lördag 7 januari 2012

Slit och släp...

Jag tog mig i kragen och möblerade om genomgångsrummet igår.
Vet inte vad som är värst, att röja ur skåpen eller att släpa/dra/skjuta dem fram och tillbaks?!
Det gick inte att ställa det som jag ville, eftersom ett stort element tar bort väldans mycket plats.
Varför kunde de inte ha placerat elementet under fönstret, som man är van vid.
Nej då, på ena långväggen måste det dit!!!
Men å andra sidan är huset så dåligt isolerat, så då hade man väl eldat för kråkorna.

Jag rensade bort lite småmöbler när jag möblerade om och jag är väldigt nöjd. Det blev mer plats, inte så ihoptryckt... Tja jag är på rätt väg så att säga. Med små små steg i rätt riktning... :))
Var tvungen att ställa två stora klädskåp bredvid varandra, ser kanske inte sååå bra ut, men det gör att resten av rummet får luft!!
Jag kan leva med det och det är ju huvudsaken! :))
Visar inte såå mycket idag, måste ju ha nåt att visa de närmsta dagarna.

Jag börjar jobba i morgon, med nattskift... suck
Har varit sååå skönt, med över 2 veckors ledighet.. :)
Men byxorna börjar bli rätt trånga, så det är dags nu!! hihi

Fy fagerlund vilket jäkla väder vi har!! Regnet står som spön i backen och det stormar vilt.
Ån blir vildare och vildare, de har spärrat för fotgängare under bron, då vägen är översvämmad...

Loppisturen blev mager. Tror jag börjar bli lite kräsen.. :)
Men det är ju iofs bra, eftersom jag har rätt mycket pinaler redan. hihi

Köpte 2 buketter vita tulpaner idag igen. Jag bara älskar dem!
Hur gör ni? Skär ni av stjälkarna eller bultar ni dem?
Det ska ju finnas nåt trix så de håller sig längre..

Får ofta frågan NÄR jag ska flytta hem igen!
Jag hade tänkt att flytta hem i år, men jag åker först hem på semester i sommar.
Måste kolla hur det ser ut med jobb, för utan ett jobb, flyttar jag inte hem!!
Är för gammal för att börja om från noll igen och att flytta från ett bra betalt jobb till socialbidrag, nej tack!!
Men jag är positivt inställd så det kommer säkert att ordna sig!! :))
Jag har sagt mig att senast Maj 2013 bor jag i Sverige igen.... Lääängtar!!!


Phuuu, det blev många rader den här gången...





                        Plåtburken från ebay och korgen från min loppistur idag








                                                   Plåtburken på plats








    Skulle ha passat på att sortera ut lite kläder, men jag hade absolut ingen ork till det...









































                       Sköt omkring möblerna hit o dit, fram och tillbaka och det halva dagen!!
                                Höll på att bli knäpp och var nära att ge upp...








                    Önskar jag kunde riva dän det här elementet!! Det är i vägen!!!




 Visar lite mer bilder nästa gång...


Ha nu en mysig lördagkväll, mina goa!



Tack för alla era gulliga kommentarer, tips och råd, det vääääärmer sååå gött!! ❤

Och jag hälsar mina nya följare  ❤ligt välkomna till min lilla blogg!!



22 kommentarer:

Hulda sa...

Oi, ja, du har hatt litt av en jobb, ser jeg! Så mye vakkert du har, både i møbler og annet. Mange fine, gamle kofferter, ser jeg. De var lekre! Jeg har også rydda og ordna i huset i dag, etter jul. :)

Mimmie sa...

Hej,

ett litet tips för Ditt element, bygg ett elementskydd runt det. T ex ribbor fram och på sidorna och ett "hyllplan" till topp. Då har Du iof inte större lats men vips blir det ett "sidboard" som Du kan utnyttja bätter i stället.

En fortsatt trevlig helg önskar jag Dig
Mimmie

Tina sa...

Jag är nog lite tossig men jag gillar ditt element! Det står nog dumt till men är snyggt!
Håller tummarna på att drömmen slår in och att du hittar ett jobb här hemma. Att kasta sig ut i ovissheten hade jag inte heller gjort, måste vara åldern...
Har du marsmallows i dina glasburkar?
Ser så dekorativt ut..

KRAM

Tini sa...

Det är nog jobbigt att flytta möbler och det är otroligt hur mycket saker det ryms in i ett skåp. Elementet tar ju nog ganska mycket utrymme.. men det är roligt med omväxling :)
Ha en fin helg!
kram Tini

katha´s kortmakeri sa...

Så duktig du är och slit för mödan blev fint.
Bulta inte tulpanstjälkar sugrören täpps igen ett rakt snitt och bara några centimeter kallt vatten är bäst å svalt förståss.
Ha de gott!
Kram Katha

Pia sa...

Inte EN pryl, som inte skulle passa eller höra till ditt vakcra hem! Jag tycker det ser såå shabby chic-aktigt ut där de ligger avlastde på golvet, huller om buller! Och sorry - jag ser ingen skillnad (bättre/sämre), för hur du än möblerar - bättre och vackrare kan det inte bli!

Hoppas du hittar jobb hemma I sverige. Har du lagt ut krokar redan?

Kram, kram, kram!
-Pia-

Hagagården sa...

Hej
Jag tycker att ditt element är så snyggt,men det är vel för att jag är så såld på industri stilen.
Stora kramen.
Ninni

Fågel Blå sa...

Så mycket vackert som syns på bilderna!!!!
Vet du!!! du kan ha loppis, så kommer jag och köper allt
Ler!
Nej jag skoja bara lite!
Ha en fin Dag
Och hoppas du får till det till slut
Kramar Kathrine

Millygarden sa...

Mimmie hade ett bra tipps där att bygga in elementet med snygg hylla för smått och gott och kanske kan du få tag på ett skåp att sätta ovanför som får det att se ut som ett härligt skåp med under och överskåp!

Kram Marina

Vitt, zink & vintage sa...

Mycket kloka ord, min vän!! Citerade dig i dagens inlägg, att man börjar bli kräsen på loppisbesöken!! Som tur är...husets väggar bågnar ju...;) Jag gick tomhänt från gårdagens tur, hittade INGENTING som jag blev sugen på...mycket ovanligt!!

Spännande med lite semester i E-tuna i sommar då..;)

Ha en fin söndag!

Kramis Anetthe

Gabriella sa...

du har såå mycket fina saker, lyckliga du. Förstår att du vill ha allt ordnat innan du drar flyttlasset hemåt..trygghet då det gäller jobb betyder mycket. Jag sitter i den sitsen själv men jag har satt mig i det klistret by my self=( man måste ändå göra misstag ibland för att kunna lära sig av det även om det ibland svider lite väl mycket.'
kram på dig

Under en vind sa...

Vilket slit du gör, men det blir nog bra till sist!

Vad mycket fina saker du har!

Önskar dig en god fortsättning! Kramar!

Bellevuegård sa...

Vilket superjobb du har gjort bland alla dina fina grejor!!

Ha en fortsatt fin söndag

Kram Linda

Hagbacken sa...

Elementet är som sagt fint, men jag förstår om du tycker att det är i vägen ;/

Känner igen det där med att skjuta möbler fram och tillbaka i evinnerlighet...

Hoppas du får en bra start på jobbveckan, har själv min långvecka framför mig...*suck*

Kram på dig!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Vilket jobb du gjort roligt att möblera om
Så mycke fint du har
Önskar dig en jättefin söndag
Och tack för din fina hälsning
Kramis

Vintage House sa...

Hej
vad du röjer och så fina ting du har hittat...

ha en mysig söndag
kram
sandra

Lilla Lycksta sa...

Oj så mycket fint du har. Måste vara urjobbigt att ensam dra runt möblerna.

Så till Tullpanerna.Jag brukar skära av en bit av skälken på Tullpanerna och så ska du ha i lite potatismjöl i vattnet. Det gör att Tullpanerna inte blir så långa och rangliga. Ha det gott!

Kram Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

PLocka ur skåp och sen flytta dom är jobbigt, ser tungt ut också. Du har jobbat på väldigt bra. Hoppas du får ett jobb så du kan flytta hem som du tänkt.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Tini sa...

Hej igen!
Jag fick en Liebster award som jag skickade vidare till dig, men jag märkte först nu att du har en awardfri blogg ..
Ha en fin ny vecka,
kram Tini

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej.. Vilken fin blogg, här kikar jag mer än gärna in igen :)
Ha en fin vecka! Kram Tilda

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Riktig godt nytt år Tina ! ♥

Du har så mange utrolig vakre ting, blir helt misunnelig jeg. ☺ Det er en stor jobb å møblere om, men det er jo deilig med forandring. Gleder meg til å se flere bilder. ♥

Stor nyttårsklem fra Anette

Vardagskärlek sa...

Fullkomligt älskar burken du hittade på ebay!!!!

Kram Johanna