lördag 26 maj 2012

Sista fynden innan resan hem! :)

Ja nu är det snart dags för hemresan!!
Har redan checkat in - Online. Så nu har jag det gjort! :)
Nu börjar resfebern sätta in... hihi
Är ju 2 år sen jag var hemma.
Får träffa min brorsdotter för första gången, ska träffa mina "gamla" kära väninnor, gå på loppisar, umgås med familj och bara njuta av att vara hemma igen!!

Mina kattvakter har nyss varit här och fått nycklar och info.. :)

Allt ligger färdigt, packningen börjar i morgon... :)
2 timmar tåg, sen 2 timmars flyg och sen 2 timmar i bil med mamma, sen är jag äntligen hemma!! :)

Jag hann med en tur till loppisaffären idag och fick med lite hem... hihi
Grejerna från ebay har oxå kommit.. :0)

Jag slänger in alla bilder jag har, sen hoppas jag att det blir nya bilder när jag kommer tillbaka!!



                                                          Så här har det varit i dagar....
                                                     men nu har det svalnat av lite... :)






                                           Har budat hem en pytteliten reväska igen..






                 Den lilla resväskan underst + de andra sakerna är från loppisaffären idag... :)







                                                   En härlig gammal fotogenlampa...
                                                Är större i verkligheten!







                                                              2 gamla måttbägare






                                                          Den översta är bara 36 cm
                                                             Och den undre 40 cm








                                                    En fågelbur budade jag oxå hem... :)
                                                          Ska målas på insidan







                                           Min balkong, sedd från sovrumsfönstret
               Ser ni det urfula plasttaket?! Bläää!! Kan man inte måla det från undersidan???







                                                                       Sovrumsfönstret







                                                       Skyddsängel i sovrummet...

























































                                                            Mina svarta resväskor....

















                                                            Skylten har jag gjort själv...







                                                                Skoläster i bly....







                                                                 Gammal hattask





                                                     Några av mina bruna resväskor
                                                  Har blivit några stycken... hihi













                                          Den översta är bara 30 cm... Såååå söt!! :))




























































                                             Den lilla "nya" resväskan hamnade här...




























                                              Laptopen och tv:n på samtidigt... hihi





















                                     Ska försöka få tag på några såna här korgar till... :)






















                                                             Ser ni mina goa katt??







                                                        Ofärdig Reda-hylla...
                                      Ja det väntar lite målningsjobb på mig... :))







                                                        Ska packas i morgon...







                                                                    Mina goingar!!
                                                  Kommer att sakna dem såååååå...







                                                Ja då tar jag en semesterpaus nu... :))


                                  Önskar er en underbar pingsthelg med mycket sol!!!


                                                             Vi ses, mina goa!!







20 kommentarer:

VITT & VINTAGE sa...

Hoppas du får det alldeles fantastiskt underbart härligt!!
Du visar så fina bilder, som vanligt!
Önskar dig världens bästa semester!
Kramisar Anetthe

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei søte Tinavennen :)

Du har et så utrolig vakkert hjem - så gjennomført, så masse fint, så hvitt og lekkert - drømmer meg helt bort med dine bilder :)

Og de 2 pusene dine - såå skjønne :)

Tusen takk for så gode ord hos meg :)

Ønsker deg en kjempegod tur, vennen :) Kos deg masse masse! :)
:) Så herlig med ferie :)

Mange klemmer til deg :)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goding!!

Tack för att du bjuder på riktigt mååånga, fina bilder idag!! Får alltid en massa idéer när jag kikar in här!!
Hoppas du får en riktigt härlig vistelse här i Sverige..vi har också varmt nu..äntligen!!
Och du..såg väl att vi vann melodifestivalen:)!! så här firas det för fullt!!

Kram kram ifrån Sanne

Nellie sa...

Hoppas att du får en härlig semester! Tips till fula verandatak; spänn ståltråd eller vit tvättlina i verandataket under bjälkarna. Och häng sedan upp vitt tunnt tyg i taket mellan bjälkarna. Hoppas att du fattade hur jag menade :)!

Tina sa...

Jag tror absolut att man kan måla taket inifrån men med en utefärg om tempskillnaden är stor och det finns fukt..
Fina bilder du bjuder på!

Ha en fin semester, NJUT! Kraam

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina Der Vogelkäfig ist einfach nur zauberhaft !!! Und Zu "Eurem" Gewinn des ESC von Herzen GLÜCKWUNSCH das Lied ist infach nur wunderschön / toll / und ght zu Herzen!

Ganz liebe Grüße
Jacqui

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin samling väskor, jag gillar dina staplar.
Ha nu en bra resa och härlig semester.
Kramar
AnnaMaria

Tinis vita hem sa...

Så fina samlingar med gamla resväskor du har :) Ha en trevlig resa!
kram Tini

kråke sa...

Ha en riktigt härlig semester!:))

Kram på dig!

kråke

Frida sa...

Hoppas du får en underbar resa! Förstår att det blir speciellt när du inte har varit hemma på två år. Vilken fin hattask du har! Jag har två stycken men skulle gärna vilja ha en svart. Det är väl lås på den med?! Hade varit bra för min kisse öppnar mina hattaskar. Söta katter du har, båda vita det är inte så vanligt att man ser helvita katter. Ha nu en underbar resa! Kram Frida

G:a Affären sa...

Då kan du välja och vraka mellan vilka resväskor du ska packa. Jag blickar avundsjukt på dina travar!
Välkommen hem till Sverige vännen,
kramar /Cia

Pia sa...

Din balkong är bara så otroligt häärlig - oberoende av taket!!!!!!
Och så har du igen så gudomliga fynd att visa! De där "muggarna" var superfina!
Nu får jag önska dig, av heeela mitt hjärta, en riktigt oförglömligt skön semester hemma i Sverige!
Ja, och grattis - ni vann ju eurovisions shlagerfestivalen!

Kraaamar!
-Pia-

Fröken Eila sa...

Oj, vad mycket fint det var här! Så söta katter!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Veldig mye fint her hos deg, Tina :) flotte kofferter.. og så fine pusekatter! Nyt ferien og kos deg! Klemmer

idémakeriet sa...

O shit nu har jag inte hunnit att önska dig en bra resan, hoppas att du redan är hos din mamma i Sverige.
Ha nu en underbar tid här i Sverige och njut av allt landet ger.
Puss Gerda

Birgitta sa...

Så härlig med semester och trevligt med bilder från det mysiga hem.

Ha det nu så gott i Sverige, kram Birgitta.

Hammarsbacken sa...

Ja, du är verkligen en inspirationskälla. Jag kan sitta och njuta av dina bilder hur länge som helst! Du har så mycket fint. Jag älskar dina små resväskor. Själv har jag bara två små resväskor. De är ju inte så lätta att få tag på, tyvärr... Och vilka söta katter du har. Förstår att du kommer sakna dem. Ha det så bra i Schweden!!! Kram Sonja.

Norr om Köpenhamn sa...

Hoppas att du har en underbar semester :o))))

Kramisar
Ulrika

Villa Waleur sa...

Flotte funn og inspirerende bilder. Håper du har hatt en fantastisk ferie. Klem Ellen

Madebyelle sa...

OMG så fint du har det!!! Vilket härligt långt inlägg med bilder ! :) ÄLSKAR alla dina resväskor!!
Hoppas du har/haft en härlig semester!!

Kram Ellinor (Vittärvackert, -orkar inte byta användarnamn)...