lördag 28 juli 2012

Fynd och projekt...

Ja så har vi haft en högsommarvecka med upp till +38 grader!!
Det har varit sååå kvavt och läbbigt, att jag nästan jublade när det började regna igår kväll... :)
Idag har vi +23 grader, mulet och kvavt.. så regnet gjorde det inte mycket bättre, men det är inte så varmt längre, vilket jag välkomnar... hihi

Har fyndat lite igen.. :)
Inte så mycket, bara lite... hihi

Min hyresvärdinna kommer inte tillbaks mer (hon måste bo på åldershem, då hon blivit väldigt dement, hon är ju 87 år), så nu ska hennes brorson röja upp i eländet (hon var ju en messi)..
Jag har erbjudit mig att hjälpa till... Inte helt utan baktankar, för bara hennes garage är en riktig skattkammare..
Fick med mig lite grejer därifrån igår... hihi

Projekt fåtölj är klar, men inte med det resultatet jag hoppats på...
Den ser jättefin ut, men är inge vidare att sitta i nu.
Ytan är som en blandning av skinnimitat och plast...
Att sitta i den barbent är inte att tänka på... :)
Katterna gillar den inte heller längre, så det var bara att lägga över det virkade "täcket" igen..
Och det gick åt färg!!! Nästan 2,5 liter...
Inget jag gör om igen...
Tänk på att slipa ytan mellan varven.
Jag använde pimpsten.. Som man använder till fotvård, det var enklare än med sandpapper..
Jag ska bara skriva en text på den, sen är den helt färdig...

Katten mår superbra och är helt återställd.. :))









                                            Fynden från loppisaffären, förra lördagen








                                            Några fynd från hyresvärdinnans garage








                                                               och några till.. :)
Ska bli kul att se vad det finns för godsaker mer där... :))




 



                                                                 Fåtöljen FÖRE







                                                        Efter första färglagret...







                                                          Efter 4:e omgången färg....








                            Duttade på lite mörkare färg för att få lite "liv" i det hela....






                                                                     EFTER
                                                Ska skriva nån text på nedre delen...























                      För katternas skull åkte "täcket på igen, de gillar att ligga där... :)







                                      Fiskar-korgen är här och jag är så lycklig över den... :))
               Fast det är nog egentligen en cykelkorg... men jag är lika lycklig ändå!!! :)))
































                                         Mitt enda korvhorn har fått en värdig plats... :)








                                                     Korgen har oxå fått en plats....





Nu ska det städas lite här...
Det regnar ju ute, så det passar bra... :)




                                            Ha en härlig helg , mina goa!!


20 kommentarer:

Tre Engler sa...

Hei!
Så utrolig heldig du har vært å funnet så mange flott ting:) dette var lit av noen funn:)
Stolen ble jo aldeles forvandlet og kjemp lekker:)
Nydelig bilder som alltid:)
Lykke til med vasking og godt at katten er frisk igjen:)

Ha en herlig helg

Klem Merete

Hulda sa...

Så mange SUPRE funn! Jeg likte SÅ godt den store, svarte kurven i jern. Nydelig er den, ja, likte det andre også. :) Alt passet så godt inn i huset ditt. Nydelig den ørelappstolen, du har gjort en fin make-over med den. :)

Nå har jeg lagt ut et innlegg med interiør fra lysthuset. :)

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina, wow ist der Sessel schön geworden !!! Irgendwann möchte ich das auch mal bei einem alten Sessel ausprobieren. Hab ein schöens Wochenende
Jacqui

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei fine vennen :)

Såå fine ting du har funnet :) Falt helt for den gamle såpeskålen :)

Og stolen ble kjempefin, en total forandring :) Og katter vet som regel hva de vil så vil vel fortsatt ha pleddet der ja ;) Så godt at pusen er helt i form igjen, vennen :)

Her har vi hatt regn i hele sommer, og nå er det sendt ut flomvarsel her ;) Så vi koser oss inne med tente lys og masse filmer :)

Ha en fin lørdag, og kos deg med litt vasking, vennen :)
Klemmer Lisa :)

Mina drömmars hus sa...

Fy fabian vilka fynd!!! Så jädra fina!!
Men måla en fåtölj skulle jag nog aldrig komma på. Du är fiffig du.
Ha det bäst Tina.
Kram
AC

Frida sa...

Oj 38 grader varmt och jag som tycker att vi har haft det varmt här hos oss med 30. Men i dag har det regnat och jag tycker precis som du att det är skönt när det svalkar ner lite. Sådana trattar i emalj har jag med, hittade en på samlarmarknaden förra helgen. Stolen blev ju jättefin. Blir spännande att se vad du hittar mer för fynd.
Må så gott!
Kram Frida

Tina sa...

Nu har värmen hittat även hit, sista veckan har varit underbar!
Så fina fynd och super fin fåtölj!
Kommer att bli bra med lite text, det är du ju så bra på..

kramen i värmen

Rosa i huset i vitt sa...

Fina fynd ...häftigt att måla fåtöljen


Kram Rosa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Toppenfynd både från loppis och garaget, tänk vad saker hyrestanten säkert sparat som ni kommer hitta. Jag målade ju dynan på en pall, och den blev också läbbigt konstig. Men det kanske mjuknar efter ett tag.
Kramar
AnnaMaria

Familjen Zaar sa...

Vilken lyllos, nu blir man ju verkligen avis !!!! Rota i en massa grejer ! Ska bli spännande att följa, det börjar ju bra ;) Jag fattar inte att ni kan ha det så varmt !? Värsta afrikahettan ju... ;) Fåtöljen ser ju väldigt fin ut i allafall men det är klart sitta vill man ju gärna göra bekvämt hehe.
Ha en härlig vecka !
Kram Anki

Fågel Blå sa...

Så otroligt mycket fint, fåtöljen blev så fin!!!!!
Och dina nya loppisfynd vilken härlig samling, önskar dej en fin vecka
Kramar Kathrine

Pia sa...

Inte klokt vilka fynd du kom med!!!! SUPR FINA!!!!
Fåtöljen kunde man inte tro att er den samma!!!!! Urtjusig!

Nu måste jag kila igen...
Hej då och KRAAM!
-Pia-

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!

Ååå så fina fynd du gjort..älskar trattar och hittade själv två i helgen :)
Jag har också målat en fåtölj efter ditt tips..och den blev vit och bra..men maken skrattade och sa att jag kunde ha klätt den i galon i stället..men den är vit nu såå..kommer nog också att ha en pläd eller liknande på den :)

Kram kram sanne

Le Style sa...

So what a lovely warm summer there with you! What a fascinating post. Beautiful items and then the chair, nicely done! I wish you a great sunny week!

Kind regards,
Yet

chatarina sa...

Hej! Oj, vilka fina fynd du har gjort! Jättefin fåtölj! Hoppas att din dag blir fin! Kram

Titti sa...

Tittar in här för första gången. Jättefina fynd du har gjort.

toves sammensurium sa...

hvordan orker du å gjøre noe i 38 grader tenker jeg,og blir matt bare ved tanken.Slike temperaturer er ikke noe for denne damen!!!
Brukte du kalkmaling på stolen din?Den ble rålekker og kommer til å bli helt nydelig med tekst!Vi får vel se?
Mp le litt av deg da---du som ikke skulle kjøpe mer!!!!!Likevel ser jeg stadig nye herlige ting du viser...og blir like misunnelig hver gang.Ler litt av deg ogsådu er bra utspekulert og lur som den gode hjelper til brorsonne her!!!Kjenner meg litt igjen,hihi.
Hva gjør man ikke for et kupp???
Stakkars pusen din,dette hadde jeg ikke fått med meg!!!Så bra han er bedre,det er aldri kult når dyrene våre blir syke:(
Håper forresten ryggen din er bra?
Toveklem:)

Shabby Landhaus sa...

Hallo Tina,

ist der Ohrensessel zuerst geblümt gewesen und nun Weiß oder hast du 2davon?

Sieht super schöööön aus!!!

Liebe Grüße
Sigrid

Ann-Catrin sa...

Hallå där!
men vilket fyndgarage..ojoj
Tänk så många vindar/källare och bodar som bara står och ingen orkar ta tag i dom.. sen åker någon till tippen bara för att bli av med det!

Men oj med fåtöljen.. 2,5 l färg, det är inte lite det.hihi
ja den ser ju fin ut på bild men jag kan förstå känslan.

En stor kram
A-C

Mitt vita hem sa...

Snygg ny banner! ♥
Nu ska du snart till Sverige igen va? ;)

Kram Åse