lördag 18 februari 2012

Det rör på sig...

Ja nu rör det på sig! Lite iallafal.. :))

Torsdags natt kunde jag knappt sova , för ett ihållande penetrant brummande/brölande ljud höll på att göra mig tokig!!
Igår var jag i källaren (har rensat lite igen!! ) och där blev ljudet till ett öronbedövande brölande....
Det var husets öltank som stod på alarm!!!
( Det konstiga är att hyresvärdinnan längst ner och grannen ovanför mig har olja, och jag och grannen under mig har gas! Underligt, men jag är glad att jag har gas, det är billigare!! )
Ringde på som en galning hos hyresvärdinnan och sa vad som stod på.
Då säger hon: - Varför har du inte sagt nåt???
Va????? Jag säger det ju nu!! Hon är lite gaggig ibland, tanta (87 år.
Jag sa att hon måste ringa nån innan huset flyger i luften!!
-Ja det vore ju synd, säger hon!
suck...
Men det blev fixat och jag sov såååå gott... :))


Boken "Inspiration i vitt" är redan här!!! Snabba ryck!! Hurraaaa!! :))




Var på min loppis idag och  hittade lite smått och gott!! :))







                          En fin korg och en gammal glasburk (tyvärr utan lock)








                          2 underbara filterhållare i porslin, och en pyttelten sockerströare....
                                  Hade tur med filterhållarna, skulle precis betala dem,
                                         då kom en kvinna som oxå ville ha dem!!
                                               Men tji fick hon, för jag var först!! hihi








                                           Och så denna underbara karusellhäst... :))
                                men måste tyvärr erkänna att den är av plast...








                                 Tänkte måla och shabba den... men jag vet inte...









                                       Det syns knappt att den är av plast....










                                         Vad tycker ni? Ska jag måla den?!









                                                   Piedestalen på plats...
                                     Lite trångt kanske, men den får stå där ett tag... :)








                                                   Filterhållarna på plats...






























       Den här (påsk) haren står året runt i fönstret, tycker den är såå fin i sin fluga... :))









                                    Här ser man hur pytteliten sockerströaren är..
                                                   Ursäkta den suddiga bilden








 Den understa resväskan är den nya från ebay.... tyvärr blå, men den ska jag måla svart
                   Den vita ska bort, ville bara kolla hur det ser ut med flera på varandra... :))








                  Min älskling Timmi, trodde att han kunde gömma sig för mig.... hahaha










                                     Ja nu har jag lite att mysa med i morgon...:)
        Bläddrat igenom "Inspiration i vitt" och kan knappt vänta på att få dyka in i den....







Ska nu spackla skruvarna i hyllan, så jag blir färdig med den nån gång!!!

Sen god mat och filmtajm.. :)))




                                                    Ha en underbar helg, mina goa!!


28 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Så fina saker du hittat på loppis, särskilt Melitta-filtren är kanonrfina :)
Skulle kanske måla hästen ..
Ha en fin helg!
kram Tini

Lantliv i Norregård sa...

Vilken tur du har!!!
Måla inte hästen:))

Kramis Malin

Pia sa...

Jag blir inte klooook på dina loppisfynd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De där melittasakerna kostar här en förmögenhet, om man nu råkar hitta en. Häste...jaa-a. Svårt att säga om du borde måla den...? Den ser ju färdigt shabbig ut...? Olle, dolle doff...nä, inte vet jag!

Men det där med en alarmerande ÖLTANK?! Det är snyggt!!! För visst är det katastrof när ölet tar slut!!! Och på tal om det, mitt värms i glaset, så nu skall jag dricka det (med poppcorn) och se på en engelsk "Middsomer"... något "mordserie"!

Ha det så bra denna lördagskväll!!!

Kramkraaam!
-Pia-

Märta sa...

Vilka fina fynd du har gjort! Första gången (tror jag) som jag kikar in till dig, oj vad många fina saker som du har, blir nästan lite avis. Du är verkligen att gratulera! Dina stora vita skåp är så fina, hur har du målat dem? Borde ta mig i kragen och ge mig på ett skåp som står här hemma.
Ha en riktigt skön helg! Märta

Eddan sa...

Hi hi, "öltank", det märks att du har bott i Tyskland länge ;-)! Först tänkte jag också, vad praktiskt med en öltank men kom sedan på att öl på tyska ju är olja så då var det inte lika exotiskt längre ;-)!
Fina fynd du gör!

Kram från Anette

Fågel Blå sa...

Så fina saker du hittade som vanligt du är en riktig turgumma!
Kramar Kathrine

Lilla Lycksta sa...

Jag håller med du är allt en turgumma, vilka fina saker du hittar. Jag tycker att hästen är charmig som den är. Ha en riktigt fin lördagkväll här blir det melodifestival på TV.

Kram Camilla

Nellie sa...

Den hästen väckte minnen från min barndom. Jag är tämligen säker på att din häst härrör från en barnleksak, en slags gunghäst. En flicka på min gata hade en pappa som jobbade utomlands, bla i Tyskland. Och det var väldigt exotiskt och lite märkvärdigt på 60-talet! En gång när hennes pappa kom hem från jobbet efter några veckor utomlands så hade han med sig världens största paket till flickan. Alla gatans ungar stor uppradade i en ring i trädgården när hon öppnade paketet och hästen kom fram. Den hängde med metallfjädrar i fram och bak (där hålen är!), och gungade upp o ner o fram o tillbaka. Hon red på den en lång stund och sedan bars den in i huset. Ingen annan fick prova den, varken då eller senare vad jag vet. Det var mamman noga med att påpeka varje gång nån av oss andra ungar var på besök där. Minns att en gång när vi var tre ungar hos flickan, så bar mamman ner hästen till vardagsrummet så ingen skulle få för sig att hoppa upp på den. Det var inget roligt alls att sitta och titta på när flickan red på sin häst. Och det gjorde hon gärna när hon hade åskådare! Välbärgad o märklig familj kommer jag ihåg. Man blev aldrig bjuden på något där. Flickan kunde fråga sin mamma efter saft och kex, eller glass på somrarna. Och mamman hämtade, men aldrig till lekkamraterna! Då var det roligare hos Gustafssons; 8 ungar, sjukpensionerad pappa och en mamma som städade på sågverket på nätterna. Inte gott om pengar alls men där var man alltid välkommen och mamman var världens raraste och bakade supergoda bullar som hon bjöd alla på. Och storpack med glass! Else-Marie var en av ungarna och hon var 6 år första gången hon åt en glasspinne (Puckstång med folie om från Mejeribilen)! Det var hemma hos oss, och hon frågade mig då om vi var rika! Gud vad nostalgisk jag blev, och himmel vad mycket jag skrev pga av din häst. Vilken bra loppis du har, vilka fina fynd du gör! Ha en fortsatt bra helg!

Anki sa...

Jag funderade oxå lite...öltank?...nu har hon fått fnatt tänkte jag, haha! Tur iaf att ni inte sprängdes i luften!
Allså du måste ha dom bästa loppisarna, så mycket fint hela tiden!

Kram Anki

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Så utrolig mange flotte ting du har funnet!! Jeg må nok ta meg en tur på loppis i Sverige, det er litt av noen skatter som rører seg hos dere;)

Ha en fin kveld
KLEM

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men Åh va underbara bilder från dig.. Du har såå himla fint.. kramar sussie

Hammarsbacken sa...

Mysiga loppisfynd. Hästen var sååå fiiin! Jag tycker inte du ska måla den. Om man är osäker kan det ju vara en bra idé att vänta ett tag och se hur det känns... Ja, lilla kissen var ju verkligen osynlig, hihi.
Ha en superduperbra måndag. Kram Sonja.

Sivs verden sa...

Hei Tina! Så utrolig fint du har det:) Flotte ting du fant på loppis, hesten var jo helt nydelig!!

Ha en fin søndag!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh vilken fin påskhare, roligt och få se hela nu. Såklart han ska stå framme året om, det finns ju harar året om...fniss. Hästen är underbar, den sidan som han var mest sliten på var finast. Vänder du den ut behöver du inte måla. Riktiga kanonfynd du gjorde.
Kramar
AnnaMaria

Torpliv sa...

Vilken tur du har som har en sådan härlig loppis där du bor, vackra fynd! Hästen tycker jag är fin precis som den är =) Ha en fin söndag! Kram Petra

Bonjade sa...

Such lovely items...love your blog.

Fine sunday

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fina saker du har hittat...och såå underbart fint du har det..
Här snöar det idag, jag gruvar mig för att gå ut med hunden..
Kraaam Anette

Solgården sa...

vilka fynd du hittat :)
hästen skulle jag inte måla...tror jag eller skulle jag ...nä vänta hellre och låt den få vara orörd, den är faktikst så charmig så den är!!

Må så gott!
Kram/Sofia

Mormors gård sa...

Vilken tur du hade på loppisen... riktiga fynd!
Jag tycker hästen är fin som den är, den är ju redan lite "shabby". Beror såklart på var du vill ha den...
Ha en skön söndag!
Kram, Jessica

detuinkamer sa...

Hello Tina,

Wauw !!!! I like your Horse and Rabbit nice .

Greetings Karin

Tina sa...

Nu fattade jag ju det här med öltank men tänk om tanta haft en riktig nere i källaren?? Hade vart något det...skrattar ihjäl mig!
Så fin häst och den målar du inte, basta! He he..

kramkram till dig

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Tina!!

Jisses vilken tur du hade då!! TVÅ vita filterhållare på en gång!! Vill också ha..har bara hittat gula här hittills..men skam den som ger sig..bara att söka vidare!!

Ha en fin avslutning på helgen nu!!

Varma kramar ifrån Sanne

Rosa huset i vitt sa...

Vilket härligt loppis du varit på och fyndat så mycket fint.

Ha en bra kväll

Kram Rosa

Solvejfire sa...

Skønne loppefund, du har gjort nogle gode fund.
Forsat god dag jeanett

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
Tack för dina alltid så fina hälsningar
Vilken fin häst tycker den är fin nu
Men kan nog bli fin målad också
Följ ditt hjärta!!
Många kramar Tina

Vita Paradiset sa...

Hej!
Du har öga för vackra ting! Förstår inte vad du har för härliga fyndställen där du bor, du hittar såååå mycket fint!! Hästen var jättefin som den är tycker jag!

Ha en underbar tisdag!
Kram Maria

Vintage House sa...

Måla inte hästen fin som den är....
sådan Melitta hållare har jag med och korgen är kanon...
Är själv på korg jakt just nu....
tack för hälsningen
kram
sandra

Anno 1924 sa...

Så mange fine ting du fant på loppis!:) Skulle ønske vi hadde like mange her i Norge;)
Fin tirsdag!