onsdag 4 april 2012

Nytt och målat...

Igår var det härliga vårvädret här igen, men det har regnat i natt och så var det med det....

Har målat den lilla hyllan och min stora spegel fick sig en omgång den  oxå... :)
Så har jag gjort lite fynd på ebay igen.... hihi

Nu är det bara 7 veckor kvar till Sverige-semestern... Hurraaaaa!!! :0))






                                                                          FÖRE   









                                                                            EFTER










                                                        Tycker hyllan blev sååå fin...
                                            Den kommer ev att hamna i badrummet...








                                                         Använde värmepistolen igen....




















                                     Så här ser blåsorna ut, innan jag sandpapprar det...










                                                        Och så här der det ut efteråt...










                                      Den ska få sig en omgång med sandpapper till...



















                                Såg i en blogg en tjej som köpt gamla trappräcks-pinnar
 Hon visste inte heller vad hon skulle ha dem till... men hon tyckte de var så charmiga...
                                 Det tyckte jag oxå, så jag fyndade några på ebay.. hihi
                                                 De har en underbar färg och patina...







                      Jag band ihop dem och ställde dem i en oljekanna på balkongen...
                                                 Ser inte sååå pjåkigt ut.... :))








                         Men de står där, för jag vet inte om trämasken är aktiv eller ej...
                                                         måste hålla koll på det först..


















                                          

                                         Jag önskar er alla min goa, en riktigt







 Jag har ju inget speciellt för mig till påsk, så jag kommer nog igen om ett par dagar... :0))



 Bugar och tackar för era goa kommentarer... Det värmer mitt hjärta såååå....
 Hälsar mina nya följare sååå varmt välkomna hit till mig...!!


34 kommentarer:

VITT & VINTAGE sa...

Gud vad fin hyllan blev!! Helt underbar, du är så duktig!
Åh trappräckspinnarna!!!! Såna vill jag ha!!! Vilken färg, jag är kär!! Får du möjlighet så släpa hem ett par tre st. såna till mig när du kommer hem..;)Den färgen är helt fantastisk!! Har funderat på att måla något i den, men fegar ur...det gamla färdigmålade och patinerade slår ju allt!!! Såg faktiskt såna gamla räckpinnar på en loppis i somras...vita och skruttiga...ångrar SÅ att jag inte slog till. Vissa saker kan man bara inte glömma...:(
Jag säger som jag sagt förut...du är en riktig mästerloppare!!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramar Anetthe

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhh vad fin hyllan blev!!!!
Hoppas du får en riktigt fin Påsk!
Kram Kathrine

Anki sa...

Helt underbart fint, både hyllan och pinnarna...du är en mästare på att fixa! Måste banne mig skaffa en värmepistol jag med!
Såna pinnar har jag på mina gamla stolar som står i boden, ja lite klenare modell men nu fick du mig att börja spinna, fniss...
Önskar dig den bästa helgen!

Goa kramen!

G:a Affären sa...

Dina svarvade pinnar är helt underbara. Och vilken härlig färg dessutom!
Det där knepet med värmepistolen är ju helbra, det ser verkligen nött och slitet ut. Jag förstår att du blev nöjd med hyllan, jättefin.
Önskar Dig också en Glad Påsk!
Kram
/Cia

toves sammensurium sa...

Å for en nydelig farge og patina på de pinnene dine!!!Tror du er veldig ivrig på ebay...må dere svensker egentlig betale tull når dere bestiller varer fra utlandet??VI må betale tull på alt over 200 kroner:(
DU er ihvertfall utrolig flink til å finne skatter,og du forvandler gråsten til diamanter!!!!!:)))

Så gøy å se hva du finner på!!!!
God Påske fra meg til deg,-her hender det heller ingenting spesielt,vi får ta en dag i gangen og se an vær og vind :)))
Toveklem:)

Krista sa...

Ihania kuvia, vau tuo hyllyn muutos :)

Tina sa...

Pinnarna har ju en helt underbar färg, så läckra!
Du är verkligen bra på att shabba, fast jag gillade hyllan som den var. Har blivit mer o mer brun på sistone..konstigt så det kan bli!
Skönt att semestern snart är här, är du i Gbg trakten så hör av dig. Hade varit kul att fika..

KRAAM Tina

No34 sa...

Det blev supersnuggt med ommålningen!!! Själv hade jag inte kommit på tanken att köpa träpinnar på e-bay...*skratt* Kram Kate

Marita sa...

hyllan och spegeln blev jätte snygga efter målning och slipning. ser precis gamla och slitna ut.
ska bli kul att se vad du hittar på av räckpinnarna.
~marita~

PRINCESSGREENEYE sa...

Das Regal sieht einfach wunderschön jetzt aus. Ich kann mir gut vorstellen, wie sehr Du Dich auf Deinen Urlaub freust -hab ein schönes Osterfest
Jacqueline

Tinis vita hem sa...

Hyllan blev helt ljuvlig :)
Önskar oxå dig en riktigt glad påsk!
kram Tini

Pia sa...

Så bra att du skrev och visade hur man gör!!! Jag blev helt chockad, då jag såg hur din underbara hylla blev efter behandlingen!!! Den ser såååå otroligt gammal och antik ut - och så har DU åstadkommot det!

Pinnarna är också något såå vackert att, suck!

Önskar dig en fiiin påsk! Själv åker jag med två väninnor till Gdansk på ett par dagar.

Kraaam, lilla vännen!
-Pia-

s'Shabbyhus sa...

Liebe Tina
Wow, du hast eine tolle Patina hingekriegt. Prächtig gemacht. Arbeitest du mit einem Heissföhn? Die alten Treppengeländer haben eine wunderschöne Farbe, ich mag dieses grün. Ich wünsche dir ein schönes Osterweekend, mit lieben Grüssen Barbara

Tre Engler sa...

Hei!

For noen utrolig flotte bilder og ideer:) kjempe flink er du!
Liker det veldig godt!
Ha en god påske!

Klem Merete

Marit sa...

Du er så himla flink med patineringen!!! Hyllen ble såå fin!!

Ha en riktig fin påske!

Vintage House sa...

Hej
Så härligt fint du har gjort det och räckpinnarna var superläckra:)
önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram
Sandra

Lisa sa...

Wow - den hyllen og speilet ble kjempefint!! :) Såå stilig!

For et bra triks å bruke varmepistol og så sandpapir etterpå - du er så kreativ! :)

Lekre trappepinner - passer perfekt hos deg :) Man må jo bare elske ebay <3

Kos deg masse videre i påsken - gleder meg til å titte innom hos deg igjen :)

Klem Lisa :)

LantlivsAnette sa...

Men åhhh så fin hyllan blev..och de där pinnarna, såå himla fina..jättefint att bunta ihop dom sådär i en hink..
Du har såå mycket fina saker..
Kraaam Anette

FrauSchmitt sa...

Dein Stil gefällt mir sehr und die Tischbeine in türkis sehen wunderschön aus. Eine ganz tolle Idee, sie einfach zusammenzubinden und als Deko zu nutzen. Ist dir toll gelungen. Und dein Regal ist wunderschön geworden!

Liebe Grüße,
FrauSchmitt

Fr. K shabby chic sa...

Liebe Tina....

Tolle Schätze hast Du gefunden, aber noch viel besser gefällt mir wie Du sie aufgearbeitet hast. Das sieht wirklich suuuuper aus. Ich wünsche Dir einen schönen Urlaub und erholsame Ostertage. Liebe Grüße Katrin

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!! Wow vilken skillnad..du gjorde helt rätt som målade hyllan..kommer bli perfekt i ett badrum!! Trappräckspinnar?!..du är allt bra påhittig du :)..snyggt som tusan blev det där i kannan iaf!!

Ha en riktigt härlig Påskhelg nu!!

Kram Kram//Sanne

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej fina du
Önskar dig en jättefin påsk
Varmaste kramar Tina!

Millygarden sa...

Så fin hyllan blev....fin modell som man sällan hittar på loppis...rätt poppis och så säljs dom nog med en gång.
Glad påsk/kram Marina

Mitt vita hem sa...

Hej vännen.
Din hylla blev ju så satans snygg, rent ut sagt!!!
Och spegeln! Ojojoj.......! :)

Och vilken färg på pinnarna! Riktigt läcker! Gillar skarpt din idé att bunta ihop dom så! :)

Vilka fynd du ALLTID gör!!! :)

Glad påsk!

Kram Åse

Lilla Blanka sa...

Hej goa Tina!

Åh hyllan är helt underbar!!!

Mycket bra jobbat med patineringen!

Glad-påsk-kram
Mia

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Kikar in för att önska dig en glad påsk!

Kram

white life© sa...

Liebe Tina, die Fotos UND die Wohnaccessoires sind wunder-, wunderschön! Obwohl die einzelnen Teile einen Kontrast bilden, harmonieren sie fantastisch ... toll!

GGLG und ich wünsche dir fröhliche, entspannte und hoffentlich ein wenig sonnige Ostertage!

Tine

idémakeriet sa...

Jag får nog också skaffa mig en värmepistol för resultatet som du visar är ju underbart.
Hyllan blev ju perfekt shabby.
Ha en skön påsk
Kram Gerda

InWhite4You sa...

Hej vad fin bligg du har. En värmepistol kommer stå övers på önskelistan nu tack vare dig. Det blev ju underbart läckert när man använde den. Riktigt Dansk Franskt slitet. Ha en go påskhelg. Kram Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är superduktig på och måla så det ser gammalt ut, hyllan är jättefin. Träpinnarna var ett fynd, och kanske bra och ha dom ute till och börja med. Här har det börjat snöa nu på morgonen, jippie!!!!!
Önskar dig en skön Glad Påsk
Kramar
AnnaMaria

Petra Eriksson sa...

Tittar in för att önska en riktigt go påskhelg! Kram Petra

Kristin sa...

Hei hei!!
Takk for alle fine kommentarer du gir meg:-)
Så kuuult med hyllen og speilet!
God påske videre
Kristin

Jade sa...

FROHE OSTERN und 1000 Dank, für deine lieben Zeilen! Bis bald,

herzlichst Jade

Mormors gård sa...

Vad fint du målat och fixat :)
Hoppas du får en riktigt skön påsk!!
Kramar, Jessica