torsdag 1 mars 2012

Ett kort inlägg...

Det var ju trottoar-grovsopsdag i går, här i området, (folk ställer ut grovsopor på trottoaren och stan kommer och hämtar dem), och jag hittade nåt...
Inget spektakulärt, men kanske väldigt användbart i framtiden... :)
och på måndag står ett annat område på tur... hehe

På jobbet skulle jag hämta nya arbetsskor, och fick syn på en stoooor ölkanna där, så jag frågade om de hade användning för den, eller om jag kunde få den.... hihi
Min jobbarkompis höll på att skratta ihjäl sig. Du kan då behöva allt va?! hahaha
Lagerkillen sa att visst kunde jag få den och så gick jag ut därifrån, utan skor, men med en härlig ölkanna!! hahaha
Ställde den sen vid vårt arbetsbord och alla som kom in skrattade och sa: Det är säkert Tinas!! :))
Men sa sen att den skulle de oxå kunnat "behöva", snyggt som dekoration!
Som om jag inte visste det!! *fniss*



Ska naturligtvis heta oljekanna!!!! hahahaha
Tack för vinken, AnnaMaria!! :))




                                                   Blir säkert snyggt med blommor i....







                                                Ja nu har jag hittat en "ställning" igen,
                                 men den här gången vet jag vad det är, en Tamburmajor.
                                                   Åtminstone understa delen av den.... :)
                                    Man hittar ju ibland "billiga" provdockor utan fot,
                                och då jag såg den här på trottoarkanten visste jag direkt,
                                               vad jag kan använda den till.... hihi
                                               Måste naturligtvis bearbetas först...
                          Och den dagen jag hittar en provdocka utan fot, är jag förberedd...
                                                 Man måste planera i god tid.... :))


Ja jösses vad knäpp man är ibland! hahahaha



Nu ser jag fram emot loppisen på lördag!!!
Här skiner solen och vi har +17 grader!! Vååååår i luften!! Underbart!!!




                                         Ha en fin slutspurt på arbetsveckan, tjejer!!


16 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var jättesmart och tänka underdel till provdocka, spännande med sån där grovsops-dag. Och är det så en ölkanna ser ut, superfin om du frågar mig.
Solig kram
AnnaMaria

Anonym sa...

He he, du är kul du!
Den där hink-kannan är ju riktigt fin. Ölkanna, det gillar jag! Eller var det olja nu igen?!

KRAAM Tina

G:a Affären sa...

Öl eller olja, båda fungerar säkert! Väldigt snygg sak i alla fall!
Smart av dig att använda tamburmajorens nederdelen till tamburmadame.
Jag tycker Sverige också ska införa dagar för grovsopor, det vore något det....
Ha det gott i värmen,
/Cia

Anneli sa...

Nästan exakt sådan kanna har jag, helt perfekt att ha läckra blomster i.
Just nu har jag kvistar av äppleblom i den.

Låter kul med "städdagar" på gatorna, tror jag inte vi har här.............
Förstår att det går att göra riktiga fynd då!

Kram Anneli.

Tinis vita hem sa...

Oljekannan är så charmig, jag har en lite liknande :)
Så fiffigt att använda den gamla tamburmajoren till en provdocka!
Det är så roligt att kunna dela glädjen över sina lite "speciella" fynd bland likasinnade här i bloggvärlden :))
Önskar dig en trevlig helg!
kram Tini

Millygarden sa...

Smart och så snyggt att använda en tamburmajor till provdocka.


Kram Marina

Millygarden sa...

Smart och så snyggt att använda en tamburmajor till provdocka.


Kram Marina

VITT & VINTAGE sa...

Hahahaha...du är en mästerloppa ut i fingerspetsarna du!!! MYCKET smart idé med underredet till en blivande docka...;)
Pust... här går det i alla fall framåt! Snart klar med kartongerna... nu återstår bara omflyttning av prylarna 3 miljarder ggr tills man är nöjd...hihi
Ha det bra så länge!
Kraaam Anetthe

Hulda sa...

Du finner stadig mye fint og gammelt. :) Hos meg er det et vårlig innlegg i dag. :)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

17 grader +..jisses så härligt!! inte riktigt där är vi här men det var vår i luften idag!

Skrattde när jag läste ditt inlägg...så skönt att höra att det finns fler "tokstollar" än mig ;)

alltid redo med andra ord!!

Kram sanne

Vintage House sa...

Den är kanonfin:)
Ha en fin kväll
kram
sandra

Mitt vita hem sa...

Hihihi kul "felskrivning"! :)
Oljekannan är fräck! :)

Och smart drag det där med tamburmajoren, har själv en underdel till ett pelarbord på lager ifall en överdel av en provdocka dyker upp! :)

Kram Åse

Anki sa...

Haha, jag tänkte direkt att nu pratar hon gallimatias igen...ölkanna?...fin var den iaf!
Tänk om det fanns sån städning här, vilka fynd man skulle göra!
Japp det är bra att vara beredd, när som helst springer "hon" på dig, fniss...

Ha en fin helg och kram!
Anki

Torpliv sa...

Du är verkligen duktig på att leta upp fina saker! Fast man kan inte annat än att undra hur du får plats med allt vackert, gissar att du har någon magisk förvaring också =) Gillar verkligen kannan, ibland gäller det att vara på rätt plats i rätt tid! Kram Petra

Fågel Blå sa...

Snygg oljekanna!
Och ställningen var också fin!
Hoppas din helg blir fin!
Kramar Kathrine

Helena sa...

Jag är ingen ölmänniska, men den där skulle jag inte vilja dricka ur i vilket fall, hihi. Men skulle gärna ha den med lite fina blommor i :) Vad kul att kunna fyna bland andras "sopor" ! Ha en fin fredag.