tisdag 20 december 2011

Målat...

ja nu är allt klart. Färdigpyntat, maten inhandlad och bara 2 dagar till att jobba... Skööönt..
Om det inte vore så att jag är dunderförkyld igen!!
Var så pigg förra veckan, men en arbetskollega var sååå förkyld och hostade om sig och baskeluskerna bara yrde!!!
Men jag håller ut!!! Vill inte gå i däck nu, så här dagarna innan jul!! Nej nej nej!!



Hoppas jag inte skrämde bort er med bilden på den stackars vovven i förra inlägget.
men jag kände att jag var tvungen att göra inlägget...
Det berörde och berör mig sååå otroligt!
Jag blir sååå ledsen, förtvivlad, men samtidigt såå förbannad att jag bara kan gråta....
och den bilden kommer jag inte att få ur huvudet i första taget...
Bara jag tänker på det skriker mitt hjärta...
Vila i frid, lilla vovve...



Målade ju min mardröm till spegel (den med tyget fastlimmat) svart, men på nåt sätt har den stört mig..
Så målarburken åkte fram och ett tu tre, så var den vit.. :)
Gillar den MYCKET bättre nu!!
Den mindre förblir svart. Den gillar jag som den är! :))













      Hjärtat, i väntan på att få hängas tillbaka på sin ursprungsplats  ... (efter julen)
















                          
          Tyckte det var för mörkt, med båda svarta. Fast nu när jag ser bilderna,
       så är jag inte så säker längre om det blev bättre med att måla den vit....









                                          Spegeln på byrån i dagsljus..


















                   Måste visa en närbild på min fina mega-stooora kaffekanna
                                         Ett ebay-fynd för några år sen...







              Mina katter ÄLSKAR att leka i silkespappershögen på golvet!! :0)
 men nån gång MÅSTE jag ju städa undan det...  tyvärr, men det ser för jäkligt ut... :)






Ha nu en fin och stressfri julvecka, mina goa!




11 kommentarer:

I min vita värld sa...

Spegeln är ju kanonsnygg när den är vit!!
Håller med dig, bilden på vovven bet sig fast i hjärnan, fattar inte vad det är för fel på folk när de kan göra sånt!! Äckligt och fullkomligt vidrigt!
Här fejas det för fullt, men nu börjar jag snart bli klar. Äntligen!
Krya på dig från förkylningen nu..låter inget roligt så här i juletid!!

Kramisar Anetthe

Lovely-Memories sa...

Liebe Tina,


ich finde Deine Beiden Spiegel in den Farben schwarz und weiß ganz wunderschön...es ist ein wenig wie im realen Leben...
Regen und Sonnenschein
Sommer und Winter
Lachen und weinen

mir gefällt es so sehr gut

ich habe Deinen letzten Post auch gelesen..:(
ich konnte dazu einfach nichts schreiben...es ist sooo grausam und tut mir richtig weh für den armen Hundeschatz

grausam schrecklich unbegreiflich

ich fühl mich einmal mehr so hilflos wenn ich dieses Bild vor Augen habe kommen mir die Tränen


ich kann es mir einfach nicht noch einmal ansehen aber ich bin froh,das Du es gezeigt hast...es darf bitte NIEMAND wegsehen!

alles Liebe

Momo

Tini sa...

Spegeln blev jättefin som vit (tycker att den är finare som vit än svart :-). Dina vita katter är också såå vackra och tjusiga bland silkespappret. I min barndom hade vi också en vit katt :)
Hoppas flunssan fort går om.
Ha en god fortsättning på veckan!
kram Tini

Tini sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tini sa...

Hej
Mitt inlägg kom dubbelt (datorn krånglade), därför tog jag bort det. Bara så du inte undrar :)
Ha det så bra!
kram Tini

Norr om Köpenhamn sa...

Vitt eller svart, det är frågan? Snyggt vilket som ;o) Men tur att man kan ångra sig.
Lyckans dig som har så mycket ledigt nu. Bara njut och ta väl hand om dig!! Så önskar jag dig en riktigt God Jul och Gott Nytt År. Här blir det lite bloggpaus nu, så ses vi igen i januari :o)
Stor varm julekram till dig
Ulrika

Vardaxlyx sa...

Bara älskar spegeln! Jätte fin =) Superduper söta katter oxå hihi!
Kramkram

Finally White sa...

Moin liebe Tina,

ich war auch völlig entsetzt, als ich das Foto von dem armen Hund gesehen habe...... unfassbar was Menschen alles tun können.....! Meine Familie und ich werden an Weihnachten in unser Tierheim hier fahren und dort etwas spenden!

Deine Deko sieht wie immer himmlisch aus, ich finde das Spiegelchen in weiß schöner!

Wünsch Dir ein wundervolles Weihnachtsfest!

Ganz liebe Grüße
Birgit

Tina sa...

Jag gillar blandningen med den lilla svart, kontrasten.
Nej, be nu den där förkylningen att försvinna..krya på dig!

KRAM

Lavendel & Romantik sa...

Hej Tina så snyggt du får till det så bra Kram och önskar dig en härlig jul/Majsan

Vit, vitare, vitast sa...

Jag tycker spegeln var finare som vit :) Och dina katter är bara för söta!!
Kram
Sussi