torsdag 5 januari 2012

Ska jag..

möblera om genomgångsrummet??
Känner att jag vill, men vilket jobb!!! :)
Vi får se hur jag känner i morgon...

Har köpt brädor och skruvar o.dyl
Ska försöka att äntligen göra iordning en hylla, som jag haft ett tag.
Vill sätta upp den ovanför soffan, när den är klar.
Måste såga till den och ändra lite och sätta till brädor och måla, innan den är färdig...
Kommer att ta lite tid, måste låna sticksåg först och det kan jag först när jag börjat jobba.. suck
Det är dags att jag skaffar mig en egen sticksåg!!









                          Översta delen måste sågas av lite, står ut alldeles för mycket
                                    Annars känns det som jag sitter under ett tak!! :)







           De svängda sidodelarna ska jag såga ut bredare! Alltså blir det nya sidodelar...
                                     Svårt att förklara, ni får se när det är klart!! :))






Och när jag var i byggparadiset hittade jag undebara arbetsplattor till köket!!
Mina är ju bara 3 år, så det vore dumt att slänga ut pengar på det + att jag ju vill flytta hem igen!
Men om, så skulle jag köpa dem på studs!!




                            Arbetsplattorna går i gråa nyanser. Sååå snygga!!!!
                                Skulle passa PERFEKT i mitt kök!! men....








Har även ställt om lite på ena skänken, blev bättre..
Men om jag möblerar om i morgon så kan jag plocka bort allt igen...suck

















     Pärl-lampan ska bort. Vill ha en sån där snygg gammal skrivbordslampa där..
                                 Vet inte riktigt vad jag ska ställa på skänken...
                           Får väl kolla runt lite hos er och hämta inspiration!! :))














Väntar otåligt på brevbäraren!!
Har ju beställt de här härliga kuddarna från H&M och
fyndat en läcker plåtburk på ebay!!



                                                            ( bilder H&M )






                                                               ( bild ebay )







                                 Köpte några vita tulpaner, som jag bara älskar!!





Såå, nu ska jag mäta lite i genomgångsrummet, resten får vänta tills i morgon.. :)


Ps. Här vräker regnet ner + att det stormar ordentligt!!!



Ha en mysig kväll, mina goa!!

17 kommentarer:

Vitt, zink & vintage sa...

Helluuuu!! Vilken energi du har!! Möblerar och släpar... Bygger hylla också!! Vet inte hur du får till allt...eller är det bara jag som är fruktansvärt lat emellanåt??? hahaha. Fint blir det...du har det så mysigt hemma!!
Kom just på att du frågade om M skulle flytta med...har jag svarat på det??? Tror inte att jag har det, han kommer att bo kvar här med sina barn, får hoppas att vi lyckas hålla ihop det i alla fall. Om jag hade svarat förut så ursäkta en glömsk madam...;)hihi

Vilka ljuvliga tulpaner, har nypt i dem i affären men inte köpt hem några ännu, men nu måste jag nog...;)

Ha en go kväll!
Kram Anetthe

Arja sa...

Fint vita tulpaner<3
Trevligt veckoslut!

Pia sa...

Åååh och oooh och vad har du för dig NU DÅ??? Ser väldigt fint ut det du håller på med! Jo, sticksåg och allt annat i byggväg får man nog skaffa sig själv (=jag) - trots att det bor en man i huset! Men då han slarvar bort ALLT och dessutom står han alltid med tummen mitt i hand! På finska finns ett bra uttryck:" oma apu paras apu" ungefär så här; egen hjälp är bästa hjälp. Ja, så är det!

Och ommöblering håller du på med...Sucka mitt hjärta...och ta inte ihjäl dig!

Kram min vän!
Go´natt!
-Pia-

Tini sa...

Du är så skicklig! Det skall bli roligt att se hyllan när den är färdig :)
Ha en fin trettondag!
kram Tini

katha´s kortmakeri sa...

Å jag hämtar inspiration hos dig. TACK!
Ha en fin kväll.
Kram Katha

Solveig (Svingenslillehus) sa...

WOOOOW, for en energi! Gleder meg til å se det ferdige resulatet! Du har så masse flott og det står så fint sammen!

Tusen takk for så flott inspirasjon!
Klem fra Solveig i Svingen!

Hagbacken sa...

Jasså stormen har kommit till er nu? :/

Klart du ska möblera och dona! Det är ju så kul :)

Spännande att få se det färdiga resultatet på hyllan sen :)

Kram Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du kommer säkert och fixa till hyllan så den passar, du är duktig på och få till allt sådär snyggt.
Jättefina bänkskivor, såna skulle jag gärna ha också.
Ha en skön helg, hoppas vinden avtagit nu
Kramar
AnnaMaria

Kristin sa...

Så fine bilder:-)
Godt nyttår til deg også, eller god fortsetning, som dere sier;-)
Kristin

Lilla Lycksta sa...

Hej!

Vad duktig och vilket energiknippe du är. Ser fram emot att få se din ommöblering. Önskar dig en trevlig trettonhelg.

Stor kram Camilla

amelie sa...

Så fin blogg, jag återkommer absolut hit!
Hälsningar Amelie

Hilla på My Woodhome sa...

Nu blev man bortskämd med SÅÅÅ många härliga bilder!

Möblera om?? Tja...why not...:)...ska jag göra oxå :)
Men när är det du ska flytta hem??

Kramisar!

Tina sa...

Har Emil flytt hem till dig? Jag svor ordentligt åt honom härom natten, jisses jag sov inte en blund!
Klart du ska möblera om, det är alltid kul! Du fick ju till det så fint sist, så det är bara att fortsätta, tycker jag! Om du orkar förstås..
Hyllan tycker jag att du ska kapa lite, kommer att bli riktigt fin. Du har bra smak du!
Stommen har jag gjort själv, enklare än att skruva ihop Ikea. Bitarna var ju färdigsågade med mina mått från byggen.

KRAM på dig från mig!

Birgitta sa...

Så himla händig du är, men förstår att om man vill ha nåt gjort är det bara att göra själv. Hyllan ska bli spännande att se när den är klar.

Ha det gott, Birgitta

Sallys hus sa...

Men jösses va du är duktig!!
kan du snickra också??
man ser ju at den hyllan kommer bli helt underbar!
Jag tycker lampan är jätte fin o förstår inte rikitgt varför du vill byta ut den...eller jag förstår ju på ett sätt eftersom man tröttnar och vill förnya...men den är ju jätte fin!
Kram Katarina

Jenta på Laug sa...

Så mange flotte detaljer hos deg!
Ha et strålende fint nytt år:)

Anki sa...

Det är skönt att se att det är fler än jag som har mååånga ideér, hos dig händer det ju grejer oxå!
Hyllan kommer att bli jättefin när du fått fixa den, det är jag helt säker på...du är ju outstanding när det gäller att fixa!

Ha det gott nu!
Kram!