måndag 23 april 2012

Grönt är skönt...

Ja grönt är skönt! Hos er andra, men inte hos mig...
Tycker det är såååå vackert med gröna, turkosa eller blåa färger hos er andra, men det fungerar inte hos mig.. åtminstone inte än...
Den vita stilen har jag ju bara sen 2 år... så det där med färger får nog vänta ett tag...

Skulle ju måla mitt bakbord i en härlig grön färg... sagt och gjort!
Började med ena sidan, lät det torka..
Efter 2 timmars tittande blev det inte bättre... :)
Det var en snygg grön färg... men det funkar inte!!!
Så den blev vit och jag är såååå nöjd och glad!! hihi

Är det nån som vet hur man får bort den bruna, lite glansiga ytan från korgar???
Har sett hos några av er, att era korgar är lite grå/matta och precis så vill jag ha det!!
Det ser såååå vackert ut!!

Weiß jemand von euch wie man das braune und die etwas glatte Oberfläche von Körbe weg kriegt???
Habe bei einige von euch gesehen, das eure Körbe eine grau/matte Oberfläche haben, und genau so möchte ich es haben!
Es sieht soooo wunderschön aus!!

Såg nyss på tv att det ska bli upp till +30 grader i helgen!!! Jippppiiieee!! :))
Ja det vore ju helt underbart!!
Men vi får väl se hur det blir med det... Hoppas hoppas... :0)

Ja och på onsdag börjar jag jobba igen.
Hoppas foten håller!
Börjar nämligen bli trött på att vara hemma..





                                              En härlig korg jag budade hem igår..







                                             Hur får jag den att se ut så här????
                         Wie kriege ich es hin das mein Korb so wie dieser aussieht????







                                                    Några medicinflaskor till...








                                                   Bakbordet som blev vitt... :0)

















                                                    Är helnöjd med resultatet!! :0)
                                             Den ska få skålhandtag framöver..







                              Förändring igen.. tilbaks till hur det såg ut från början...
                     Gillade inte att de båda stora klädskåpen stod bredvid varandra...
                Vitrinskåpet ska få ett skirt tyg i fönstren, så det ser mindre rörigt ut ...








                                                               Har rensat ut igen...








                                                         Börjar bli rätt luftigt.... hihi
                                             Måste bara ta ett steg i taget... :)







                                                              Min lilla bruna stapel...
                                            Den översta resväskan är bara 30 cm bred..







                                                    Flyttade om mina provdockor..
            Varför ha de vackraste i sovrummet, där jag knappt är i vaket tillstånd.... :)







                                           Och min söta "lilla" 15-åriga gubbe Timmi!!
                                    Hans brorsa Felix, är inte så gärna med på bild...



Har nu uppdaterat bloggen och jag gillar inte vad jag ser...
Phuu lite oöversiktligt och krångligt tycker jag.
Men med lite övning kanske... :)



Tackar ödmjukast för era gulliga kommentarer! Love u! :)

Och mina nya följare önskar jag varmt välkomna till mitt vita bo!!




                                                         Ha en fin vecka, mina goa!!


30 kommentarer:

mormorMärtas sa...

Åhh, vad fint ditt bakskåp blev. Vad snabb du är med penseln... Fullfart!!
Kram Annika

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Halloj vännen!
Hur få bort glansiga ytan.....
Enda jag kan tänka mej är nå´n form av målfärgsborttagningsmedel. Ja har inget gjort med min korgstol som hade glansig yta, utan jag la den ut på gården i ur och skur. Nu är den stolen härligt grå ;)
Hoppas det är någon som kan hjälpa dej.
Kram Erica

VITT & VINTAGE sa...

Hihi...Ja visst är det så...inga färger passar in...;) Nu ger jag nog upp det där, har målat och kladdat och ångrat mig gång på gång, så nu håller jag mig nog till vitt...;)haha. Tror jag...!!
Hos andra ser det så j-kla snyggt ut. Ack ack ack...
Ruskigt fint har du det i alla fall.
Den där värmen låter ljuvligt..håller tummarna för dig.
Ha det underbart bra. Å var rädd om foten.
Kram Anetthe

Tre Engler sa...

Hei!
For noen utrolig flotte bilder:) likte veldig godt kurven du hadde, men egentlig alt sammen:)
de bystene dine er utrolig lekre:) Nei, ha det som det er, farger kan vente!
Høres godt ut med varme:) her regner det fortsatt, kaldt og surt!
Fortsatt god dag!

Klem Merete

Tinis vita hem sa...

Bakbordet blev jättefint som vitt :) Om du har korgen att stå ute en tid, så borde den bli patinerad och grå. Jag hade en korg ut över vintern och den blev grå, men fick oxå mögelprickar på sig ..
Önskar dig en god fortsättning på veckan!
kram Tini

Pia sa...

Såå fint dit bakbord(skåp) blev!!!!!
Rotting kappsäcken är super fin! Skall bli spännande att se om det finns något sätt att få den grå (annat än att ha den ute)?!

Nu skall jag göra mig färdig för att ta båten över till Stockholm...

Kraaamaar!
-Pia-

Änglarnas hus sa...

hallooo!!

jag känner igen mig i det där med färg!! har köpt dimrosa kuddar..som genst gavs bort, blommiga romaniska gardiner..satt uppe i en vecka..o.s.v.. funkar inte " jag blri som stressad av det..just nu har jag tagit in lite svagt dimgröna saker i sovrummet..återstår att se hur länge de får vara kvar!!

ditt bakbord blev precis så fint som jag förestälde mig!! Kanon!!

Nu får vi hålla tummarna för värme både hos dig och här hos mig!! :)

Kram kram Sanne

G:a Affären sa...

Nu är jag avundsjuk på korgen vare sig den är blank eller inte och även flaskorna, så fina!
vet inte hur din korg är behandlad men;
linoljesåpa i kallt vatten funkar på gamla golv för att de ska bli grå-aktiga. Skura lite försiktigt med en borste och skölj även med kallt vatten, kanske värt ett försök.
Kramar,
/Cia

idémakeriet sa...

Haha ja jag känner igen det där med att färga till en färg man har i huvudet men till slut blir det ändå vitt.
Grönt tycker jag är väldigt fint och det passar också här hemma men du har det mesta i vitt så jag förstår dig.
Och resultatet blev jätte fin du!
Vilken underbar korg du hittade.
Jag brukar sätta mina korgar i solen under taket. Blöta man de dessutom lite när det är starkt solsken då bleks de lite fortare.
Du kan ju i alla fall försöka.
Kram Gerda

Tina sa...

Det var snabbt och snyggt jobbat!
Jag ställer ut mina korgar, så får väder o vind göra dem grå och fina.

kramen

Monika sa...

WoW! 30 grader! Jag tror jag tar första bästa plan och emigrerar! ;o)

Så fint du har det! Älskar alla dina fina saker. Verkligen den skönaste blandning man kan tänka sig.

Det enda tips jag kan ge för att få korgar grå, är att placera dem ute i sol, regn och rusk. Då blir dom så där grå med tiden.

Ha det gott!
Kram
Monika

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Helt NYDELIG, vennen!! Så flott hos deg og alle de fine skattene!

Ha en fin kveld!
Klemmer

Frida sa...

Jag har inte heller så mycket färg hos mig. Lite rött och svart på sin höjd och i bland blått. Annars har jag bara naturfärger. Vilket fint bakbord, tycker det är fint vitt. Gillar din korg jag har köpt en liknande hos Vintage by Nina jag förvarar mina dvd filmer i den det har blivit några stycken genom åren. Vilken söt liten kise 15 år då har han varit med om mycket. Jag trodde han var yngre han ser yngre ut. Min Sixten blir nio månader den här månaden. Må så gott! Kram Frida

Anki sa...

Haha, ja dom är lite luriga dom små rackarna!
Så fint, så fint hos dig...är så avis på alla dina skåp! Mm vitt är bäst, fint med färg hos andra men hos mig funkar det inte...Jo luckorna, du har ju redan klurat ut den tredje luckan, fniss...men jag avvaktar lite är inte helt nöjd faktiskt! Få se hur det blir imorrn när jag får dit den andra!

Ha en fin vecka nu vännen och hoppas foten håller för jobb!
Kraaam!

gamla skolan sa...

Bakbordet blev verkligen fint , förstår att du är helnöjd ! Du har så mycket fint överallt , tyckte extra mycket om dom där långa pinnarna med siffrorna på , har varit på jakt efter sådana länge , om du ser några till salu eller du tröttnar på¨dina kan du väl höra av dig :)
Kramar // Susanne ♥

detuinkamer sa...

Nice pictures !!

Helénes Lantliv sa...

Bakbordet blev superfint!

Vilken fin korg! Jag älskar korgar!!!!Jag tror också att om du ställer korgen ute i det fria. Så kommer den att bli så där grå och fin:

Ha en fin dag
Kram

Sallys hus sa...

Hej hej!

Å va fint bakbordet blev..;)
Nä det där med färger är knepigt...
Jag ääälskar marinblått...tycker det är superfräscht....men precis som du skriver.....är inte redo för det....jag ääääääälskar pastelligt rosa.....så det får fortsätta ett tag till.

Ingen aning om hur du ska få korgen att gråna....låta den stå ute i ur o skur kanske...;)
Underbart med lite värme....det behöver vi!
Kram Katarina

Norr om Köpenhamn sa...

Du gör bara som jag gör med korgar och korgstolar; ställer ut de i trädgården under en sommarsäsong. Så blir de härligt grå o slitna :o) Nu vet jag ju att du inte har nån trädgård, men kanske du kan få låna någons ;o)
Bakbordet blev jättefint i vitt. Men säkert lika fint i grönt...hihi! Du är rolig, vänta bara så kommer färger att smyga sig in hos dig med i framtiden ;o)

Ha en härlig tisdag och det där med 30 grader...det vill vi helst inte höra om ;o))))
Fast vi har finfint vårväder här med idag!
Stor varm kram
Ulrika

Änglarnas hus sa...

..hej ige.. jag glömde säga att jag får mina korgar "silvergrå" genom att ha dem ute i väder och vind ett tag..kanske finns det någon annan genväg också!!
ha en bra dag!! Kram sanne

Mette`s hus og hjem sa...

Heia Tina :)
Herliget så mange nydelige ting du har, rene skattekammerset for meg ivertfall :)
Å det bordet du har malt ble bare lekkert :))

Fortsatt fin uke til deg
Klem Mette :))

s'Shabbyhus sa...

Liebe Tina
aha, nun ist das Schränklein weiss und es sieht SUPER aus. Und was man da alles auf deinen Bilder sieht...man könnte die Fotos ewig lange betrachten und man würde immer wieder etwas entdecken, herzlich Barbara

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Oh my gosh...is that your kitchen,it is so pretty...I just set it as my background on the laptop...soooooooo beautiful!!!!! x0x0

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei hei søte Tina :)

Tusen tusen takk for så koselig hilsen inne hos meg :) Og så koselig at du likte headeren min :)

Din blogg er jo bare sååå fin! Elsker den nye headeren din - lekker! :)

Bordet ditt er helt nydelig - hvitt og nydelig! :) Jeg er akkurat som deg, klarer ikke å ta inn farger, selv om jeg syns det er kjempefint hos andre :) Men akkurat som deg har jeg bare hatt denne lyse stilen i litt over 2 år, så da kan den få lov å være sånn en stund til ;)

Kos deg og ha en fin fin kveld:)
Klem Lisa:)

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Meen såå underbart fint... Du har kramen sussie

TOWN COUNTRY HOME sa...

Hi Tina, I love your pictures :-) White is my colour no doubt about that but I love litte coloured spots like an old blue can or vase ... this year I think white looks even more pretty mixed with colours like old rose, grey or lavender ... Thanks for visting my blog by the way ;-)) Carolina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du har hängt halsbanden på provdockorna, och bakbordet blir kanon i vitt. Jag har försökt måla turkost, men valde en alldeles för mörk nyans. Målade över dagen efter till vitt.
Varm kram
AnnaMaria

Arja sa...

Halloj!
Vilket vackert hem du har med massor av fina ting. Bordet blev riktigt snyggt. Får ta och kika in igen ;O) Kraam Arja

Mitt vita hem sa...

Supersnyggt blev bakbordet! :) Är ju också galen i vitt men är även svag för gammelrosa....

Korgen har jag ingen aning om för mögelprickar vill man ju inte ha och det har jag fått varje gång jag ställt ut något, tyvärr. Har kanske gjort fel?!

Kram Åse

Annalisa Cecilia sa...

complimenti per il tuo blog, complimenti per la tua casa, bellissimo il tuo gatto, molto shabbychic!!!!