lördag 30 juni 2012

Phhuuu vilken värme...

Fy vale vilket väder vi haft den här veckan...
Upp till +30 grader, men med upp till 90% luftfuktighet!!
Allt klibbar.... bläää
Igår haglade det, regnet VRÄKTE ner, sen kom världens oväder och sen sken solen igen...
Men det här kvava vädret suger verkligen musten ur en...
Har varit en jobbig vecka....
men det ska bli lite bättre fr.o.m  måndag.. :)

Har varit hos frissan idag, var på tiden... :))
Och ett besök i  loppisaffären..
Ja jag vet, jag måste spara, men de här fynden kunde jag bara inte motstå..
Bilderna är dåliga, men det kommer bättre bilder, sen när jag fått hem dem.
De blir levererade, fin service! :))

Fick semesterpengar och 1/3 av flyttkostnaderna har jag redan lagt undan! :))))))
Och när julpengarna kommer, lägger jag undan lika mycket... :)))
 + att jag lägger undan pengar varje månad!!
Ja nu går det undan!!! hihi
Vill ju flytta hem så fort som möjligt nu!! :))

Jag flyger hem på 14 dagars semester i Agusti igen!
De pengarna hade jag iof  oxå kunnat spara, men jag vill hem till mina goa!
Ingen nämnd, ingen glömd... ❤❤❤
Och så jag lärde känna nån, nu när jag var hemma, så det lockar ju oxå... hihi
Men pssst.. det är nämligen ingen som vet det än... :))


Har inte såå mycket att visa...




                  Ån utanför fönstret, är en enda brun sörja efter ovädret igår.... bläää







                                                 Det här skåpet fyndade jag idag,
                       tyvärr ser man inte hur fint det är.    Åtminstone i mina ögon... :)
                                                     Kommer bättre bilder sen..







                                                           Den här kistan oxå...
                                                    Bättre bilder kommer senare...







                      Och den här korgen! Och den kunde jag ta med hem på en gång... ;))







    Budade hem en glasbehållare från ebay innan semestern, men kollade inte ordentligt,
                för den hade inga "räfflor" i glaset... suck..  Alltså går jag på jakt igen.. :))






                      Flaskan har jag fått så gott som ren, efter ett supertips från Paula ...
                           Jag hade inget grovsalt, men med vanligt salt (hällde i 1 kg),
            lite diskmedel och varmt vatten, fick jag bort det mesta av avlagringarna... :)






                               Kuddarna med trycket STORE är från Coop Forum..





 Och så lite blandade bilder...



































                                                              Mina 2 älskade missar... :))
                                                De är helt färdiga i den här värmen...






        "Bibeln" och Bolig Dröm damp ner i brevlådan, så nu ska jag hämta inspiration... :)
      NATURLIGTVIS får jag enorm inspiration från er och era underbara bloggar,
      men det är en annan känsla att hålla en tidning i handen och bläddra igenom... :))





                            Ha en underbar helg var ni än är, mina goa!



25 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Så många fina fynd du gjort och ljuvliga bilder du visar! Njut av värmen :)
Ha det så bra!
kram Tini

Mitt vita hem sa...

Åh så roligt att kunna få flytta hem och att du träffat nån! Du kommer få det lika fint här hemma! :-) Vart e hemma i Sverige för dig?
Själv e jag ju i Frankrike och semestrar men hittar inte en enda brocante så här görs inga fynd. :-(
Får leta på nätet och på loppisar hemma istället efter sånt jag vill ha....

Kram Åse

G:a Affären sa...

Det var roligt att läsa, att det är någon mer som drar dig hemåt...!
Som vanligt gör du fina fynd och dina "gamla" som fläkten och korgen är också bara så fina.
Kul att din flaska blev så ren!
Trevlig helg Tina!
Cia

weisses herz sa...

Liebe tina! Du hast sooooooo unglaublich viele schöööne sachen!! Bei uns ist es auch heiss....da wir ferien haben geniessen wir dieses wetter und zwar mit baden!! Wir haben ja einen grossen see vor der haustüre, einen tollen fluss und wunderschöne kleine seelein! Viele liebe grüsse! Rita

Tina sa...

Klibbväder är inget kul!
Här är varmt men blåsigt..
Finfina fynd, skåpet gillar jag mycket. Kan se potentialen där, kommer att bli kanon. Du är alltså på väg hem igen, kul!!

kram

Marit sa...

Du finner alltid så masse fint!!:) Heldig!!:)
Ha en fin kveld!

Klem Marit

Nellie sa...

Bugar mig för loppisfyndens drottning!! Skåpet är urfint. Skönt med en till lika loppisgalen donna så jag inte känner mig galen helt alena. Har loppat idag också! Gubben o jag var i Örebrotrakten så vi passade på att följa en loppis o hantverksrunda som ordnades där idag. Har äntligen, äntligen, äntligen hittat en svart resväska!!! och nu vill jag ha fler så klart :) Vill ju ha en liten trave av dem. Vet inte om jag ska beklaga eller vara avundsjuk på vädret. Sverige vill inte visa sommaren från sin bästa sida ännu. Så spännande med den nya vännen...

Tre Engler sa...

Hei!
Så utrolig mye herlig du har funnet:) blir nesten misunnelig:)
Skapet var kjempe fint:)
Herlige bilder også. og særlig den gamle kuleramme og kurv:)
Høres godt ut med litt varme og sol, her er det ikke noe særlig vær, bare regner!
Ha en strålende søndag

Klem Merete

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei søte vennen :)

Såå masse fint du har funnet på loppis :) For et herlig skap :) og den kisten - den var nydelig :)

Her har vi ikke mye som minner om sommervær, så send gjerne litt av varmegradene hit ;) Ser ut som om de nydelige pusekattene dine koser seg sammen, selv om de sikkert ikke orker stort i varmen.

Så flink du er som sparer så mye, og er klart til å flytte :) Det blir koselig, vennen :)

Nå har jeg inntatt sofaen etter en koselig barnebursdag og er nyydelig bryllup :) Lørdagsgodis og brus på plass :)

Ha en fin sommerhelg, vennen :)
Klem og kos Lisa :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina möbler du köpt. Ser en så söt liten kulram och fläkt också, du har mycket fint. Och att du fick ren flasken, salt var ett bra tips. Och så roligt att det finns någon som drar lite extra här i Svedala, pirrigt och spännande.
Kramar
AnnaMaria

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - hab ich die Übersetzung richtig verstanden - Du gehst wieder zurück in Deine Heimat?!? Dann steht ja wirklcih viel Arbeit vor Dir!
Das Schränkchen ist wirklich wunderschön!
Hab ein schönes Wochenende
Jacqui
p.s. die letzten beiden Nächte war bei uns leider auch ziemlich Land unter.....

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

Härliga fynd du har gjort så jag förstår att det var svårt att inte spara dessa slantar! Jag tycker att det var snyggt och charmigt med en annorlunda glaslåda i redahyllan..gillar när det inte är perfekt!!

Hoppas du får det lite svalare nu..skicka hit värmen vet ja ;)

Kram kram Sanne

Karin sa...

Hej Tina!

Ville bara tacka för all himmelskt fin inspiration man får när man besöker din fina blogg

Kram från Karin!

Familjen Zaar sa...

Nä fy bövelen för 30 grader & över ! Att ständigt svettas kan ju inte vara bra ? Efter Italiens heta 2 veckor känns det otroligt skönt & lagom med 20 grader faktiskt ;) Trodde jag skulle frysa häcken av mig men jag njuuuter ! Lagom är bäst ! Det går ju inte att ligga i poolen under vattenytan med sugrör...
Fina saker som alltid har du hittat. Kul med en ny bekanskap ;) Lycka till !
Kram Anki

pysseltanten sa...

Låter spännande det där, med att du träffat "någon"..;))
O fina fynd som vanligt...
Ha det gott, i VÄRMEN!
Kraam Git

Sallys hus sa...

Haha...du är rolig du...kan inte låta bli att handla...;)
Men fina saker var det ju du hitatde så jag förstår att de inte gick att lämna kvar...;)
Vad mysigt att ha "lärt känna nån"......;)
Det tipset med att få rent glas måste jag testa...salt diskmedel o vatten...smart!
Ha en fin dag!
Kram Katarina

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Vännen
önskar dig en jättefin vecka
kramar Från mig!

Källeboda lantliv sa...

Underbara fynd .. Tidningar ger massor av inspiration håller med .. Skicka lite värme till Sverige vet ja ! Spännande att träffat någon .. Kram jeanette

Frida sa...

Underbara fynd, skåpet och korgen gillar jag verkligen. Oj vad varmt ni har haft det kan inte lite av er värme komma hit med?
Kram Frida

-Mia- sa...

Så flotte ting og bilder!! :-) Klem

KNORKAN sa...

Vilka underbara fynd och fina bilder. Kram

Vardagskärlek sa...

Vilka underbara fynd! Det var charmigt enligt mig att en "glasbehållare" var annorlunda mot de andra:)

Kram Johanna

Kram Johanna

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Åhhh vad du hittar mycket fina saker!
Blir lite avis faktiskt!
Ler!
Önskar dej en fin Helg
Kramar Kathrine

toves sammensurium sa...

hahaha...nå må jeg le av deg Tina!Var det ikke du som ikke skulle på loppis????It's in the blood,*smiler*!!!!Du skulle sikkert bare ha en liten titt...men sånn gikk det altså!Kjenner meg igjen,)
Spennende myheter...tror det er kjærlek på gång jeg?herlig :)))
Klart du vil flytte hjem!Tipper på det er noen som venter....
Fine ting du har kjøpt igjen....tror det også er "in your blood ;)"
Toveklem:)

lisje astrid's husblogg sa...

Hei :)
Så mykje vakkert av interiør!
Inspirerende!

Ønsker deg gode og glade sommerdager :)