lördag 28 januari 2012

Utrensning....

Ja nu har det hänt lite...
Har fått min underbara hattask, varit på loppis och skänkt bort mina stora växter!
Var inte såå svårt att göra mig av med växterna... :)
Lägenheten blev ljusare och större!!
Nu måste jag fixa och ordna lite innan det ser bra ut, så få inte slag av före/efter bilderna! :)
Ställde bara snabbt ihop lite så det inte ser helt tomt ut! :)

Är överlycklig, för jag får tillbaka för 7 månaders inbetalningar på gasräkningen från förra året!!
Massor med Euros!! Hurraaaa!
Fattas bara, betalade in lika mycket som en storfamilj varje månad, så det är inte mer än rätt!!!

Hyllan eller rättare sagt brädorna, ligger fortfarande orörda på balkongen....
Jag SKA göra den klar nån dag!! hihi


Vi har ju haft en så varm vinter, men nu ska det tydligen slå till ordentligt.
Vi ska få ner till -20 grader nästa vecka!!!!!
Fy fasiken!! Och jag som var på väg att packa undan vinterkläderna.... suck
Men hellre det än detta jäkla regnande sen månader...


Så och nu till bilderna! :)





                                                               Hattasken








                                                  Den är fodrad med sammet...
                                 Nu måste jag bara hitta en värdig plats för den.... :)






                                            Piedestalen fick följa med från loppisen
                                                     Ska naturligtvis bli vit!! :)







           Gamla fina spetsprydda örngott, ett gammalt hopprep och en liten fin väska....









                                              Väskan hängde jag på ena sängposten...













                                         Dessa växter hittade ett nytt hem idag....









         Vilken skillnad! Ska skaffa en gammal provdocka till och den ska stå där i hörnet...
                             Ställde dit lite "bråte" så det inte ser så tomt ut....






                                                 Här har jag planerat nåt annat....
                             Hoppas jag har tur på ebay och kan ropa hem det!!
                                                 










                          Här i vardagsrummet blev det sååå ljust, när växterna försvann!!
                                            Här måste jag oxå fixa till det.....






              Den här Benjaminfikusen har retat mig sen  länge.... Tog sån plats!!
                       Synd att behöva göra av sig med den... men nu är den borta...









                       Föreställ er en gammal provdocka i hörnet, istället för det gröna....
                                       Tror det kommer att bli snyggt!  och inte så rörigt... :)







                        Känn er hedrade, för det är inte ofta jag bäddar sängen!! hihi
             Väggfärgen ser läskig ut på bilden, men det är cremevitt i verkligheten!!







                                       Som gardin har jag ett gammalt tyskt paradlakan....
      Håll tummarna att jag hittar en provdocka snabbt, för detta ser inte roligt ut....







                            Det är 1 meter mellan mitt sängbord och ytterväggen,
                                              på bilden ser det så trångt ut....










                                         De gamla örngotten hamnade i korgen...









                                  Ska frossa i denna härliga tidning i morgon.....



Sååå nu ska jag kura ner mig i soffan och kollla film... :)

Önskar er en mysig helg!!

Kramar er alla för era goa kommentarer
Och jag önskar mina nya följare sååå varmt välkomna!



46 kommentarer:

Anno 1907 sa...

Huhu liebe Tina♥
Ich möchte mich ganz dolle bei Dir bedanken, für Deine stets so lieben Worte♥ Schön siehts bei Dir aus! Ich wünsche Dir ein wundervolles WE, ♥-allerliebste Grüße, Biene♥

Ericas Vita Drömmar sa...

Vilka fina saker du hittat på loppis. Och så fint du har hemma. Väntar med spänning att få se vad det blir av dina plankor som är på balkongen ;)Ha en skön helg
Kram Erica

VITT & VINTAGE sa...

Underbar hattask!! Å vad luftigt det blev utan växterna!! Tänk va?? Så olikt det kan bli!! 20 minus....känns det som man kan klara sig utan nu.... för nu väntar jag på fågelkvittret och den värmande vårsolen...:)Ack... så det blir va?? Aldrig är man nöjd.... Vill också tala om att jag klarat mig HELT utan loppis i helgen...WHAT!!!?! Man tror ju knappt det är sant!
fnissfniss

Ha det riktigt riktigt gott nu!
Kramisar i drivor Anetthe

Tinis vita hem sa...

Fina fynd har du gjort igen! Det kommer att bli kanonfint med en provdocka i sovrummet i stället för växterna :)
Här är också kallt, minus 13 grader och snö i massor :)
Ha en skön söndag!
kram Tini

Arja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Arja sa...

Yours home is very very beautiful. I like very much<3

By Nela sa...

Precioso.
Desde hoy sigo tu blog, si lo deseas te invito a visitar mi blog y si es de tu agrado me gustaria tenerte como saguidora de mi blog para seguir en contacto. Saludos. Manoli.

Hagagården sa...

Vilken fin hattask du har fått tag på,blev bra när du tog bort växterna.
Stora kramen till dig.
Ninni

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Tina
Så mkt fint,,,,,,,speciellt hattasken :)
å missa nu inte,,,,

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter........
redan 71fina bloggar med
VÄLKOMMEN
Håkan

Fågel Blå sa...

Skönt med lite utrensning!!!!
Man känner sej lättare på något vis
Ler!!!
Vilken hattask du fått hem, urfin!!!!!
Ha en fin Dag
Kramar Kathrine

Tina sa...

Det blev så bra och mindre 'djungel'..gröna växter i all är men de växer fort!
Hattasken är underbar, sammet mmm.
Kunde se en dam framför mig, tagen ur en kostymfilm!

Kram o ha det bra i kylan!

Lilla Lycksta sa...

En utrensning gör att allt känns som nytt igen. Vilka fina örngott, de finaste jag sett. Ha en fin söndag.

Kram Camilla

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad du har mycket fina saker..och hattásken..wow en sån vill jag också ha..
Kraaam Anette

LOPPISLIV sa...

Fin hattask du hittat!! Ja här rensas det också, jag har med årent blivit mer och mer förtjust i den avskalade stilen, undrar vart detta ska sluta...hihiii. Men så är det ju, man ändrar sig lite hela tiden :-))

Fin söndag!! Kram Paula

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är så bra på och hitta provdockor så du hittar säkert en till. Hattasken är så fin, och jag håller med, det blev så luftigt när växterna försvann. Fina växter, men dom var stora, du har gröna fingrar.
Kramar
AnnaMaria

Lantligt i stan sa...

Vilka underbara fynd, bara älskar din hattask!! Det blir nog kanonfint med en provdocka där i hörnet. Skönt med en upprensning, skulle behövas här med. Ha det gott!
Kram Anki

No34 sa...

Oj, så mycket fina möbler du har...
Är det lättare i tyskland att hitta möbler än i sverige?!
Kram Kate

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Hattasken är ju helt underbar! Skitsnygg med andra ord :D
Du gjorde helt rätt som dumpade krukväxterna...det blir så mycket lugnare när man inte har en massa växter, mycket snyggt :)

Ha en bra vecka!
Kram / Therese

Lisa.L sa...

Oj vilken fin blogg jag hittat :D ska ta och läsa igenom gamla inlägg också ;P
Du den dära hattasken var nog den finaste jag sett =) helt underbar!
Ja ibland kan d vara skönt att göra sig av med lite växter. Har själv haft massor hemma, men till slut åkt dom iväg till en kompis som nyss skaffat lägenhet och inte hade några blommor :D

kram Lisa

Vintage House sa...

Hej
Hattasken är kanonfin och skönt att rensa lite :)
ha en härlig måndag
kram
sandra

Monika sa...

Snyggt! SNYGGSNYGGT! ALLT! :o)

Ha en fin vecka!
Kram
Monika

Pia sa...

Aaaah och oooh så fint du har det (det är inget nytt)! Det är ju en hejdunderlig skillnad nu, då växterna är veck! Tycker så om ditt hem då där inte finns en knappnåls stor (=liten) prick, som skulle hoppa ur den härliga varma färgskalan! Allt är såå harmoniskt...

Kram på dig vännen!!!
-Pia-

Hagbacken sa...

Lika fint som alltid- med eller utan växter tycker jag :)

Hattasken är underbar!

Kram på dig!

vitaspets sa...

Såå mycket fina saker och en jättefin blogg ...
Kram Karina

Hammarsbacken sa...

Vilka härliga loppisfynd du har gjort. Örngotten var super fina. Hoppas du hittar en provdocka. Jag har alltid önskat mig en sådan men tyvärr inte sprungit över någon än. Den där tidningen skulle jag gärna ta en titt i. Vet du om den finns i Sverige?
Må så gott. Kram Sonja.

Rosvikslyckan sa...

Hattasken är ju bara helt underbar! och piedistalen känner man ju igen, jag tror mamma min har en sån:) (vitmålad)Fin!

Ha en fin vecka!
kram Jenny

Lotta sa...

Hoppas dina fina krukväxter hamnade hos snälla fosterhem ;-)

Det ser lite luftigare ut , helt klart .
Hoppas du hittar någon provdocka oxå .

Kraam

lisashus sa...

Så mycket fint du visar och många stora växter hade du! Förstår om de tog plats! Oj, DEN hattasken var något alldeles extra! Så fin!

Det är alltid kul att ändra och fixa till det!
Vilket härlig sovrum du har!
Lisa

white life© sa...

Liebe Tina,

du verwöhnst uns wirklich mit traumhaften Fotos und Inspirationen - sooooo schön!!!

Die alte Hutschachtel hat es mir total angetan ... genau der richtige Platz, um die vielen alten Fotos aufzubewahren, es sich damit im Winter auf dem Bett so richtig gemütlich zu machen und in Erinnerungen zu schwelgen!

GGLG
Tine

Tina sa...

En semla förhöjer livskvaliteten, sätt en deg vetja!

Onsdagskram till dig

Norr om Köpenhamn sa...

Finfint har du det med eller utan växter :o) Men jag förstår att det blev lite trångt med dem. Min man har/hade några stora växter när vi flyttade ihop som jag sakta men säkert lät dö ut.....fy mig ;o) Nu har han en stackare kvar som har förpassats till ateljén i källaren, men jag provar att få honom att flytta den till sitt kontor...hihi!

Ha en härlig dag!
Kramen
Ulrika

Finally White sa...

Moin liebe Tina,

ha, die Hutschachtel hab ich auch bei ebay gesehen..... wie schön, dass Du sie ersteigern konntest!!!

Und Du wirst lachen, ich habe auch kaum noch Pflanzen zu Hause stehen, irgendwie passt das nicht richtig zum Stil..... nur zwei Olivenbäumchen und ein Eukalyptus dürfen hier noch wohnen!

Ich wünsch Dir noch eine zauberhafte Woche in Deinem wundervollen Zuhause!

Allerliebste Grüße
Biggi

Finally White sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
s'Shabbyhus sa...

Liebe Tina
Mir stockt fast der Atem....dein Schlafzimmer ist bezaubern schön. Einfach umwerfend! Nein, toll, nein, genial :-). Unser Schlafzimmer ist leider sehr klein und mein Mann schlägt regelmässig beim Aufstehen irgendwo seine langen Füsse an :-).Ich mach gleich noch nen Spaziergang durch deinen Blog. Ich sollte eigentlich dein Blog auch eingezeigt bekommen, aber das Outfit von google blog hat sich geändert und nun weiss ich nicht, wie ich all die angewählten Blogs importieren kann. Vielleicht finde ich es noch heraus, mit lieben Grüssen Barbara

Finally White sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Finally White sa...

Sorry, ich bin hier immer wieder rausgeflogen und hab's wohl dreimal abgeschickt......!

HANNES DAGBOK sa...

ELSKER hatte-esken din!...du har jo så masse vakre ting <3
Jeg melder deg GJERNE inn i VI hvis du vil for du passer jo perfekt der!

Legger deg inn jeg, så gir du meg beskjed hvis jeg skal slette deg igjen;)

KLEM!!

Emilias Ljuva Ting sa...

Vilka underbart fina bilder :)

PRINCESSGREENEYE sa...

Liebe Tina - ja, unter dem Stoff ist immer erstmal Pappe - die haben wir auch erst entfernt am Rücken - das ist normal.
Aber ich würde erstmal vorsichtig schauen, was unter dem originalen Bezug sonst noch so zum Beispiel auf der Sitzfläche ist. nicht immer ist darunter Leinenstoff.
Hab einen schönen Abend und viel Freude mit Deinem Sessel
Jacqueline

pureshabby sa...

Hallo liebe Tina, olalà .....das weiß ich nicht.
Ich denke das diese ganzen alten Möbel auch recht unterschiedlich gearbeitet wurden.
Bei den einen ist es Pappe, bei anderen Rosshaar...
Bei mir war unter den Seitenteilen nur Rosshaar, aber umgeben von Holzleisten, heisst: ich konnte den Stoff von der oberen zur unteren Leiste ziehen und nageln.
Der alte Leinenstoff war nur auf dem Sitz, der Rückenlehne vorne und hinten.

Ob dir das nun weiterhilft?

Liebe Grüße
Sabine

Sallys hus sa...

suck...försöker igen...

Sallys hus sa...

Jaaa...nu gick det!!
Skrev nyss en låååång kommentar som inte gick att få iväg.
Trodde jag hade skrivit här för flera dagar sedan...

den hattasken är heeelt underbar!
Viiiill haaaaaaaa!!

Underbart att få tillbaka pengar...
Man kan göra 1000 saker som är roligare än att betala gas...;)
Ha en mysig helg!
kram Katarina

Tina sa...

Såg att du också var inne på korvrören hos Lev vackert..har du fått ngt svar?

kram igen

Lilla Kullan sa...

Så fint. Jag gillar gröna växter.:-) Stina

Vita verandan sa...

Oj vad många bilder, härligt!
Skönt att rensa lite, blev förtjust i hattasken:) Stora gröna växter är inte min grej heller....
Vad ska du shoppa för alla euros nu då...?
Tack för kommentaren hos mig!
Trevlig Helg!
Kram Anna

Maria i Lilla villa vita sa...

Vilka fina fynd du har gjort!
Jag önskar dig en mysig helg!
Kram Maria