fredag 27 april 2012

Fyndat igen.. :0)

Hej mina goa!
Tack för alla era tips angående blekning av korgar.
Ställa ut den/dem kan jag inte, eftersom jag bor i ett hyreshus.
Jag vill ju behålla korgarna!! :0)
men jag ska försöka solbleka dem...
annars får de vara som de är...
Eller så får jag fråga i färgaffären. Fast de tror väl att jag fått nippran.. :))

Min fot höll, fast jag haltar och har ont..
Har fått en tid för data-tomografi i juni!! suck..

Men nu har jag långhelg och det är just nu +19 grader!!! Härligt!! :)))
Det känns såååå härligt att kunna ha balkongdörren öppen hela dagen!!
Det ska grillas i helgen så jag hoppas att vädret blir som utlovat...
Men jag kommer att grilla, även om det haglar!! hahaha


Har fyndat lite igen.. :))





                                                      Mina härliga skoltavlor!!
                            Den som väntar på nåt gott..   Paketet försvann på vägen hit,
                             men efter många om och men, kom paketet, efter 4 veckor!!!




              Det är papper på linnetyg...  Och de är bara 60x50 och inte så svårplacerade...







                                                Här får de nu "hänga ut" sig ett tag...







                                                3 gamla medicinflaskor i toppskick...








                            Har fått ihop några nu... men några till ska det nog bli... :))







                                                         Min underbara korg!!
     Nu när jag vet vad korgen varit med om förvånas jag att den är i ett sånt topskick...



             Säljaren skickade med ett kort, där hon berättar att hennes tant kom till dem,
                        med allt hon ägde i denna korg, efter slutet på 2:a världskriget.
                                        och att korgen varit med om en hel del...
                   Det gör att korgen har en historia och betyder lite mer för mig nu.... :)







                                            Lite tidningar att dyka in i och drömma lite.... .)







                                                 Mina båda 15-åriga gullegubbar!! :)
                                    Äntligen fick jag med båda på samma bild... :0)



I morgon blir det en loppistur.. :))



                        Ha en härlig fredag och en underbar långhelg, mina fina!!





13 kommentarer:

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ÅÅÅ for noen herlige skoleplakater :) Heldige deg! Og så bra at de endelig dukket opp hos deg!

Ha en fin Fredagskveld!
KLEM

G:a Affären sa...

Du är en mästarinna på att fynda! Korgen är ju allt läcker och så intressant med historien den bär, tänk att tantens alla ägodelar rymdes däri. Det skulle nog behövas många korgar för både dig och mig!
Fin gullegubbar du har,
önskar er en skön helg
/Cia

Mina drömmars hus sa...

Vilken historia och vilken korg.
Mysiga kissar!!!
Önskar dig en riktigt härlig fredagskväll
Kram
AC

Tinis vita hem sa...

Korgen är helt jättefin och vilken spännande historia den har :)
Ha en skön helg!
kram Tini

Anneli sa...

Alltid roligt med en historia bakom prylarna.

Gott väder, hoppas vi får lite värme här också.

Fin helg,
Kram Anneli

weisses herz sa...

Herrliche schätze zeigst du da!!!! Der korb gefällt mir sehr! Ebenfalls die traumhaften flaschen!! Wünsche dir ein schönes weekend! Ganz liebe grüsse! Rita

Tre Engler sa...

Hei!

For noen herlige plakater:) men som alltid herlige bilder!
Tusen takk for kjempe koselig kommentarer du alltid legger inn til meg:)
Lykke til på loppis i morgen!

Ha en strålende helg!

Klem Merete

Sallys hus sa...

Hej gumman!

Sitter här med laptoppen i knät framför Let´s Dance...kan du se det där hos dig?? Typ på datorn eller så..??

Vilka underbara plansher. Dem har jag aldrig sett förut.
Din lilla flasksamling är också så fin och katterna ååå sååååå fina!!
Kram Katarina

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Åå..de skoleplakatene var kjempefine :) Så moro å ha fått tak i sånne :)

Og de kattene dine...<3 Sååå nydelige <3

Kos deg med grilling i nydelig sol :)
Blir loppis på meg og i morgen - gleder meg :)
Klem Lisa:)

Vitt är vackert sa...

Å men jösses sånna fina skolplancher! Och korgen var också jättefin. Kul med dess historia. Så härlig blogg, har vart allderles för lite ute och blogg-surfat det sista, här hos dig måste jag stanna ett tag ikväll! :) Ha en fin kväll och helg!
Kram Ellinor

Pia sa...

De där skolplancherna var nog fyndernas fynd!!!
Så jättetrevligt med en historia bakom korgen!!!

Så roligt att höra, att du bott där, ja du vet vad och var jag menar! Jag bodde i studentbostäderna vid Värtahamnen.

Ha en toppendag och helg!!!

Kramkramkram!
-Pia-

Familjen Zaar sa...

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge heter det ju...Underbara plancher, vill ha !!! :D Här ska också grillas !!! Nu inviger vi våren !!!
Ha en härlig helg !
Kram Anki

Rosa i huset i vitt sa...

Härliga plancher ...du hittar så mycket fint.
Ha en bra helg
Kram Rosa