torsdag 15 mars 2012

Love u ebay!!!

Vad skulle jag göra utan ebay??!!! hahahaha
Tror inte det finns nåt som inte finns på ebay!!
Det är en värld av vackra saker som man bara "måste" ha... :))
Tyvärr tycker massor av andra människor detsamma...
Ibland skjuter priserna i höjden och det man suktar efter blir alldeles för dyrt..
men skam den som ger sig... bara att vänta på att nån annan säljer nåt liknande..:)
Fast ibland har man tur!! hihi

Jag har fyndat IGEN!!

Alltså, nu måste jag på allvar kolla efter en större lägenhet... hahaha
Efter min semester hemma i Sverige i maj, då jag måste bestämma mig för en flytt hem eller ej..
Jag tvivlar på att det blir en hemflytt...tyvärr, men arbetsmarknaden ser inte rosig ut i min hemstad.
Och här har jag nu levt i nästan 20 år och har en säker arbetsplats + att jag kan unna mig ett o annat..
Saknar min familj och mina vänner, men jag har ingen lust att vrida och vända på varenda öre för att kunna överleva i Sverige...

Vad jag egentligen skulle säga var, att när jag kommer tillbaks från semestern kommer jag att börja leta efter en större lägenhet..
Min nuvarande är superfin, men det är en sommarlägenhet..
Huset är så dåligt isolerat och el- och gasräkningen skjuter iväg i oacceptabla summor efter en kall vinter.. Inte roligt alls!!
men jag har ju inte bråttom och nästa lägenhet ska vara (nästan) perfekt...
Hoppas den lägenheten finns!! hihi







                                                         Fyndat några gamla resväskor....







                                                     Helt underbara förnsterluckor!!
                                                                         Baksidan








                                         Har de inte en underbar färg och patina!!
                                                                    Framsidan








                                                            Hattasken har anlänt!!
















                                 Fick en rolig liten Champagneflaska med på köpet....
                                    Den är oöppnad! Man fyller på den underifrån.... :))







                Den "nya" hattasken passar underbart ihop med den jag redan hade.... :))









                                    Min Madame väntar otåligt på en väninna eller vän.... :))




                                                Visar de andra fynden när de kommit... :))



I morse hade vi -1 grad!! Idag har det varit +17 grader med strålande sol!! :))
Ska tydligen bli ÄNNU varmare!!
Du är varmt välkommen kära vår!! :))

Går nu på mitt sista nattskift, för denna gång.. :)



Är helt överväldigad över era gulliga kommentarer!! Puss på er!!

Önskar mina nya följare hjärtligt välkomna till min lilla blogg!!



                                          Ha en underbar slutspurt på veckan, mina goa!!

19 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Vilka fantastiska fynd du gjort igen på ebay! Fönsterluckorna är helt ljuvliga :)
Ha ett riktigt skönt veckoslut!
kram Tini

Pia sa...

GAAAAP!!! Vilka fynd du gör hela tiden! Undra på att jag aldrig hittar nåt, när du hunnit före...!

Jo, tack, jag förstod din "teknink" och att den är ju jätte jobbig! Hur KAN du få det så fint, som tryckt!? Du är skicklig!

Fy så tråkigt, om du inte kan flytta hem! Jag tycker det är sååå ledsamt!

Hoppas det ordnar sig!

Kraam vännen!
-Pia-

VITT & VINTAGE sa...

Aaahhh... som VANLIGT HELT UNDERBARA saker har du hittat!
ÄLSKAR fönsterluckorna, och hattaskarna är helt fantastiska!!
Jag blir sååå avundsjuk att ansiktet börjar luta åt det gröna hållet...;)
Fy vad trist med hemflytten!! Fast jag förstår hur du tänker, med jobb och pengar osv...
Hoppas att du kan hitta nån lösning!!
Jag har sån träningsvärk både högt och lågt efter målningen så jag bara sitter här och pustar o grymtar...hihi
Men bra blir det!!
Hoppas din helg blir underbar!
Kramar Anetthe

Marie sa...

Underbart fina saker, fönsterluckorna är ljuvliga!

Trevlig helg!
Kram Marie

Vintage House sa...

fönsterluckorna är ljuvliga och så fina saker du klickar hem....
ha en go kväll
kram
sandra

mormorMärtas sa...

Åhh, vilka fina grejer du har handlat! Jag tycker dock det är ganska svårt att fynda på tradera, men man hittar verkligen mycket man måste ha...
Kram Annika

toves sammensurium sa...

Tina!!!!For en lykke!!!!Hadde jeg vært på ebay samtidig som deg hadde jeg bydd om kapp med deg,for noen flotte ting du fant.!!!!
Toveklem:)

Fågel Blå sa...

Så mcyket fint som hittat hem till dej igen!!!
Härliga hattaskar!
Hoppas det ordnar sej med nåt större!
Ha en fin helg
Kramar Kathrine

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fina saker, jag har aldrig varit på e-bay, kanske man skulle kika in där någon dag !! Vad synd att du inte kan flytta till Sverige, men kanske en dag så kan du det..Nu får vi hoppas att du får tag i en större lägenhet !!
Kraaam Anette

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Oi.. så masse fint... de koffertene er jo en.drøm.. og jeg drømmer om en sånn dame/ gine! Ha en fin helg! Klemmer til deg!

weisses herz sa...

Liebe tina!! Wow superschöne sachen! Die hutschachteln sind mega!! Bei uns ist herrliches frühlingswetter! Wünsche dir ein supertolles weekend!! Gggllg! Rita

tinemor sa...

Åh, for noen fantastiske saker!
Jeg selv er veldig svak for gamle hattesker :-)
God helg til deg
kram

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh fönster luckorna är såååå fina
Vilken fin färg
Önskar dig en jättemysig helg
Kram kram

My Vintage Home sa...

Super fin side - med masser af fine ting :-) - go helg... H.C

Lilla Lycksta sa...

Härliga fynd du gjort. Ha en fin helg.

Kramar Camilla

mormorMärtas sa...

Hej igen!
Du undrade var jag hade köpt sängkläderna...
Dom har jag köpt på HM home♥
Kram Annika

Millygarden sa...

Fina fynd du gjort på ebay. Trist att du inte kan hitta ett jobb som betalar sig i Sverige. Tufft att behöva på långt från familjen.

Kram Marina

G:a Affären sa...

Men nu...vilka fynd!! Hattasken har allt som behövs för att komplettera den andra. Och förnsterluckorna! Jag håller med; underbar färg och patina.
Förstår om flytten hem får vänta till säkrare tider när det gäller jobb.
Spännande med letandet efter större lägenhet, då får vi väl vara med?
Ha en skön söndag!
/Cia

Annes vita rum sa...

Verkligen fina saker du hittar, och en hel del har du ser jag, så förstår om det börjar bli trångt/Ha det så skönt i vårvärmen /anne