lördag 14 april 2012

Lite ledsen...

Idag är jag lite ledsen...
De gamla käglorna jag budade hem var fulla av AKTIV trämask...
2 av käglorna hade gått sönder, så genomätna var de, och paketet var fullt av trämjöl...
Tog kontakt med säljaren och hon var väldigt rar. Jag får tillbaka pengarna och kan skicka tillbaka dem kostnadsfritt.
men jag har letat sååå länge efter såna käglor, så det är sååå ledsamt...
Nu får jag leta vidare... suck...

Annars mår jag bra!
Foten är bättre och det gör inte så ont längre...:)

Väntar fortfarande på att brevbäraren ska komma med mina paket... De är på väg... :)

Har loppat lite idag igen... :)
Och med det kom mitt leende tillbaka...
Trots käglorna.....







                          Ett härligt gammalt bakbord/skåp.... Har aldrig sett ett sånt förut..
                                                               Den är avlutad och fin...







       Bytte ut träknopparna mot porslinsknoppar..        Den ska få skålhandtag senare...
                                             Tänker inte måla den.. åtminstone inte än.... :)








             Hade tänkt att skåpet ska få ta plats i hörnet på balkongen, där bordet nu står
           Fast då ser den säkert bättre ut vitmålad/shabbad.... problem problem.... hihi








                          En liten resväska till, ett serveringsfat och en gammal stämpel








                                                    Nu ser ni hur liten resväskan är....
                                                              Den är sååå söt....







                                                                 2 emaljbunkar/tvättfat







 Vet inte vad som ser bättre ut... den vänstra (liten bunke) eller den högra (större bunke)
                                 På bilderna ser man ingen större skillnad, ser jag nu....







                                                    Fatet fick ta plats på de andra...








                        Stämpeln på skåpet i hallen... tills den fått fler kompisar.... :)









                                                      Bagage-etiketterna är klara....
                             Ni får gärna kopiera dem om ni vill ha dem. (de är från nätet)
                                                     De finns i förrförra inlägget...






                                           Hyllan har kommit upp i badrummet...
          Ser ni avloppsröret i bakgrunden.... I badrummet ligger alla rör utanpå väggarna...
                                                   Lite ofrivillig industrilook! hihi















                                                       Farväl vackra käglor..... snyft







                                            Ska dyka in i dessa härliga tidningar imorgon.... :0)




 Nu blir det god mat, sen filmtajm...


PS. Ni som har ord-kontroll, SNÄLLA ta bort det!!! 
Det är såå irriterande, för att man ibland inte kan tyda vad det står...
Gå in på Inställningar, därefter Kommentarer, skrolla sen ner till "Vill du visa ordkontrollen för kommentarerna" Där klickar ni NEJ
Sen "Spara inställning"! Voila!



                                                  Ha en underbar helg, mina goa!!
 

33 kommentarer:

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - ich kenne ds gut, wenn man sich auf etwas freut und dann ist die Entäuschung gross.
Solch ein Fallrohr hatte ich früher auch im Bad und schon damals fand ich es cool - und bi Dir wirkt es mit dem Regal für mcih sehr dekorativ!
Schön, wenn es Deinem Fuss langsam besser geht - aber Verletzungen am Muskel dauern oft länger als ein echter Bruch - dann musst Du eben im sitzen streichen .......
Übrigens, ich hab noch Kegel in kleinerer Variante - zwar nicht weiss - aber so süß. Wenn Du drann ineressiert bist, dann maile mir - wir werden uns bestimmt einig!!!
Die Etiketten sind genial !
Hab einen schönen Fernsehabend und liebe Grüße
Jacqueline

Anki sa...

Näää vad tråkigt med käglorna, dom såg ju så fina ut på bild! Bra iaf att du kunde loppa till dig lite bättre humör, finfina grejer! Å vet du, ett sånt bakbordsskåp har jag, fast ena lådan fattades och ena skåpluckan var trasig...meeen nemas problemas, jag hängde bara ett skynke för!

Ha nu en fin kväll vännen!
Kram Anki

mormorMärtas sa...

Hej!!
Men du vilket fint bakskåp... du verkar fynda hela tiden...
Hyllan blev ju oxå jättefin!
Kram Annika

Tre Engler sa...

Hei!

Så trist at de kjeglene var full av træmask:( de var jo så fine! Men godt du får igjen pengene:)
For noe utrolig herlige bilder :) helt fantastisk!
Det gamle skap var kjempe fint og vil nok passe ypperlig i kjøkken.kroken!
Et fantastisk kjøkken du har:)

Klem Merete

Tina sa...

Tråkigt med käglorna, men borde säljaren inte märkt det innan? Masken kunde väl inte ha fått fart i paketet..ja ja, trist iaf!
Fint skåp, en sådan kant har jag gjort på övre kanten på mitt planteringsbord. Baka eller plantera, nästan samma sak, he he.

Ha det fint ikväll! kram

Tre Engler sa...

Hei igjen!
Sorry:) men da har du et fantastisk ute rom:) helt nydelig!

Klem Merete

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Du har et sååå nydelig hjem, Tina :) Så masse fine bilder med de lekreste detaljer :)

Så synd at kjeglene var ødelagt, men veldig bra at alt ordnet seg med selgeren, så får vi håpe du finner noen nye :)

Ha en flott lørdagskveld :)
Klem Lisa:)

idémakeriet sa...

Kan förstår att du blev ledsen när du packad upp dina fina käglor.
Shit inte alls roligt, tur att du får dina pengar tillbaka.
Men hurradu vilka härliga saker du har loppat, ett härligt bord måste jag säga.
Den är fin som den är men den kan ju alltid måla den vitt om det inte skulle passa där.
Ta det lugnt och ta hand om din fot.
Kram Gerda

Tinis vita hem sa...

Det var ju synd med käglorna, men mycket annat fint har du hittat :) Din hylla är så charmig och den lilla kappsäcken. Skall bli roligt att se hur skåpet ser ut på plats och pyntat :))
kram Tini

Familjen Zaar sa...

Vad trist med dina käglor !!! Tur att du fick pengarna tillbaka i allafall... Du hittar så mycket fint ! ;) Ordkontroll-Usch !
Ha en härlig söndag !
Kram Anki

Hemma hos Ingeborg sa...

Vilka fina saker du budat. Bakbordet är ju underbart... Är av samma åsikt som du ang ordkontrolen. Sååå tråkigt. Orkar inte ens skriva kommentaerr på vissa bloggar där jag ser att det krävs dessa " visa att du inte är en robot" (??!?)-kontroller....

Marit sa...

Så synd med de kjeglene!! Bra du fikk retunere, det gjør saken BITTELITT bedre! Vips, så dukker det opp noen igjen!:)
Fine funn du nok en gang har funnet!!

Ha en fin helg videre!

Klem Marit

Pia sa...

Hui och ui! Hoppas de inte flyttat över till något träföremål hos dig!? De där småkrypena.

Jag har då aldrig sett ett vackrare skåp som det du nu visar! JAG skulle inte måla det, utan låta vara.

Ååååh, den där kappsäcken, så liten och söt den är!!!!

Nä, nu i duschen och ut på backe - det är soligt (men kallt)!

kraaamar!
-Pia-

VITT & VINTAGE sa...

Fy vad trist med käglorna!! Håller tummarna för att du lyckas hitta andra så småningom.
Din balkong är underbar! Du har så mycket fina saker, så jag dånar ;)
Tycker det var fint med det större fatet under kannan, den högra bilden.

Hihi...jaså du tycker jag krånglat klart med headern nu...;)?? Ja det tycker nog jag också..känner mig lite mätt på headerknåp nu...ÄNTLIGEN ;)

Ha en skön söndag.
Kram Anetthe

Helénes Lantliv sa...

Så tråkigt med dom fina käglorna!
Skåpet är underbart!

Ha en fin Söndag
Kram
Heléne

s'Shabbyhus sa...

Liebe Tina
Ich staune immer wieder, was es bei dir alles zu bewundern gibt. Das Foto in der Küche mit der Holzplatte und den Vorhängen ist für mich ganz speziell stimmungsvoll. Es sieht toll aus und ich kann mich gar nicht daran sattsehen. Was? Du hast schon die neue Lantliv....hmmmm...ich habe noch nichts im Briefkasten gefunden. Wir Schweizer müssen uns wohl etwas mehr gedulden, nun wünsche ich dir einen schönen Sonntag, herzlich Barbara

Stilbruch sa...

Liebe Tina,
soooo viele schöne Dinge, ich liebe deine Bilder!

Viele liebe Grüße
Simone

Helenas blogg sa...

här ser jag att jag kan fånga lite inspiration, kul=) ska kika vidare nu , ha en fortsatt bra helg/Helena

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Halloj vännen!
Vilken otur, käglorna var verkligen jättefina! Trämask vill man verkligen inte ha in... =(
Älskar dina fina foton, blir så inspirerad!

Kram ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken rackarns otur, och dom käglorna som var så fina! Skåpet är jättefint, jag tror det snart är vitt.... Jag vet hur det är, när möbeln kommer på plats ser man att, tja den ska kanske målas. Ska bli kul och följa
Kramar
AnnaMaria

toves sammensurium sa...

Ååå.er detcountry Living bladet bra eller Hur?????
Lantliv kjøper jeg også,herlig inspirasjon:)))
bra foten din er bedre.....og humøret også.Du får nok tak i nye kjegler:))))
Og så finner du jo hele tiden nye ting...er det egentlig ebay i Tyskland eller er det ebay.com internasjonalt????
Forundret over alt du finner:))))
Håper du har en herlig søndag og at solen skinner på deg!
Toveklem:)

Mina drömmars hus sa...

Uscha buscha, fy fy. Det har jag aldrig hört talas om tidigare!!!
Fint skåp och lite ovanligt. Vad roligt att du fick liva upp dig med lite loppis.
Ha en skön kväll
Kram
AC

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!
NEJ..jag lider med dig då jag vet vad du har längtat efter dina käglor..såå typiskt!! Tur att du fick skicka tbx dem dock!!

Vilken härlig hörna du visar på balkongen idag..en riktigt utekök ser det ut som ..kan tänka mig att du spenderar mycket tid där under sommar och vår!!

ha det gott!! Kraaam Sanne

InWhite4You sa...

Synd med käglornamen schyst säljare dock! Hoppas du hittar några snart igen. Har du köpt dem på Tradera?
TACK, TACK Verkligen för tipset om ordkontroll. Retat mig på andras bloggar och så har jag inte trott att jag själv har haft det, hi hi. Men nu så tack vare dig... FIXAT!
HA en go vecka. Kram Lena

Miranda sa...

Vilket vackert bakbord. Nu blev jag avundsjuk!

Tre Engler sa...

Hei!

Tusen takk for kjempe koselig kommentar:)
Ha en strålende uke!

Klem Merete

Sallys hus sa...

Hej vännen!

Åå va trist med käglorna...
Vilken tur att du hittat en massa annat fint..;)
det där bakbordet/skänken var ju helt underbar...ska bli spännande att se om du klarar att INTE måla den...hihi...
Kram Katarina

Wohnwohltaten sa...

Liebe Tina,
das Regal im Bad ist toll.
Würde ich sofort auch nehmen :-).
Viele Grüße Catherin

Anki sa...

Haha, ja det är ett jäkla släpande...det är tur att man har att roa sig med!

Ha det gott!
Kram Anki

Millygarden sa...

Nej vilken otur med käglorna..

Men du visar mycket annat fint att njuta istället.
Kram marina

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ÅÅå så kjedelig med kjeglene... arg.. :)
Men så flott skap du har kommet over.. du har så masse flott du!! Herlig!

Ha en fin kveld!
Klemmer til deg!

Fru Sederblad sa...

Så fint du har det och skåpet, det kommer säkerligen bli alldeles underbart.

Vad gäller ordkontroll kan jag bara hålla med dig. Jag kan inte tyda vad där står utan får hålla på och gissa mig fram när jag ska kommentera.

Lovely Vintage sa...

Liebe Tina!


... traumhaft ist es bei dir. ;o

Ich lasse dir viele liebe Grüße hier!

Herzlichst, Bea