onsdag 16 maj 2012

Långhelg!!! :))

Härligt med långhelg!!
Synd att vädret inte spelar med...
Vi hade ju förra tors - fre +29 grader.. :)
Därefter gick temperaturen ner till frostgrader på nätterna..
På dagarna har vi haft högst +12 grader..
Just nu +7 grader... brrrr
Snacka om temperaturfall...
Nu ska det bli lite varmare , men med regn och sol om vartannat... Suck
Ingen ordning alls på vädret...

Här har det inte hänt mycket, har haft nattskift, så dagarna  har gått åt till att sova...

Har handlat en hel del kläder till min brorsdotter, som jag träffar för första gången nu på min semester.. Lääängtar...
Guuuuud vad söta saker det finns för små 15 månaders tjejer!!!
Hamnade nästan i ett köprus... hihi
Kan inte visa vad jag köpt, eftersom bror och svägerska
kollar bloggen (tror jag), och då blir det ju ingen överraskning... :0)
Lääääängat sååååå efter min familj och mina goa vänner hemma i Sverige!!!!!


Men jag har iallafall budat hem en gammal rostig nummerskylt.
Och en pytteliten resväska igen..:)
Hittar jag såna små resväskor , kan jag inte låta bli, de är ju bara såå söta... hihi

Har inget nytt att visa, semestern närmar sig och då behövs ju lite i plånboken...
Finns ju loppisar hemma i Sverige oxå!! hahaha






                                                         Min "nya" lill resväska
                                                                     (bild ebay)





                                                                 Nummerskylten
                                                                   (bild ebay)







                                                          Lite blandat igen..
                                      Sorry, men jag inget nytt att visa...










                                                 Hoppsan, blev lite suddig bild...
                                                    Hästen har åkt ner i källaren...














                                              Bara äääälskar de här små resväskorna.... :)







                                          Mitt köksfönster.... egentligen mer en glugg....































                                                                 Spegelvänt...















 














































                                            Efterlängad!! Damp ner i brevlådan idag.... :0)

                                                        

                                         Med sååå mycket fint och underbara reportage

Har bara ögnat igenom den, men ska göra en djupdykning i den senare... :0)





 Önskar er en underbar långhelg, mina goa!!       




21 kommentarer:

VITT & VINTAGE sa...

Klart man måste hålla i plånboken när man ska på semester ;) Du har ju fyndat så fina saker att man bara gapar av avundsjuka i alla fall ju..hihi.
Jättefint har du det hemma! Förstår att du gillar de små söta resväskorna.
Ha det gott...trots vädret :(
Kramar Anetthe

Tinis vita hem sa...

Dina små kappsäckar är så söta :) Tidningen Bolig dröm funderar jag oxå på att beställa :))
I morgon är det ledigt, skönt!
Ha en fin fortsättning på veckan,
kram Tini

G:a Affären sa...

Nu förstår jag varför jag aldrig ser en liten resväska när jag är på loppis, alla har hamnat hos dig! Jag gillar din trave och är allt lite avundsjuk...
Jag är imponerad av skylten, du är verkligen duktig att skriva/måla!
Ha en fin kväll!
/Cia

Tina sa...

Dina hattar är ju bara för underbara!
Skulle kunna tapetsera med sådana...
Snart får du packa väskan och se de dina, kan tänka mig att du längtar!

Fin kväll önskar jag dig o kram!

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei søte vennen :)

Er alltid så koselig å titte inn til deg, blir til at jeg drømemr meg bort hver gang jeg ser på bildene fra ditt nydelige hjem - virkelig et drømmehjem :)

Så herlig at du snart skal treffe slekt og familie - skjønner så godt at du gleder deg :) Også lille snuppa på 15 mnd - herlig <3 Kan skjønne du ville kjøpe det meste som fantes i butikken da :) Er så mye vakkert til jenter :)

Her gleder vi oss veldig til å feire 17 mai i morgen :)
Kos deg masse vennen :)
Klem og kos Lisa:)

Frida sa...

Vädret är det sannerligen ingen ordning på, inte här i heller. Men hoppas på lite värme snart är det ju juni. Vilken fin resväska, jag har en stor men jag kanske hittar några mindre på loppis i sommar. Önskar dig en din helg! Kram Frida

Tre Engler sa...

Hei!
Som alltid har du noen utrolig vakre bilder:) man bare sitter å ser og ser og drømmer:)
Herlige små kofferter:)
Sov godt

Klem Merete

Mina drömmars hus sa...

Vilka fynd, väskan så söt och skylten är hur läcker som helst.
Önskar dig en härlig Krisiflygarhelg.
Kram
AC

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - ich mag diese klinn alten Koffer auch unheimlich gerne - irgendwo ist ja immer in Plätzchen dafür ! Ich wünsche Dir einen wunderbaren Urlaub und dass Du ganz viele Schätze mit nach Hause bringst!!!
Liebe Grüße Jacqueline

Sallys hus sa...

Godmorgon!

Men ååå så fina saker du köpt nu igen...
Resväskorna du har är underbara!

Vad kul o få shoppa loss till en liten tjej...det finns verkligen mycket fint!
Tidningarna du visar ser helt underbara ut. Jag dreglade över utomhus bilderna...jag är ju bara ute just nu och hinner inte med så mycket annat..;)

Vad hemskt det lät med magsmärtorna...tur att du är bättre...
Ha en fin dag!
Kram Katarina

Fågel Blå sa...

Åhh så fina kappsäckar!!!
Underbara bilder!
Ha en fin helg
Kramar Kathrine

Familjen Zaar sa...

Älskar också småväskor ! ;) Kan inte få för många haha
Hoppas att du får det härligt i Svedala med de dina ! Jag ska också få huset fullt med de mina, brorsan kommer upp & det var ett tag sedan. Så nu blir det mycket skratt med syskonen i helgen ;)
Må så gott !
Kram Anki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har en jättefin samling väskor, bra och samla på för du kan ju ha saker i dom också. Nya skylten är jättefin också. Hoppas vädret blir bra så du kan sitta på din fina balkong nu under helgen.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Anki sa...

Men vännen, det vet du väl att det gör inget om du visar repriser, man ser alltid nåt nytt på dina bilder...lite som att bläddra i ett inredningsmagasin *ler*

Så du hamnade på barnavdelningen, livsfarligt...det är som en magnet, hihi! Å till flickor finns det ju sååå mycket fint! Kan tro att du längtar till semestern nu!

Hoppas du har en fin helg so far!
Goa kramen!

Linneagården sa...

Hej Tina,
Du har ett så härligt hem med många fina loppisfyndade saker. Det gillar jag!!
De små resväskorna är så charmiga.
Hoppas Du får en trevlig lång helg.
Kram /madelene

Susanne sa...

Du har bare den mest hyggelige blog med billeder af skønne ting. Jeg kan godt forstå, at du elsker de gamle rejsetasker/kufferter.

Marie sa...

Härliga bilder, underbar hattsamling!

Trevlig helg!
Kram Marie

Lilla Blanka sa...

Hej goa Tina!

Underbara bilder och wow vilka fina fynd!

Kram och ha en riktigt fin helg!
Mia

vitadrömmarobusigabarn sa...

Underbart som alltid och vilka ljuvliga repotage!
Hoppas på mer värme
Ha en jättefin fredag och trevlig helg
Kramar Tina

Mitt vita hem sa...

Heeej vännen!
Vart i Sverige åker du på semester? :)
Visst finns det mycket fint till 15-månaders tjejer! Har samma "problem" med min 24-månaders lilla tjej, vill jag lova! Finns såååå mycket som jag vill handla till henne. :) Älskar t.ex. PompDeLux barnkläder till tjejer! :)))

Det gör inget att du visar sådant du visat förr, du har ju så mycket fint så man blir "ha" galen! :))

Kram Åse

Sommerhuset i bakken sa...

For noen utrolig flotte bilder du viser. Så mange lekre detaljer. Masse flott inspirasjon å hente ;-)

Ha en super kveld!