt bra snart att gå om kring med ond rygg är inte alls roligt.
Fina bilder och jag förstår att du är en lycklig ägare......
Kram
AC

LantlivsAnette sa...

Åhh jisses vad fint du har det..du har såå mycket fina saker så man blir tokig..dina terriner, väskor..jaaa allt !! Hoppas nu att du blir frisk i ryggen, inte roligt att ha ont..
Kraaam Anette

Lilla Blanka sa...

Krya på dig vännen! (tänker friska tankar om dig *kram*)

Så härligt med alla bilder, du har så fantastiskt mycket fina saker..!

Nya sifonen är så fin, med trycket på..gillar!

Kraaaam
Mia

toves sammensurium sa...

Uffa søta Tina,så synd jeg synes i deg.Ikke godt å ha det så ont,og gå hjemme og kjede seg :(
Du kunne nå i det minste fått sol og sommer!!!
Jeg går jo også hjemme...har ikke tid til å hverken kjede meg eller kjenne på det vonde..helt til jeg plutselig må stoppe opp eller resignere.Det er sannsynligvis et bekkenledd som er årsaken til mine smerter,men jeg har også begynt å lure på om jeg kan ha en slags revmatsme for jeg verker over hele kroppen,stikkende smerter i tide og utide.Så da må man sette seg ned og slappe av og hvile kroppen innimellom og da er det deilig å besøke deilige blogger med så vakre bilder som din!:)))
Husker du at du kommenterte et innlegg med meg der du skrev at du hadde fulgt Birgits Blogg lenge.Jeg fant det hjemmet på en russisk side,men jeg lurer på hva bloggen til denne Birgit heter,hun hadde et nydelig hjem og jeg vil gjerne finne bloggen hennes :)
Visste ikke at desse flaskene heter sifon,- så nå ble jeg både litt klokere og litt misunnelig.Stadig noe fint nytt hos deg:))
God bedring,håper det snart er bedre hos deg!
Toveklem:)

Lantligt i stan sa...

Usch stackars dig som har så ont i ryggen! Jag vet hur det känns att leva med värk, urjobbigt. Underbara sifoner! Vilket otroligt vackert hem du har och så mycket fina grejor! Jag lägger till dig bland mina favoriter om det är okey, om jag lyckas klura ut hur man fixar detta med det nya utseendet i Blogger. Ha det bra, jag tittar in hit fler gånger!
Kram Anki

Sommerhuset i bakken sa...

Oj, oj, oj! Så utrolig mange flotte bilder med utrolig nydelige ting og detaljer. Sååå vakkert!

Ha en super kveld!

Johanna sa...

Du har ju bara så otroligt mycket fina saker! Sifonen var superfin! Vill själv ha en men har inte hittat "rätt" ännu:)

Kram Johanna

kråke sa...

Superfin Sifon:)) Hoppas det snart går åt rätt håll:)

Kryakramen:))

kråke

G:a Affären sa...

Åjo det du visar blir liksom nytt när bilderna är tagna från någon annan vinkel. Det blir som en upptäcksfärd bland alla dina fina saker. Och sifonen är hur fin som helst, det är lite speciellt med de som har en gravyr.
Hoppas ni också får bättre väder och att du mår bättre i ryggen!
Kramar
Cia