tisdag 6 december 2011

Sjuk...

Ja så har man då blivit sjuk...
Dunderförkyld och öroninflammation...

Ute är det klarblå himmel och strålande sol och +2 grader...
Igår snöade det i hela 5 minuter! :)

Är trött och har huvudvärk, så det blir att krypa in under täcket här i soffan..

Glömde ju visa ett fynd från i lördags + en terrin som är på väg... :)







                            Trälåda, som jag tänkte ha som "badkarshylla"
                     Tyvärr är den är lite för kort, så vi får se hur det blir med det....














                            Mina nya fina terrin som är på väg till mig
                                                  (bild från ebay)



I skrivandets stund kom brevbäraren  med mitt paket!! :))
Terrinen är större än jag trodde!!
Här bilder:
















                     Ställde den genast i hyllan. Den vänstra är det!








       Jag har sett i flera bloggar att ni ställer alla era terriner bredvid varandra,
            jag kanske oxå ska göra det, eller?? Gillar inte hur det ser ut i hyllan nu!!
                                                 För plottrigt..






                                                    Lite julpyntbilder























































                                    Min ena älskling på balkongen







                         samma lilla älskling i lekparadiset (silkespapper på golvet)







                        medans brorsan sover.... (hans älsklings-sysselsättning)
                               Mina "små" gubbar som nu är 14 år gamla....





Så nu ska jag krypa ner under täcket...
Fryser, har huvudvärk, hostar och är trött..




   Kramis


Tina

15 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhh stackars dej!
Nu får du krypa ner under täcket och bara ta det lugnt!
Så mycket fina saker och terrinen så fin!
Och så söta dina katter är vita som snö!
Ha det nu så bra du kan,, och krya på dej
Kramar Kathrine

Lotta sa...

Men din stackare och örininflammation som gör så ont , krya på dej och ta det lugnt !
Va fint och julpyntat du har !
Terrinen var ju så fin , och det ser inte alls för plottrigt ut i hyllan , me like !!

Kraam/Lotta

Lantliv i Norregård sa...

Hu, krya på Dig!!!
Underbar terrin du skaffat Dig, vill ha:))

Kram Malin

Tini sa...

Tråkigt att du blivit förkyld.
Din nya terrin är såå fin och alla dina saker är så fina på hyllan. Jag gillar oxå skarpt ditt lilla allmogeskåp med den vackra kransen på :)
Hoppas du fort blir frisk!
kram Tini

I min vita värld sa...

Usch o tvi o fyyyy!!! Vad trist att du gått och blitt krasslig!! Du får vara rädd om dig, vila och krya på dig riktigt ordentligt!
Vilken underbar terrin...du börjar få en ljuvlig samling nu!!

Ha det gott!

Krya-på-dig-kramar från Anetthe

Enelid vitt och lantligt! sa...

Underbar terrin jag har också en liknande som du har stående i hyllan.Jag vart sugen på fler,måste ut på loppisar och leta:)
Du får krya på dig!
Kram Carita

Shabby Landhaus sa...

Hallo meine Liebe,

deine Suppenterrinensammlung ist ja beachtlich!
Am besten gefällt mir dein struppiges Herz und die weiße Katze :o)

Schönen Advent und liebe Grüße
Sigrid

Vit, vitare, vitast sa...

Tvi vale så trist att vara sjuk... krya på dig!!
Så himla fint med terriner, vilka fynd du gjort! Kan nog bli snyggt att ha de tillsammans.
Och vilka ljuvliga katter <3
Kram Sussi

Tina sa...

Nä, fy sjuk får du ju inte vara!
Vila och krya på dig snabbt..
En så fin terrinsamling du har!
Kan du inte sätta dit två träplank under lådan? Eller kroka fast den med några böjda snygga metall krokar...för snygg var den i badet!

kram

Det vita dårhuset sa...

Go kväll!
Men vilka fynd du gjort! Underbart! Och DU har ett vackert hem :)!!

Hoppas du blir bättre snart gumman*
Många kramar Erika

Hagbacken sa...

Nemen vad e det för tok? Gå och bli sjuk sådär? ;) Krya på dig nu!

Oj, är missarna så gamla? Då har de haft ett bra liv :)

Terrinen är jättefin och jag tycker du ska ställa dem bredvid varandra, men JAG gillar verkligen då flera likadana saker samlas ;)

Ta hand om dig nu!

Kram :)

sagolika sinnen sa...

Hej hopp! Du är så himla spontan o skoj när man läser din blogg. Det gillar jag!!! Terrinen är ljuvlig och din katt är så fin så man smäller av. Helt vit som en liten snöboll. Jätte Go! Syns han bland alla vita vackra grejor du har.. He he... Shabby chic cat!!!! ;)))
Kram Caroline

Pia sa...

Tänk positivt mitt i ditt eländiga tillstånd!!! Du är ännu såå ung, som ett barn, då du lider av öroninflammation!!! Nä men, skämt åsido. Det är för jävligt med sådana krämpor!!!

Ditt badkars bord. Det är ju av trä??? Då gör det väl inget om det är för kort??? DET FLYTER JU?!! Hehheee!

Märker du nu, hur småjävlig jag blivit - och det beror bara på min stora avundssjuka!!!! Som DU är orsaken till!!!!!

Hälsa de där gulliga, ulliga spinnande varelserna! De är för söta för att vara riktiga! Och vad vet vi, här på andrasidan skärmen - kanske de också är (uppstoppade) loppisfynd, som du sen palcerar hit och dit...? ;)

Hoppas du har medicinering på gång och känner dig lite bättre i dag!

Kraaam min vän!
-Pia-

Wohnwohltaten sa...

Liebe Tina,
die Terrine ist suuuuperschön!!
Genauso wie die weiße Katze, herrlich.
Eine schöne Zeit und viele Grüße
Catherin

gamla skolan sa...

Stackare , inget vidare att vara sjuk , hoppas att du känner dig lite bättre ! Så fina katter du har , helt underbara !!! Och gratis till den vackra terrinen .
Kramar // Susanne ♥