lördag 12 maj 2012

Jag överlevde.... :0)

Har aldrig förr haft sååå jäkla magsmärtor!!!
Jag fick ju antibiotika mot förkylningen och redan efter en tabl. började helvetet,
jag hade ju redan innan magkramper, men det var peanuts emot vad som nu kom....
Det var första och sista tabl. jag tog!!!
Jag kunde inte äta fast föda förrän igår...
Gissa om jag var hungrig!!
Nu mår jag bra!! :)
Förkylningen är kvar, men vad gör det...

Vi hade ju upp till +29 grader varmt ett par dagar!!
Helt underbart, men man är ju inte van, så jag fick nästan värmeslag på balkongen.. :)
Nu är allt om vanligt igen, det regnar, är kyligt och blåser iskallt!!
Vi ska tydligen t.o.m få nattfrost.... brrr
Ingen ordning alls på vädret!!!!


Var i loppisaffären och fyndade lite igen... hihi




                                Fick ett uppdrag att göra en skylt av denna skärbräda






                                         Och här är resultatet... (till loppisaffären)
                         






                                                           Mitt provrörs-ställ
                     Blir fint med ett par blommor i... har redan provat det.. se längre ner...
                                                          





                                                               Dagens loppisfynd...







                                      Bl.a  2 små emajlskålar, gamla kakformar, tratt







                                2 stora glasburkar, för värmeljus, hade jag tänkt mig...







                                                 En pytteliten citronpress i glas







                                                    En stor gammal fotogenlampa






                      Med den här lilla barnväskan har jag ett nytt projekt på gång.... :0)







                   Före rengöringen                                                          Efter rengöringen  :0)








                                 Det var det här jag skulle ha den gamla byxgalgen till...
                                                    Tycker det ser coolt ut... :0)







                                                            Lite balkongbilder..










                      Bordet bågnar INTE! Vet inte varför det blir så på bilderna ibland...






                                 Mors dag rosen från affären, fick ta plats i ett av rören
                        Var mig inte förunnat att få barn, men jag emot rosen ändå... :)






















                         Den bruna spegeln från förra lördagen har fått plats här så länge







                                   Härliga syrenträd utanför/nedanför vardagrumsfönstret
                                             Ja så här ser vädret ut nu.... snyft







                                                                 Bibeln kom igår...
                          Med bl.a ett underbart reportage från HANNAS härliga veranda!!!
                                                Kolla in hennes underbara blogg!!!





                       


                                                                                

                                                Buketten är till oss andra oxå... :)

                                                                


                                                Ha en underbar helg!!


Kom på att mors dag i Sverige är först den 27 maj...
Ok, men ni får buketten iallafall, för här i Tyskland är den i morgon... :0)



32 kommentarer:

Anno 1907 sa...

Huhu liebe Tina♥

Wo bekommts Du nur immer diese wundervollen Schätze? Das sind ja traumhafte Teilchen! Ich wünsche Dir ein wundervolles WE, aller♥-lichst, Biene♥

Hulda sa...

Utrolig mange flotte loppefunn du har gjort. :) Den parafinlampen ble flott etter at du fikk vasket den. :) Herlige saker som passer i dit interiør.:)

Lantliv i Norregård sa...

Stackare hoppas du bli pigg snabbt!!
Men vilket galet fint provrörsställ, vill ha:))) Finfina loppisfynd överhuvudtaget!!!

Kram Malin

Hilla på My Woodhome sa...

Hej Pinglan!!
Oj vad jag försökt få till en kommentar här hos dig, men 2 gånger har de bara försvunnit! Få se om denna fastnar!

Galet härliga bilder! Så himla fina loppisfynd för att inte tala om hur häftigt det blir när du fipplat till dom! Har en precis likadan fotogenlampa, fast inte sådär ren:-(..lära nog putsa upp den lite.

Jättefin skylt du gjort( en av många)!

Hoppas nu att du blir pigg och har gjort ifrån dig på minst 10 år!!
Många kramar Hilla

Tre Engler sa...

Hei!
Så synd at antibiotikaen har gått på maven din:(
Håper du snart blir bra!
For noen herlige loppe funn du har gjort, og den treplate ble kjempe fin:)
Fortsatt god kveld

Klem Merete

Tinis vita hem sa...

Så fint du textat skylten, du är nog skicklig :) Fina loppisfynd har du oxå gjort, lampan blev som ny efter putsandet.
Ha en fin fortsättning på helgen!
kram Tini

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei søte vennen :)

Så masse fint du har funnet på loppis! :) Så stilig å bruke buksehengeren til å henge den gamle plansjen på - herlig :)
Og så fint du laget det skiltet :)

Høres ikke noe godt ut med så magevondt, kjære deg...Håper du snart blir helt i form igjen. Masse god bedring!

Mange klemmer og koser til deg:)

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Fy, stackars dig, det kan vara riktigt starka saker, antibiotika!
Hu, nej då är man ju hellre förkyld.
Vilka fina loppisfynd du gjort. Den rostiga lyktan är ju underbar!

Hälsningar
Anncathrine

veronicasvita sa...

Hej! Första gången jag hittat in till dig...vilken underbar blogg du har!!
Blir enormt inspirerad!!
Stor kram och krya på dig
Mvh Veronica

Mitt vita hem sa...

Stackare! Tålde du inte antibiotikan? Usch att ha så ont!
Skönt att du mår bättre. :)

Vilken fin skylt du gjort! Har inte sett dig göra andra, som någon skrev..... Visste faktiskt inte att du gjorde skyltar! :)

Som vanligt har du gjort såååå fina fynd! Jag är mer än avis!
Vilken fantastisk affär du fyndar i!!!

Massor av kramar från mig!
/Åse

Tina sa...

Mina ögon går som en sökmotor på dina bilder, jisses så mycket fint du har!
Aj, magont är inget kul, krya på dig!

Stor kram till dig

Frida sa...

Din stackare, låter inte alls roligt med sådana magsmärtor, skönt att höra att du mår bra igen:). Tack för fina bilder igen jag blir så inspirerad här hos dig. Har med en sådan tratt som du den har jag fått av farmor, har också några gamla kakformar de är så fina. Vilken fin skylt du har gjort! Har du skrivit det för hand? Här är det inte heller någon ordning med vädret, kallt och kyligt igen men nästa vecka har de lovat varmare väder så hoppas det stämmer. Önskar dig en trevlig söndag:). Kram Frida

s'Shabbyhus sa...

Oh du Glückspilzin, welche tolle Sachen du gefunden hast. Unglaublich, der Unterschied schmutzige und gereinigte Lampe! Ich wünsche dir einen prächtigen Muttertag, herzlich Barbara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Usch vad hemskt och ha så ont i magen, men skönt att du är så mycket bättre nu. Skylten du målade blev superfin, så snyggt du skrev. Och alla fynd, jag gillar allihop.
Ha en fin söndag
Varm kram
AnnaMaria

Anki sa...

Tokfint hörru, som vanligt *ler*...Skylten är ursnygg, nu skäms jag för mina slabbade skåpluckor, haha!
Skönt att du är bättre nu då, magvärk är inte att leka med!

Nja, skåpet vete katten vad jag ska göra med, det står sorgset i ett hörn...i delar...jag hann ju liksom börja slå sönder det innan jag kom på att det kan va bra att ha...typiskt mig, fniss...

Ha nu en fin dag vännen...här skiner solen men det är kyligt! Såg i morse på doggywalken att syrenerna börjat knoppa så det finns hopp, wihooo...snart ser det ut som hos dig!

Kramen till dig!

Pia sa...

Tack för morsdagshälsningarna! Vi i Finland firar också morsdag den andra söndagen i maj!
Du kan minsann du!!!! Det där med textandet!!!!! Jag kan bara beundra!!! Och fynderna överträffar sig sjäva för var gång!

Tur att du förstod att sluta med den första tabletten...!

Önskar dig en fiiin och kry ny vecka!

Kraaam!
-Pia-

Rosa i huset i vitt sa...

Så myket fint du hittar ..vilka härliga loppisar ni verkar ha där du bor

Kram Rosa

Mormors gård sa...

Hej!
Tur att du börjar känna dig lite bättre!! Hoppas även förkylningen snabbt ger med sig.
Jag har missat så många inlägg hos dig, hittar knappt tiden att blogga då jag försöker förverkliga mina visioner i trädgården... få se om jag alls hinner sitta ned i sommar ;)
Du har minsann öga för hur man mysar till det! Vilka härliga loppisfynd du gör... kan bara njuta då jag ser dina bilder!
Varma krya på dig-hälsningar av Jessica

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Såååå masse nydelig du har funnet nok en gang :) Parafinlampen var et scoooop :) lucky u!

HA en flott ny uke :)
Klemmer til deg!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Men vad jobbigt det låter
massor av krya på kramar till dig!
Som vanligt så mycke fint att titta på
Ha en jättefin dag kram

idémakeriet sa...

Skönt att höra att du mår bättre igen.
Härliga fynd du hittade.
Provrörsställningen är ju underbart till små blommor. Det är verkligen en kul grej.
Ha det gott och ta hand om dig själv.
Kram Gerda

Vintage House sa...

men fy så hemskt skönt att du mår bättre härliga fynd ochfint på din balkong
ha en go o härlig vecka
kram
sandra

Norr om Köpenhamn sa...

Hoppas att du har det bättre vännen! Fy o usch för sådana magsmärtor :o(
Kanske lite nya loppisfynd hjälpte ;o) Himmel, du kan snart öppna butik Tina....du behöver mer än en lastbil den dag du flyttar hem till Sverige ;o)

Må bäst och njut våren!
Kramar
Ulrika

Karin Krut sa...

Ujujuj skönt att se att du mår bättre, verkligen! Vilken underbar balkong du har och jag förstår att du vistas där mycket på sommaren. Tacka för alla dina fina ord på min blogg, krya på dig nu så hoppas vi att vädret kommer tillbaka så att vi slipper regn och halv storm! :)
Kram Karin

toves sammensurium sa...

du skulle hørt som jeg lo når jeg så forskjellen på lampen din før og etter vasking,for en forskjell!!!!!!!!!:)))
Antibiotika er sterkt for magen,jeg reagerer også.Men jerntabletter er min verste fiende...husker etter første fødsel og jeg hadde mistet så mye blod at jeg skulle ta jerntabletter....ble så dårlig det skjer ALDRI igjen!!!!!!Håper forskjølelsen din gir seg snart...og at varmen kommer til deg (og meg,her blåser vi bort!)
Skiltet du malte ble helt nydelig,så flink du er ...frihånd?
Og loppefunnene dine er som de pleier...i likhet med miljøbildene fra hjemmet ditt TIna....HELT UNDERBARAA!!!!!!
Toveklem:)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Men stackare!! fy..det är tillräckligt jobbigt med en segdragen förkylning..och sen magsmärtor på det!! :(

Härligt att du får glädja dig åt fina fynd då..kanonsmart med galgen..skall jag lägga på minnet!!

jag åker på en resa till Sardininen i morgon..en tidig morsdagspresent ifrån yngsta dotter..bortskämd är jag :)

Ha det gott vännen!! Kramis sanne

Giancarlo sa...

Quelle due lanterne mi piacciono molto! Una felice serata...ciao

Hanna sa...

Vilka fynd, så mycket fint! Skylten blev supernice!!
Härliga bilder från din balkong!

Kul att du länkade till mig :)
Ha d gott!
Kram Hanna

mormorMärtas sa...

Vad du fyndar! Kartan var ju såå fin... en sådan skulle jag vilja ha... och provrören var ju fina... Ha en bra kväll och hoppas att du är pigg nu.
Kram Annika

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hoppas du snart är frisk igen...magont är kass ! Så mkt fint du har..din balkong var ljuvlig !

mvh anette

sagolika sinnen sa...

Hej! Din balkong ser galet fin ut. Vilken utsikt du har sen då ;) hittar du loppis fynden i Tyskland på loppis där? Gillar jalusi dörrarna på balkongen, så himla fint. Fick mig att fundera på en balkong vi har på huset som är totalt ostylad. Jag hinner inte med o greja överallt. Det ska in med nytt golv där o nån form av fönster för öppningen. Balkongen är dikt med huset o inbyggd. Kanske vore nåt o markera lite med jalusi fönster innefrån. Mm...
Snygg skylten blev, jätte fin text ;)))
Kram Caroline

Birgitta sa...

Så många fina fynd du gör, du får ditt hem att se så charmigt ut med alla saker du omger dej med, hos mej blir det mest rörigt när jag försöker.

Krya på dej, Birgitta