lördag 23 juni 2012

Inte mycket...

Har inte så mycket att visa..
Kommer ju inte att loppa så mycket mer nu..
Det heter SPARA nu!!! :))
Sverige väntar på mig! :0)
Så det kommer naturligtvis bli så att inläggen blir lite färre framöver,
men jag kommer att följa ER och kommentera som vanligt.. :0)

Har inte heller nån större inspiration just nu...

Har plockat om på ena skåpet i vardagsrummet.
Tog bort den monterade spegeln.
Var lite jobb att plocka ur skåpet...
Men resultatet blev bra tycker jag...... :))

Åt frukost på balkongen och satt ett bra tag och tittade på allt där och det enda jag kunde tänka på var att jag aldrig mer kommer att få en så underbar balkong mer...
Och vart ska jag ställa allt när jag flyttar hem till Sverige ( på den lilla balkongen jag antagligen kommer att få)!!
Skit samma, huvudsaken jag kommer hem... :))

Längtar efter mina älskade goa vänner!!
Och familjen oxå såklart! :)

Men jag har ju 14 dagar semester till  i Agusti, och vem vet, jag kanske dyker upp hemma igen då... hihi
Måste kolla med mamma först om det passar... :)





                                                   Flaskan har jag glömt att visa...
   Har nu provat med allt, för att få bort avlagringen i flaskan, men inget fungerar...






                       Kortet från Gerda är så fint och passar så bra mellan terrinerna.. :)







                                                                         FÖRE







                                                                          EFTER
         Det ser inte så plottrigt ut nu.. men det är inte riktigt som jag vill ha det än..... :))






                 Mina älsklingar intog min plats så fort jag var färdig med frukosten.... :))



Ha nu en härlig fortsättning på midsommaren, mina goa!!
(Här firar vi ju ingen)





27 kommentarer:

Tre Engler sa...

Hei vennen:)
Skjønner godt at du lengter hjem og sparer til det:)
Hadde gjort det samme!
Herlige bilder som alltid, den skjenk var utrolig fin:)
Ønsker deg lykke til med sparing og håper du kan snart vende nesen til Sverige:)
Gleder meg til neste innlegg:)

Klem Merete

InWhite4You sa...

Hej. Fin flaska. Såg liknande i Italien. Var bor du nu? Blir härligt för dig att komma till Sverige.
Kram Lena

mysiga heestrand sa...

Du har verkligen en underbar balkong.
Vem vet, du kommer säkert att kunna göra en ny balkong lika fin.
Ha en fortsatt fin helg
Kram Marita i Heestrand

Tina sa...

Du låter så målinriktad så det kommer att gå som en dans, alltihop! Det är jag säker på.
Så fint det blev i skåpet!

kramkram

VITT & VINTAGE sa...

Förstår precis hur du känner..med både SPARA och bristen på inspiration. Exakt samma här.Tycker jag bara flyttar på grejor...men blir inte nöjd iaf...Som om det rätta "stinget" inte finns där ;)
Din balkong är helt underbar, men du kommer att få till det vart du än bor...du är så duktig!
Härligt att du bestämt dig för att flytta hem, ett fint mål att sträva mot!
Ha det superfint. Kramisar Anetthe

G:a Affären sa...

Det är väl rätt naturligt att inspirationen dalar när man vet att en flytt är på gång.
Flaskan är så vacker i sin form men tyvärr är det inget att göra åt om den har "glassjukan". Då har glaset lite "mjölkigt" utseende.
Om jag har en smutsig flaska brukar jag ta lite fin sand, handdiskmedel och lite vatten och skvimpla runt, det brukar lösa upp smuts.
Stor eller liten balkong, det brukar ordna sig till det bästa. Huvudsaken att du kommer hem!
Kramar
Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har en fantastisk balkong, men med lite tur får du boende med en liten uteplats. Den gröna flaskan är underbart fin. Ett blogg-tips för och göra ren den är och lägga i en Corega-tablett en sån som dom har till löständer. Läste det på en blogg men har inte provat, men det kan funka.
Kramar
AnnaMaria

LOPPISLIV sa...

Här handlas inte heller någon inredning just nu...istället försöker jag skala av här hemma, men det har jag försökt de sista åren...hmm... med varierande framgång...hihiii :-)) Fast idag är jag lite sugen på att åka iväg på loppis, det var så länge sen nu :-))

Charmig flaska, hoppas du får den ren. Grovsalt brukar jag hälla i och lite varmt vatten tillsammans med diskmedel, det liksom slipar bort avlagringarna. Lycka till och fin söndag till dig!! Kram Paula

Pia sa...

Du har ett så fint hem, att det räcker väl att du visar samma blider om och om igen! Ingen märker det, för där finns så massor att se på!!!

Kraaam!
-Pia-

Mina drömmars hus sa...

Så härligt att du bestämt dig för Sverige!!!
Du kan säkert få en lika fin och mysig balkong i Svedala med.
Kram
AC

Källeboda lantliv sa...

hoppas du med hade en bra midsommar ..jag säger bara ..wow ! så fint du har det ..precis i min smak ...vilka bilder på ditt hem ...ja välkommen hem till sverige då ..kram jeanette

Frida sa...

Du kommer inte få några problem med att spara pengar så du kan flytta hem igen, du kommer att nå ditt mål! Det där med plats ordnar sig alltid på något sett. Dina katter ser ut att ha det gott där! Hoppas ni har bättre väder i Tyskland! Här har det regnat största delen av midsommarhelgen:(. Vilken vacker flaska, gillar både färgen och formen på den. Må så gott! Kram Frida

mormorMärtas sa...

Du har det så fint...och det kommer du att ha var du än bor♥
Härligt att komma närmre sina nära och kära!
Kram Annika

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!

Jag är glad för din skull att du kommit till ett beslut om att komma hem till Sverige igen. du har såå mycket fina saker så bara genom att flytta om bland dem kommer du uppleva det som nytt..och när du är hemma igen kan du gå loss på de svenska loppisarna.

Det finns inget som kan ta bort avlagringar och vattenskador på glas...men man kan dölja dem genom att ta koncentrerad spolglans( till diskmaskiner) och skaka runt i glaset...det tar som sagt inte bort dem så det måste göras om varje gång man diskar vasen/glaset. jag har en fantastiskt vacker vas som är alldeles vit inuti som jag fixar till på detta vis..så det kan vara värt ett försök.

Kram kram ifrån sanne

vitadrömmarobusigabarn sa...

Jätteroligt att du flyttar hem till sverige fina du!
Du kommer att få det precis lika fint här som där
du är så duktig att få det fint!
Ha det fint kramar Tina

pureshabby sa...

Hallo Tina, eine supergemütliche Kuschelecke hast du da.
Der Urlaub war sehr schön, nur zu kurz.-))

Liebe Grüße
sabine

No34 sa...

Lika tokig start på semestern som för oss, då makens väska kom bort på flyget...inom Sverige!!
Coop-kuddarna gillade jag. Köpte Du dom på Coop-forum eller??!! Kram Kate

No34 sa...

Lika tokig start på semestern som för oss, då makens väska kom bort på flyget...inom Sverige!!
Coop-kuddarna gillade jag. Köpte Du dom på Coop-forum eller??!! Kram Kate

Anki sa...

Tittar in en snabbis för att tacka för goa kommentaren och hoppas du har det bra?!

Sköt om dig vännen!
Kram kram!

fia sa...

Du kan det där du med att se vad som passar och du sprider lycka med din blogg.
Jag känner iallfall så när jag tittar in .
Hoppas du får en bra och varm semester.
kram.

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Såååå vakre ting.. helt nydelig har du det!! ;) ha en fin kveld og morgen dag :) klemmer til deg!

Fågel Blå sa...

Du har det så fint!!!!
Hoppas det är bra med dej annars!
Önskar dej en fin vecka
Kramar Kathrine

Norr om Köpenhamn sa...

Verkligen en superfin balkong du har nu! Men vem säger att du inte får en likadan ;o) Kanske t o m en egen liten täppa. Tänk så mycket fint du kan göra med den!!
Annars får du tänka på oss bloggare som säkert har lust att köpa ett eller annat av dig ;O))

På fredag gör jag ett sista inlägg, sen tar jag paus fr elektroniken. I alla fall en liten men välbehövlig paus :)
Må gott och njut sommaren!!
Kramar
Ulrika

Sallys hus sa...

Hej Tina!

Det låter som om du haft en härlig semester! Vad skönt det måste kännas att ha bestämt sig..;)
Du har absolut en underbar balkong...men jag är övertygad om att du kommer förvandla minsta skrymsle till en dröm..;)

Babsekram till dig!
Katarina

Millygarden sa...

Du har det jättefint där och så duktig som du är kommer du göra lika fint på nya stället..lusten att fixa och dona kommer.

Kram Marina

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Ååh,älskar din balkong :)
Du kommer nog att hitta plats åt dina saker den dagen du kommer hem till Sverige :)
Önskar dej en fin fortsättning på veckan.
Kram från ett soligt Finland
-Erica-

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trevlig helg Tina
Kramar
AnnaMaria