fredag 15 juni 2012

Vilken semester!!!!

Ja så är man då "hemma" igen...
Fy vad tiden gick fort, alldeles FÖR fort...
Men vilken semester det varit!!!

Det började katastrofalt med att mammas bil pajade på vägen till Arlanda. för att hämta mig...
Det löste sig med lånebil och 4 timmars väntan...
Var ju klart att mamma körde till fel Terminal oxå...
Det hände en hel del på den här semestern...
Underbara och roliga händelser, men även tråkiga saker...
Men till 99% var allt TOPPEN!!!
Har umgåtts med familj och kära vänner, varit på galej och shoppat som en galning!!! hehe
Släpade hem typ 100 par skor!!! hahahaha

INTE EN ENDA LOPPIS var jag på!!
Hade absolut ingen lust!! Är jag sjuk???!!! :))

Men ett beslut har fattats!!!
JAG FLYTTAR HEM IGEN!!!! :0))
Ok. först måste flytten sparas ihop, är ju rätt dyrt att få med sig allt...
Så det blir att ta sig i kragen och inte loppa så mycket mer nu... :)

Var på arbetsförmedlingen och fick positiv input, så det fixar sig..
Mina underbara vänner ska oxå hjälpa mig med kontakter, när det är dags...

Kan knappt fatta att jag har såååå underbara vänner hemma i Sverige..
Love you, Carina, Sari och Nettan!!!
Och alla andra oxå så klart! Ingen nämnd ingen glömd... :))


Gerda, tyvärr fick jag inte med mig ditt paket hem!
Är såååå ledsen för det, men jag hade för mycket att släpa på....
Men den ligger och väntar på mig... Det sporrar ju oxå lite mer... :))




                                      Den högra stämpelkortshållaren är MIN!! :))
                    Bilden är lånad från Gerda, med den underbara bloggen  Idemakeriet



                                Gerda skickade med de här underbara sakerna i paketet...


                                               Tack goa Gerda för de godsakerna!!!







                              Glömde visa den här fina lilla hyllan jag fyndade innan semestern...






















                                               De här kuddarna köpte jag på Coop!!
                                      Innerkuddarna fick jag tyvärr lämna kvar... suck






                                       En strå-cowboyhatt fick jag oxå med mig.... :)








                                                 Några bilder från min hemstad



               Det var inte sååå mycket vackert väder.... Det regnade nästan VARJE dag!!!







                                                 Fick med mig några tidningar oxå...






"Bibeln" låg och väntade när jag kom tillbaks och Vakre Hjem köpte jag på Arlanda....


                  





                                      Min helt underbara lilla goa brorsdotter Ella!!



                                                                          



                                             Och min vackra väninna Carina och jag!!
                                  Den kvällen var vi lika "suddiga" som bilden.... hihi



     Tack familj och underbara vänner för en häääääärlig semester!!!




                                    Och nu har jag en hel del bloggar att gå igenom.. hihi
                                                Ha en underbar fredag, mina goa!!






25 kommentarer:

Nellie sa...

Låter som en underbar semester! Välkommen hem och lycka till med flyttbeslutet. Behöver din hjälp! Köpte en sak igår på loppis men jag fattar inte den tyska texten!!! Tänkte först int köpa men så tänkte jag på dig... Jag fotograferar och lägger ut på bloggen i nästa inlägg. Kanske du kan tyda den gammeldags texten och berätta vad det står. Snäääälla!!!!!!

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - schön dass Du wieder da bist - aber es ist auch schön zu lesen, dass Du einen wunderbaren Urlaub hattest !
Wie, Du warst auf keinem Flohmarkt - das kann ich kaum glauben!!!
ganz liebe Grüße
Jacqui

Anki sa...

Heej vännen!
Låter som du haft det toppen hemma i Svedala! Vad typiskt med bilen, men schabladder blir det ju alltid...iaf om man går i mina skor, haha!
Härliga bilder, å vad gött att du känner dig nöjd med beslutet att flytta hem igen, goa vänner gör ju oxå saken lättare!

Ha det gott nu och Kraaaaamen!

VITT & VINTAGE sa...

Hallåååå!
Så kul att du tagit beslutet att flytta hem! Jätteskoj!
Gillar bilderna från "vår hemstad"...roligt att se bilder där man känner igen sig så väl..;)Låter som att du haft det alldeles underbart, förstår att det varit härligt att träffa goa vänner och familjen!
Men inget loppande???? WHAT???? ;) Man blir ju förstummad...hahaha. Men det är ju klart...du har ju nog med grejor att släpa hem till Sweden sen i alla fall.:D!! Mästerloppan!!
Så skoj att ha dej tillbaka på bloggen igen...aldrig kul när någon försvinner iväg sådär...på semester...;) Nädå..bara skoja!
Ha en jättefin helg!!
Kramisar Anetthe

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Välkommen hem Tina, vilken resa du gjort. Och det var ett bra beslut att du flyttar hem till Sverige.
Mycket fint fick du med hem, men jag förstår att den långa hållaren var svår och ta med. Jättefint foto på er, ni ser så härligt glada ut.
Trevlig helg och stor kram
AnnaMaria

toves sammensurium sa...

så godt å ha deg tilbake i blogglandia TIna...og så godt p lese hhvor herlig du har hatt det:)
En spennende avgjørelse du har tatt om å flytte hjem til Sverige,nå blir det myyye å tenke på og lite ebay ;)
Toveklem:)

Mina drömmars hus sa...

Välkommen tillbaka!!!!
Du verkar ha haft det toppen. Men två veckor det går fort det.
Åh håhå hyllan, waow.
Ha en riktigt skön fredag
Kram
AC

G:a Affären sa...

Det har varit tomt efter dig! Jag gissar att katterna blev glada och att den ena skrek lite extra...!
Att flytta hem till Sverige låter helt rätt och jag förstår att dina goa vänner gjorde beslutet lättare att ta.
Om du inte loppat en enda gång så betyder det att du verkligen haft semester!
Så fina saker du visar, hyllan med text på porslinet är jättefin.
Önskar dig en trevlig helg!
Kramar /Cia

Hulda sa...

Oioioi, så mange godbiter du har med hjem. :) Så vakker den hylla var, og hatten da. :) Virkelig skjønnheter. :)

Sussi sa...

Hej Tina..och tack för din goa kommentar! Nu hittade jag till dig och har bläddrat runt i din blogg. Kul! Låter som om du fattat ett bra beslut med att flytta hem till Sverige igen. Härligt med gamla kompisar!
Kram
Sussi

Tre Engler sa...

Hei!
Kjempe koselig å ha deg tilbake, savnet dine herlige innlegg:)
Høres ut som du har hatt en god ferie med familie og venner:) for en herlig liten jente du er tante til:)
Ja, blir jo spennende å skulle flytte hjem igjen.
Gerda har verdens herligste blogg, med masse inspirasjon og fantastiske bilder:)

Ha en herlig helg

Klem Merete

LantlivsAnette sa...

Men vilken härlig semester du har haft !! Och såå roligt att du vill flytta hem igen..
Kraaam Anette
P.s Ojj så fina saker du har köpt !!

Pia sa...

Så underbart att få flytta hem igen! Visst kommer det att vara ledsamt att lämna allt det gamla, men...?!

Som vanligt: helt sjukt fantastiska saker du fyndat IGEN!!!!!!!!!!

Önskar dig en fiiin helg!
Kraaaam!
-Pia-

Carina sa...

Var så härligt att få rå om dig Tina. Det blir sååååå kul när du kommer hit för gott <3

Marit sa...

Hørtes ut som en fantastisk ferie!!:) Trenger ikke pent vær så lenge man er i godt selskap!;)
Blir sikkert supert å flytte hjem igjen!:)

Klem Marit

Tina sa...

Baby, you are back!
Vilken semesterlycka du skriver om, så ska du flytta hem också! KUL!
Suddiga kvällar och bilder är inte fel heller!

KRAAM

Nellie sa...

Nu har jag gjort ett inlägg om mitt tyska "problem". Hoppas att vill hjälpa mig!

Nellie sa...

Tusen tack Tina!!! Blev ingen hojtur :( Sträckte mig i ryggen istället. Som tur är har jag redan en tid hos min naprapat imorgon!

lisje astrid's husblogg sa...

For ein fantastisk flott blogg!
Inspirasjon :)

Takk for helsing frå deg ♥

God ny veke :)

Frida sa...

Del låter sm en härlig semester. Så roligt att du har bestämt dig för att flytta hem igen:). Jag gillar din stråhatt, jättefin. Härligt art du är tillbaka igen, jag har saknat dina inlägg! Må så gott! Kram Frida

Frida sa...

Ursäkta att det blev lite fel , för små tangenter på Iphonen:(.

pysseltanten sa...

Välkommen tillbax..:))
Sitter o kollar bilderna..o blir såå nyfiken..vilken stad e det?..
Skönt när ett beslut e taget...blir härligt att flytta hem till gamla Svedala igen...:)) Borta bra men himma bäst...;)
Kraam Git

Norr om Köpenhamn sa...

Välkommen 'hem' och tillbaks i bloggvärlden :O)
Låter som att du har haft en underbar semester. Åååååh jag känner igen det där med att vilja flytta hem. Jag bodde ju i Belgien i tre år och jag kommer ihåg när jag var hemma sista och tredje sommaren, då ville jag bara flytta hem ;o) Längtade otroligt mycket efter Sverige, vänner o familj. Sagt och gjort, jag flyttade hem och ett år senare kom också min dåvarande man. Han var fotbollsproffs och kunde inte bryta sitt kontrakt, därför blev det ett år senare.
Det var underbart att flytta hem igen...så jag förstår att du längtar :o)))

Ha en fortsatt härlig midsommarvecka! Har du nu fått svensk sill med dig ner igen?? ;o)
Kramisar
Ulrika

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei søte vennen :)

Såå koselig å se deg på bloggen igjen :) Velkommen hjem :) Og så koselig at du flytter hjem til Sverige - kan tenke meg du gleder deg masse :)

Høres ut som en kjempefin ferie :) Og sol klarer man seg uten da man har så gode venner å kose seg med :)

Herlige fynd du har gjort også, vennen :)

Kos deg vel hjemme hos dine søte pusekatter :)
Klem og kos Lisa :)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ÅÅÅ så spennende det blir å flytte hjemmat!! Herlig at du har hatt en flott ferie :)
Herlig den hylla var :)

Ha en fin kveld!
Klemmer til deg!