tisdag 17 april 2012

Det blir vitt... :0)

Ja nu står skåpet på plats, på balkongen!!
Jag skriver balkongen, eftersom några trott att bilderna var från mitt kök.. :)
Och som några redan anat.... Skåpet kommer att bli vitt!!! hahaha
Det passar helt enkelt inte som det ser ut nu... Inte i mina ögon iallafall! hihi
Men det var ju värt ett försök.... Skrattar ännu mer nu... hahahaha

Idag är det kyligt värre, men solen skiner och det går mot varmare väder enl. väderexpertisen!
Det ska ha varit den sista kalla dagen för den här gången....
Hurraaa! Våren är på gång!! :0))

Sjukskriven en vecka till...
Har fått tid för en tomografi.
Det är nåt med fotknölen som gör att jag har smärtor..
Går omkring som en skadeskjuten kråka... :)


Här kommer balkong- bilder, hur det ser ut NU...
För det kommer säkert att ändras... ni vet ju hur det är.. hihi



                                         5 x 3 meter sommar-oas.. :)




                                                                 Spegelvänt




                          Bilderna börjar från vänster när man kommer ut på balkongen.





         Måste fixa till tyget som hänger ner från taket. Det har släppt på några ställen..








                                         Tyget skymmer det otroligt fula plasttaket lite...




































                           Lite tidigt för lavendel kanske... men det ser snyggt ut... hihi


























                                             Ja ni ser, skåpet passar inte som det är nu!!!
                                                      Det stör mig.... mycket!! :))







                                     Så det är bara att plocka fram färg och pensel....

















                                                               Mina fågelburar...



































                                                                       Spegelvänt

 


 Ja nu väntar jag bara på värmen, så jag kan tillbringa mer tid på balkongen... :0)







                                                Måste bara visa det här lilla skåpet,
                                     för färgen och patinan är såååååååå ljuvligt vacker!!!
                                                                      (bild från nätet)





Önskar er en underbar vecka, mina goa!!




                            Älskar era goa kommentarer!!  ❤  Det värmer sååååå!!

                         Önskar mina nya följare såå hjärtligt välkomna till mitt vita bo!!


                                                                        ❤ ❤ ❤

35 kommentarer:

s'Shabbyhus sa...

Liebe Tina
Ich bin ganz begeistert von deinem allerersten Bild. Der Spiegel in welchem sich alles spiegelt....es ist eine Wucht! Und das das letzte Bild mit diesem sanften grün...ich lieeeebe diese Farbe :-). Habe ich es richtig verstanden, dass du das braune Möbel in eben diesem grün machen willst? Wow, da bin ich gespannt, herzlich Barbara

Fågel Blå sa...

Vilken balkong, ett sånt paradis!!!
Myckert fin a saker kan jag se!!!!
ÅPh du skåpet så härligt, och vad fint det kommer att bli vitt!
Hoppas din dag blir fin!
Här snöar det!
Kramar Kathrine

Fröken Luisa sa...

Oj, fantastiska bilder från din balkong!! Förstår att du längtar till mer värme för att få tillbringa mer tid där.

Hälsningar

Fröken Luisa

Mitt vita hem sa...

Himmel, va fin balkong! Där ligger ju mitt uterum i lä! Synd att jag har så få väggar i uterummet annars hade jag hängt upp mer fint... Jättesnyggt har du det! :)

Förstår att du vill måla nya möbeln vit men den passar faktiskt bra i brunt där ihop med de flera andra bruna detaljerna du har. :)

Tråkigt med dina käglor - dom var ju jättefina! :(
Jag har 6 st jätteläckra bruna käglor jag köpt av Sandra med bloggen Vintage house.

Hoppas foten blir bättre snart!

Kram Åse

VITT & VINTAGE sa...

Gaaah...vilken underbar balkong du har!! Du skulle se min sorgliga ursäkt till balkong...smal som satan...går man ut så får man backa in ...hahaha;)
Trist med din fot...hoppas på snabb bättring för dig!
Hoppas verkligen att värmen är på väg...så här kan vi inte ha det ju ;)
Ha en härlig dag i alla fall.
Kramar Anetthe

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jamen du ser, jag visste att skåpet skulle bli vitt. Och jag håller med, det blir bättre. Du har bloglandias finast balkong, så himla mysigt.
Kramar
AnnaMaria

SINTAS VÄRLD sa...

Wow vilken balkong! Härligt! :) Kram Sinta

Helénes Lantliv sa...

Åhhh vilken fin balkong!Så himla mysig!

Kram
Heléne

Tinis vita hem sa...

Du har så fint på din balkong! Ljuvligt med ett extra sommarrum :)
Byrån blir nog finare som vit :))
Önskar dig målarglädje,
kram Tini

G:a Affären sa...

Himla mysigt där ute på din balkong och nu har jag granskat varenda bild. Ja, skåpet blir nog bättre vitt. Hoppas du vilar din fot nu och att värmen kommer tillbaka, ni ser ut att ha grönt i träden. Här var det vitt i morse!
Ha det gott!
/Cia

Anki sa...

Ja fy fan vilke skitjobb, pillrigt och frestar på det lilla tålamod jag har, fniss...
Men du, det är väl inte dom fina blå på balkongen du menar?...är det dom du målar? Dom är ju skitsnygga!
Älskar din balkong vet du, vilket paradis...alla fina prylar och den fina kronan i taket...lyx *ler*

Nä tillbaka till målningen!
Kraaaam till dig!

Mina drömmars hus sa...

Men är det verkligen en balkong. Så mysigt!!! Måste vara riktigt härligt att ha en så stor balkong, å så fint du gjort!!!
Ha det gott
AC

Mette`s hus og hjem sa...

Herlighet så lekkert du har det på verandaen din Tina, masse nydelige saker og detaljer :)
Gleder meg til å se skapet ferdig :)

Fortsatt fin uke til deg
Klem Mette :))

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Du måste helt enkelt äga den vackraste balkongen på denna jord - helt fantastisk! Älskar dina foton "genom spegeln".

Kram

Tre Engler sa...

Hei!
Ha ha ha det var jo jeg som tok aldeles feil:) men for en utrolig vakker balkong du har:) skapet ble kjempe flott:)Er nok enig med deg at hvit blir finest til skapet, og det kommer til å bli kjempe fint!
Gleder meg til å se:)
Skjønner godt at du ser frem til å tilbringe dager her:)
Fortsatt god kveld og ha en strålende uke!
Tusen takk for koselige kommentarer du legger inn til meg!

Klem Merete

Lilla Lycksta sa...

Så Vacker balkong, med massor av fina, charmiga ting. Krya på dig nu.

Kram Camilla

Familjen Zaar sa...

Vilken underbar oas !!!!! Jalusiluckor ser jag *avis* ;)
Må så gott !
Kram Anki

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Sååå masse lekre bilder! Utrolig nydelig :)
På den balkongen kan du fint nyte mange mange sommmerdager :) Og vårdager :)

Og skapet kommer til å blir helt herlig hvitt <3

Ha en fin fin tirsdagskveld :)
Klem Lisa:)

idémakeriet sa...

Tänkte väl att skåpet skulle bli vitt, ler.
Så himla trevlig det är där på din balkong. Kan tänka mig att du trivs där.
Sköt om din lilla onda fot nu, hoppas värken släpper snart.
Kram Gerda

Sallys hus sa...

Haha...jag visste väl att det skulle bli vitt....haha...

Vilken balkong du har! Verkligen inte som en vanlig....ser så himla stor ut...
Hur fint som helst!
kram Katarina

Torpliv sa...

Du har verkligen den absolut finaste balkongen jag sett, så vackert! Vilken fantastisk plats att få njuta av sommaren på!
Kram Petra

Norr om Köpenhamn sa...

Vilken stoooooor underbar balkong du har :o) Kul när du har plats för både säng, matbord och en massa annat fint. Skåpet blir kanon där i 'miniköket'. Jag tycker att det är fint som det är och bryter av lite, men förstår att du vill ha det vitt ;o) Varför inte pröva nån härlig grön färg som det lilla skåpet du visar?

Krya på din fot och försök o njut av lite ledighet.
Kramis
Ulrika

Shabby Landhaus sa...

Danke Tina!!!!
Boah...wie geil ist das den!!!
Ich kann ja leider nichts lesen,aber ist das bei dir zu Hause?
Deine 5x3 Meter Terasse oder Wintergarten oder so?
Super schön!

Liebe Grüße
Sigrid

Katta sa...

Vilken underbar balkong! Som ett helt rum fast utomhus, känns osvenskt och det menat i possitiv bemärkelse :) Kram Katta

Monica sa...

Vilken enormt mysig balkong..önskade att den hade varit min...där skulle jag ha tillbringat många sköna stunder..
Kram Monica

Anki sa...

Nej jag är långt ifrån klar...puh...hämtade bara upp nr 2 för att skura den när jag ändå var där nere! Vilket jäkla jobb, å ärligt talat tycker jag inte det blir bra hur jag än gör!
Hur går det för dig, blir det bra?!
Ha det är klat det blir, allt du tar i blir ju skitsnyggt *ler*...varmluftspistol skulle jag ju ha en, men risken är väl att jag bränner ner hela skiten, fniss!

Nä ingen rast å vila, hundar ut...sen på´t igen!

Kramen till dig!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Vilken underbar balkong du har
ser jättemysigt ut!
Längtar också till sol och värme nu!
Så fint det gröna skåpet är också
Härlig färg!!!

Vintage House sa...

hej
vilken balkong du har gjort:)
fantastiskt fint...
kul att läsa din berättelse om ditt kök...
kram
sandra

Maliva`s verden sa...

Helt fantastisk hvor sjarmerende og personlig stil du har på balkongen din...og for noen flotte detaljer rundt omkring;o) eneste som mangler hos deg nå er palmen jeg har i hagen...he-he. God lillelørdag. Klem fra meg som setter stor pris på alle kommentarene du legger igjen hos meg.

FrauSchmitt sa...

Was für ein Paradies! Dein Balkon ist ein Traum! Da hole ich mir ganz viel Inspiration. Auf dass es bald warm wird und du ganz viel Zeit dort verbringen kannst.
Ganz liebe Grüße,
FrauSchmitt

Tina sa...

Och nu kommer den bruna damen då här hrmpf, jag tyckte det var en fin kontrast med det bruna. Men det är fint vitt också, inget kul när man hänger upp sig på en möbel som inte är helt ok..
Din balkong är underbar, en shabby oas!

kramen

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jag säger bara WOW vilken balkong !!!

Kraam/Lotta

Shabby Landhaus sa...

Guten Morgen liebe Tina,


boahhhh....ich beneide dich um dein "4.Zimmer" :o)

Hab einen schönen Tag!

Liebe Grüße
Sigrid

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!

jag ryyyyyyser av välbehag när jag ser dina balkongbilder!! Vilken skattkista..skulle kunna sitta där med ett glas rosé..i veckor och bara kika på allt fint!! Bakskåpet 'är såå fint men jag håller med dig..lite tungt ser det ut där i "fel" färg..kmr att bli kanoners i vitt!!

hoppas din lilla fot blir bättre snart så du kan njuta av vårvärmen och allt vad det innebär!!


Stora varma Kramar ifrån Sanne!! :)

PS: Tack goaste för fina ord om vårt ommålade kök..det värmde DS.

VITT & VINTAGE sa...

Hej Tina!

Min "flaskmojäng" hittade jag på Nice som ligger i Mariebergs köpcentrum utanför Örebro. Kostade nånstans runt 500 kr tror jag.
Klart vi måste försöka ses när du kommer hem.
Ska försöka få till ett mail...är skitdålig på att komma till skott liksom ;) Men det vore ju kul att kunna träffas.
Ha det gott så länge.
Kram Anetthe