lördag 28 april 2012

Ledsen......

Jag har glatt mig såååååå att kunna träffa mina supergoa vänner hemma i Sverige nästa månad.
Att få träffa dem igen efter 2 år och några jag inte sett på många herrans år...❤
Vi har fått kontakt via Facebook igen.. ❤
Jag har velat gjort ett gott intryck och vad har hänt....??
JAG HAR GÅTT UPP NÄSTAN 10 KG SEN SEPTEMBER FÖRRA ÅRET!!!!
( Mitt hjärta brast då, och sen har det bara gått av farten... snyft )
Idag har vi  haft +29 grader och jag ville ta på mig mina fina sommarkläder...
Fick ju på mig dem.... men jag ser ut som en stoppad korv!!!
Jag dööööööör!!!!!
Min jäkla fot gör ju inte heller saken bättre, jag kan ju inte motionera mer...
Kan ju för helsike knappt gå som folk!!!
Jag är sååååå ledsen...
Alla kommer ihåg mig som jag brukar se ut..
och nu....!!!! HJÄLP!!!
En väninna skulle komma hit  och vi skulle grilla och ha det líte mysigt, men hon kunde inte komma,
så vad gör (tjockisen) jag??
Jag sätter igång och grillar och äter för två....
Efterrätten med glass, jordgubbar och hallon ska jag vräka i mig senare ikväll... hahahaha
Viljan finns där men köttet är svagt...
och skåpet med godis är proppfullt!!
Sååå mycket läckert!!!
Suck....
Får väl spara det goda intrycket till nästa år... hahaha
Tills dess ska jag väl ha klarat de 9,2 kilona....


Nu till nåt roligare!
Loppade lite idag, inte mycket, men iallafall... :0))







                   En slags slevhängare, 2 örngott, krokar, sockertång och en emaljskål

















                          Utan droppskål                                                           med droppskål
                                           Jag letar efter ett liknande stänkskydd till spisen...
                                                  får se när jag hittar ett till rimligt pris... :))







                                      En gammal jutesäck får agera dörrmatta på balkongen..








                                                Min grillhörna på balkongen..
                                      Mat för en familj??!!  Nää, bara till mig!!
                      Nä då,  ingen fara jag åt inte allt!!! Det räcker till imorgon oxå!!! :0))





































                             Ville bara vila ögonen lite efter maten och somnade en stund.... hihi
                                           Det här är vad jag såg när jag öppnade ögonen... :)







                                                             Stråhatt-samling


















                                         Letade efter mina katter, såg dem inte först...




                                                De gillar min "nya" fina korg!!! :0)







Så nu önskar jag er en underbar helg med samma underbara väder som vi har här!!!
Själv ska jag nu frossa i glass, jordgubbar och hallon, så jag blir smal och fin igen!!! hahaha


Hälsar mina nya följare såååå varmt välkomna!!






35 kommentarer:

VITT & VINTAGE sa...

Hahaha...knasboll!! Klart du ska käka jordgubbar o glass o bli smal o smärt igen ;) Jaaa du...känner igen mig i din historia!! Vet inte vem som tvingar i mig både det ena och det andra när jag inte ser det...;) hihi. Men vet du vad jag tror?? Jag tror de tycker om dig PRECIS som du är...för det gör jag!!!
Visst är det härligt med sol och värme?? Idag har vi haft underbart väder här...så skönt!

Nu tar vi lördagsmys.
Ha en fin kväll...
Kram Anetthe

Marit sa...

Stygt å le, med du skriver så vittigt!:) Gjenforeningen blir nok uansett helt fantastisk!!!:)

Supersøte katter du har!

Ha en fin kveld!
Klem Marit

Anki sa...

Men vännen, inte va lessen...här är en till som ökat på sig i vinter (vinterpäls, hihi)...Dom tycker absolut om dig precis som du är, du är ju en härlig tjej! Jag kollar inte ens vågen för då måste jag väl sluta äta helt, å jag älskar ju att äta, fniss...
Ha det gott nu med glassen, gubbarna & hallonen...låter jummy!

Kraaaam till dig!

Familjen Zaar sa...

Haha livet är hårt ! ;) Det går stadigt uppåt, kilona alltså... På den goa tiden vägde jag strax över 60 kg nu väger jag 80 kg. Det blir ju inte lättare att bli äldre... :(
Jag är inte mycket för att motionera heller, jag är livsnjutare !!! Det var iallafall ruskigt fina saker du har loppat ! Jag gillar jutesäcken & krokarna ! Din balkong går inte heller av för hackor, va mysigt ! 29 grader har vi inte men det går åt rätt håll ! ;)
Ha en härlig helg !
Kram Anki

Tina sa...

Inte ska du vara ledsen, det är ju insidan som räknas. Eller hur?
Du är säkert samma gamla fina Tina i din familj/vänners ögon..
Du ska se att foten snart blir bra och att du kommer på banan!

KRAAM

Frida sa...

Du ska inte vara ledsen Tina! Men jag känner igen det har gått upp några kilon nu i vinter pga av att jag inte har kunnat träna. Kan man inte så ska man inte pressa sig själv att träna och du är fin som du är kom i håg det! Dina katter ser ut att stortrivas i korgen och du visar så fina bilder som alltid! KRAM Frida

Anneli sa...

Vi är nog många i vår ålder som har lite "problem" med vikten.
Huvudsaken är väl att vi mår bra, både psykiskt och fysiskt.

Vi är ju ändå samma människa inuti!

Kram Anneli

Anno 1907 sa...

Huhu liebe Tína♥ Das sind ja wieder mal tolle Dinge die Du zeigst♥ Der Fliesenspiegel ist der Hammer...und die Kätzchen sind das Deine? soooo süüüüüß♥ Hab ein wundervolles WE, und Dankeee...für Deine stets sooo liebe Worte, und zwar IMMER♥, GGGLG, Biene♥

Blommiga Rutan sa...

Jaa, du... Det här med vikten...
Alltid ett problem, men jag tror nog inte att dina vänner tänker så, det är bara dina egna tankar, vännerna är ju naturligtvis bara glad över att träffa dig!
Tänk om det vore tvärtom! Inte skulle du bry dig om nån gått upp lite i vikt! Förresten dina vänner här hemma har säkert också lagt på sig några kilon, det är ju så det blir, år för år...

Kram Anncathrine

Anonym sa...

Du ska inte vara ledsen för du har gått upp i vikt. Utan försök att ta vara på varje dag i ditt liv och gör det bästa av det. Dina vänner älskar dig i alla fall som du är. Personligheten sitter inte i din vikt. Du har säkert så mycket annat som dina vänner värdesätter.
Du har tex ett väldigt vackert hem.Jag läser din blogg dagligen och den inspirerar mig....ler.
Kram
Ingela Pling

Tinis vita hem sa...

Så fina saker du hittat på loppis! Dina katter är så söta i korgen. Vi hade en helvit katt hemma när jag var liten :)
Beträffande vikten förstår jag dig, men jag håller med skribenterna ovan - du är bra som du är :)
Ha en fin söndag!
kram Tini

G:a Affären sa...

Kan inte låta bli att skratta...hm. Dels på grund av att jag känner igen mig i dina tankar och att du bjuder på dig själv.
Tänk att de får träffa lite extra Tina, det kan väl inte vara så dumt!
Så snart foten blir bra så försvinner säkert några kilon, tror du ska vara mer bekymrad över foten. Du får hålla foten och huvudet högt min vän!
Kramar,
/Cia

Maliva`s verden sa...

Herlig lesning Tina...elsker humoren din og hvordan du skriver. Det var jeg som sendte sola og varmen nordover...hi-hi. Herlig den samlingen av hatter du har der også....er finnes det tusenvis av de....og jeg får aldri nok;o) Nyt kvelden videre....klemz

Vintage House sa...

det är insidan som räknas så lägg inte mycket tankar på det men att ta hand om sig är ju alltid bra:)
allt kommer gå bra
fina fynd
fortsatt skön helg
kram
sandra

Rita sa...

beautiful blog you have here. it's been a very pleasant first visit with many many more to come.
I l.o.v.e. white, too!
rita

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Du skriver så fint og artig, så jeg sitter her og smiler :)

Men jeg skjønner hva du mener, det er en typsik jentesak..særlig nå da sommer og mindre klær kommer... Men du, det er ikke det som er viktig. Du er jo akkurat den samme, noen kg mer eller mindre betyr ingenting :) DU er jo bare helt herlig <3 Spis is og kos deg masse <3
Mange klemmer <3

Giancarlo sa...

Stupendi i 2 gattini nella cesta!!buona domenica...ciao

Mina drömmars hus sa...

Du kommer nog att göra ett gott intryck med eller utan dessa kilon det är jag övertygad om. Allt som är gott är farligt, så konstigt :)
Superfina krokar du loppat.
Ha en toppenfin söndag!!!
Kram
AC

Bonjade sa...

Such lovely atmosphere again.
Love your white cats


Fine weekend

s'Shabbyhus sa...

Liebe Tina
Das sieht immer soo bezaubernd aus bei dir. Dein Ausblick vom "Bett" zu den Strohhüten ist genial und man kann sich einfach nicht sattsehen, immer hängt da noch eine Trouvaille. Und die Emailaufhängung sieht toll aus, ich wünsche dir einen schönen Sonntag, herzlich Barbara

Millygarden sa...

Först av allt ett tipps till dig att prova att käka LCHF kost. Jag har börjat med det för att helt enkelt må bättre..målet var inte viktnedgång. Men jag kan säga att man mår toppen och äter gott och mycket men rätt. Prova du kommer gilla det och rasa i vikt. Man blir fri från att svaja i blodsockret känna sig trött efter middagar och så vidare. Nätet vimlar av goda recept att laga och goda alternativ till bröd,pasta och potatis. Vill du ha bra tipps så hör av dig.

trevlig Helg!
kram Marina

toves sammensurium sa...

samme her....har ikke kunne mosonert noe særlig siste året grunnet skader,og det syns!!!!!!!:(((
Og det skal vekk!!!Grrrr.....
Men jeg har det tross alt bra med meg selv,og det er det aller viktigste !
Fiiiine loppisfynd nå igjen på deg TIna - var selv innom en loppis i går men der var rett og slett ikke en neeste ting jeg ville ha så det var litt skuffende!!!
Men penger spart...det blir nok noe annet å bruke dem på kjenner meg meg selv rett:))
Solen skinner her og jeg skulle gjerne hatt både jordgubbar og rillmat,men det er ganske kaldt enda!Men altfor fint til å sitte inne,så da tar jeg med meg hundene og går meg en god tur!:)))
Nyt søndagen !!!!!
Toveklem:)

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Vad är några kilon hit eller dit? Jag är övertygad om att du är supersnygg ändå och jag VET att dina vänner älskar dig för den du är. =)
Var hittar du fina fynd egentligen?! Blir sååååå avis av att kika in här.

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men din tokfia, dom kommer gilla dig precis som du är. Men jag vet precis hur du känner, har själv lyckats gå upp i vikt, utan att jag riktigt vet hur det gick till. Men jag tror Marinas tips är bra, jag ska prova det. Och tack goa du för grattishälsningen.
Stor kram
AnnaMaria

Arja sa...

Halloj!
Jag tror mera på det här.
KALORIER
( kända som )
små varelser som bor i din
garderob, och syr in dina
kläder lite mera varje natt hihi.
Vilka fina loppisfynd du hittat igen. Och katterna är ju bara för söta i din nya korg. Härliga bilder från din ballkong.
Njut av det goda här i livet, man vet aldrig när det kan förändras!
Önskar dig en härlig söndag kram Arja

Le Style sa...

Thank you for visiting my blog!
So nice to read your enthusiastic praise.
So I take a look at your blog. 'm So glad you found my blog so I've found your lovely blog.

Oh and your white cat so sweet.

I'll follow you too .....

Happy Sunday!!
XO

Pia sa...

Det är sååå tröstsamt att höra...Jag har gått upp 15kg på några år!!! Och fortsätter! Jag är som en alkoholist! Imorgon, i morgon...men den morgonen kommer aldrig, att jag skulle hålla mitt löfte och sätta igång...börja...BANTA!

Skit! Jag vet den där känslan, när folk, som man inte sett på länge ser MIG! Uh!

ljuvliga fynd - igen!!!

Ha en fiiin och trevlig valborg!!!

Kraaamar!
-Pia-

Änglarnas hus sa...

men gumman då :(..förstår hur du känner dig..deppar också ihop när vågen inte vill gå min väg ..men de kommer att tycka om dig för den du är..ju..inte för dina lår..eller mage.. <3

Vilka fynd du gjort och jag måste säga att jag kippade efter andan när jag såg vilket vackert kort du tagit..det med hattarna bakom det skira drepperiet!! ljuvligt!!

Ha det bra nu och tänk bara positiva tankar om dig själv!!

Kram kram ifrån Sanne

idémakeriet sa...

Men gumman inte ska du vara där ledsam ensam.
Jag lider med dig för de där äckliga extra kilon, samma problem här men allt är ju så himla gott.
Och allt det goda vill man ju inte missa.
Men de där speglarna och vågen de skulle man kasta ur fönstret för de är bara så elaka.
Tror du verkligen att dina vänner lägger märke till att du har fått några extra kilon?
Kanske, visst de ser det såklart de är ju inte blinda men du har njutit av livets gåvor och vill inte sitta där som en sur tant med dietbars. Och de älskar ju dig för vem du är, med eller utan kuddar här och där.
Blir man äldre blir man också tjockare så är det bara.
Men visst stiger temperaturerna fruktar jag också alltid min bikini och de alldeles för trånga sommarkläderna.
Härliga saker har du hittat.
Och dina katter...... vilka sötnosar så tillsammans.
Njut vännen och ta livet som den kommer.
Kram Gerda

Tre Engler sa...

Hei!
Sånn må du ikke tenke, du er aldeles skjønn som du er og har en utrolig god personlighet ut i fra alle de utrolig koselige kommentarer som jeg leser fra deg:) husk vi er ikke alle like, men hver og en av oss er verdifulle for den vi er:)
For noen herlig loppe funn du har gjort:) og som alltid herlige bilder.
Fortsatt god kveld.

Klem Merete

Norr om Köpenhamn sa...

'Man lever bara en gång' brukar jag säga. Men jag förstår dig vännen. Det är inte kul när kläderna inte längre passar. Men det viktigaste är ju att du är du, eller hur!
Tids nog kan du gå av dig dina kilon igen.
Det lät i alla fall som att du åt nåt gott och njöt. Mmmmm...glass o jordgubbar är verkligen inte dumt. Kan man sen intaga det på din mysiga balkong, så kan det ju inte bli bättre ;o)

Hoppas helgen har varit varm o skön!
Kramis
Ulrika

vitadrömmarobusigabarn sa...

En jättekram till fina du!
Det viktigaste är insidan
Ha en jättemysig valborg
Kramar Tina!

Yvonne sa...

Hi Tina,

What a lovely blog you have, such beautiful stuff, like it very much Tina
and i like your white cats, we have also 1 white cat, a red one and a black and whit cat, love them !!
I'll follow your blog too !!
have a nice sunny day !
Yvon

LOPPISLIV sa...

Hej söta du, Jag är helt övertygad om att du är sååå fin oavsett om vågen visar upp eller ner, om insidan är god strålar det på utsidan oavsett :-) Och klart du ska frossa i glass och jordgubbar, livet ska ju vara gött att leva :-) Vänta tills foten är riktigt bra innan du börjar motinera igen, ibland behöver kroppen få vila, att skynda långsamt är det bästa...

Vilken söt bild på dina små vita kissar i korgen, ser så mysigt ut!! Ha nu en fin valborg! Kraaam Paula

lisaevelina sa...

vilket härligt hem du har!