söndag 18 december 2011

VARNING!!! WARNING!!!! WARNUNG!!!!

Vill egentligen inte förstöra eran adventssöndag, men det är nåt jag måste visa, även om det vänder ut och in på magen!!!!
Det vidrigaste jag vet är när barn och djur blir offer för missdåd!
Men vad gör man när barn blir till monster??!!!!
När barn inte vet gränserna??
Är det föräldrarna eller samhället/omgivningen, som gör att barn är kababla till nåt så vidrigt och otroligt??!!
Får inte bort bilden ur mitt huvud och jag grät när jag såg den här bilden och läste texten...
Jag kommer att ha den här bilden i huvudet för ett bra tag framöver...

Jag varnar er, det är sååå hemskt!!!





















"Some kids placed typical christmas strong firecracker in the mouth of this animal and made sure he could not open it.

The world is like this. To these kids it must have been a macabre fun for a few minutes and then they continued with their lifes like nothing happened.

To this animal his life ended during those minutes, with a pain so deep that is better to try to forget. 

If you are against the mistreatment of animals, >>SHARE<< this so that more people see what we are capable to do and how inhumane we can be."





 ---------------------------------------------------------------------------------------------


 Tårarna rinner igen.....

12 kommentarer:

G:a Affären sa...

Jag vet Tina, jag blir också så ledsen och bedrövad över människors behandling av djur. Vissa bilder och händelser etsar sig fast, detta är absolut en sådan, vidrigt, själviskt och helt oförlåtligt. Varför?
Tårfylld Cia,,,,

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag klarar inte sånt, såg en pytteglimt av bilden och scrollade snabbt förbi. Får hjärtvärk.
En stor kram till dig
AnnaMaria

Tina sa...

Men kära nån, jag kollade bilden noga..lever hunden så här som den ser ut?? Eller kanske är den hos veterinären inför avlivning??
Herregud...så hemskt!
Nu glömmer vi detta och tänker på något annat, Tina. Det måste i vilket fall jag göra.

KRAM min fina vän

Tina sa...

Nu läste jag lite mer noga också, gudskelov..

kram igen

Sallys hus sa...

Tårar här också...
Jag mår illa!!
kram Katarina

Pia sa...

Igår var yngsta dottern och jag på stan och julshoppade (bara med ögonen) och då vi såg små leksakshundar i ett skyltfönster sade jag, att "å, jag får nu redan ledsamt efter våra hundar" - och vi bor 10minuters promenadväg från centrum), så man kan ju inte förstå...
Jag vill kräkas.
Nu måste jag gå och hålla extra ömt om våra hundar, som om det skulle hjälpa alla misshandlade djur...

Jag skall vidareförmedla bilden...

Tröstekramar till oss, varandra!
-Pia-

PRINCESSGREENEYE sa...

wie grausam koennen Menschen nur sein ? Wie koennen Kinder nur so werden? Wie kann ein Mensch einem anderen Lebewesen nur solch einen Horror antun?
Ich war selten so geschockt !!!
Jacqueline

rosenresli sa...

Ich bin völlig geschockt. Wie kann ein Mensch, egal ob Kind oder Erwachsener, zu so etwas fähig sein? Woher kommt so eine Gefühlskälte oder so eine Freude einem anderen Lebewesen so entsetzlichen Schmerz und letztendlich auch den Tod zuzufügen?
Ehrlich gesagt, ich wüßte nicht was ich tun würde wenn es mein Kind wäre. Aber wir haben in unserer Familie immer Tiere gehabt, die wir sehr geliebt haben (aktuell sind es zwei allerliebste Mini-Yorkshire Terrier) und ich bin überzeugt, wenn ich ein Kind hätte würde es die gleiche Liebe zu Tieren empfinden wie ich.
Ich hoffe wirklich daß die Täter, auch wenn es in diesem Fall Kinder sind, so bestraft werden daß sie es nie mehr vergessen.
Ich werde dieses entsetzlich grausame Bild und diese völlig unnötige Tat ganz sicher nicht vergessen.

Traurige Grüße,
Tanja

Gabriella sa...

man blir ju fundersam vad för slags uppfostran och så dom fått hemifrån..bedrövligt är det enda ordet..kram på dig

s'Shabbyhus sa...

Ach wie absolut schrecklich und wie unnötig!! Es gibt schon genug Schmerz und Leid. Wie schlimm, wenn man selbst Hand anlegt für solch eine Grausamkeit. Nicht auszudenken, welch Schmerzen dieser Hund ertragen musste. Ich wünsche dir trotzdem eine ganz wunderschöne hellerleuchtete Weihnachtszeit und übrigens....es ist wunderschön auf deinem blog, mit lieben Grüssen Barbara

Kreoline sa...

Stakkars dyr, det er ikke lett å vite hvem som har feil, foreldre eller omgivelser, kanskje begge deler. Det er et bilde som blir vanskelig å glemme, alle barn og dyr skal ha det godt, men dessverre er det ikke alltid så. Fin uke til deg Tina, klem fra Mona.

G:a Affären sa...

Nu har jag tänkt så mycket på detta, jag tycker att även barn ska få konsekvenser för sitt vidriga handlande. Barnen bakom detta borde varit med till veterinären, varit med vid undersökning och avlivning...
att låta dem förstå vad som händer efter en sådan vidrig handling.
Ha det gott Tina, vi får försöka torka tårarna och strida mot all misshandel av djur.
♥ / Cia