lördag 24 mars 2012

Hej och hå... :0)

Vilket väder!!!! Helt underbart!! :0))
Åt frukost på balkongen i morse! Häääärligt!! :0)

 
Har fyndat i min loppisaffär, möblerat om, städat, tvättat och håller nu på med att göra iordning balkongen...
Tvätten hänger på tork på balkongen, så det är lite trångt att samtidigt göra iordning den..
men skam den som ger sig och det doftar såå gott om tvätten... :)



Och nu kommer det en hel radda med bilder igen.. hihi






                                                             En gammal kolbox







                                       En gammal kavel, en ugnsform och en spetsduk








                                                                   Två stråhattar








                                        Och så detta vackra som jag köpt av goa LINDA,
                                                 med den härliga bloggen Hagbacken
                                                    Är dessa barnskor inte ljuvliga?!
                           Och jag är nu stolt ägare till min första korvstopparmojäng!!!!
                                                             Tack goa Linda ❤







                                                      Min knoppbräda är komplett.. :))








                                                                            FÖRE








                                                                            EFTER








                                                 Det blev så luftigt och härligt...
       Ska ställa dit ett par gamla fönster där senare... de ska först få spegelglas... :)
















                                                             HALLEN - FÖRE









                                                          HALLEN  -  EFTER









                             Provade mig fram till vad som skulle stå uppepå skåpet...









                                             Och så här får det vara.... ett tag iallfall! hihi
                                          Handdukshängaren åker nog oxå bort...








                                                            Mina fina lilla fågelbur...









                                  Har hängt upp fönsterluckorna (som stod på balkongen) här
                                   Kan inte bestämma mig om det ser bra ut eller inte...







                                                           De ska shabbas lite mer...
                                  Och krokarna till hyllan fattas fortfarande.... suck








                                                  Tavlan längst till höger åkte bort!
                                 Vet inte om det ser dumt ut med hjärtat hängandes där.....







                                                     BIBELN kom idag!! Hurraaaaa!!

                                                 Som vanligt, helt fantastiska bilder!!!
                  Ni vet väl att JDL kommer ut VARJE månad fr.o.m detta nummer??!!! Härligt!! :))



                         Så mina goa, jag ska nu äta lite gott och sen blir det Filmtajm!! :0))


                     Önskar er en helt underbar helg med massor av sol och värme!!!




                                        Och glöm inte ställa om klockorna i natt



18 kommentarer:

Tina sa...

Du har alltså hittat ditt första korvrör, så kul! Jag letar efter mitt fjärde, men det går trögt..
Stråhattarna var underbara, kanske behövde du dem idag, jag hade tjock dimma som inte gav sig.

Kramelikram

Lisa sa...

Så utrolig mye vakre bilder <3

Føler at bildene dine viser så mye sjel, nesten så alle møblene har en liten historie å fortelle - veldig fint :)

Fønsterluckorna var fine! Er på utkikk etter slike selv og, håper å komme over noen på et vårloppis :)

Kos deg videre med ommøblering og nydelig nydelig vårvær :)

Klem Lisa <3

VITT & VINTAGE sa...

Hej o hå ja!!! Vad du donar o fixar lilla gumsan!! Man fattar ju knappt vart du får energin ifrån...;) Måste vara denna underbara sol eller?? Tycker det blev så fint när du flyttat om dina skåp, och som vanligt är du en riktig mäster-loppare...idel fynd o fina grejor!!
Härligt med balkongfix... måste oxå ta tag i det på min lilla balkongvrå...;)
Ha en riktigt finfin kväll!
Kramisar Anetthe

Tinis vita hem sa...

Så flitig du varit med ommöblering, fint blev det :)
Fina fynd har du oxå gjort, skorna har en helt ljuvlig färg.
Jag hade helt glömt att klockan skall flyttas, tack för att du påminde :))
Ha en riktigt fin söndag!
kram Tini

Nellie sa...

Håller med de andra; vilken energi du har! Jag har också flyttat ett skåp idag men jag pekade bara och andra kånkade upp det. Skulle en trappa upp till vardagsrummet. Visst är det härligt med solen o värmen. Du ligger före oss i Sverige men imorgon drar jag till Thailand så då kanske jag kan slå dig avs temperaturen!! :) Ska försöka mig på inlägg fr Thailand men vi får väl se hur det går! Vi har internet där vi bor så jag kommer iallafall kunna titta in hos dig. Ha det bra

Vit, vitare, vitast sa...

Som vanligt blir man glad och inspirerad av din fina blogg och alla dina härliga fynd!
Fortsatt trevlig helg!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker fönsterluckorna ger fin sommarkänsla till rummet, passade jättebra bakom soffan. Så söta skor och så härliga hattar. När du fixat klart på balkongen kan du inviga en hatt och sitta och ha det gott.
Kramar
AnnaMaria

Frida sa...

Åhh du har så mycket fint. Vilket fint skåp det med glasdörrarna, ja alla dina skåp är fina. Det var en glädjande nyhet att Jdl kommer ut varje månad nu.
Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram Frida

Sallys hus sa...

Hej hej!
Vad mysigt det låter med fixande o donande på balkongen..;)
Underbara bilder som vanligt!
Mycket fint du köpt och vad kul det är att få se före o efter bilder..;)
Fiiiiiiiiiiiiiiint!!
kram Katarina

idémakeriet sa...

Tack snälla du för de styrkekramarna, de behövs. Det har varit så fint väder idag men jag har inte hunnit att njuta av det i typ en kvart.
Barnen skulle köras hit och dit och nu mannen inte kan köra fick jag själv stå för planeringen av allt.
Jag har klarat dagen och det gör jag säkert imorgon också. Det blir lite lättare när de är på skola och dagis.
Fina stråhattarna du har hittat, jag älskar de, särskild nu på vår och sommar kanten.
Så fint du möblerade allt, du är duktig du.
Jag har njutit av att titta på dina bilder.
Ha det gott.
Kram Gerda

Hagbacken sa...

Å vad du är gullig <3 Det blev ju jättefint där på knoppbrädan :) Och ditt annat fix också för den delen :)

Jasså kommer den varje månad nu, bibeln? hade jag inte en aning om faktiskt :/

Kram på dig!!//Linda

Millygarden sa...

Ojoj så många fina bilder du visa..jättefint!


Jo mina ljus har jag köpt hos presenter och smide som finns i Söderhamn och Bollnäs. Klicka på lä'nken i mitt inlägg så kommer du dit.

Ha en fin vecka!
Kram Marina

Norr om Köpenhamn sa...

Det låter underbart med frukost på balkongen!! Hoppas bara att värmen håller i sig. Här hade vi frost imorse, men nu ser det riktigt skönt ut. Så en tur i trädgården blir det allt idag :o)

Jättefina bilder hos dig som alltid. Kul med före o efter-bilder ;O)
Ha en härlig måndag!
Kram
Ulrika

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!

Jag tycker att det var/är fint både före och efter din ommöblering! men jag vet hur jag själv är och man behöver verkligen ändra om och förnya då och då för att trivas..och då känns ju även de gamla sakerna som helt nya :)

Härligt att du nu får börja ta balkongen i anspråk ordentligt!!

Ha det gott !! Varmkramen ifrån Sanne

Pia sa...

O nej, o nej jag glömde MIN bibel i butiken, trots att jag tog fram den på disken... GRRR!!!!! Kom på det först nu, då jag såg din!

ÄLSKAR dina fönsterluckor - och precis där de nu är!!!

Nä, nu måste jag gå och lägga mig. Jag är helt borta med den här "sommartiden".

Hjärtliga kramar!
-Pia-

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Sååååå flott du har det altså!! liker alt jeg ser :)

Ha en fin dag i morgen!!
klemmer til deg! :)

Anno 1924 sa...

Så mye flott du har! Det ble utrolig fint etter ommøbleringen:) Forandring fryder:)) Moro å se før og etter bilder!
Ha en strålende tirsdag!

Hagagården sa...

Åååå så fint du har det,så ombonat och fint.
Stor kram
Ninni