lördag 3 mars 2012

Loppis

Gick upp kl.5 och åkte tåg till årets första storloppis!
Full av förväntan och med superstor väska, för alla fynd!
Förtvivlan!!
Det var den sämsta loppisen sen åratal!!!
Det var kallt!
Alldeles för lite försäljare och mest kläder..
Resan dit kostade 20 Euro och jag fyndade för 11 Euro!!!!
Hade varit bättre att stannat i sängen och sovit ut.....
Var hemma kl 9:30 igen... suck..

Men det var ju årets första loppis där.
Den första lördagen i månaden t.o.m November, så jag ska väl ha lite tur nån av gångerna! :))

Men jag har fått mycket gjort iallafall...
Handlat, städat, rensat ut lite här hemma, äntligen satt upp hyllan (bilder kommer senare) och varit på posten (paket från ett ebay-kap).
Nu är jag helt färdig....




Här utbytet sen igår



                                            En stor spegel, egentligen en skåpdörr...:)









                                                Med facettslipad spegel och fina detaljer
                                        Ska naturligtvis målas och shabbas... :))









                                               En supersöt liten dockvagn...
                                  Målas, shabbas och sen kanske fyllas med blommor.... :))








                                                                En krokbräda








                            Det här var det enda jag fick med mig från storloppisen idag...
                                              Fina saker, men väldigt magert utbyte.....








                                        En liten fin spegel, med facettslipning... (från ebay)
                                                      Ska oxå målas och shabbas...





Har ju fått frågan om hur jag får plats med allt, och om sanningen ska fram så landar det mesta, efter målning och shabbning, i källaren. Synd och skam, men jag har inte plats för allt...
Men jag har ju iallafall möjligheten att byta ut saker när jag vill... :))
Fast källaren börjar bli full den oxå... :))
Dags att skaffa en större lägenhet... hihi

Flytten hem till Sverige är tyvärr uppskjuten på oviss tid. Det är dåligt med jobb i min hemstad och på mitt jobb ska det tydligen oxå skäras ner på personal. Jag är inte drabbad, men jag vore en idiot om jag gav upp en säker arbetsplats/inkomst mot en oviss framtid i Sverige...
Såna äventyr är jag för gammal för....





                                                 Min "bibel" kom med posten idag... :)




Här har det blivit lite kyligare, "bara" +9 grader... :))

Ikväll blir det god mat och filmtajm, ska se Contagion! :)
Och i morgon börjar målningen... hihi



                                                  Ha en underbar helg, mina goa!!



22 kommentarer:

Anneli sa...

Kan förstå din besvikelse, jättetrist när man åker långväga och så hittar man ingenting kul!

Här följer vi melodifestivalen ikväll och myser i soffan.

Kram Anneli.

VITT & VINTAGE sa...

Visst ÄR det trist när de sk. "stor-loppisarna" visar sig vara bara usla??? Har också åkt iväg å trott att jag ska på något riktigt speciellt... och så blir det bara blaj...;) Hoppas på bättre lycka nästa gång.
Du får ta en riktig gosefilmkväll som "plåster på såren". Men du kan ju vara glad att du har ett underbart hem o har lyckats loppisfynda massor av ggr... så att du till o med har fullt i källaren...hihi ;)
Vad gullig du var om mina tapeter... jag har egentligen inte rätta tålamodet för att hålla på och greja för mycket med sånt.. men nu gick det av ren o skär envishet...:P

Önskar dig en riktigt mysig kväll.
Massa kramisar Anetthe

Rosa huset i vitt sa...

Trist när man inte hittar så mycket ....tycker jag med.

Korgen ser jag framför mig vit med ljust rosa Mårbacka pelargoner i

Kram rosa

Nellie sa...

Tråkigt att loppisen inte blev som väntat! Gillade dock din spegeldörr jättemycket. Har ett gott öga till speglar och släpar hem fler än jag sätter upp. Speciellt fasade, och gärna lite fläckiga speglar räddar jag ständigt vid loppisbesöken. Har varit knapert med loppisar under en tid för mig. Men jag har faktiskt några "spridda fyndskurar" som jag tror att jag ska gå och plocka ihop, fota, och visa. Om du nu har skjutit upp hemflytten en tid, är det inte dags att åtminstone komma hem och visa upp dig lite här i landet? Hjo-loppis den 5 maj tex??? Ha en fortsatt bra helg!

Millygarden sa...

Så tris, tycker ofta att jag upplever att dom gånger jag inte räknar med att hitta något då gör jag det och virse versa.

Fina fynd du visar.. Ps. min källare är fyld den med!
kram Marina

Fågel Blå sa...

Åhh vad tråkigt för dej!
men jag tyckte allt du fick tag i mycket fint!
Hoppas din Söndag blir fin!
Kramar Kathrine

Tina sa...

Det är väl bra att ha ett lager i källaren, då kan du ju byta möbler o prylar när du vill, hur ofta du vill!
Inte kul med den där loppiskänslan men du ska se, du får igen det nästa gång med råge!

KRAAM

Källeboda lantliv sa...

vilka fina fynd du gjort ...små söta skor ...visst kan man bli besviken ibland ...när man förväntat sig mycket mera ..men det kommer massor av loppisar snart ...då ...så får man vara beredd...kram jeanette.kallebodalantliv

Änglarnas hus sa...

Hallojsan !!

Så trist när dina förväntningar inte blev som du hoppats..men jag tycker att du har gjort en massa fina fynd som vanligt!! Spegeldörren kommer att bli såå himla fin med rätt färg!

Jag ser att vi har samma religion du och jag..för vi läser samma bibel..hihi..

Må så gott!! Kraaam sanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh, den där stora spegeln som är en skåpdörr, den var superfin. Så snyggt och bara luta den mot en vägg, det var ett toppenfynd. Och jag tycker du alltid gör fynd, du får öppna en bloggbutik, det skulle sälja bra.
Solig kram
AnnaMaria

tiina sa...

There is one finnish home in this magazine, Virpi's lovely home. It is so beautiful, I'll really love it. Have a nice weekend Tina.

Hugs,

tiina. ♥

Ocke sa...

Bästa tidningen som finns!
Kramar Angelica

Vintage House sa...

Ja man vet aldrig om man hittar eller inte hittar på loppisar....
skönt att du fick en massa gjort...
ha en mysig kväll
kram
sandra

Anki sa...

Visst är det jäkla snopet när det bara visar sig att vara skit, men du har ju sååå mycket fint ändå!
Den stora "spegeldörren" kommer iaf att bli vrålsnygg när du fixat den...lite avis där, fniss!

Ha det gott!
Kram Anki

Pia sa...

Wautsicamentos!!!! Du hittar nog saker fast från en öde öken du!!! Sådana juvler - once again!!!

Äntligen funkar min jävla dator, så jag kan "hålla kontakten"...

Kraamar!
-Pia-

Lev Vackert sa...

Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!
Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset!
Nu är det verkligen dags, att träffas, skratta, luncha, fika och bara njuta av livet och trevligt sällskap- Japp, det är ju en bloggträff som jag talar om så klart! Jag och Ingela har velat haft en i flera år men inte riktigt fått tummen ur (usch gillar inte det uttrycket egentligen, men ni hajar vad jag menar.) Föranmälan ska göras till vitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god lunch kycklingssallad, kaffe/te, dryck och kaka. Kostnad 135:-
Vi håller stängt för oss på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på vår hemsida www.levvackert.se

Norr om Köpenhamn sa...

Ja, det är inte alltid man lyckas på loppis. Ibland blir det bara en enda stor besvikelse.
Jag ska på storloppis till helgen och där vet jag att jag kommer att fynda ;o) Tänkte köpa mig en 'Dramaten-vagn' så att jag kan släpa runt på fynden....de brukar nämligen vara många. Är jag 'tant' då?? ;o)))

Vilka fina bilder från ditt uterum i förra inlägget och härlig utsikt!! Hoppas du snart får möjlighet att njuta där ute :o)
Kram på dig och må gott!
Ulrika

gamla skolan sa...

Men det var iallafall väldigt fina saker du har kommit över !!!
Önskar dig en fin start på veckan !
Kramar // Susanne ♥

tinemor sa...

Så fin blogg du har,
-nå følger jeg deg, så jeg finner tilbake
Kram

white life© sa...

Jedes Teil für sich ist etwas ganz Besonderes - bin auf das Finish gespannt!

Hugs
Tine

Hammarsbacken sa...

Vilka tokhärliga loppis fynd du har gjort! Tror jag får åka till Tyskland på loppis. Där verkar det ju finnas mycket skoj! Kram Sonja.

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Åååå sååå kjedelig å dra så langt for å finne ut at det ikke er så mye å finne! Men hele ditt hjem er jo fylt med skatter!

Ha en nydelig kveld!
Klemmer