tisdag 1 maj 2012

Välkommen sköna maj!!

Jösses vilket underbart väder det har varit i dagar nu!!
Sol och värme och upp till +29 grader nästan varje dag... :0)
Nästan overkligt... men det ska bli "kallare" fr.o.m i morgon..
Det har blivit så grönt och vackert och fåglarna kvittrar och sjunger för full hals.. :))

Tack för era underbara kommentarer i mitt förra inlägg..
Skrattade många gånger.. :))
Jag måste ju bara säga att jag inte är sååå tjock, men jag har blivit rundare... hihi
Tur att jag är lång... :)
men nu ska det bli andra bullar!!
Ska åtminstone försöka....  hahaha
Har ju bara 3 veckor på mig tillls det bär av.. :)

Sitter med Henna i håret och det är inte roligt...
Smeten rinner ner och det är så omständigt..
Men jag tål varken hårfärg, toning eller nåt annat kemiskt längre.
För några år sen fick jag en allergisk chock, hela ansiktet svullnade upp och jag kan tala om att det gjorde ont!! + att öronen savade och jag kunde dra av skinnet på öronen..
Pannan blev 2 cm tjockare..
Det blev akuten. Fick dropp och sprutor.. bläää
men de var rädda att luftvägarna skulle svullna likadant...
Efter några dagar tappade jag känseln i vänstra ansiktshalvan och paniken kom..
Var sjukskriven 2 veckor, tills svullnaden hade lagt sig....
Gjorde en allergitest. Halva ryggen svullnade...
Tja så det var bara att inse att jag ALDRIG mer kan färga/tona håret..
Men Henna går.. tack o lov!
Man vi ju dölja de gråa... hihi

                                                       Det här var bara början...
                              Dagen efter såg det ännu jäkligare ut och då blev det akuten




Nu till nåt roligare..

Har ääääntligen fått tag på en gammal Reda-hylla!! Hurraa!!
De har alltid blivit alldeles för dyra, men nu fick jag tag på en ganska billigt.
Ok, det fattas några glasbehållare, men de är lätta att få tag på här. :0)

                                                                     ( bild ebay )





Tog mig i kragen och sydde äntligen kuddar av mjölsäckarna jag budade hem för ett tag sen...
2 av dem har jag inte sytt, utan bara stoppat om innerkudden, eftersom jag inte vet om jag vill ha dem som kuddar eller ej..





                                                  De här 2 är bara "omstoppade"






                                                                    Sydda
                                                      Det var en bra mjölsäck,
                           med tryck på både fram- och baksida, så det blev 2 kuddar!! :)





                                                              Och hamnade här






                                                                      och här...
                  Ska se om jag äntligen köper ny soffa i sommar, Ektorp förstås.. .0)
      Då åker de här 2 fåtöljerna oxå... passar ju inte till.. hmm kanske ett tag iallafall..:)






                                          Plockat om på hyllan över soffan i vardagsrummet








                                        Sen har jag oxå hängt upp mina skolplanscher

























                     Har spacklat igen och målat över upphängnings-hålen på hästen...













          Flyttade om 2 skåp för ett tag sen, så nu ser det ut som det gjorde från början.. :))
                                         Dörrarna väntar fortfarande på ett skirt tyg...

























                                           Lägenhetsdörren har fått sommarkrans...




 Nu ska jag skölja ur Hennan och sen ska jag ut på balkongen och bara njuta av det underbara vädret...



                                            Ha en underbar 1 maj, mina goa!!




I welcome my new followers, hope you will enjoy it by me... :)




22 kommentarer:

VITT & VINTAGE sa...

Ja herregud så du blev!! Läskigt!!
Vi har också varmt här, men inte LIKA varmt som dig, men soligt och härligt!
Är på väg ut här också...för att njuta av våren och härliga maj
Underbara bilder och härliga fynd visar du, precis som vanligt!

Ha det gott nu!
Kram Anetthe

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - das hört sich wirklich schlimm an - solch Allergien sind aber auch tückisch. Unser Sohn ist auch gegen einiges allergisch und lidet immer sehr, wenn er bei uns auf dem Land ist. Da fliegen natürlich mehr Pollen als in der Stadt. Und ich selbst bin sehr gegen Kaninchn allergisch - bis ich herausgefunden hatte, dass es Kaninchen sind, hat auch lange gedauert und ich hab ziemlich gelitten. Aber es ist gut, wenn man es weiss, dann kann man solche allergischen Reaktionen zumindest gut umgehen.
Hab einen wundershcönen 1. Mai - Jacqui

Rosa i huset i vitt sa...

Ja det såg inte kul ut.
Fina kuddarna blev
Ha en skön dag
Kram Rosa

Tina sa...

Underbara bilder, förutom de på dig då förståss..hujedamej vilken allergichock!

Ha en fin dag, kram!

Tinis vita hem sa...

Kuddarna du sydde är helt ljuvliga! Säcktyget på korgstolssitsen är oxå jättefin. Ljuvliga bilder :)
Ha en fin början på maj!
kram Tini

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Huff da kjære deg, det så ikke noe godt ut...

Nydelige bilder fra ditt nydelige hjem :) Skulle gjerne hatt alle bildene fra hjemmet ditt i ei bok så jeg bare kunne bla og bla, for det er så inspirerende :)

Ha en herlig dag i nydelig sol og varme :)
Klem og smil Lisa <3

Tre Engler sa...

Hei!
Dette så ikke bra ut:( Allergier skal man ikke spøke med. Godt det endte bra.
For noen herlige bilder nok en gang:) putene dine er utrolig flotte, samt det gamle hvite skap:) nydelig.
Fortsatt god kveld.

Klem Merete

Lilla Lycksta sa...

Fy vad otäckt med allergi. Vågar man tona håret?

Ljuvliga bilder från ditt hem. Hoppas du haft en fin första maj.

Kram Camilla

Jenny sa...

Men oj, din reaktion på hårfärgningen såg inte så kul ut. Jag hennafärgade håret då jag var i tonåren, minns doften än!

Jättejättefina bilder du visar! (Som vanligt.) Slevhållaren i förra inlägget var verkligen toppen!

Anno 1924 sa...

For en reaksjon du fikk da!! Stakkars deg, det så virkelig ikke godt ut! Bra at du ikke reagerer på henna farge da:)
Nydelige bilder fra hjemmet ditt:))
Ha en fortsatt fin 1. mai

G:a Affären sa...

Men jisses, så svullen du blev, det här väcker verkligen tankar om att fortsätta tona håret....fanken, vad är det vi smetar in? Det kanske är dags att övergå till henna.
Mjölsäckarna blev jättefina kuddar och grattis till reda hyllan!°
Ha det gott i värmen,
/Cia

Familjen Zaar sa...

Hujeda mig så det kan gå !? :O Klart man inte färgar eller tonar håret då !!! Jag gillar starkt dina mjölsäckskuddar !!!! :D
Mycket fint har du.
Ha en härlig vecka !
Kram Anki

idémakeriet sa...

O men herre gud kan tänka mig att det var otäckt att bli som en ballong.
Bra att det finns snällare varianten att täcka de tanthåren :))
Vilka härliga kuddar du har sytt, super med en sån mjölsäck med dubbeltryck.
Ja sikken väder vi har haft här också och i skrivande stund är det igen klar blå himmel och full sol, mmmmmm me love.
Kram Gerda

Mina drömmars hus sa...

Asch, det är inge vidare med allergi, du får vara försiktig. Tur att Henna funkar då :)
Så fina kuddar och Reda-hyllan vilket fynd
En fin dag till dig
Kram
AC

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åååå va sjukt avundsjuk jag blev på din skolplansch , sååå fin !!
Hör av dej om du ska sälja den nån gång !
Jag har oxå samma problem med allergi , satt oxå på akuten en gång efter en härfärgning och blev itryckt kortison .
Jag har funderat på henna men inte tordas , så jag bleker slingor istället .
Ha en fin vecka nu !!
Kraam/Lotta

Maria at inredningsvis.se sa...

SÅÅÅ fina bilder:) Jag undrar om du har twitter eller facebook så jag kan följa???

Vill du se härliga bilder från botansika i GBG, då kan du kolla in min blogg:)
Ha en kanonvecka.

LOVE Maria på inredningsvis

toves sammensurium sa...

neimen stakkars deg!!!!!Jeg var jo nesten likedan rett etter påske...skikkelig svullen og ekkel i ansiktet og det klødde og klødde og øynene var igjenklistrer og jeg såg ut som et moster.Og du ser ut til å ha de enda verre....huff og huff!håper du har normalisert deg nå!!!!
Putene dine ble herlige - du er visst flink å sy også skjønner jeg :))))
Toveklem:)

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Aiii, det så ikke godt ut!! Stakkars deg...

Nydelige bilder fra hjemmet ditt, elsker putene dine!

Ha en finfin dag!
KLEM

InWhite4You sa...

Stackars dig hoppas du mår bättre. Sååå underbart vacker du har hemma.
Vill tipsa dig om att just nu kan du vinna en Spegel i Fransk Lantstil om du gillar inwhite4you på FB. Läs mer i min blogg. Ha en skön fredag. Kram Lena

Tina sa...

Var det inte hon som av åldern varken hörde eller såg? Hon kanske inte märker något om du gräver lite..hehe.

Nattiskram

Anonym sa...

coach outlet eleowt cyyyfw coach purses uygbmd svqvdj coach outlet online bnabvz http://www.fashionmichaelkorsoutlet.com
tiffany jewelry outlet sqpxnyh tiffany outlet online npffpwi tiffany outlet store ibfdyhj http://www.christianlouboutshoes8.co.uk

Anonym sa...

www.bulberryfashion2013.com mulvwu pjjr burberry pzuhqj rmdy burberry outlet store gczjtg taht uggs sale vmoflb hrim www.numbjerseys.com dedmst lwow ugg outlet store ccsfjj zsny ugg boots cheap nnjxze odly ugg boots outlet jqqgkd dpuy michael kors outlet nubrne yguh michael kors 2012 tadxmr ztdg michael kors outlet wofvhd wcij longchamp on sale xdwpsa hxui longchamp sale alnqsh kmhn longchamp bag cnqfdm jzjq burberry diaper bag bfukjv fepp