onsdag 18 januari 2012

Kallt...

Fy fagerlund vad kallt vi fått det helt plötsligt!
Nästan hela vintern upp tll +10 grader, men sen 3 dagar har vi -8 grader!!! Huuuuuu
Höll på att frysa ihjäl i måndags morse!! hahaha
Man är ju inte van vid kyla längre... :))
Går ju till fots till jobbet, går upp kl 04:00 (Dagskift) och sen 20 min. uppförsbacke till jobbet.
Lovar att man vaknar!! :))

Nu har jag äntligen fått sticksågen , så nu kan jag så sakta sätta igång med "Projekt Hylla"!
Lite kallt ännu att stå på balkongen och såga, får se hur vädret blir de nästa dagarna..

Ska skilja mig från mina stora växter nu...
Har tänkt och tänkt och nu är jag beredd att göra mig av med några...
Inget lätt beslut, men de tar så stor plats och det blir "luftigare" utan dem...
Jag tycks ha gröna fingrar, för de växer som ogräs hos mig!
Och så får jag plats med nåt annat när de är borta... återkommer om det en annan gång!! hihi

Annars händer det inte mycket för tillfället...


Visar lite blandade bilder...














































































































Önskar er en fin onsdag!

Och så hälsar jag mina nya följare hjärtligt välkomna !!

18 kommentarer:

Vitt & vintage sa...

Ålskar din kanonfina glas/plåt/zink?? burk, den med marshmallows (??) i...så fiiiin!! En sån vill jag ha...måste leta!!

Jaså du är en liten frysloppa ;)?? Själv tycker jag det är undebart med lite kyla...hihi

Hoppas du har det riktigt bra!
Kram o må så gott!
Anetthe

Hulda sa...

Så mye fint du har! Likte den gamle kaffekvernen på veggen veldig godt. :)

Anneli sa...

Usch nä ,någon kyla vill vi inte ha här!
Men å andra sidan inte så mysigt med detta regnandet heller...................

Bara älskar din gamla kulram, så charmig.

Kram på dig,
Anneli.

Pia sa...

Ljuvliga de där kaffekvarnarna och rivjärnen (för att nu inte tala om allt det andra du visar)!!!

Jo, jag vet känslan att döda, eller ge bort grösakerna. Jag torkade ihjäl mina, fy fasen så jag led med dem, då jag hörde hur de skrek på hjälp, ge mig vatten. Men då ingen ville ha dem och de var stora. Tyckte inte att de passade in i "stilen" mera (liksom inte soffpotatisen=gubben heller, grr)!

Krameliskraaam!
jaa, ja visst. Rostämnet du frågade om:två flaskor (minns ej om de är Liberons), den ena EISENGRUNDEIRUNG och den andra OXYDATIONSMITTEL. Med den första flaskans innehåll målar eller duttar man på des tällen man vill skall bli rostiga. Den andra flaskans innehåll målar på där, var man målat med det första ämnet. Sen väntar man en dag (kanske, minns ej) så rostar det! Ställer man föremålet ut, blir RIKITGT rostigt. Köpte mönjan från Bauhaus.

Hejsvejs!
-Pia-

Fågel Blå sa...

Underbara bilder från dej!!!!
Du har så mycket fint!!!
Kramar I massor!
Kathrine

Vintage House sa...

Så mycket vackert du har:)

ha det så gott
kram
sandra

Solsjö - Under en vind sa...

Så mycket fina stilleben hemma hos dig!

Att snickra på balkongen i -8 låter kallt så hoppa du får lite varmare väder!

Kram!

Hagbacken sa...

Du har ju så mycket fint att man kan bli knäpp :)

Det där du skrev om att man bara kan ställa ut möbler på gatan där nere lät ju väldigt intressant- förstår att det blir en skattjakt :)

Kallt, ja...här är det dessutom S V I N H A L T ....

Kram på dig!

Arja sa...

Very beautiful pictures<3<3

Mormors gård sa...

Hej!
Tack för hälsningen hos mig :) Vad roligt att hitta hit!
Vilka härliga bilder du bjuder på... och vilken massa fina gamla saker du samlat på dig!
Ha det bra, klä dig varmt!!
Kram, Jessica

Tina sa...

Nu har jag sett ett helt gäng av saker jag vill ha, dessutom mina favoriter- marshmallows!
Så vackra detaljer du visar..

Varm kram till dig i kylan

Lotta sa...

Åh jag skulle behöva dina fingrar här hemma då . Ibland tycker jag de e skönt att va utan växter. För mej är det som husdjur ett himlans pass å ansvar hela tiden .
Vackra saker du har !!
Klä på dej ordentligt nu !
Kram/Lotta

Monika sa...

Hej Tina!

Så fiiiint du har det! "Provdockan" i fönstret! VILL HA! Vilken fin storlek det var på den. Har en liknande som står på golvet. Den kräver ju liksom sin plats på ett annat sätt än din fina.

Du har ett mycket inspirerande hem det måste jag säga!

Hos oss är -8 rena rama blidvädret :o) Vi har en otroligt varm vinter här. Senaste dagarna -15. Förra veckan hade vi -27 en par dagar. Det är väl egentligen det som är normalt hen här tiden på året hos oss. Men så bor jag inte heller så långt från poolcirkeln :o) (Förra vinterns kallaste dag var det -43!)

Ha det gott!

Kram
Monika

Wohnwohltaten sa...

Hallo Tina,
so ist das wohl wenn man einen grünen Daumen hat, es gibt immer Arbeit. Pflanzen habe ich nur noch im Garten, ist doch einfacher.
Aber schön siehts bei Dir aus. Mit und ohne Grün :-).
Viele Grüße von der kalten Ostsee,
Catherin

Norr om Köpenhamn sa...

Ska vi inte säga adjö till vintern nu, eller vad tycker du? Här är det bara grått o regn och mina stackars snickare blir alldeles våta därute.
Det var längesen jag kikade in hos dig, har saknat dig med ;o) Men så mycket mer mys att läsa o kika på.
Fyndat har du gjort som vanligt. Själv har jag inte satt min fot bland gammalt bråte på länge, så du kan tro att mitt loppisbehov rinner över snart. Jag hoppas att det blir något i helgen när vi är uppe i sommarstugan!

Ha en skön helg och hoppas graderna stiger till plus hos dig, så du slipper att frysa ;o)
Kramis
Ulrika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såg på nyheterna igår att det var kallt neröver Europa, här är det runt nollan nu. Hoppas det blir mildare så du kan såga. Alltid fina bilder från dig.
Kramar
AnnaMaria

Sallys hus sa...

Hej hej!
oj vad kallt ni har...man tror ju att ni ska ha det varmare än oss...
Himmel så tidigt du måste gå upp...jag som tycker det är tidigt med kl.7...
Lika mycket fint som vanligt visar du..;)
Vilken fin ny header...;)
Kram o ha en fin kväll!
Katarina

Rita sa...

Hallo tina! Wunderschöne sachen hast du bei dir zuhause! Der zählrahmen ist einfach supertoll! So einer steht bei mir auf der wunschliste! Wünsche dir ein schönes und gemütliches weekend! Ganz liebe grüsse! Rita