fredag 30 mars 2012

Det blev en tjej...

Visste ju inte om jag skulle få tag på en manlig eller kvinnlig vän till min Madame i sovrummet... :)
Det blev en väninna! En snygg karl tycks vara svårt att få tag på... hihi
Hon är inte den snyggaste, men jag gillar henne... :)

Brevbäraren har haft det jobbigt den här veckan.... hihi
Paket nästan varje dag..

Har varit hemma den här veckan, för magen har krånglat och jag har haft värsta magkramper...
Har varit jobbigt, men det har bättrat sig...
















                                                                     Från alla sidor....
                                               Foten är lite kort, men det kan jag leva med.... :)







                                                           Här står de tillsammans....
                            De passar inte sååå bra ihop, så jag provade en annan variant...








                                                   Tycker det ser bättre ut så här... eller?
                   Hon kanske behöver en mörkare väninnna...? Eller en karl trots allt... :0)








                                                        Ställde min "nya" här istället









                                              Med krucifix ser hon inte såå naken ut...









                                 Hängde upp ett halvt lakan som gardin, på balkongen
                           Vill jag inte ha insyn, så kan jag nu dra för heeela längan... :0)








                                Ett försök att visa en helhetsbild av balkong-"öppningen".... :)
                                       Balkongen är 5 x 3 meter... Hääärligt stor...:)








                         Hängde upp en gardinkappa, och ställde dit min fina bruna flaska
                               Moskitonätet kommer först fram när det blivit varmt igen...








                                Har ändrat om igen på skåpet och nu är jag helnöjd... :0)









                                                         Tycker det blev helbra!!









                                                 Plockade fram alla mina smala penslar





























                         Har ÄNTLIGEN köpt krokar till hyllan i vardagsrummet..... hihi
                                              Nu måste jag bara skruva dit dem... :0)







                                                Ha en underbar helg, mina goa!!


22 kommentarer:

Hulda sa...

Så flott venninne som kom i hus hos deg. :) Stilige er de sammen. Flott drapert med perlebånd rundt halsen. :) Stilig!

G:a Affären sa...

Så då är ni tre damer då! Grattis! Du kan ju prata lite tyst om det, men jag tror Väninnan är äldre så då är väl Madame nöjd! Fina oavsett ålder.
Din balkong är verkligen gigantsk!
Hoppas du känner dig helt frisk snart.
Önskar dig en fin helg!
/Cia

VITT & VINTAGE sa...

Å vilken tjusig dam!! Jättefin, är så avundsjuk!! Vilken härlig balkong du har!
Trist att du har varit risig... aldrig roligt! Hoppas du mår så bra så du kan njuta ordentligt av helgen.

Kramar i mängder Anetthe

tinemor sa...

SÅ flott en gine/prøvedukke.
Jeg syns det ble fint med dem sammen og med alle perlene, men fint i kroken for seg selv også.
En slik dukke står høyt på mion ønskeliste også!!!!
Flott veranda du har!!
Ser for meg flotte sommerdager her ja!
Her hos oss snør det i dag!
Masse snø :-(
God helg til deg!
Kram, Tine

Tina sa...

När du väl säger det så har jag aldrig sett en herre, damen var inte dum iaf! Snyggt halsband också..
Krokarna är fina, påminner lite om ankarkrokarna jag har på hatthyllan jag snickrat.

kram o trevlig helg

Rosa huset i vitt sa...

Så mycket roliga och fina saker du fyndar .

Ha en trevlig helg
Kram Rosa

LOPPISLIV sa...

Vilka fina provdockor du har, och vad fint det blev med halsbanden på. Ha en fin helg! Kraaam Paula

Tinis vita hem sa...

Du har varit så flitig och fixat så fint :)
Ha en skön helg!
kram Tini

Kristin sa...

Tusen takk for fine helsingar:-)
Du har det så fint!! Synes ginene dine var kjempefine!
Riktig god helg fra
Kristin

Norr om Köpenhamn sa...

Haha...din brevbärare måste verkligen gilla dig :o)
Jag gillar i alla fall din nya fina docka. Hur många har du nu egentligen?? ;o)
Så jättemysig balkong du har och stooooor. Härligt att kunna inreda den som du gör, förstår att du trivs där ute!

Njut av helgen och frukost på balkongen. Tänk på oss som kanske får snö över oss igen :o( Brrrr!!
Kramen
Ulrika

Lisa sa...

For ei flott dame du har fått :) Hun passet veldig fint inn!

Elsker alle detaljene dine, de gjør det så helhetlig <3

Alltid like inspirerende å titte inne hos deg:)

God helg!
Klem Lisa:)

HANNES DAGBOK sa...

Ojoj så mye nydelig du byr på!!! Ginen er vakker, ikke mere å si om det <3

Virkelig vakre bilder all over:)

God helg og stooor klem!!

Anki sa...

Vilken snygging, jag är så avis på dina madamer, fniss...stackars din brevbärare han måste vara tungviktare vid det här laget, hihi!
Älskar din balkong, det blir ju som ett extra rum och du har så mysigt!

Hoppas du känner dig bättre nu och kan njuta lite i helgen!

Kramis Anki

LantlivsAnette sa...

Nämen ohhh så fint !! Jisses vad du har fina saker överallt..
Och vilken balkong sen då..ohh så stor o fin, nu får du ett extra rum då du kan sitta där ute o mysa !!
Kraaam Anette

Maria at inredningsvis.se sa...

SÅÅÅ fina bilder:) Jag älskar verkligen provdockor. Jag gillar din blogg, mysig. Om du vill ha lite vårkänslor ala Paris kan du titta in hos mig:)
Ha en kanonhelg

LOVE Maria på inredningsvis

Anno 1924 sa...

Så fin en gine!! Mange vakre bilder og for en balkong du har da! Så koselig. Sikkert deilig å kunne spise frokosten sin der:)
Ønsker deg en fin påskehelg!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, väldigt tjusig tillökning, och nu tycker ju jag att dom passade förträffligt bra ihop. Det var snyggt att dom har olika längd. Och vilken balkong!!
Har inte förstått att den var så stor, vilken oas du har där.
Ha en fin lördag
Kramar
AnnaMaria

Romantikk-takk. sa...

Hei.
Så nydelig venninne. :))
Du har et herlig hjem Tina,ser meg ikke mett på bildene.
Ha en flott helg.
Klem Mette.

Pia sa...

Åh du store... så gudomligt! Du slutar tydligen aldrig att förvåna mig!!! Så snygga madonnor och din balkong sen??? Ett helt komplett uterum! Ett gästrum!

Önskar dig, vännen, en riktigt sköööön helg!

Kraaaaamaaaaar!
-Pia-

Det vita dårhuset sa...

Heeej!
Jag tyckte dom passade jätte bra ihop :)!
Hoppas magontet ger med sig och du får en underbar kväll & Söndag*
Kram Erika

idémakeriet sa...

Jag tycker att hon är jätte fin.
Om du vill ha henne lite mörkare kan du ju patinera henne lite med gammal kaffe.
Så fina stilleben du har gjord där hemma.
Hoppas magen har slutat att krångla.
Ha en trevlig helg.
Kram Gerda

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - weisst Du, was komisch ist - ich ba Dich / Deinen Blg noch garnicht gespeichert gehabt - das hab ich jetzt schnell mal nachgeholt.
Und trau Dich doch (auf den Flohmarkt zu gehen) - es ist so einfach: Du schlenderst über den Markt und an dem Stand, wo Dir was gefaellt, bleibst Du stehen, fragst nach dem Preis - und kaufst oder wenn der der Preis zu hoch ist, lächelst Du NEIN DANKE und gehst weitr. Du wirst sehen: es ist ganz einfach.
Hab eine ruhige Nacht
Jacqueline