torsdag 8 december 2011

Trött är bara förnamnet...

Hur kan man vara så trött, när man sover halva dagarna....??
okej, antibiotikan gör en trött och gör att magen rebellerar.
Ständig huvudvärk och fryser hela tiden... suck

Det stormar här, vinden tjuter och det drar i alla glipor och regnet piskar mot rutorna... brrrr

Nåt annat: jag har retat upp mig ett tag på att man inte kan klicka på bilderna längre, så de blir större...
Jag gillar att kunna förstora upp bilderna hos er, så man kan se detaljerna bättre! :0)
Men så läste jag hos söta  Anette med den underbara bloggen Lantlif, att man kan ändra det! Hurraaa!!
och det gör man så här:

Gå på inställningar, välj Formatering gå ner till *visa bilder med ljusbordet* där klickar du i Nej. Klart!!
Tack för tipset, Anette! ❤



Har suttit och kollat era underbara bloggar och förstår inte varför jag inte får till det som ni...
Jag har ju oxå vita väggar och vita möbler, men på nåt sätt får jag inte till det.
Det ser så mycket bättre ut hos er, så ljust och härligt!!
Jag kanske har för mycket möbler, så det är för kompakt...men en del har det ju oxå, och ändå får de fram det där "speciella" som jag inte lyckas med...
Det enda rummet jag lyckats med, i mina ögon, är sovrummet.
Har suttit här länge och kollat runt i rummet/rummen, men vet inte var "felet" ligger..
Kanske beror min pessimism ang lägenheten på att jag inte mår så bra nu... vem vet...


Har ställt terrinerna bredvid varandra i hyllan nu, det ser bättre ut.
Har oxå plockat om lite grejor, bytt ut och ändrat..
Är inte helt nöjd....
Ska nog vänta tills jag mår bättre innan jag gör nåt mer...












                                                               FÖRE
                       Har bytt ut porslinknopparna mot metall-handtag....







                                                               EFTER
                                           Tycker det ser bättre ut nu :)







                                              Har bytt ut grejor i hyllorna








                             Ser nog bättre ut efter jul, då girlangen åker bort...
























































                           Sprayade utsidan av glasskålarna med snöspray








                                                  Ser lite juligare ut
    Men man får inte komma emot skålarna, för då går sprayet bort... som ni ser...




 Önskar er en fin slutspurt på veckan!




  Kramis

Tina

9 kommentarer:

Hagbacken sa...

Nemen lilla du då! Nu är du nog allt bra sjuk ;) Du har det ju hur fint som helst! Tror att alla känner sig less emellanåt på sitt eget och tycker att "alla andra" har så fint...

Och där ingår DU MED :)

Krya på dig nu, du har väl inte grejat med alt det där medans du varit sjuk?

Tack för tipset om bilderna! Ska fixa direkt :)

Kram på dig!

Hagbacken sa...

Måste bara förtydliga att du ingår i alla dem (alla andra) som har det så fint :)

Pia sa...

Hahhaaa, tänker du ta livet av mig genom att få mig att skratta så, angående ditt inlägg...????? Att du inte "har det rätta" hemmet/inredningen???????? Hahhaahohooohihhiihehhheee!

Men, det kan ju hända, att din medicinering inte riktigt är som den borde! Kolla också med ögonläkaren!!!

Hoppas det klarnar i huvudet på dig (hahhahohohehhee)!!!!

DET FINNS INGET I DITT HEM SOM SAKNAR "DEN RÄTTA" KÄNSLAN o.s.v!!!!

Kram på dig din lilla sjukling!!!!
-Pia-

Tina sa...

Jag känner mig som jag bor i en plåtburk, när jag ser dina fina hemtrevliga, generösa bilder. Jag har det mer avskalat..
Men är det inte så att grannens gräs alltid är grönare? Nu menar jag förstås ingen avundsjuka, utan bara vänskapligt tänk om hur fint de flesta verkligen har det hemma?!

Stor kram o krya på dig min fina vän

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Men det var väl dumt att tycka det, men jag vet vad du menar jag tycker likadant emmellanåt om mitt hem!
Men du har det så fint rycker jag och alla andra också.
Hoppas du kryar på dej och ta han hand om dej
Kramar Kathrine

I min vita värld sa...

Usch...vad trist att du fortfarande känner dig helrisig!!
Meeh......vad pratar du nu om?????? Du har det ju världsmysigt hemma ju!! Jag tror att alla känner så...att ALLA ANDRA får till det så bra... Men lugn...bara lugn..lilla damen... ditt hem är urfint!!

Krya på dig nu!!
Kramisar Anetthe

Vintage House sa...

Hej
MEn fy för att må så dåligt...
Kul att det löste sig med bilderna, jag visar alltid mina bilder i ursprungsstorlek på bloggen..
tycker att du har fått till det super, men det är väldigt lätt att känna sig hemmablind och med alla bloggar känna avundsjuka, tycker du inte sak göra det utan försöka känna dig nöjd...
kram och krya på dig
sandra

Vit, vitare, vitast sa...

Men du har ju jättemysigt och hur fint som helst! Jag, som är amatör på området, dreglar över hur fint alla ni andra har. Har nyligen börjat blogga(tror ingen läser den, för det är iaf ingen som kommenterar nåt) och inte ens min blogg är så mysig och hemtrevlig som din och andras. Så ta nu ett par Alvedon så febern går ner och du slutar yra ;)
Krya-kram

Enelid vitt och lantligt! sa...

Håller med de övriga, du har det jätte mysigt. vad fint det vart med snöspray det måste testas.
Kram Carita