tisdag 6 mars 2012

Spegel spegel på "golvet" där....

Ja så var målningen av speglar och korg klart...
När jag äntligen fick upp rumpan från soffan, gick det snabbt! :))
Det är egentligen kul att måla, riktigt avslappnande... när det går bra vill säga! :))

Jag använde tekniken med varmluftspistolen..
Det blir superbra och är enkelt!
Och snabbt går det oxå!
På med färg, rikligt, för ett andra lager funkar inte.. tror jag iallafall..
Sen blåser man på med varmluftpistolen, så det bildar blåsor.
Hur mycket man vill och var man vill.
Stora blåsor eller små blåsor, beroende på hur häftigt man blåser på!
Sen måste färgen torka ordentligt!
Efter att färgen torkat,drar man med en spackel över blåsorna, så de spricker upp och då kommer underlaget fram, antingen en mörkare färg (som man målat på tidigare) eller som i mitt fall det mörka träet..
Sen några försiktiga drag med sandpapper och Voila!
Det ser ut som färgen flagat av på naturlig väg....

Man får prova sig fram, men när man kommer igång så går det fort och resultatet överraskar en positivt.
Jag lovar!






                                    I väntan på en bättre plats, får spegeln stå här








                                                     








                                        FÖRE                                                          EFTER








                                                         Visst ser det naturligt ut...?




























                             FÖRE                                                                       EFTER








                                  Tycker det blir superbra med den här tekniken!! :))



Tekniken med varmluftspistolen var i ett JDL- magasin förra året! :))
Min Bibel!!


                                              

Snart dags att gå till jobbet, kvällsskift....

Ha en fin dag/kväll, mina goa!!


Tackar återigen för era såå goa kommentarer, det sporrar och värmer otroligt!! ❤

Och till mina nya följare säger jag  ❤ligt välkomna!!




27 kommentarer:

Ellinor sa...

Jättesnyggt blev det,måste också
prova snart.
Kramar/Ellinor

VITT & VINTAGE sa...

Vad jättefint det blev!! Du är skitduktig på allt sånt där!
Själv håller jag på att krypa ur skinnet... är så himla sugen att börja rolla på vit färg på väggarna i både hall och vardagsrum... Hade bestämt med mig själv att jag skulle vänta ett par veckor... men nu tycker jag tydligen att det redan är dax..;) Känner jag mig själv rätt så står det inte på förrän jag börjar...
Nu är hallväggen gul och vardagsrummet är gräsligt terracotta...uäääk! Vill inte ens titta på dem...;)

Jaså förresten.. du tyckte jag var feg med spindeln...hahahaha. Jaaa, fy faaan det är det absolut värsta jag vet..hahahaha

Hoppas din dag blir riktigt bra!
Kramar Anetthe

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har hittat en bra teknik, och snabb är du! Men det är ju lika bra och måla fler saker när man ändå är igång. Bägge speglarna blev jättefina.
Kramar
AnnaMaria

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

hej på dig!
va fiffig du är och det vart ju super snyggt..må så gott!
kram Gabriella

Solgården sa...

Jätte fint det blev! den där tekniken måste jag pröva, såg väldigt naturligt ut.

Du inspirerar mig :)

kram/Sofia

Tinis vita hem sa...

Dina speglar blev jättefina :)
Ha en fin fortsättning på veckan!
kram Tini

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Det ble rå bra.. flink du er, vennen! Ha en fin kveld :) klemmer

G:a Affären sa...

Hallå!
Det kallar jag snabbpatinering, dina speglar är jättefina, speciellt den stora! Men en sak undrar jag, hur i hela friden fick du hem allt för du åkte väl tåg hem också!?
Det andra är också jättefina fynd, jag skulle vilja ha allt.
Jag har också undrat över din hemflytt, men nu vet jag och du gör nog rätt Tina.
Sen måste jag få tacka för dina generösa kommentarer, vilken lycka! Tack du goa, generösa och fina Tina!
En stor kram från mig,
/Cia

No34 sa...

Så fint Tina!! Kram Kate

Tina sa...

Jag har aldrig testat den tekniken, ser fint ut!
Det går undan när man väl satt igång, kul!

KRAM

toves sammensurium sa...

Perfekt forvandling!!!!!!!!!!!!!!!!!
toveklem:)

weisses herz sa...

Liebe tina! Ach der grosse spiegel ist ja der hammer! So einen suche ich noch für in meinen flur! Die technik beeindruckt mich! Muss ich auch ausprobieren! Wünsche dir eine wunderschöne woche! Liebe grüsse! Rita

Lotta sa...

Oj va bra det blev med speglarna , nu blev jag ju gör sugen på att måla om nåt !!
Jättefina , och alla fina terriner , oj oj oj !
Kraam

FrauSchmitt sa...

your home is so lovely. Happy I found your blog. I'm your next follower and am curious to see more.

Hälsning,
FrauSchmitt

Vintage House sa...

Det blev kanon:)
lätt att fixa desstuom...
kram
sandra

s'Shabbyhus sa...

Liebe Tina
Traumhaft, fabelhaft, wunderschön....hast du das gemacht. Du hast einen tollen Effekt hingekriegt, ich muss mich unbedingt noch einmal durchsehen, mit lieben Grüssen Barbara

Lilla Lycksta sa...

Dina spegelar blev jättefina. Den metoden måste jag bara prova.

Ha det gott!

Kram Camilla

Marie sa...

Speglarna blev jättefina!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Monica sa...

Så flott! Dette skal jeg jammen prøve.

Ha en fortsatt fin kveld :))

white life© sa...

Ein grandioser Post mit wunderbaren Inspirationen!

GGLG
Tine

Bellevue Gård sa...

Så fina speglarna blev!

Kram Linda

Frida sa...

Tack för tipset med datorn! Och detta tipset, så fint det blev. Det ser verkligen äkta ut. Du har så fantastiskt fina möbler, din hylla med lådorna är underbar. Jag håller med dig när det går bra att måla är det roligt och väldigt rogivande. Jag har ett projekt som jag borde ta tag i, kanske i helgen.
Må så gott Tina!
Kram Frida

Anki sa...

Hihi, när du har väl inte hunnit klappa på nån som du jobbar, snabbt går det när du gör nåt och skitsnyggt blir det!
Måste oxå testa det där med varmluftspistol, verkar jäkla smidigt...iaf när du gör det, haha!

Ha det gott!
Kraaam Anki

Hagagården sa...

Helt underbart fint!!!!!!!!!!!
Stora kramen
Ninni

Norr om Köpenhamn sa...

Verkligen en effektiv metod. Tror att jag ska införskaffa en varmluftspistol :o)
Speglarna blev superfina! Jag hittade en stor spegel på loppis för ett tag sedan, men köpte den aldrig. Grrrr...ångra ångra!! Den kostade bara 45:- så jag vet i hundan varför jag tvekade?? ;o)

Ha en mysig torsdag o helg och hoppas att du har bättre väder där nere. Här snöar det för fullt idag?!?
Kramen
Ulrika

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

Tänk att jag visste att den där spegeln skulle bli en riktig tiopoängare i vitt!! så snyggt!
Jag har också läst om den där metoden i "bibeln" men inte testat det själv ännu..måste provas på nästa projekt!!

Varmkramen ifrån Sanne!!

Mitt vita hem sa...

Hej vännen!

Sååå snyggt!
Äger tyvärr ingen varmluftspistol men får väl fjäska med maken så han fixar en till mig! :)

Ja, Reda hyllan är jag såååå glad över! "Bara" 500 kr kostade den! :)

Kram Åse