onsdag 28 mars 2012

Goliath vs. David

Fick ett monsterpaket idag!!
Hade ingen aning om att jag budat hem nåt sååå stort... :)
Det var superbra förpackat och hallen var full av luftpåsar och papper/kartong innan jag kom till det egentliga!!!!
Det var baktråget jag budat hem!! Vilket monster!!!
Visste ju att det var rätt stort... men stort!!!
Man kan använda det som baby-badkar ju!!!
Men fint är det och nu fattas det bara en lägenhet med lite högre i tak,
så jag kan ställa den oppepå ett skåp...
Så länge får det stå på högkant, på balkongen... suck

Lite skillnad mot den superlilla resväskan jag fick igår...
Den är lika "stor" som ett A4 ark... :0)
Sååå söt!! 

Budade även hem 4 läckra mjölsäckar och en liten "halvblind" spegel... :)
Och nåt annat vackert, men det visar jag nästa gång...







                                                                      Baktråget








                                                            Det är stoort....och djuupt...









                                                    Min pyttelilla resväska (A4-format)









                                                    De andra är inte mycket större... :)









                                               De läckra mjölsäckarna jag budat hem....









                                                                           FÖRE
                                                                 En tråkig liten spegel









                                                                         EFTER
                                                               En superfin liten spegel...










                                                  Använde metoden med varmluftpistolen









                                                            Den hamnade i hallen...
                                                    Ha ändrat om lite på skåpet igen... :0)



















                      Är inte helt nöjd med arrangemanget på skåpet, får prova mig fram.... :)










                                                    FÖRE                                      EFTER








                                                                    FÖRE/EFTER









                                                     Fönsterluckorna är shabbade och klara....
                                                                Fy vad jobbigt det var....








                                                    De är inte så blå/gråa i verkligheten...









                                                       Blev riktigt bra, tycker jag.... :)
                                Måste ta mig i kragen och köpa krokar till hyllan nångång!!!




                                 Önskar er en härlig fortsättning på veckan, mina goa!!


23 kommentarer:

VITT & VINTAGE sa...

Du och dina fina saker!! Du måste väl snart slå ut en vägg OCH lyfta taket för att få plats;)!! Jättefina grejor. Du har kanonmysigt hemma hos dig.
Blir spännande att se det andra vackra som du frestar med..hihi
Ha en jättefin kväll!
Kraaamar Anetthe

Tinis vita hem sa...

Massor med fint har du fyndat och målat så snyggt :) Spegeln blev helt ljuvlig!
Ha en god fortsättning på veckan,
kram Tini

Tina sa...

Den första prylen jag köpte på Tradera var liten som en tändsticksask, jag hade helt missat att kolla storleken! Man lär sig med tiden..
Får jag fråga hur mycket du fick ge för en säck? Finns det många sådana att uppbringa? Skulle gärna vilja ha en..

kramen

toves sammensurium sa...

Hmmm...skal si du finner mye spennende du bestiller og får i posten!!!!Nå ble jeg nesten misunnelig her!!!Så fint du forvandler tingene dine med hvitmailing,hvilken type maling bruker du???
Og så fint du har det!!!!!
Toveklem:)

Tina sa...

Menar du det, så snällt!
Om det är något du vill ha som jag kan komma åt, så säg bara till..

KRAAM igen

Anno 1907 sa...

Mensch...Du hast sooo wundervolle Schätze...der Spiegel ist zum Niederknien♥ Hab einen wundervollen Abend, Biene♥

Lisa sa...

Så utrolig flotte bilder <3
Du har et drømmehjem <3

Har forelsket meg helt i skoddene/fönsterlukocrna dine - sånne bare må jeg få kjøpt meg:)

Og de melsekkene var nydelige! :)

Hvor bestiller du alle disse herlige tingene dine? Kunne gjerne tenke meg å bestille selv og:)

Alltid koselig og veldig inspirerende å titte innom deg:)

Ha en fin kveld:)
Klem Lisa <3

Lisa sa...

Takk for kjempekoselig hilsen fra deg :)

Jeg må absolutt ta meg en tur på ebay og titte litt jeg da! :)
Så herlig å finne skodder på søppelplassen! Tenk å finne slike skatter der <3

Om man ikke alltid får de billig, så gjør alle de herlige billige funnene opp for det:)

Takk for en herlig dose inspirasjon:)

Klem Lisa <3

Frida sa...

Du är så duktig på att måla, spegeln blev jättefin. Jag gillar den ovala formen på den. Och tråget är supersnyggt skulle kunna tänka mig ett likadant fast lite mindre, hade nog inte fått plats med ett sådant stort i mitt lilla kök.

Må så gott!
Kram Frida

Anki sa...

Du är otrolig på att hitta grejer du, å fixa till dom sådär snyggt!
Det blev riktigt bra med luckorna där tycker jag...skitsnyggt!

Kram Anki

Fågel Blå sa...

Åhh så mycket fint du budat hem!!!
Vilket otroligt fint tråg!!!!
Bantamstort!
Ler!
ha en fin Dag
Kramar Kathrine

LantlivsAnette sa...

Åhh vad du fyndar fina saker hela tiden !! Sååå fint du har det !!
Kraaam Anette

Helenas blogg sa...

vad mycket fint du har, fönsterluckorna var ju superfina, men dom är inte det lättaste att få tag i =) hadé/Helena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fönsterluckorna satt som en smäck där bakom soffan, skrev det nog förut, men det blir fin sommarkänsla i rummet. Ursöt liten väska och tråget är ju superfint, du är otrolig på och göra bra fynd.
Varm kram
AnnaMaria

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej ! Har inte varit inne hos dej tidigare. Så mycket vackert du bjuder på. Jag kommer gärna tillbaka!

Mvh Anette

Den Grønne Baljen sa...

Herlighet så mye fint du har fått deg... vakkert og vakkert og atter vakkert =))

Hvis du har lyst å prøve lykken på et gavekort -er du velkommen inn på bloggen min =)
Ønsker deg en fin dag

Kerstin

VITT & VINTAGE sa...

Hej gumsan!! Visst är det så?? Man sätter liksom press på sig själv, att man ska vara så jäkla duktig o fixa o dona hela tiden. Självklart kan man ju inte springa o köpa nytt bara för att ha nåt att visa, det tillåter iaf inte min ekonomi ;)
Ahhhh... det går upp o ner, det är bara att acceptera!!
Ha det gott nu!
Kramar Anetthe

Änglarnas hus sa...

Helt uuunderbara saker du visar idag!! Den lilla resväskan är ju bara såå söt!! Du har en hel hög nu..så fint när du travat dem på hög sådar!!

Ha det gott!! Kram sanne

Finally White sa...

Moin liebe Tina,

ich muss Dir mal Danke sagen.... für all Deine lieben Zeilen, die du mir schreibst!!! Dicken, dicken Schmatz!
Und ich bin völligst erstaunt..... Du bist ja ein Meister mit der Heißluftpistole, das hab ich noch nie ausprobiert! Das Spiegelchen ist so wunderschön geworden!

Hab einen ganz wundervollen Abend!
Allerliebste Grüße

Biggi♥

Sallys hus sa...

Hej hej!

ojojoj..man slutar aldrig häpnas över allt fint du köper...jag fattar inte vart du får plats med allt..
Om du känner att du behöver sälja den urläckra godisautomaten så har du en spekulant här...;)

åååå så fin!
Kraaaaaaam Katarina

Marit sa...

Så mange fine ting du finner!! Og så dyktig du har vært med å gitt de ett nytt utseende! Alt ble helt nydelig!! Skal ivertfall prøve metoden med varmepistol!:)

Klem Marit

Hammarsbacken sa...

Massor med underbara fynd som vanligt. Älskar den pyttelilla resväskan, sååå söt! Idag ska jag prova metoden med varmluftspistolen för första gången. Vi får väl se om jag lyckas lika bra som dig... Ha en trevlig helg! Kram Sonja.

Bellevue Gård sa...

Så mycket fint! Mjölsäckarna hade gärna fått flytta hem till oss...

Kram Linda