lördag 11 februari 2012

Hon är här!!!

Ja det var ju en början på dagen idag... phuu
Var tvungen att hämta ett paket på posten idag. Var inte hemma då brevbäraren var här.
Sagt och gjort. På posten fick jag ett gott skratt. Paketet var ENORMT!!!
Var bara att gå hem igen och låna en typ säckkärra..
Så tillbaks till posten igen... suck
Men det var det värt, för det var min Madame och hon är UNDERBAR!!
Är förälskad!! :))

Sen har jag varit på väg hela dagen, affär efter affär... Jobbigt!!
Jag har ju inget körkort (aldrig haft), så det blir att packa alla inköp på cykeln..
Är lite jobbigt ibland... med det går!! :))
Är man bara envis nog.... Och tålamod behöver man! :))

Nu har jag ställt min Madame på plats
och till min förtjusning ser jag att det faktiskt skulle få plats med en Madame till!!! hahahaha
Vi får se... hihi

Loppisbesöket blev tämligen magert! Har blivit rätt så kräsen!! :)
Börjar nämligen bli dåligt med plats.... snyft
Men jag har ropat in lite gamla resväskor på ebay! :))
Är sååå glad att ebay finns!! hehe



Kan fortfarande inte lägga till nya bloggar i min blogglista!!! Grrrrrrr






                                                            En liten raktvåls-behållare









                                                                 En skål








                                                          En plåtlampa till köket
                                             Får se om det ser bra ut med den...







                                                  En liten resväska från ebay








                                              En liten resväska till från ebay








                                                                        FÖRE









                                                                               EFTER
     Blev lite skillnad... Bra köp, nu när jag knappt har några blommor mer.... hihi








                                                                       FÖRE








                                                                              EFTER









                                                 Här är hon!!! Min nya förälskelse!!! :))
                                    Hon ser alldeles för ljus/blek ut på bilderna...








                                      Tycker hon är den vackraste av de jag har!!! :)
                            Ser ni att det får plats en till bredvid henne??? hahahaha

















                                                 Visar denna bild så ni ser färgen riktigt...








                                      Har hittat en helt underbar tidning till!!!
                                       Helt underbart hemma-hos reportage!!!
                                                        Ljuvliga bilder!!

 Har fått så mycket inspiration, så nu blir det en runda på på ebay... IGEN!!! :))



Önskar er alla goingar en underbar helg!!

Ska nu äta gott och sen Filmtajm.... .))



Blir så rörd av era goa kommentarer.. Tack så ❤ligt!! Ni ska veta att det värmer såååå....

Och så önskar jag mina nya följare ❤ligt välkomna till min lilla blogg!


27 kommentarer:

Hammarsbacken sa...

Alltså...jag får nästan andnöd när jag ser alla fina saker du har!!!(Nejdå, det är ingen fara med min hälsa...) Väskorna var helt underbara. Piedestalen och spegeln blev sååå fina i vitt. Din nya Madame är ju bara helt lovely. Du kan säkert klämma in minst en till brevid henne :) Varför har inte jag någon stor provdocka???? Vill ha! Och vilka härliga inredningstidningar ni verkar ha där nere! Wunderschön!!! Måste kolla om de går att få tag i här i Sverige. Jag bara älskar din blogg. Du har exakt den stil jag gillar!
Ha en fortsatt trevlig helg. Blir nog lite filmtajm för mig också nu.
Kram Sonja.

Anno 1907 sa...

Uaohhh...was für tolle Schätze Du wieder hast, die Schneiderpuppe ist ein Trauuuuummmm!!!♥ Sag mal, woher kannst Du eigentlich sooo gut deutsch?
Ich freue mich auch schon auf die neue Country living, die muss ich einfach immer haben!
Ich wünsche Dir ein wundervolles WE, ♥-lichst, Biene♥

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh vad mysigt det alltid är att titta in här
Massor av fint att titta på!
Vilka fina bilder från tidningen
inspiration!!
Trevlig helg många kramar Tina

Elsa sa...

Wow, vilken fin provdocka! Jag förstär riktigt bra att Du är så förälskat till henne.

Rosa huset i vitt sa...

Vad mmycket fina saker du hittar. Resväskorna var ju hur läckra som helst.

Kram Rosa

Tinis vita hem sa...

Dina provdockor är såå ljuvliga! Jag har försökt hitta en på ebay, men inte haft tur ... söker kanske med fel ord?
Ha en fin söndag!
kram Tini

Pia sa...

You crazy woman!!! Hur i alla sina dar beter du dig åt att hitta alt det fina och extra!!!!!!!!!!! Kappsäckaran är såååååååå???? Ja så, fina att man inte får ett ord ur sig och sen den där blompiedestalen som du målat?!!! Helt superduperhyper vacker och ser sååå antik ut!
Men nu i sängs!
Go´nattkraamar till dig!
-Pia-

Lantliv i Norregård sa...

Himmel så mycket fint som får flytta in hos Dig:))) Grattis!!

Kram från Norregård

Tina sa...

Nu är det nästan så jag också vill flytta in, så fina saker du alltid hittar!
Lampskärmen ser väldigt fin ut..

KRAM på dig

G:a Affären sa...

Det var då verkligen en läcker Madame! Det är något magiskt med dessa gamla provdockor och har man en så behöver hon sällskap, eller hur?
Väskan, spegeln och piedestalen var också fina fynd.
Önskar dig en fin söndag.
/Cia

Vardagskärlek sa...

Åh, vad provdockan är fin! jag vill så gärna ha en jag med:) Vet inte vad mannen säger om det bara;) Vad köpte du din? (Om man får fråga?)

Vad kul att du hittar så mycket på Ebay!! Har aldrig köpt något där men blir nyfiken på att titta runt där nu!

Kram Johanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hon är helt underbar din nya provdocka, väl värd och kånka och dra på kärran. Där gjorde du ett toppenköp, jättefina resten av sakerna också.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

ide-puffen sa...

Å hvilken vakker madam. Ønsker meg virkelig en slik, men de koster mye synes jeg.
Fine make overs. Elsker gamle speil.
Koselig å hilse på.
God ny uke til deg
Randi

Mitt vita hem sa...

Hej vännen!
Fullkomligt ääääälskar dina provdockor ju!
Några tips om hur jag kan få tag på en? Vill verkligen ha en!
Snääääällla.....om du har nåt tips?? Please? ;)
Hihi.
Allvarligt, MÅSTE få tag på en! :)

Kram Åse

Mitt vita hem sa...

Jo, det ska vi och jag ska fylla husvagnen med sifoner, provdockor, linne och allt annat fint jag hittar!!! :)))
Längtar såååååå!
Vad söker du på för ord på Ebay när du letar provdocka?
Hittar inte nån där.... :(
Vill väldigt gärna få tag på en lik den som du köpt nu....
Vad brukar dom gå på? Runt 2500 kr?

Kram Åse

weisses herz sa...

Tolle schätze! Die büste ein traum...!!! Die koffer sooooo schön! Ich wünsche dir eine superschöne, fröhliche und positive woche! Herzlicher gruss! Rita

Mitt vita hem sa...

Misstänkte väl att det hamnade runt där. :(((
Gör nog som du sa och överlåter dom till dig och köper mina i Frankrike i sommar. :)))
Fast dom kanske är lika dyra där!!!

Kram Åse

Blommiga Rutan sa...

VIlken vacker dam du hittat!
Och så mycket annat fint!
Den lilla pallen/blombordet blev ju så läcker när du målat och fixat! Så duktig du är!

Önskar dig en bra vecka
Kram Anncathrine

gamla skolan sa...

Vilken fin provdocka du har fått tag på !!!! Underbar !! Grattis till ett bra köp !
Tidningen med reportaget från vårt hem heter We love Living !
Önskar dig en bra start å veckan !
Kramar // Susanne ♥

No34 sa...

Toppenfina fynd du gör!! Ha en bra start på veckan!! Kram Kate

Kristina sa...

Men oj vad fint det var här inne hos dig!Provdockan är underbar! Och de andra sakerna också. Vad du pysslar och donar.
Måste kika runt lite mer! :)
Ha en fin vecka!

Inspiration i vitt sa...

Jättemycket fina grejer du hittat Tina.
kram/Ingela.

Änglarnas hus sa...

Ja men jisses vilken donna ;)..jag ser framför mig hur du slet för att få henne hem.. Visst får det plats en till bredvid..något lägre skulle vara snyggt!!

Ha det gott! Kramis sanne

VITT & VINTAGE sa...

Hallå! Vilkem mäster-loppare du är!! Idel fina saker du visar!
Donnan är fullkomligt underbar, förstår att du hade det lite småkämpigt med att få hem henne...;) Men snygg är hon :)
Vilken tidning, den verkar ju vara en riktig inspirationsbomb!!
Ha det gott!
Kramis Anetthe

vitaspets sa...

Såå mycket fina saker och en jättefin blogg ...
Kram Karina

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej! Kul att ha hittat till din blogg så inspirerande....gillar verkligen dina fynd Ha en underbar dag kram från Maja

Anki sa...

Tack för goa hälsningen hos mig!
Jäklar vad mycket fint, men måste nog säga att "damen" är jag bradigt avis på, hihi...sååå fin!

Kram Anki