lördag 10 mars 2012

Loppat....

Jaha nu har vi +11 grader men vädret är inte så roligt, det är grått och lite blåsigt...
När kommer  VÅREN??!!! Läääängtar sååååå...

Idag har hittat lite saker i min loppisaffär igen ¨+ ett fynd från ebay!! :))
Och jag har några saker jag budar på (ebay) nu i helgen... :))
Få se om jag har turen på min sida!!

Har även fått min efterlängatde bok!!
Det är boken BELLE BLANC, som Mirjana Schnepf och Bianca Aurich gjort!
Boken är det absolut vackraste jag sett på länge....
Var tvungen att skärpa mig, annars hade jag dreglat sönder boken.... hihi
Bilderna är från Biancas otroligt vackra hem + 2 vackra hem till...
Om ni inte kollat hennes blogg White Living, så gör det!! :)






                                       En fin hattask!     (måste hämta den på posten)
                                                                    ( bild ebay )








     En liten resväska, massor med kakformar, en gammal visp och en liten krokbräda








                                                       Ett gammalt tennisracket







                  Såna här krokar, fast större, letar jag efter till min hylla i vardagsrummet







                                      Den här tavlan/bilden förälskade jag mig i idag....
                             Den är stooooor, ca 1,5 x 1 meter...    Jag har reserverat den... hihi
Ramen ska bli vit/shabbad. Kommer att passa super i min framtida större lägenhet!!! :))
                Jag vet jag är galen, köper grejor till en lägenhet jag inte har än.... hahaha








                                                                  Här är boken!!!
                                                                   White Living

                   Köp den, ni kommer inte att bli besvikna.... den är inte så dyr heller... :))








                              De här skorna bar min mamma under 2:a världskriget...








                                                      De är såå ljuvliga....
                           







                                             Här har några av "mina" barnskor hamnat.....








                                   Hämtade in den gamla kontorsstolen från balkongen




God mat och film väntar ikväll + att jag måste hålla koll på ebay!! hihi



Blir sååå glad och rörd över era goa kommentarer....❤
Och jag hälsar mina nya följare ❤ligt välkomna!!



                                               ❤   Ha en underbar helg, mina goa!!!  ❤

26 kommentarer:

Sanna sa...

Men vilken fin blogg jag hittat till! Spännande att fortsätta kika in.
Bästa hälsningar
Sanna

Rosa huset i vitt sa...

Vilka fina fynd du gör.
Och den boken vill man ju ha.
Ha en bra kväll
Kram Rosa

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Vilka fina fynd du gjort IGEN:)
Måste hålla ögonen öppna ifall jag skulle stöta på boken du nämner. Verkar vara LJUVLIG <3
Våren kommer sakta men säkert, säger en som har ännu 1 meter snö på gården ;).
Ha en skön fortsättning på kvällen
Kram Erica

Marit sa...

ååh, så mange fine skatter!!! Man finner ALT på ebay - LOVE!;)

Klem Marit

Home Bohemia sa...

Åhh vilken härlig loppisblogg du har!! Fina fynd och tack för boktipset. Maria<3

VITT & VINTAGE sa...

Hej lilla mästerloppa!! Du är då expert på att hitta fynd du...;)
Underbara grejor, älskar allt!
Boken verkar underbar.
Hoppas kvällen blir riktigt fin, och lycka till med ebay!!

Kramar Anetthe

FrauHummel sa...

Liebe Tina,
ich schaue immer sehr gerne bei dir vorbei, du hast so hübsche Sachen! Die kleinen Kinderschuhchen sind zuckersüss, und das Pferd vom letzten Post dürfte auch in meiner Wohnung stehen- genial schön ist es geworden!
Das Buch hab ich schon seit längerem; es gefällt mir auch sehr, und ich nehme es immer wieder gerne zur Hand!
Ich wünsche dir viel Glück bei Ebay!!
Herzlichst
FrauHummel

detuinkamer sa...

Hello Tina,

Nice items you bought !!! and I know the book great pictures !!!

Greetings Karin

Änglarnas hus sa...

Hallo min vän!!

men vad hittar saker heeela tiden..jag blir avis..men på ett fint sätt :)

Har en liten utlottning hos mig om du är intresserad :)

Kram kram //Sanne

Hammarsbacken sa...

Du visar så mycket fint som vanligt! Jag älskar hattasken. Jag har själv bjudit hem en på tradera som jag väntar ivrigt på.
Och den där boken måste jag ju försöka få tag på. Den ser helt underbar ut. Gamla barnskor är ju så charmiga. Jag har en kvar sedan jag var liten, den andra är borta, tråkigt! Det där med att använda värmepistol som du visar i ett tidigare inlägg har jag tänkt prova länge. Nu måste jag bara göra det. Det blev ju så snyggt. Ser verkligen äkta ut. Ha en trevlig lördag kväll och lycka till med buden på E-bay.
Kram Sonja.

Tinis vita hem sa...

Så mycket fint du hittat på loppis igen :) Boken ser oxå intressant ut.
Jag skulle gärna höra din åsikt om att tvätta en gammal provdocka :)
Ha en fin fortsättning på helgen!
kram Tini

Tinis vita hem sa...

Tusen tack för din kommentar hos mig och för din åsikt om att tvätta provdockan :) Det var lite det jag tänkte, men ville ännu kolla med dig :))
Ha en fin fortsättning på kvällen!
kram Tini

Tina sa...

Du hittar alltid så fina saker, lyckos!
Vet inte om jag är ute och cyklar nu men är det hon med bloggen, som gjort boken?

kramkram

Anno 1924 sa...

Så mye fint du har funnet:) Elsker den gamle tennisracketen i tre! Boken har de nydeligste bilder:)
God søndag!

Petra Eriksson sa...

Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!
Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset!
Nu är det verkligen dags, att träffas, skratta, luncha, fika och bara njuta av livet och trevligt sällskap- Japp, det är ju en bloggträff som jag talar om så klart! Jag och Ingela har velat haft en i flera år men inte riktigt fått tummen ur (usch gillar inte det uttrycket egentligen, men ni hajar vad jag menar.) Föranmälan ska göras till vitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god lunch kycklingssallad, kaffe/te, dryck och kaka. Kostnad 135:-
Vi håller stängt för oss på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på vår hemsida www.levvackert.se

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jösses så mycket fint du har! Alla små skor, och så stolen!! Vilken jättefin snurrstol. Boken ska jag kolla efter också.
Ha en mysig söndag
Kramar
AnnaMaria

Mormors gård sa...

Hej!
Åh, vad mycket fint du fyndat igen!!
Tack för boktipset! Där kunde vara sysselsättning för lata dagar i hängmattan... snart!!
Vårkramar, Jessica

Änglarnas hus sa...

hallojsan!!

vad roligt att du vill vara med i min utlottning!!
tre lotter är dina!

Lycka till! Varmkramen Sanne

Fågel Blå sa...

Så mycker fina saker du hittat!
Du har det så fint
Ha det så bra!
Kramar Kathrine

Vintage House sa...

Hej
så mycket fint du har hittat och den boken har jag med.....
kram
sandra

Källeboda lantliv sa...

Hej .. Så många mysiga saker du visar .. Härliga loppisfynd ! Jag gillar din stil .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Pia sa...

Ne-eh! Du är nog en detektiv, vad som gäller att hitta fynd!!! Helt otroliga kap igen!!! Din mammas skor är nog det bästa!

Sköt om dig och önskar dig en fin vecka!
Kramar!
-Pia-

Det vita dårhuset sa...

Gooood evening dear :)!!

Jag har aldrig varit ute och kollat ens på ebay ;) Kanske borde göra en titt :))

Trevlig kväll Tina!!!

Mitt vita hem sa...

Ja, den är fin min provdocka men drömmen är ju att hitta en (eller flera!!! ;) sån fin som du har!
Men i väntan på en sådan så.... :)

Kram Åse

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Åjåj... så masse fint du har funnet, nok en gang!!! Lucky u!! :)
Herlige bilder av knaggrekken og de små skoene!

Ha en fin kveld!
Klemmer til deG!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hoppas det gick bra med dina auktionsbud !
Så har du ju loppat sååå mycket fint igen , lyllos .
Du det finns dom som köper kläder till en kropp de inte har , så tycker inte du är ett dugg konstig ;-)
Kraam