söndag 6 maj 2012

Missade nästan en skatt...

Vart tog våren vägen???
Här är det bara +9 grader och grått och regnigt sen dagar...
Ska tydligen förbli så ett bra tag... suck..
Först värmebölja ... och sen detta... Vill ha tillbaka värmen!!!

Varnstrejken var ju en besvikelse....
Av 650 anställda var det kanke 90 stycken som var där...
Men huvudsaken är ju att fordringen på 6,5% går igenom..
eller åtminstone i närheten av det...

Var i loppisaffären igår och hittade lite smått och gott igen... :)
Började packa ihop mina fynd och  lät ögonen svepa en sista gång..
OCH VAD SER JAG???!!! En halv meter ifrån mig, står den!!!
Och jag hade inte sett den!!
Ok, hade aldrig väntat mig att hitta en sån, där, men att jag totalt missat den...
Tänk om nån annan sett den före mig!!!!! Skräcksekunder....
Sen grabbade jag den och ett ooohhhh kom över mina läppar... hihi
Goa Marion, ställde alltid ihop sånt som hon vet jag gillar på ett ställe, men det var liksom inge kul att inte kunna hitta sakerna själv, så jag bad henne att INTE göra det, utan låta mig leta lite...
Tänk att jag nästan gick utan att upptäcka den... Hemska tanke!!
Vad det är???
En ljuvlig terrin!!!
Inte lika stor och ståtlig som de jag har, men jag tycker den är såååå fin
och det är den första jag inte "fått" genom ebay... :))




Och nu till mina lördagsfynd





                                                              En härlig spegel..
                                                                     Ska målas.. :)
















                                                         Med underbar patina...








                                                    Ett ljuvligt örngott 80x80








                                                  En liten linnesäck och en stråhatt...







                                               OCH DENNA LJUVLIGA TERRIN!!!!
                                                 Betalade hela 6 Euro!!!!! :0))))))







                                                                    2 vita skålar/fat

















                                       Mina Reda-hylla!! Äääntligen har jag oxå en... :)
                                        Det ska köpas till glasbehållare och målas...





Nu ska jag ta tag i ett uppdrag jag fått...



                                                  Ha en underbar söndag, mina goa!



32 kommentarer:

Nellie sa...

Vilken härligt galen fynddag du hade! Men å andra sidan är du ju fyndens mästare!!! Terrinen är jättevacker. Jag håller på att plocka upp de saker som jag köpte på loppisen i Hjo igår. Köpte bara små saker men ändå har det dragit med sig flytt av vitrinskåp och storstädning i köket!! Det är redan bestämt att vi kör nästa år igen. Då måste du komma dit. Husrum har du hos mig, om du står ut med att vara på loppisen 3 tim innan det öppnar! Ha det bra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Din nya terrin är underbar, tur att du såg den. Fina fynd som vanligt, och det gör inget att det fattas lådor i redan, du kan ha ljus där.
Hoppas nu solen kommer till er också.
Kramar
AnnaMaria

VITT & VINTAGE sa...

Underbara fynd...som vanligt! Älskar spegeln, terrinen är ljuvlig, de vita faten också...vill ha ALLT det som du hittar, loppisexperten!!
Trist med vädret...här har det inte blivit så illa som de hotade med, varken så mycket regn och definitivt ingen snö...TUR!!!
Hoppas du får bättre väder, lite värme sitter ju inte fel..;)

Ha en riktigt fin söndag!
Kram Anetthe

Anki sa...

Vännen, du verkar ha hittat västa toppenstället att fynda, sååå fina prylar...spegeln kommer att bli så fin när du gått över med penseln och terrinen och faten, mmmmm...
Min lokala loppis framstår som en lumpbod jämfört med din, fniss...

Ha nu en fin dag...här är det sol men inte så varmt!

Kraaam!

G:a Affären sa...

Visst är halva nöjet att leta och upptäcka för att sedan slå till. Jag har många gånger undrat om det är samma känsla jägare har!? Eftersom jag aldrig skulle kunna jaga djur så håller jag mig gärna till på loppis.
Terrinen är ljuvlig och det andra är också fina fynd. Men, ska du verkligen måla spegeln? Jag tycker den är så fin som den är!
Önskar dig en fortsatt fin söndag,
Kramar /Cia

Familjen Zaar sa...

Jäklar vad du hittar grejer ! ;) Så fint alltihop ! När kommer tonårsbilden ? :D Vi har faktiskt finare väder än utlovat...så lite nöjd är man ju.
Ha en härlig söndag & vecka !
Kram Anki

Solhaug Interiør sa...

OOOO loard... for noen flotte funn.. elsket patinaen på speilet.. og terrinen var helt NYDELIG! Lucky u!

Ha en fin Søndag til deg og!
klemmer til deg!

Solhaug Interiør sa...

Beklager, dette var fra Solveig i svingenslillehus! Glemte å logge av solhaug interiør :)

Solhaug Interiør sa...

Beklager, dette var fra Solveig i svingenslillehus! Glemte å logge av solhaug interiør :)

Fort lapin sa...

Love all the things!!!!

So nice!

Have a beautiful sunday!!

Hugs Peet

Tinis vita hem sa...

Vilken ljuvlig terrin och nästan gratis! Spegeln är oxå jättecharmig. Vilka fina fynd du gjort igen :)
Vi har oxå mulet och bara 10 grader ..
Ha en god fortsättning på söndagen!
kram Tini

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei vennen :)

Såå masse fint du har funnet deg i helgen! Så moro! :) Og den terrinen var jo skjønn - kan tenke meg pulsen din var høy noen få sekunder før du hadde den i hendene ;)

Her har vi vært så heldig å få en smak av vår i dag :) Sol og ganske varmt :) Får håpe vårværet kommer til deg og :)

Tusen takk for sååå koselig hilsen inne hos meg <3

Kos deg med et spennende oppdrag :)
Klem og kos Lisa <3

Tina sa...

Jag tror jag behöver åka på semester ner till dig, för att hitta fina terriner och vila!
Jag har grävt o grävt i sten hela dagen, det här med att odla är nog inte min grej alltså.
Bor man på en klippa så gör man...
Snyggt spegelglas, I like!

Nu ska jag snart sova o bli glad igen! KRAAM

Tre Engler sa...

Hei!
For noen herlige funn du nok en gang har gjort:) den terrin var kjempe lekker:) speile blir kjempe fin når du har malt den:)
Ja, nå var det ikke så varmt hos deg lenger, det er ikke noe særlig. Vi lengter alle etter vår/sommer nå:)
Fortsatt god kveld og tusen takk for kjempe koselige kommentarer inne hos meg som alltid

Klem Merete

Kreoline sa...

Vakker terrin, hvilken pris, lucky you. Nydelig spegel. Her er get også kaldt, i dag kom det snø, tilbake til vinteren igjen, nå som vi vil ha sommervarmt. Fin uke til deg Tina, kos deg, klem fra Mona

toves sammensurium sa...

Tina du har virkelig blikk for skatter altså!!!Nok en gang har du gjort herlige funn,så gøy :))
Frem med malerkosten,finne hvor duskal sette tingene,nesten enda bedre å komme hjem og være fornøyd med det man har funnet og kose seg med å finne den perfekte plass!!!!
toveklem:)

Frida sa...

Åh vilka fina loppisfynd:). Vacker patina på spegeln jag tycker den är fin som den är med men den kommer säkert bli jättefin när du har målat den. Jättefin terrin! Sådana har jag inte hittat på loppisar den jag har har jag köpt hos Vintage by Nina. Jag vill också ha värme här har vi med haft kyligt i dag jag fick ha handskar på mig när jag väntade på bussen. Må så gott! Kram Frida

Pia sa...

Du är oslagbar, när det gäller att fynda!!!! Spegeln är min favorit! Vilken patina!!!! Sådana finns inte för pengar här! Jag tror att vi finnar inte uppskattar "förstörda" speglar, utan slänger bort dem?!

Önskar dig en underbar vecka - med värme!

KRAAM!
-Pia-

Änglarnas hus sa...

God förmiddag goaste Tina!!

Vilka härliga fynd du sprang på på loppisen..och tänk att du rä där så ofta att de har ordnat en <tina hörna..inte dåligt ;)

Jag hittade inte så mycket på min loppoistur i helgen..lite småfynd dock...

Hoppas att värme kommer tillbaka snart!!

Varnkramen ifrån Sanne

kråke sa...

Ljuvliga saker...tror jag det att du är nöjd:)))

Den där terrinen hade bums fått följa med mig hem:)))

Kram och härlig vecka till dig:)

kråke

Mina drömmars hus sa...

Men snälla nån vad fin!! Det andra var också superfynd.
Så mycket du dammsuger fram!!!
Ha det gött
Kram
AC

Mitt vita hem sa...

Som alltid har du hittat ljuvliga fynd! :)
Vilken loppis du har att gå till! Ojojoj!
Så nu har du också en Reda! Grattis! :)

Åh, vilken stråhatt då! Vill ha! Letar som en galningen efter en sådan men inte då.....alla här hemma har så breda brätten, vill inte ha det. :(
Snygg!

Kram Åse

Alfa sa...

Nydelige funn. Aldeles flott terrine:0)
Heldige deg.

Klem

idémakeriet sa...

Ja vilka skutt kan man göra när man ser något man gillar.
Härliga saker du har hittat, vilken tur att du vände dig tillbaka en gång till annars hade du missat den fina terrin.
Jag brukar också går över allt en gång till innan jag går hem och hittar den sista gången också alltid fina saker :)
Hoppas att värmen snart kommer tillbaka.
Kram gerda

Marit sa...

Så flaks for deg! Terrinnen var NYDELIG!!!!

Klem Marit

Norr om Köpenhamn sa...

Oj så mycket fint du har fyndat igen! Terrinen var ljuvlig och i finfin färg :o)
Här har det också fyndats på loppis i lördags, men alltsammans till butiken :o) Bara en spegel fick komma in till oss.... som nu ska målas grön!

Härlig tisdag till dig o må gott!
Kram, Ulrika

lisashus sa...

Jisses, vilka fynd du har hittat! Så fint alltsammans och spegeln - oj, så vacker! Ska du verkligen måla den?:)

Ja, lite kallt har vi här också, men sol för det mesta!
Tack för titten hos mej!
Lisa

Sofia sa...

Vad mycket fina saker du hittat, den loppisen verkar ju vara rena drömmen.örngotten och terrinen var nog mina favoriter. Ha en fortsatt bra vecka<3

Le Style sa...

What a lovely items!

Lovely week!
XO

Fågel Blå sa...

Underbara fynd!!!
Härligt att fynda!!
ha en fin dag
Kramar Kathrine

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ååå du underbara fyndmänniska , wow !!
Ja visst är det roligare att leta efter guldklimparna !!
Kram/lotta

Bellevue Gård sa...

Vad fint du fått det här på bloggen! supersnygg header!!

Kram Linda