onsdag 21 december 2011

Som ett brev på posten...

kom en underbar överraskning från Åse med den superfina bloggen I mitt vita hem!
Du underbara goa lilla toka!!❤
Jag har ju klagat så ofta över att jag inte hittar nåt lärkträd här och söta Åse har nu skickat en kvist till mig!:)
Tyvärr så försökte min hyresvärdinna (86 år)  att trycka ner brev/paketet  helt och hållet i brevlådan,
så kvisten blev flera små... Men de är sååå söta.
Ett jättefint julkort var med och ett underbart vitt trähjärta  med God Jul på!!
Blev sååååå jätteglaaaaad och har placerat ut lärkkvistarna och hjärtat redan! :0)

Puss på dig, Åse!! ❤



Har bakat Banankaka på önskan av jobbarkompisarna + Pizzasnäckor!
Det är ju sista jobbardagen i morgon (städdag) och då tar var och en med sig nåt gott att äta till "frukost"
Det är en jobbig dag (egentligen 2 dagar, men jag har ledigt på fredag), så vi mumsar gott då... hihi






                                             Brev från Sverige!!! :0)








                                Lärkkvisten/Lärkkvistarna och det jättefina kortet







                                        Det underbara hjärtat!

















                     Min Madame bredvid soffan har fått hjärtat som smycke










                                Lärkkvistarna placerade jag lite överallt :)



















                                  Tackar dig från ❤ , goa Åse!








                        3 x Banankaka + Pizzasnäckor = Mummmmsss :0)









       Gör dessa Pizzasnäckor rätt ofta. Går fort att göra och är supersmarriga!!
Färdig Pizzadeg med tomatsås, skinkbitar,pizzakryddor och massor med ost!!
Rulla ihop, skär i bitar, på med ost igen och in i ugnen tills de är gyllenbruna!!







                                              Kurragömmalek...






 Ha en mysig onsdag, mina goa!!
och tack för era gulliga kommetarer och hälsningar... de är som små julklappar för mig... :)


Hälsar oxå mina nya följare ❤ligt välkomna till min lilla blog!



14 kommentarer:

G:a Affären sa...

Så gulligt av Åse, det betyder så mycket att få paket hemifrån när man bor någon annanstans i världen, speciellt till jul.
Önskar dig fina dagar.
♥ /Cia

I min vita värld sa...

Åååå så gulligt av henne! Förstår att det värmde!
Känner just att jag har svårt att sitta här vid datorn...det stinker som tusan ifrån hyacinterna ;)!! Hihi

Har städat klart så nu blir det lugn och ro för hela slanten ;)

Önskar dig en riktigt GOD JUL om vi inte hörs innan!
Massa kramisar från Anetthe

ps. Kommer att flytta tillbaka till Eskilstuna i mars. En mycket lång historia...men jag saknar mina två yngsta alldeles för mycket, så det får bli så. Ha de´!!

Tina sa...

En så rar bloggis!
Tur att tanten inte tryckte hårdare, det hade ju varit synd på så fina grenar!
Här sitter jag helt handlingsförlamad och har nog inte fattat att jag har ett par veckors ledighet framför mig...så himla skönt!

KRAM

Pia sa...

Ååååh en sån vän, Åse!!!
Här sitter jag och förbrukar min "överlevningsförpackning" som jag fick av min otroligt gulliga och roliga arbetskompis (19år): öl, salta nötter, turkisk peber och choklad till julkalnders gåva. Ja, vi får turvis öppna julkalender luckor och idag var det min tur att öppna och Julies tur att sätta in... aahhh! Och som om jag inte hade annat att göra, raap!!!!

Nu vill jag önska dig och dina så ätbart söta katter, en rikitgt trevlig och smakfull JUL!!!

Puss o Kram!
-Pia-

I min vita värld sa...

KLART VI BARA MÅSTE SES I GAMLA E-TUNA!!! Loppisarna får vi göra upp om...;););)

Kramis Anetthe

Gabriella sa...

förstår att det värmde♥paket och överraskningar är det bästa som finns..kram och god-jul på dig

hemma hos lilla mej sa...

Bara så gulligt gjort av Åse!Förstår att det värmde med paketet .Vad goda grejer du har bakat.Ha det gott på jobbet i morron.Önskar dej en skön kväll.Kram Rita ♥

Riitta / Wanilla sa...

Jag vill önska dig God Jul!
Kram,
Riitta

Mitt vita hem sa...

Hihi. Kul att du gillade min överraskning! Tänkte direkt när du skrev att du inte kunde få tag på lärkträdskvistar att jag skulle skicka det till dig, vännen! :-)
Med risk för att dom skulle gå sönder i och för sig.... :-(
Tur det inte blev värre....

Och du trodde att jag skulle dyka upp dom gubben i lådan och hälsa på dig!!? Toka!!! ;-)))

Massor av julkramar från mig till dig!
/Åse

Frida sa...

Lärkkvistar är ju så fina, snällt av henne att hon skickade några till dig.
Kram Frida

Inspiration i vitt sa...

mmmmm så mycket gott hos dig och vilken rart paket du fått. En stor julkram till dig/Ingela.

Arja sa...

God Jul<3

Änglarnas hus sa...

Såå gulligt av henne..kan tänka mig att det värmde!!
Blir så fint att bara placera ut kottarna här och där!!

Ha en riktigt fin dag!!

Kraam sanne

Lotta sa...

Men va rart att skicka kvistarna !!
Det där pizzareceptet ska jag spara , min son är tokig i pizzabullar som jag gör men det där verkade mycket enklare !

Kraam/Lotta