lördag 14 januari 2012

Loppat...

Kunde inte somna igår, eller rättare sagt i morse..
Efter nattskiften är det sååå svårt att komma in i den vanliga dygnsrytmen igen...
Blev inte trött och var vaken till 5:15... sen kunde jag äääntligen sova....
I dag har jag varit som en Zombie...

Men jag har loppat lite. Men bara lite...
Hittar inget som ger mig känslan av att DET vill jag ha.. :))
men det kanske kommer..
Jag kanske får chancen att åka till en Mega-loppis i Frankrike i agusti!!
Jag håller tummarna att det går vägen! Det vore LYCKA!! :))



Dagens köp:


                                                     En gammal STOR ryssja
                                Får se vad jag gör med den... Har ni kanske har några tips?







                                  En gammal ärm-strykbräda... bra att ha.. :)







                                            En gammal karta på SVENSKA!!! :))
                                             Den  bara MÅSTE ju följa med mig!!! :)









             Sen har jag köpt ett par fodrade gummistövlar... ser ut som vanliga stövlar! :)
                                                         Tycker de är helläckra!! :)







                          Fick frågan om mina provdockor är gamla eller nya av Tini.
                         Mina Madamer är gamla orginaldockor, som jag bara älskar!!
                   Var tvungen att äta vatten och bröd, resten av månaden, då jag köpte dem! :))
                                                 Köpte naturligtvis inte alla på en gång...!! :))







                                       Den här ide'n "snodde" jag av Linda! :)
                          Lindas  är mycket snyggare, men jag har ju nyss börjat.... hihi









                   Ska hänga upp en krokbräda med trähängare, när jag hittat nån....
                                    och så måste jag hitta lite mer barnskor...








                              En annan underbar ide' med barnskor har CAMILLA,
                                       med den fina bloggen MILLAS HEM
                                        Bilden har jag lånat av CAMILLA, "Millas hem"
                             Kolla in hennes blogg, hon har sååå mycket vackert att visa!!



                                         Så nu gäller det för mig att börja samla gamla barnskor!! :))



                                                                       XXXXX























                                            Satte på dockan en korsett från mig.. :)
              Vände ryggsidan  (på korsetten)  fram och drog ner den till midjehöjd... hihi





Önskar er en mysig kväll!!
Själv ska jag nu titta på filmen "Cowboys & Aliens" !!
Och äta lite godis till..... hehe

Och tack för era såååå goa kommentarer!! Love you!!

24 kommentarer:

Tini sa...

Tack för svaret om madamerna. Jag skulle med gjädje äta vatten och bröd om jag fick tag på en sådan skönhet (dottern kunde ju kanske protestera :))
Fint med barnskorna på knoppbrädan och i glasklockan!
Önskar dig en god fortsättning på helgen!
kram Tini

Stilmittel sa...

Tolle Schneiderpuppen hast du! LG, Sandra

Hagbacken sa...

Vilka fynd du gör! :) Kul!

Och vad roligt att du gillade idén om skorna....den är ju då inte min egen utan jag har själv "snott den" från Vita ranunkler (tror jag)

Och nu tänkte jag även passa på att sno idén från Millas hem, då knoppbrädan fick lov att flyttas och göra plats för mitt senaste skåp ;)

Det är underbart då man kan inspirera varandra!

Ha en skön ledighet nu!MIN börjar på mån, då har jag tio dagar :))

Kram Linda

Fågel Blå sa...

Wow så mycket fint du loppat!
Vilken turgumma du är!
Så fina bilder från ditt hem!
Ha en fin Döndag
Kramar Kathrine

Vintage House sa...

Låter härligt med en tur till frankrike hoppas den blir av.....
Fina madamer och fina fynd...
Skön söndag på dig..
kram
sandra

Vitt & vintage sa...

Gaaaahhhh...den där turen till Frankrike...den svider...mitt ansikte är mycket grönt av avund...;)hihi..Nädå...guuuud så kul om det blir av för dig!! Jätteskoj! Dina damer är fantastiska!
Var på loppis igår, släpade hem ytterligare ett vitt stort ovalt fat, vet inte varför jag är såååå svag för gammalt vitt porslin..;) Börjar svämma över..;)
Ha en riktigt fin söndag nu!

Kramis Anetthe

Hagagården sa...

Mycke fint du visar,provdockorna är helt underbart fina!!!
Många fin fynd har du köpt med.
Stora kramen!!
Ninni

Sallys hus sa...

Bara loppat liiite???
Hihi...om jag hittat så där många fina saker skulle jag tycka att jag storloppat...;) Himmel så härligt att få åka till frankrike på storloppis...jag håller tummarna för att du kommer iväg!
Dina provdockor är helt underbara...så fint med korsetten så där med..;)
Ha en skön söndag!
kram Katarina

Hulda sa...

Så mye flott du viser! Herlig interiør hos deg! Liker den lyse, lette stilen. De gamle barneskoene var så søte der de hang på knaggrekkene.

Tina sa...

Supersnygga saker!
Det var ju lustigt med den svenska kartan, så kul!

KRAM o ha en trevlig kväll

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här hos dig fungerar allt bra, önskar att fler skaffade sig pop-upp rutor för kommentarer.
Och dina provdockor är värda och äta soppa en hel månad för, så läckra. Fina fynd du gjort, den ryssjan kan du ha till mycket, växter eller ljus kanske.
Kramar
AnnaMaria

Lilla Lycksta sa...

Oj så mycket fint du loppat. Ser att du jobbat på som sjutton med ommöbleringen, jättesnyggt. Var hittar du allt det fina. Ha en fin söndagkväll.

Kram Camilal

Nuance francaise weisser traum sa...

danke dir,ach soo schön bei dir hier..lg

Mitt vita hem sa...

Som vanligt har du loppat MASSOR av fint ju! Vilka fynd! :)
Bara älskar madonnorna! *avis*
Äger inte ett enda par gamla barnskor men är alltid på jakt....

Får man fråga vad det är för stor loppis i Frankrike? Var, när m.m?
Vi ska nämligen till Frankrike med husvagnen i sommar så jag vill inte missa en enda loppis! :))))

Kram Åse

G:a Affären sa...

Lyckliga du, hoppas loppisresan blir av! Du har en förmåga att hitta udda och fina saker.
Jag har också levt på vatten och bröd för inköp av mina provdockor, men det var det värt.
Dina stövlar verkar himla praktiska och snygga.
Alla ideerna med barnskorna är helsköna!
Önskar dig en bra start på veckan,
/Cia

Monika sa...

Hej Tina!

Vad trist att det inte funkar att kommentera. Hoppas det löser sig!

Vilka kanonfynd du gjort! Önskar det fanns såna fina loppisar här också.

En blomma skulle vara fint att sätta i korgen. Eller ett ljus. Trärullar med spetsar. Ihoprullade gamla dokument med snöre runt. Skor! Värmeljus......hahahaha, kan nog fortsätta i evighet! :o)

Massor av jättefint och inspirerande här hos dej!

Mys & Må så gott!

Kram
Monika

Anne-Lie sa...

Hallo vännen!!!!
Fina bilder du visar!!!Och vem skulle inte äta vatten och bröd för dem damerna!!!Gubben skulle kanske inte gilla det,men....han behöver banta lite!!!Hihi,har precis spanat in en dam på tradera,så vi får se!!!
Ha en underbar vecka!!!!
Tusen kramar från mig!!!
Anne-Lie

vitadrömmarobusigabarn sa...

Så fint du har det och härliga fynd!
Provdockorna är sååå fina
Ja allt!
Tack så jättemycket för din fina hälsning
Blir sååå glad
Stor kram från mig

Pia sa...

Åhhhhh...du din.....GRRR så jag blir förbaskad på dina fynd! Hur i helsike KAN du HITTA sådana juveler!!!???? Uhhh så jag lider...ja, jag är såå sjuk! Ja, det är mycket ledsamt...AVUNDSSJUK!!!!!!!!!!!!

Men, jag ger dig endå en riktig buskram pga att du är en så duktig loppisdykare!

kramkram!
-Pia-

Lilla Kullan sa...

Så fina saker.:-) Stina

Solsjö - Under en vind sa...

Så mycket fina ting!! Roliga idéer med små söta barnskor!

Kram!

Millygarden sa...

Så mycket fin du visar inte undra på att det blev vatten och bröd när du köpte dessa vackra dockor!

Kram Marina

white life© sa...

Oh, Tina, ich habe mich gerade verliebt. Verliebt???? Jaaaaaa - in die Filz-Gummistiefel. Die sind total genial und würden super zu mir, meinem Ego, meiner Lebensphilosophie und dem hiesigen Winter am Strand passen. Eigentlich sage ich den Satz ja nicht, aber in diesem Fall: "Will haben!!!!!" :)

GGLG
Tine

Shabby Landhaus sa...

Hallo Tina,

bin keine Alleskönnerin,aber froh so einen gutmütigen Mann geheiratet zu haben :o)

Die Hakenleiste mit den kleinen Schuhen ist super.....süße Idee :o)

Liebe Grüße
Sigrid