lördag 10 december 2011

Magert...

Var tvungen att gå och handla och då var det ju svårt att INTE gå till loppisaffären!! hihi
Men det blev inte mycket...

Ska ju baka imorgon. Lussebullar, kanel och kardemummabullar, mjuk sockerkaka och en banankaka.
Det blir en tuff dag.. :)
Köpte saffran. Fy helvete vad dyrt det är här!!! 41 Skr för 0,1 gramm!!!!
Jag behöver ju 1gramm för en sats lussebullar, men 410 spänn fär 1 gramm??!!!!
Nääääää, det får bli väldigt ljusgula bullar i år (köpte 0,2 gr)!!
Är ju rena rama lyxen att baka lussebullar!!!
Trode jag var smart och gick till en turkisk affär för att komplettera saffranet med saffransersättning.
Väl hemkommen öppnade jag burken och såg/luktade att det är peperoni i saffranet!!!Suck....
Lussebullar med peperoni-smak är nog inget vidare... bläääh
Får köpa upp lite när jag åker hem i sommar. Har hört att det inte är lika dyrt i sverige. :)



                       Detta lilla bakbord var jag bara tvungen att ta med mig! :)
             De hade ett superstort oxå, över 1 meter brett och tungt som bly,
                                men jag har tyvärr ingen plats för det






           Gamla julgranskulor, som ska få ligga kvar i asken och bara vara vackra








                         Denna underbara ljusstake såg jag i ett skyltfönster.
              En dröm!!! Men kostar 1.300:- spänn!!  Snyft... får förbli en dröm...























                                         Mina stjärnor på balkongen







                      Måste visa min fina radio i köket. Nostalgiskt eftergjord...








                                Felix                                                         Timmi


                                           


Vi har haft solsken hela dagen, men det blåser häftigt och väldigt gråsvart himmel nu...
Antingen blir det regn eller snö..   Hoppas på snö!! :)


Ha en mysig helg och 3:e advent, mina goa!!



Hälsar mina nya följare  ❤ligt välkomna till min lilla blog!!



 Kramis


Tina

14 kommentarer:

Tina sa...

Menar du kanske gurkmeja - saffransersättning?
Här kostar två pkt 0,5 g 32 spänn..
Billigare med två, därför brukar jag köpa det.
Här har det ju stormat o stått i, blåser bra fortfarande. Ditt bakbord är så fint, den där multiljustaken var fin men dyr, synd!

kram

Hagbacken sa...

Usch vad dyrt? Du menar alltså- om jag räknat rätt- att 0,5 gram kostar närmare 200? som vi bet runt 30-40 här? Voine, voine?

Jättefina loppisfynd! ha det så kul på bakdagen i mon nu :)

Kram!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Tina!!

Trots att du tyckte det var magert med fynden måste jag säga att det var toppenfynd..jisses vilka söta julgranskulor!!!

Jag kan garantera att saffranet inte alls är lika dyrt här..t.o.m så billiugt som 10 kr påsen..butikerna använder saffranet som "lockbete"

ha nu en riktigt mysig 3:e adventshelg!!

Varma kramar ifrån sanne

Vardaxlyx sa...

Hej! Saffran är inte billigt men jag använder mig av saffransessens och gurkmeja som färg. Något billigare det kan jag lova. Men visst använder jag saffran oxå men jag bakar såå mycket och då skulle mina bullar bli JÄTTE dyra om jag skulle använda den "riktiga" saffranen hihi
Ha en bra lördag!
Kramkram

Arja sa...

Fina gamla julgranskulor!

Kram Arja

Nyanser av vitt sa...

Men fy tusan vad dyrt saffranet är i Tyskland. Ha en fin tredje advent.
Kram Agneta

Lovely-Memories sa...

Liebe Tina,
oh es ist wieder so wundervoll Deine Bilder ansehen zu dürfen...
da ich leider nicht so online sein konnte wie ich es gerne gewollt hätte,habe ich ja einiges verpasst aber...jetzt freue ich mich doppelt und vor allem Felix und Timmi haben es mir angetan..diese Beiden sind sooo süß!!!
Ich wünsche Dir einen wunderschönen 3 Adventsonntag und sende ganz viele liebe Grüße zu Dir
Alles Liebe
Momo

Monika/Bloggen Juletid sa...

Vilka fynd! Superfina! Fick genast en idé när jag såg den där fina ljusstaken. Fyra olika och sedan skruva fast dem på en grov bräda eller nåt liknande. Udda ljusstakar hittar man ju "nästan gratis" på loppis.

Du har det så fiiiint i ditt hem! Och katten den bara älskar jag! Den är nog vackrast av allt på dina bilder :o)

Hoppas det kommer lite snö hos dej också!

Kram
Monika

Monika/Bloggen Juletid sa...

Hihi! Nu såg jag ju att det faktiskt var två katter. Båda är lika vackra!

M

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Nog för att det är dyrt med saffran men SÅÅÅÅ dyrt?! Jisses, hade nog struntat i lussebullarna.
Den där ljusbrickan har jag också sett... och även priset, tyvärr. Men fin är den! =)
Önskar dig en fin tredje advent.

Kram kram

vintage-rose Cottage sa...

Hallo liebe Tina,schöne Impressionen,vor allem die Katzenbilder und Deine Terrinensammlung,,ach die würde ich gerade aus dem Bild klauen wollen,liebe Grüsse und einen schönen 3ten Advent Belinda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var riktigt dyrt saffran, priset har sjunkit rejält här iår.
Men så fint bakbord! Och sån låda med kulor har jag letat efter. Är så fint och ställa fram hela lådan.
Jättesöta katter har du också.
Kramar
AnnaMaria

Pia sa...

MAGERT???????? Då står jag på svältgränsen vad som gäller blogg inläggs innehåll!!!! Du har såå mycket och sååå fint och såå många såå härliga loppsifynd, att man blir ju vansinnig!!!!
Eftersom ALLA bakbord synes vara i flitig använding här i Finland (för jag har ALDRIG varken sett eller hört om bakbord på loppisar) är jag väl tvungen att göra mig själv ett? Inte för bakandets skull, nej, jag använder köket bara till för att blogga och att äta (och kanske någongång till att inreda). Jag bakar ALDRIG, ej heller lagar mat. KAN möjligen koka kaffet själv...

Nu får jag önska dig en finfin ny vekca! Och - avundas dig lite, som får fira julen stillsamt för dig själv...!

Kraaamar!!!
-Pia-

Solveig (Svingenslillehus) sa...

God kveld, Tina!!
Såå flott det brette var.. herlig med sånne skatter!

Herlig pynt over alt hos deg!

Ha en fin kveld!
Klemmer til deg!