onsdag 9 maj 2012

Ujujujuj....

Gick hem från jobbet igår..
Dunderförkyld!! Fryyyyser, hostar och huvudvärk... + att jag åkt på nån sorts magsjuka...
Magen är liiite bättre tack o lov... trodde inte jag skulle kunna gå upprätt mer... fyyy attan!!
Ligger i soffan med täcke upp till hakan...
Mår tjyvens....

Vädret är ett ständigt huller om buller!!
Det spöregnar, sen skiner solen, sen spöregnar det igen.. osv
Det är ca +22 grader, så ni kan tänka er vad kvavt och äckligt det är...




Har budat hem lite igen.. och några saker har jag redan fått hem...:)






                                            En underbar gammal liten korg med lock








                   Här står den på tork, var tvungen att duscha av den...väldigt smutsig...




















                                               Härligt gammalt lås och en fin liten tag






                                                            En gammal tvålkopp....








                                      Ett gammalt ställ med provrör.... på väg till mig... :)
                                                                  (bild ebay)








                      Reda-hyllan måste fortf. målas och glasbehållare måste köpas...
                        Tack fina AnnaMaria, för tipset med ljusen! Ser såå fint ut...:)








                                                Min "nya" terrin har fått plats i hyllan..

























 















                                                      Min barndoms-nalle... :)
























                                                           Ett hörn på balkongen...








                   Lovade Anki  med den fina bloggen Familjen Zaar att visa lite tonårsbilder.
                       Jösses vad oskyldig man ser ut....Tänk vad skenet kan bedra... hehe






                                                       Det var tider det, 1978 ... :) 

           Vore kul om DU oxå kunde visa nåt eller några tonårsbilder!!




                                                 Ha nu en fin onsdag, mina goa!!



33 kommentarer:

Nellie sa...

Usch då... vad fina saker!!! jag kan inte klaga på värmen iallafall. I måndags var det frost ute på morgonen, idag spöregn och kallt. Skicka upp lite av värmen så kan du få lite svalka tillbaka!

Tinis vita hem sa...

Tråkigt att du fått flunssa, hoppas du fort blir frisk igen!
Korgen är jättefin. Roligt att se gamla bilder på dig och vet du att vi är lika gamla :))
Ha det så bra och sköt om dig!
kram Tini

VITT & VINTAGE sa...

Vilken fin korg! Som vanligt...supermästerfyndarlopparen...;) Tråkigt att vara sjuk!! Magsjuka...blääää:( det är inte roligt! Jag vet inte vad jag råkat på....mest bara ont i huvudet och halsen är som sandpapper... kroppen helt ur form!!
Hoppas det försvinner fort!
Roligt att se gamla bilder, man blir så himla nostalgisk när man ser gamla bilder på sig själv...jag har knappt några på mig..tror jag ;) Så dålig på att ta bilder..har alltid varit det!! Tyvärr, annars är det ju superkul att se hur man såg ut!
Krya på dig nu vännen!
Kramar Anetthe

Pia sa...

Jag får dåndimppen av att se på alla härligheter hos dig!
Ja, det vore ju roligt att se bilder på oss som tonåringar! Jag tror alla mina tonårsbilder är hos mina föräldrar?!

Har du någon som hämtar mat och dryck åt dig när du ligger sjuk??? Jag skulle gärna hjälpa dig, men jag tror du är frisk förän jag hinner dit!! ;)

Krya på!
Kraaamaar!
-Pia-

Tina sa...

Korgen är dunderfin!!
Stackars dig, inget vidare att bli sjuk. Hos mig är det också kvavt och klibbigt, ska tydligen bli upp mot 20 grader imorgon. Är det du som skickat hit det?!

Krya på dig!

Familjen Zaar sa...

Härligt Tina !!!! ;) Kul att se frisyrer & de färgglada kläderna haha. I dag ser tonåringarna kanske mer spännande ut...svart ska det vara, tatueringar, piercingar m.m hehe vi såg ju så alldagliga ut :D
Jädra fin korg du fått tag på & vad ska du ha provrören till, blommor ?
Ha en härlig slutvecka !
Kram Anki

Annes vita rum sa...

Du har så mycket fint att vila ögonen på, som att kika in i en godisbutik;)) ha de gott/krya på dig hälsn Anne

Tre Engler sa...

Hei!
Uff da... ikke noe godt å være syk:( ønsker deg riktig god bedring og håp om at du blir fort frisk.
Den kurven var helt nydelig, sånn ønsker jeg meg selv også.
Herlige bilder som alltid

God bedring

Klem Merete

Helénes Lantliv sa...

Vilken underbar korg!!!!
Hoppas att du kryar på dig snart!!!

Kram
Heléne

Mina drömmars hus sa...

Korgen var riktigt häftig!!! Jag duschar och tvättar allt jag köper. Tycker att allt luktar lite unket på loppis.
Tjoho vi går mot helg!!!
Kram
AC

Monica sa...

Korgen var nydelig og så mye annet fint du har, du er en riktig flink tingletare :))

God bedring til deg :))

Arja sa...

Very beautiful<:3

Hagagården sa...

Vilken underbart fin korg du har fått tag på,så snyggt med gamla korgar.
Stor kram och ha en fin dag.
Ninni

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Ååh,vilka vackra saker du visar :)
Hoppas din förkylning börjar ge med sig. Jaa och magsjukan.
Hopeligen blir slutet av veckan lite bättre och att du tillfrisknar fort.
Kram Erica

Skimmelgården sa...

Hej Tina
Är ju ofta inne och tittar hos dig, det är ju bara så kul och inspirerande.
Har vart kass på att lägga kommentar men det blir det ändring på nu.....(0:
Lägger din underbara blogg på min lista också....(0:
Du hittar ju bra så underbara saker, förstår inte hur du gör och hur du får plats med allt...(0:
Vad tråkigt att du blivit kass
Skickar lite krya på dig kramar
Kram
Icka
Skimmelgården

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Uj uj..magsjuka är inget vidare alls, hoppas du är piggare idag.
Och visst blev det super med ljusen, du har fått fatt i en ovanligt fin redahylla. Din gamla nalle är så fin och samlingen med terriner, wow! Roligt med tonårsbilder, ska kolla om jag hittar någon.
Varm kram och krya på dig
AnnaMaria

Anki sa...

Du har så fint så jag blir sjuk...redahyllan är jag liiite avis på...vill ha men dom brukar vara satans så dyra!
Hoppas du känner dig bättre idag, inge roligt att bli så sjuk...jag fryser oxå så jag hoppas bara att det är skitvädret och ingen förkylning på G!
Nu är lucka nr 3 klar, bara skrapningen kvar men jag har flängt runt så mycket nu så nacken säger ifrån så jag får se när det blir av...

Sköt om dig nu & goaste kramen!

vitadrömmarobusigabarn sa...

jisses är som en godisbutik hemma hos dig så himlans mycke fint!
En stor krya på kram till dig
FRån mig kramis

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Hoppas att du kryar på dig !
Snabbt och smidigt !
Håller med min goa vän Tina att detta är som en godis butik !
Så mycket fin du har !
Krya på kramar !

Källeboda lantliv sa...

Så mysigt du har det i ditt hem .. Har kikat in till dig emellanåt .. Gillar ditt lilla kökset .. Gulligt ! Visst är det synd om oss som är sjuka.. Krya på dig du med ! Kram jeanette

Källeboda lantliv sa...

Underbar korg förresten .. Kram jeanette

Marie sa...

Hoppas du kryar på dig snart!

Så mycket fint du har, gillade verkligen den söta lilla korgen!

Kram Marie

Vintage House sa...

Hej
så läcker korg bara älskar dessa....
hoppas du känner dig bättre....
ha en go torsdag...
kram
sandra

Anki sa...

VA, 27 grader??! Jäklar det är ju sommar hos dig!
Nja, inga ideér blev det kläckta på soffan...somnade som en gris, fniss...
Hoppas du känner dig bättre nu när helgen närmar sig!

Kraaam!

idémakeriet sa...

Ussch, hoppas att du kryar på dig nu till helgen.
Fina saker du har hittat igen.
Har du hört om din mamma har fått paketet än?
Ha nu en trevlig helg vännen.
Kraaaam Gerda

LOPPISLIV sa...

Hejsan!! Ohhhh inte klokt vad mycket fina saker du hittar jämt, jag sitter här och bara gapar..fniss :-)) Korgen var ju bara helt underbar!!! Ja och allt annat också, och vilken fin terrinsamling du har...wow!!!
Krya på dig nu!! Kraaaam Paula
(söta bilder på dig också)

mormorMärtas sa...

Hoppas du mår lite bättre♥
Korgen var ju så söt... verkligen fin!
Kram Annika

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Usch nu har vi kunnat tycka lite synd om varandra. Jag har legat med matförgiftning. Hua, men nu börjar det ljusna! Hoppas du är piggare!! Vilka fina bilder du visar!! Kram!

minishabby sa...

Så utrolig mange flotte ting du har. Ble en smule misunnelig her nå;)
Håper du får en fin helg.
Klem Elin!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Önskar dig en jättemysig helg
Hoppas du mår bättre
Sköt om dig kram Tina!!

Marit sa...

Så masse fint du har fått tak i - nok en gang!!:) Du har en nydelig samling av terriner!

Ønsker deg god bedring, så får vi håpe du fort blir frisk igjen!

klem Marit

G:a Affären sa...

Tack för den fina kommentaren hos mig.
Hoppas du mår bättre själv också!
Korgen, jisses den gillar jag verkligen, en sådan där vill ha korg!
Terrinsamlingen och din gamla nalle, du har så mycket fint och unika saker.
Kul att du visar bilder från tonåren, vilken skillnad på frisyrerna, men söt är du.
Kramar,
/Cia

Le Style sa...

What a lovely post!
Great Brocante items .....

I wish you a Wonderful weekend!!
xoxo