lördag 21 april 2012

Fynd + Årets bästa ide'


Jag åt frukost på balkongen igår!!!
Det var så härligt väder!
+16 grader och sol!!
Men idag är det som vanligt igen... grått och ruggigt

Ja så har då brevbäraren varit flitig igen!! hihi

Jag med för den delen.. :)
Har målat 2 fönsterluckor och DET var inte det roligaste kan jag lova...
Lamellerna är vippbara och det underlättade ju inte saken...
Men der är klara och står på plats!
De får skydda mig lite från insyn på balkongen..

Idag ska jag kanske ge mig i kast med bakbordet!
Ska kolla om jag kan få till en snygg grön färg....
Blir det inte bra så kan jag ju alltid måla den vit... som egentligen var tänkt.. hihi


Årets bästa ide' kommer från TINE
med den underbara bloggen White Life.
Ide'n är så genial att jag inte kan uttrycka det i ord!!!
Hon har ställt 2 pottskåp på varandra och fått ett supersnyggt skåp!!
Man tar bort benen på det ena, och ställer det upp o ner, på det andra.
Lite svårt att förklara.. men kolla bilden så fattar ni...



                                          Är det inte otroligt snyggt och genialt!!!!
                                                                 Tine - White Life



                                                              Tine - White Life



                                                              Tine - White Life


Det ska jag absolut apa efter, men nu måste jag först hitta 2 pottskåp till!! 
Det kanske inte gör så mycket om de är olika, men måtten måste stämma!




                                                                  XXXXXXX



Efter detta har ni kanske inte lust att se mina fynd och bilder,
men jag visar dem ÄNDÅ!!! :0)












                                                              En stooor hattask








                                                                 3 rosenkransar








                                                            2 små resväskor till..







                                                   Hur små de är ser man nu... :)
                                                                  Såå söta...







                                                             Fönsterluckorna
                                                      Färdigmålade... phuuuu...







                                                                      Stängda







                                                                     Öppna....








                                                              Och så här blev det... :)









                                 Skönt med insyns-skydd.. och fint blev det oxå... :))








                                              En annan jag redan hade, fick ta plats här....
















                      Har fortfarande lite insyn, men jag kan ju inte bomma igen helt... :)






































































                                                      En av mina 2 gubbar trivs iallafall... :)


Ja, det var en underbar dag igår, så det lämpade sig till att dona lite på balkongen....
Idag är det inte så roligt ute, så det passar ju till att måla.... kanske.... :)
Får se om lusten infinner sig...




                                                     Ha en underbar helg, mina goa!!


 




23 kommentarer:

Anki sa...

Så jäkla fint vännen...dom blev ju skitbra luckorna, å jag gillar dom blå skarpt oxå! Jag håller fortf på med lucka 2, känns som jag aldrig vlir klar och nu börjar det bli tråkigt...vet inte ens om det blir bra som jag tänkte ha dom, hmmm...ja vi får se!
Nu vet du, ska jag oxå leta pottskåp...värsta fina ideén å originellt och...ja helt underbart fint!

Ha en fin lördag nu & kramisen!

Familjen Zaar sa...

Det var smart ! Snyggt blev det också ! Dags att leta pottskåp ;)
Avis är jag på väskorna !!! Det är tur att det lönar sig med hårt arbete, jalusiluckorna blir underbara & va praktiskt det är !
Ha en härlig lördag !
Kram Anki

VITT & VINTAGE sa...

Som vanligt fina bilder och underbara fynd!
Luckorna blev ju jättebra där!
Skulle också väldigt gärna vilja ha en så härlig balkong.
Ha en jätteskön lördag & stora kramen Anetthe

Littshabby littslitt og baremitt. blogspot.com/ sa...

Som alltid nydelige bilder og masse inspirasjon! Det var en genial ide med to skap oppå hverandre - den skal jeg jammen huske på! God helg! Klem Cecilie

Tina sa...

En sådan skåpslösning skulle jag kunna tänka mig i badrummet, superbra!
Bra jobbat med jalusierna, blev riktigt bra!

Kramen

mysiga heestrand sa...

Vilken underbar balkong du har. Jag gillar också jalusier som insynsskydd. Det blev jättefint hos dig.
Kram Marita i Heestrand

Tre Engler sa...

Hei!
Som alltid er det bare kjempe koselig å se inn til deg:) det er så masse inspirasjon og flotte detaljer hele tiden:)
Elsker dette! Så herlige rosenkranser, leter selv etter sånne!
Tusen takk for koselig kommentar inn til meg!

Ha en strålende kveld!

Klem Merete

Mina drömmars hus sa...

Så perfekt, vilken idé. Så många fina fynd du visar. Å fönsterluckorna blev otroligt bra på balkongen.
Ha en skön kväll denna lördag.
Kram
AC

Ewa`s Galleri sa...

Vad fint det blev med luckorna också en kanon ide precis som skåpen uppepå varandra, det ska jag ta efter
Du har en helt underbar balkong
Ha en skön kväll

toves sammensurium sa...

Og nå kommer jeg til å herme (apa) etter deg!!Det med de to skapenevar jo helt fantastisk!!!!Har sett lgnende,men det var med mye større skap,med desse smale ble det kjempesøtt!!!!!!!!:))))
Og alle dine fynd!!!!!!!!Hva skal man si???Du har teften,det er sikkkert!!!!!!!!!!!!Og så fint det blir hos deg..ja jeg har nesten ikke ord!!!!
God helg til deg du fantastiske!!!
Toveklem.)

Marit sa...

Så smart å sette sammen to små like skap!:)
Utrolig hvor mange fine skatter du finner gang på gang!!! Lucky u!!;)

Ha en fin lørdag!

Anneli sa...

Tack för all härlig inspiration!

Blir så glad av att "smyga" omkring här inne hos dig och se om du gjort något nytt fynd eller hittat på något.......

Dina jalusier blev super, kan tänka mig att det tog lite tid att måla dem.

Fortsatt fin helg,
Kram Anneli

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!

Jag bara äääälskar att du alltid frossar med en massa bilder..så mycket fint att njuta av!! Fönsterluckorna är ju såå snygga..jag gillar verkligen att man kan vinkla dem..även om jag kan tänka mig att det var tålamodsprövande att måla dem!! puh!!

Du har det så mysigt på din balkong..och liite vill du väl se ut också? ;)

Kraaam sanne

Tinis vita hem sa...

Det blev fint med pottskåpen på varandra! Du har så mysigt på din balkong, fönsterluckorna är helt ljuvliga :)
Ha en fin söndag!
kram Tini

Lantliv i Norregård sa...

Hej!
Verkligen en bra idè!!!

Vad du fixar & donar du flitiga:))
Kram Malin

Frida sa...

Vilka fina fönsterluckor du har målat. Det var en smart ide med två pottskåp ovanpå varandra. Vilken fin hattask du har hittat. Jag har två stycken men skulle gärna vilja ha fler. Hoppas du får en trevlig söndag! Kram Frida

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
Men vilken ide med skåpen blev jättefint!
Har kollat dina bilder flera gånger för du har alltid så mycke fint att visa
Och fönsterluckorna gillar jag
Ha en jättemysig söndag
Vi har regnrusk lät härligt att sitta i äta frukost ute
Kram kram

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Håller med att påttskåpen var en bra ide..bara att börja leta;)
Så mycket fina fyund du hittat

Jag har också massa STORA jalusier som står här hemma och har målat en hel del men många återstår hm...
inte roliga att måla..
Ha nu en härlig söndag.
Kram Gabriella
Pst!
Jag har en liten utlottning opm du skulle vilja vara med♥

Hagagården sa...

Ser så underbart fint ut hos dig.
Stor kram
Ninni

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev jättefint med fönsterluckorna, perfekt att du kan vinkla dom också. Skåpet är så fint, och jag tror du hittar såna skåp. Fina fynd som vanligt, rosenkransarna var vackra.
Kramar
AnnaMaria

Katta sa...

Åhh vilken sötnos till kisse :) Vad härligt att kunna njuta av balkongen nu här är det allt annat än balkongväder. Kul ide med skåpen ovanpåvarandra och snyggt. Kram Katta

idémakeriet sa...

Ja det var en hel drös med underbara bilder.
Kan tänka mig att det var jobbigt att måla luckorna men resultatet är urläcker.
Kan tänka mig att du sitter där som en prinsessa och njuter av dagen.
Ha det gott gulliga du.
Kram Gerda

Tre Engler sa...

Hei!
Jeg har gitt deg en Awaed:)
For en fantastisk blogg med masse inspirasjon:)
Ha en god uke!

Klem Merete